Sabtu, 9 Mei 2009

CUCU TOK UBAN BERPENDAPAT

BERIKUT ADALAH PENDAPAT DARI CUCU TOK UBAN YANG PENULIS KIRA AMAT BERNAS UNTUK DIPAPARKAN KEPADA UMUM…PENULIS BERPENDAPAT DIA INI ORANG PEMBANGKANG YANG ANTI PUAK ERDORGAN..!!

Bermula dari 5 Febuari 2009, jumlah ADUN UMNO 27, jumlah ADUN DAP 17. PKR 7, PAS 6, MCA 1 dan 3 ADUN Bebas.

Itu pun dah cukup terang dan jelas akan 'suara rakyat' dan siapa yang sepatutnya menjadi Menteri Besar. Walaupun aku bukan orang UMNO tapi aku tak mudah ditipu oleh fahaman anwarisma !!

Oleh kerana MCA berada di dalam Barisan Nasional, maka jumlah kerusi BN ialah 28 orang dan 3 ADUN bebas telah membuat pengakuan di hadapan Paduka Seri Sultan Perak bawa mereka bertiga memberikan sokongan kepada BN, menyebabkan kekuatan BN ialah 31 sedangkan Pakatan Rakyat ialah 28.

Bodoh sangatkah Paduka Seri Sultan Perak untuk membubarkan DUN? Ajaran demokrasi barat mengajarkan bahawa kelebihan satu undi juga dikira majoriti, jadi atas alasan apakah Nizar minta DUN dibubarkan? Siapakah Nizar dalam PR yang menjawat kedudukan yang sepatutnya disandang oleh Ngeh atau Nga?

Fahaman anwarisma membenarkan amalan lompat parti dan disokong oleh Mursyidul Am PAS yang telah dijangkati oleh virus Erdogan kecuali Kapal Karam memandang kerja itu jijik dan hina.

Kalaulah pada 16 Sept 2008, berlaku lompatan oleh 30 ekor katak dari BN ke PR, sudah tentu kamu akan menyanjung dan mendewakan katak katak itu. Apakah kamu akan mengatakan berlakunya 'rampasan kuasa' sekiranya berjaya memenangi sokongan majoriti Ahli Parlimen untuk menjadi Perdana Menteri, walapun dengan kelebihan 1kerusi??

Jahat sungguh wabak presepsi yang disebarkan oleh virus A1N1 (AN War Ibrahim Nombor 1) yang berpunca dari B#B# (Brother AN War Bin Ibrahm) yang bertopeng manusia.

Semoga Saiful Bukhari Azlan terus gagah dan tabah untuk menghantar AN War balik ke Sungai Buloh bagi menghabiskan sisa umurnya di sana.... Amin!

Dipetik dari komentar CUCU TOK UBAN…

....WELL CUCU TOK UBAN..SATU PANDANGAN YANG BAIK. YA..SAMA-SAMALAH KITA MENGAMINKAN SAIFUL BUKHARI AZLAN AGAR SENTIASA TABAH DAN BERJAYA DALAM USAHANYA.

7 Comments:

Tanpa Nama said...

HARI SILIH BERGANTI..MASA MENCEMBURUI 'ANU'WAR HUHUHUH..KATIL BUJANG KT HOTEL SRI SG. BULUH DH MEMANGGIL2.."ANWARR!!...ANWAR!!"..
SAMPAI MASANYA KITA SAMBUT LE DIA DGN SENYUM TERSIMPUL2 BIAWAK KEHKEHKEH...YEHAAAAAA...ANGERE2 ARIBA2!!

AnakWarisan said...

Ini bukan tulisan dan kata-kata puak pakatan rakyat.Tulisan kat atas tu sah hak milik antu raya be end.kalau nak bohong,bohong aje lah keluarga kome.kome tu putor alam orang dah tak percaya kat kome lagi,elok kalau kome cakap dengan tiang lampu atau kat pokok di tepi jalan.Buat sedara Jeffy,jangan seronok sangat mendoakan orang.dulu anuar pun suku sakat kome juga kalau anuar boleh masuk penjara.tak mustahil satu hari nanti sedara Jeffry pun boleh masuk penjara juga,atas tuduhan apa aku tak nak cakap dulu.apa perasaan sedara masa tu?.

Jutawan said...

Bersatulah bangsaku demi agama dan anak cucu kita. Janganlah kita biarkan bangsa cina dan india menghina kita dan mancaci agama islam. Kita perlu bersatu tanpa mengira kefahaman politik kita. Lihatlah bangsa cina yang memperjuangkan bangsa mereka tanpa mengira kefahaman politik mereka samada MCA, Gerakan ataupun DAP.. Lihatlah youtube ini.. sayu ddan sedih apabila seorang bangsa cina yang mempunyai IP dari Kota Bharu telah mencaci kita.. Sedarlah wahai Kaum islam dan bangsa melayu.. BERSATULAH KITA!!

http://www.youtube.com/watch?v=vlEwMobeQQM

USD said...

Salam, Jutawan...apa nak heran, kan ramai sdra mara kita nak mcm tu...bukan kecik pula tu, ada yg pakai serban, pakai jubah lg!

Tanpa Nama said...

Amin

pedang srikandi said...

salam ziarah AT..
semoga ANWAR cepat2 dihantar ke SG. BULOH...tak pun TANJUNG RAMBUTAN..
ANAK WARISAN....pasal apa pulak awak nak mrh2...awak dah kene sondol ke sampai susah nak tma hakikat bahawasanya Brother Anwar B Ibrahim (BABI) tu sememangnya ANWAR DA DEVIL...suka ati awak je doakan sahabat ana JEFFRY masuk penjara ek???kang tak pasal2 ANAK WARISAN pun masuk penjara atas kesalahan sama dgn Bro ANWAR...menyondol..haa..haa..haa....lg satu...tukarlah gambar budak tu AW...sian dier..muka tak ikhlas je dijadikan ikon AW....berjuang untuk negara dan agama kerana ALLAH....pedangsrikandi.blogspot.com

Mohammad Roslan said...

Salam,
Tentang parti Pas ini kita perlu memahami apakah makna sebenarnya dikatakan "Parti Islam" dan "Parti politik Islam"?.
"Parti Islam" bermakna sebuah parti yang melaksanakan tugas untuk Kemajuan Agama Islam tetapi "Parti Politik Islam" bermakna satu pergerakan politik Islam dengan menawarkan calon-calon untuk bertanding dalam pilihanraya umum dalam negara; mengikut dasar demokratik.

Ramai kalangan orang Islam di negara ini terkeliru dengan peranan Parti Pas yang mereka menganggap sebagai "Parti Islam" atau pun "parti Allah".Parti Pas adalah cuma sebuah parti politik seperti parti-parti politik yang lain di negara ini.Cuma Ideologi mereka dalam politik orang Pas mengatakan berlandaskan Islam.Itu yang mereka kata tetapi apakah Parti Politik Pas ini benar-benar berlandaskan Islam yang sebenar?.Kerajaan sepatutnya perlu berwaspada Nama parti politik Pas ini telah amat mengelirukan rakyat Islam di negara ini dari tahun 1955 lagi.Sepatutnya Parti Politik Pas ini tidak boleh mengelarkan parti mereka sebagai "Parti Islam" tetapi sebagai "Parti Politik Islam".Pada suatu masa dulu ahli parti politik pas merujuk diri mereka sebagai"Parti Allah".Rujukan ini hanya diberhentikan apabila Majlis Raja-Raja Melayu masuk campur dan melarang pengunaan "parti allah".Begitu angkuhnya parti politik Pas ini.Adajuga orang parti politik PAS yang tegar sanggup ucapkan "kalau undi parti politik Pas ini akan masuk terus syorga...ha..ha..fikirkanlah!!!kehebatan mereka.. Wassalam.

p/s: kepada semua blogger penyokong UMNO sila gunakan rujukkan parti pas ini sebagai "Parti Politik Pas".Ia lebih bermakna dalam istilah dalam arena berpolitik.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online