Sabtu, 20 Jun 2009

KAUM INDIA JUGA BINCANG KE ARAH PERPADUAN

KAUM INDIA PULA BINCANG KE ARAH PERPADUAN


KUALA LUMPUR 20 JUN — MASYARAKAT INDIA JUGA KINI MENGGERAKKAN USAHA KE ARAH PERPADUAN, MUNGKIN MENGAMBIL PETUNJUK DARIPADA APA YANG DIUAR-UARKAN MENGENAI PERBINCANGAN PERPADUAN UMNO-PAS, YANG DILAPORKAN KINI MASIH DI PERINGKAT AWAL.

MENGUSAHAKAN GAGASAN ITU ADALAH MIC BERSAMA-SAMA DENGAN PRESIDENNYA, DATUK SERI S. SAMY VELLU YANG MENYERU KAUM INDIA DI NEGARA INI UNTUK BERSATU PADU BAGI BERBINCANG DAN BERTINDAK DENGAN SATU SUARA.

“HANYA MELALUI SATU TINDAKAN BERSATU PADU KAMI BOLEH TERUS WUJUD DAN MENCAPAI KEMAJUAN,” KATA SAMY VELLU DALAM PORTAL WEB MIC. – BERNAMA


PANDANGAN PENULIS -

GOOD LAH..DS SERI SAMY, ITU MENUNJUKAN PERKEMBANGAN YANG BAIK. KAUM INDIA PUN KENALAH BERSATU PADU BAGI MEMPERKUATKAN PARTI MIC DAN SETERUSNYA MEMPERKUKUHKAN LAGI BARISAN NASIONAL.


HARAP-HARAP JANGAN ADA LAGI KAUM INDIA BERSATU-PADU DALAM HINDRAF SUDAH LAH.

10 Comments:

ISAC said...

Salam...

Bagus lah tu...Bila Melayu, Cina, India dan semua kaum di Malaysia dapat bersatu, pasti kita akan menjadi lebih kuat. "Bersatu teguh, bercerai roboh".

Dapat sama2 kita membangunkan Malaysia bumi yang kita cintai ni dengan lebih baik.

Contohi lah Singapura...Mereka dapatlebih maju dari kita...Walaupun tanpa "pembangkang" yang kuat.

Jadi, alasan bahawa jika semua parti politik bergabung di bawah sebuah Parti Induk, negara akan menjadi bertambah mundur/lemah adalah X tepat.

Lihatlah apa yg terjadi kepada kita sekarang....Pembangkang lebih banyak membangkang daripada sama2 bergerak kedepan....

Ayuh bangsa ku.....Malaysia Mesti Bersatu!!!!!

Tanpa Nama said...

MCA BOLEH BINCANG DENGAN DAP
oleh FAUZI IRWAN SHAH
bypass308.blogspot.com

Susulan kepada entri saya semalam - "Penakutnya Ong Tee Keat Bila Berdepan UMNO", maka inilah jawapan terbaik buat bapak MCA itu yang kini lebih selesa bercakap pasal perpaduan tetapi dia sendiri dengan timbalanya masih macam anjing dengan kucing.

Lepas baca entri ini, saya harap penyokong MCA, penyokong Tee Keat kena fikirkan semasaknya akan hala tuju parti itu jika masih diterajui pemimpin macam Tee Keat yang gemar duduk bawah ketiak UMNO.

Gini ceritanya, Timbalan Presiden MCA, Chua Soi Lek ketika di Pasir Putih, Kelantan semalam telah menyuarakan satu idea drastik yang pasti satu tamparan kepada Tee Keat, apabila Soi Lek kata - "Demi kepentingan rakyat, maka MCA juga boleh duduk bincang dengan DAP."

Tu dia jenis pemimpin berani yang memang tak takut "mati" walaupun kedudukannya dalam MCA ketika ini(pada pandangan Tee Keat) sekadar mayat hidup.

Menurut Soi Lek, MCA bersikat terbuka terhadap usaha pemimpin Melayu atau Cina yang duduk berbincang mencari jalan menstabilkan perpaduan rakyat dan ekonomi negara. Oleh itu dalam masa yang sama kita (MCA) pun boleh jumpa Pas, jumpa DAP.

Bercakap mengenai Kerajaan Perpaduan yang sedang dicanang antara Pas dan Umno, Soi Lek beranggapan perbincangan tersebut tidak seharusnya terhad kepada kepentingan Melayu semata-mata, ia wajar untuk kepentingan bukan Melayu juga sesuai dengan konsep 1Malaysia.

Bagaimanapun, beliau berkata MCA tetap yakin dengan keupayaan PM, Najib yang mahu melihat konsep 1Malaysia dilaksanakan dengan berkesan demi kesejahteraan seluruh rakyat, pelbagai kaum.

Oleh itu, MCA percaya UMNO tidak mungkin membentuk satu kerajaan bersama Pas dan membiarkan parti kaum Cina menjadi pembangkang.

Manek Urai said...

jom lepak2 kat blog gua..

Tanpa Nama said...

HAAA U R RITE BRO!. INI MNUNJUKKAN KAUM INDIA BKN LA BANGSA YG TERPINGIR. SO PATUT SAMA2 MEMBANGUNKAN NEGARA, SAMA2 SENANG, DAN SAMA2 SUSAH. YEZZZEKKK!!!

Mohammad Roslan said...

Salam,Lebih 54% Melayu negara ini masih kuat lagi yakin UMNO kerana Parti UMNO ,parti yang sentiasa menyeru kepada perpaduan orang Melayu.Perpaduan Melayu amat mustahak untuk negara dan juga kaum-kaum minoriti yang lain dinegara ini. Sekiranya perpaduan Melayu berpecah selagi itulah permintaan berlebihan dan ekstreem dari kaum minoriti akan wujud. Desakan seperti ini akan memecah-belahkan perpaduan kaum minoriti yang lain kerana kuasa UMNO telah berkurangan. Ramai yang mengatakan perpaduan Melayu melalui UMNO dan PAS akan mewujudkan sitem politik Negara menjadi dua parti.Ia itu Parti Politik Melayu dan bukan Melayu.Tanggapan seperti Ini adalah salah dan cuma menakut-nakutkan kaum minoriti di negara ini. UMNO sebagai parti Melayu di negara ini tidak pernah tamak dan haloba kuasa.UMNO sentiasa dan tetap akan berkongsi kuasa dengan parti politik bukan Melayu untuk kesejateraan dan harmoni rakyat di negara ini. Acuan kongsi kuasa sejak Merdeka dengan bukan Melayu telah terbukti selama 50 tahun.Inilah cara berpolitik yang paling selamat untuk negara ini.Inilah menyebabkan parti PAS pun mula mengikut jejak langkah UMNO dengan menerima kelab penyokong Pas dari kaum bukan Islam. Corak pemerintahan UMNO telah dipuji dan disanjungi oleh dunia!. Ramai pemerintah negara luar datang ke negara ini untuk mempelajari cara kita mentadbir negara ini. Cuma segelintir rakyat negara ini masih lagi tak bersyukur keadaan negara ini yang aman damai.

Melayu di negara ini berpecah belah bukan disebabkan orang lain tetapi disebabkan oleh melayu yang tamak haloba, riak dan gila kuasa!.Mereka inilah juga memecahbelahkan kaum minoriti. Kaum mninoriti tidak meminta lebih yang diperlukan sekiranya Melayu bersatu. yang menyebabkan kaum minoriti menjadi ekstrim disebabkan galakan dari parti Melayu yang menyokong mereka. Dalam soal Hindraf sekiranya tiada galakan dari Anwar ia tidak wujud. Anwar telah menggunakan kaum minoriti ini untuk kacau bilaukan keadaan politik negara ini untuk tontonan sahabat-sahabat karibnya di negara-negara barat. Ramai bukan Melayu terpedaya dengan wayang kulit Anwar ini. Kalau difikirkan halus kenapa Mursyidul Am Parti Pas Datuk Nik Aziz begitu menyokong dan baik dengan Anwar?. Kenapa?.Apakah muslihat dibelakang persahabatan ini. Anwar semasa ketua ABIM pernah melawat Khomeini Iran dan Zia -Ul-Haq untuk mewujudkan Revolusi Kerajaan Islam. Anwar juga pernah dilantik wakil asia pacific - WAMY (world Assembly Muslim Youth yang dibiayai oleh Iran). Begitu juga PAS pernah hantar graduan ke Iran dan pernah buat rancangan untuk jadikan negara ini diperintah oleh Mullah seperti syiah Islam. Maka yang bukan melayu yang menyokong Kedua-dua parti ini fikirlah dengan fikiran waras. Janganlah main gendang Tabla (kadangkala walau pun bunyi yang dikeluarkan sedap untuk didengar tetapi tangan pengendang yang sakit dan kamu sendiri akan jadi tabla untuk orang lain untuk dimainkan. Whai kaum bukan Melayu ,janganlah kamu semua berseronok bila Melayu berpecah kerana perpecahan Melayu akan memudaratkan masa depan anak-anak dan cucu-cucu bukan Melayu selama-lamanya.

TAAVEEKUN PERAK said...

Apa nak jadi pada bangsaku ini politik taksub semakin menjadi-jadi.Bangsa dijual agama dilacuri demi menegakkan ketuanan al juburi cina dan india. Gembira tak terperi melayu hancur kerana anwar al liwati sampai sekarang tak ku temu di mana Al Ghazali.Takpelah aku sambung lain kali.

Mohd Afdzal Mokhtar said...

baguih la sume da mcmtu..semua bersatu padu..baru kita rakyat dan negara malaysia bole jd kuat...


anakmelayu30.blogspot.com support bro..

kuntakinte said...

salam, samy veloo nk ajak kaum india, tapi nanti mereka bagi syarat samy kena pencen, nak ke dia dengar.... Jgn nk surun i ndia bersatu demi kepentingan diri sendiri bukan bangsa dan negara..

Cina pun nk bersatu jugak apa pun mesti dgn nawaitu kerana bangsa malaysia dan kebaikan negara, jgn bersatu semata2 unt demand sesuatu bangsa akhirnya baik yg dikejar perkara tk baik yg capat.

Generasi Pejuang Bangsa said...

saya setuju ..semua kaum harus bersatu ..

dahulu kaum india semua bersatu di bawah MIC dan menyokong kuat BN. Perkara ini baru permulaan dan diharapkan semua parti komponen seperti MCA mengikut seperti MIC lakukan .

TAAVEEKUN PERAK said...

Dengar kata kaum India ni nak Samy telus.Mereka ada masalah dgn maika holding.Selesai masalah tu maka selesailah masalah INdia di Malaysia.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online