Jumaat, 19 Jun 2009

SALAM TELAH BERSAMBUT..PINTU TELAH TERBUKA..MASUK AJE LE..!!


UMNO MAHU PERBINCANGAN KERAJAAN PERPADUAN DISEGERAKAN

KUALA KRAI 19 JUN — UMNO MAHUKAN PERBINCANGAN DENGAN PAS MENGENAI KERAJAAN PERPADUAN DISEGERAKAN DAN MEMINTA PEMIMPIN PAS MELUPAKAN PERSENGKETAAN LAMA BAGI KEPENTINGAN PERPADUAN UMAT ISLAM DI NEGARA INI.

TIMBALAN PERDANA MENTERI TAN SRI MUHYIDDIN MOHD. YASSIN YANG JUGA TIMBALAN PRESIDEN UMNO BERKATA BELIAU BERHARAP PERBINCANGAN ITU BERJAYA DIADAKAN KERANA JIKA PERKARA ITU DIBIARKAN BERLARUTAN AKAN TIMBUL PERPECAHAN DALAM KALANGAN UMAT ISLAM.

“KITA TIDAK AKAN TETAPKAN APA-APA SYARAT DAN KITA TERIMA APA SAJA SYARAT YANG DITETAPKAN OLEH PAS. BAGI SAYA KITA PERLU BERSIKAP TERBUKA,” KATANYA KEPADA PEMBERITA PADA MAJLIS PERJUMPAAN KHAS DENGAN WARGA PENDIDIK DI SEKOLAH KEBANGSAAN SUNGAI SOK DI SINI HARI INI. MUHYIDDIN ADALAH JUGA MENTERI PELAJARAN. – BERNAMA

WAHH..SALAM TELAH BERSAMBUT..PINTU TELAH TERBUKA LUAS..HJ HADI DAN USTAD NASHA, SUDI-SUDI LE MASUK...APA NAK TUNGGU LAGI..

PEDULIKAN PADA SUARA MINORITI NIK AJIS TU ATAU SUARA-SUARA GARAU LAGI GARANG DAP...BUKTIKAN KITA NI BUKAN JENIS PENAKUT...

MAKANYA INILAH LANGKAH AWAL YANG BERKETEPATAN DENGAN MASANYA BAGI MENYUNTIK KESEFAHAMAN AWAL DAN MUDAH-MUDAHAN IANYA AKAN TERUS MEMBUKA JALAN UNTUK MENGERAKKAN REVOLUSI PERPADUAN UMMAH KESELURUH MALAYSIA…

PENDAPAT PENULIS PERKARA YANG BAIK JANGAN DILAMBAT-LAMBATKAN.

9 Comments:

ISAC said...

Salam,

Adakah pemimpin2 & ahli2 Pas yang pro TGNA lebih rela membiarkan perpecahan Melayu/Islam di negara kita ini berpanjangan?

Mudah2an hati mereka terbuka untuk berdamai dan bersatu...Buangkan lah yang keruh dan ambillah yang jernih...

Kita tunjukkan kepada dunia bahawa bangsa Melayu adalah suatu bangsa yang ibarat biduk lalu, kiambang bertaut. Ditambah pula dengan keimanan di dada perkara tersebut X mustahil...

Cuma sekarang semua pemimpin perlu berlapang dada...Perpaduan ini adalah baik untuk semua dan juga negara. Jestru itu jika selepas ini ada di antara tok2 menteri yang sediada, terpaksa digugurkan demi memberikan peluang tersebut kepada pemimpin2 dari parti Pas, terimalah dengan hati terbuka.

Contohilah persaudaraan yang dijalin sebegitu rupa oleh orang2 Ansar dan Muhajirin. Bukan sahaja harta yang sanggup mereka kongsikan bersama, tetapi bagi yang ada 2-3 isteri, mereka sanggup menceraikan satu dan dikahwinkan dengan saudara Muhajirin mereka.

Begitulah indahnya persaudaraan sesama Islam. Itulah sunnah Rasullullah s.a.w yang diajarkan kepada kita.

Allah Hu Akbar!!!!!!!!!

Melayu/Islam Mesti Bersatu!!!!!

mohammad azren fooldog PH yg bahalol said...

Dari sehari ke sehari kita berpolemik tentang kerajaan perpaduan, mulanya saya begitu menaruh harapan supaya ia menjadi kenyataan dimana pemimpin Melayu dan beragama Islam boleh duduk semeja berbincang mengenai masalah ummah. Walaupun cadangan ini datang dari Presiden PAS tetapi perkara yang elok wajib kita sokong.

Tetapi terbalik pula penerimaan segelintir penyokong PAS terutama N.Ajis dan Husam 'Chicken Run'. Sanggup melabelkan siapa yang menyokong idea berkenaan sebagai 'boneka UMNO'. Astafirull'ah Alazim....

Kini kegembiraan saya dah semakin pudar lantaran sikap segelintir pemimpin PAS tu, lebih lagi ada syarat yang perlu dipatuhi oleh UMNO untuk berbincang mengenai kerajaan perpaduan ni. Kalau begini la sikap PAS terhadap ideanya sendiri, lebih elok kita tak menyambut salam yang diberikan. Akhirnya UMNO juga yang dipersalahkan.

Lebih baik mereka bergabung selamanya dengan pihak kafir harbi disebelah sana. Kalau kata orang utara, Dah naik cemuih tengok gelagat depa ni....

Kalau mahu juga, suruh Hadi Awang kemukakan dulu apa bentuk kerjasama yang mereka mahukan untuk berbincang dengan UMNO.

Jangan nanti nama UMNO yang jadi busuk pula......

Frodo Baggins said...

Semoga terbuka pintu hati TGNA & semua penyokong PAS ... amin. Kita semakin kesuntukan masa. Inilah saat untuk bersatu. Buangkan prasangka. Apa yg sudah berlalu tgl sejarah dan mngajar kita utk lebih matang. Sekarang saatnya kita bersatu demi keberterusan ketinggian Islam & ketuanan Melayu. Jika tidak sekarang, bila lagi?

Kalau hidup dendam x sudah, nak rasa bahagia pun susah. Berbaik sangkalah sesama kita ~

Just My 2 cents

Wassalam
SATU BANGSA KASIHI SEMUA

TAAVEEKUN PERAK said...

apa nak dengar cakap si tua menopose tu.Minda muda kan lebih releven.Elok kasi si tua tu berehat je.Lepas tu pasti PAS akan lebih maju.

Cheguman said...

Surah Al-Hujurat, ayat 10.

”Orang-orang beriman itu Sesungguhnya bersaudara. sebab itu damaikanlah (perbaikilah hubungan) antara kedua saudaramu itu dan takutlah terhadap Allah, supaya kamu mendapat rahmat.”

Cheguman said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama said...

BYK SGT LANGAU2 KT DLM PAS TU BRO. NAK KENE SEMBUR DGN RIDSECT BARU LINE KLEAR!. KLU TAK SAMPAI BILA2 LA ORG TUA TU KENE HURUNG KEHKEHKEH

kuntakinte said...

salam, abg tuah biasanya yg pahit dan kelat itu ubat, yg manis itu racun, dlm kes perpaduan Hj Hadi & Utz Nasha kena berani walau pun pahit, nk lakukan perubahan memang byk halangan, teman percaya kedua2 pemimpin PAS ini mempunyai keberanian.... Kepujian harus kita berikan pd Hadi & Nasha kerana bersuara perkara yg pahit pun sudah cukup kerana itu pun perlu keberanian, alang2 seluk perkasam biar sampai ke pangkal lengan..teruskan utz2 yg bersifat hero melayu...perkara baik jgn di lengahkan.

TAAVEEKUN PERAK said...

Islam itu indah.TGNA yg buat Islam itu dilihat bermasalah.Ilmu dari mana dia ambik entah lah.Dari Pakistani dan Taliban kot.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online