Ahad, 10 Mei 2009

‘BAGAIMANA KALAU ?’ JAWAPAN KHASNYA ‘KENAPA PULA ?’







Bagaimana kalau pada 7 Mei 2009…. rakyat Malaysia bangkit menentang Umno/BN?

KENAPA PULA RAKYAT MALAYSIA PERLU BANGKIT MENENTANG UMNO/BN.? TAK LOGIK BETUL.! YANG KELIHATAN KELUAR MENENTANG TAK BOLEH JUGA DIERTIKAN SEBAGAI MEWAKILI RAKYAT MALAYSIA. BUKANKAH MEREKA PENYOKONG PEMBANGKANG YANG MEWAKILI PARTI PEMBANGKANG.? RAKYAT MALAYSIA TAK SUKA KEGANASAN MA..!!

Bagaimana kalau… halangan-halangan polis dirempuh oleh rakyat yang marah?

KENAPA PERLU MARAH DAN KENAPA PERLU MEREMPUH HALANGAN-HALANGAN PIHAK POLIS YANG MELAKSANAKAN LANGKAH PENCEGAHAN UNTUK MENGELAK BERLAKUNYA KEKACAUAN ? KERJA GILER TU..!!!

Bagaimana kalau…mereka yang ditahan itu melawan?

KENAPA PULA PERLU DILAWAN ATAU DIHALANG PIHAK BERKUASA YANG MENJALANKAN TUGAS DAN MELAKSANAKAN TANGGUNGJAWAB SERTA KEWAJIPAN MEREKA? KERJA MODOH TU..!!?

Bagaimana kalau …Anwar, Kit Siang dan Hj. Hadi turut bersama?

KENAPA PULA PERLU ANUAR, KIT SIANG DAN HADI TURUT BERSAMA ? BUKANKAH DENGAN KEHADIRAN MEREKA UMUM PASTI MELIHAT MEREKA SEBAGAI MENGAPI-APIKAN DAN MENJADI DALANG INSIDEN TERSEBUT ? HAIYAA..!! TARAK KHATAM KA...?

Bagaimana kalau…100,000 rakyat berarak ke Dewan Undangan Negeri Perak?

KENAPA PULA RAKYAT MALAYSIA PERLU BERARAK KE DEWAN UNDANGAN NEGERI PERAK DAN MELANGGAR ARAHAN YANG TELAH DIKELUARKAN AGAR TIDAK DIADAKAN SEBARANG PERHIMPUNAN SERTA PERLU BERADA SEJAUH 500 METER DARI BANGUNAN SUK. BUKANKAH SATU KERJA MODOH JIKA MASIH BERDEGIL ? PERLU DITEGASKAN WALAU PUN 100,000 YANG BERARAK IANYA TETAP TIDAK BOLEH DIERTIKAN SEBAGAI MEWAKILI RAKYAT MALAYSIA. BUKANKAH MEREKA PENYOKONG PEMBANGKANG.? SO PLEASE JANGAN LAGI DIBABITKAN RAKYAT MALAYSIA ?

JADI RUMUSANNYA..TAK PERLUNYA MANA-MANA PIHAK MENGALAKAN BUDAYA BERDEMONSTRASI JALANAN DI NEGARA KITA INI KERANA LAZIMNYA KEGIATAN TERSEBUT SELALU BERAKHIR DENGAN RUSUHAN..KEKACAUAN..KEGANASAN YANG BOLEH MENGUGAT KETENTERAMAN SERTA MENGANCAM KESELAMATAN AWAM ?
INGAT ITU BUKAN BUDAYA KITA..!!

SO..PENULIS BUKAN APA..HANYA TERASA PERLU MENJAWAB SOALAN YANG DIKEMUKAKAN OLEH;

http://perakexpress.com/www/?p=2946

---------------------------------------------------
DI SINI PENULIS MENGAMBIL KESEMPATAN MENGUCAPKAN TERIMA KASIH DAN TAHNIAH KEPADA PIHAK BERKUASA KHASNYA PIHAK PDRM YANG TELAH MENJALANKAN TUGAS MEREKA SECARA PROFESIONAL SEHINGGA MAMPU MENGAWAL DAN MENCEGAH RUSUHAN YANG BOLEH MENGANCAM KETENTERAMAN DAN KESELAMATAN AWAM.
----------------------------------------------------

4 Comments:

Malaysian-2Day said...

Salam abg tuah,

pembangkang ni sebenar nya perasan lebih, baru menang 4 negeri dah mengatakan suara mereka tu suara rakyat. Di perak sebuk bisng dgn slogan "Kembalikan Kuasa Kepada Rakyat" slogan yang sepatutnya mereka guna ialah "Kembalikan Kuasa Kepada PR"

Perjuangan pembangkang sekarang ialah perjuangan demi kuasa pemimpin mereka, bukan demi kebajikan rakyat.

AbgTuah said...

SALAM MALAYSIA 2DAY..

MEREKA NI BETUL TAK MALU..MENGAKU KONON YANG BERARAK..BERDEMONSTRASI TU MEWAKILI RAKYAT..

KAT PERAK TEMPOHARI LEBIH KURANG 500 KEPARAT JE..DAH MENGAKU MEWAKILI KESELURUHAN 27 JUTA RAKYAT MALAYSIA..HAHAHA..!!!

ISAC said...

Salam,

Saya sokong M'sian-2Day 200%.
PR menang 4 @ 5 negeri dalam PRU 12yang lalu pun hanyalan secara kebetulan...

Rakyaat (berketurunan Melayu) pada masa itu cuma mahu memprotes beberapa isu semasa seperti isu kenaikan harga minyak, kenaikan harga barang dan isu2 lain yang dimainkan oleh parti2 pembangkang.

Rakyaat terutamanya orang2 Melayu bukannya mahu menumbangkan BN/Umno yang meraka mahukan ialah memberikan isyarat kepada BN/Umno supaya lebih mengutamakan nasib rakyaat dan memperbaiki beberapa kelemahan kerajaan. Buktinya seperti di Perak Umno masih memenangi 27 kerusi Dun.

Tetapi Pakatan Pembangkang mengambil peluang ini untuk cuba merancuni fikiran kebanyakan rakyaat yang masih mengundi BN/Umno bahawa mereka juga perlu mengundi Pakatan Pembangkang kerana kononya itulah yang dimahukan oleh rakyaat Malaysia. Jika benar2 rakyaat menyokong mereka kenapa protest sidang DUN Perak hanya menghadirkan sekitar 500 orang penunjuk perasaan?

Pakatan Pembangkang yang didominasi oleh PKR & Pas sebenarnya menyumbang kepada terhakisnya "Kuasa Politik Melayu" di tanahair mereka sendiri...Kerana apabila Melayu terpecah kepada dua puak mereka berada dipihak yang lemah. Kedua2 puak ini terpaksa mengemis sokongan daripada kaum2 lain untuk memerintah negara ini. Bila ini berlaku maka sudah tentulah semakin banyak tuntutan2 kaum2 lain yang terpaksa dipenuhi demi untuk mendapat sokongan mereka.

Sedarlah orang Melayu/Bumiputera, orang Cina bila2 masa boleh pergi ke negara Cina, Taiwan, Hongkong & Singapura dan menjadi warganegara di sana! Orang India pula boleh pergi pulang ke India! Tetapi bagi orang2 Melayu/Bumiputera siapa akan menerima kita jika kita terhalau dari bumi bertuah ini?
Adakah kita mahu menerima nasib seperti saudara2 kita di Singapura? Umpama melukut ditepi gantang ditanahair mereka? Apa gunanya menjadi peribumi jika kita sebenarnya terjajah dibumi sendiri!!!!!!!!!

Tanpa Nama said...

Aku bukannya nak menyokong hindraf ni...tapi kesimpulan yg boleh kita ambil ialah pemimpin mereka sanggup dipenjara bagi memperjuangkan nasib kaum mereka..seperti juga pemimpin2 Pas,sudah berapa ramai yg ditahan ISA kerana mempertahankan bangsa dan agama dari digadai kerajaan pimpinan umno ni..Tapi orang2 umno ni,sanggup ke kena penjara kerana memperjuangkan nasib bangsa dan bahasa melayu.Kenapa tak bersungguh2 membela orang2 melayu yg rata rata miskin..peniaga,petani,nelayan.dll agar mereka merasa nikmat dibawah dibawah pimpinan umno yg tujuan penubuhannya adalah UNTUK ORANG MELAYU..bukan utk memperkayakan bangsa cina sahaja dan pemimpin atasan umno.Pandanglah kebawah,bukannya dgn memandang keburukan pihak lawan,barulah umno mendapat kembali kepercayaan.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online