Rabu, 31 Mac 2010

DEI.., THAMBY..LAGI MAU NAIK MINYAK KA..?

MENTERI BESAR PERAK DS ZAMBRY MEMBIDAS PIHAK PAKATAN RAKYAT YANG BERTIKAM LIDAH DENGAN WAKIL KERAJAAN DAN TINDAKAN BEKAS SPEAKER, V SIVAKUMAR MENGACAH UNTUK DUDUK DI KERUSI SPEAKER SEBELUM TITAH PERASMIAN OLEH PEMANGKU SULTAN, RAJA NAZRIN SHAH.


PADA SATU KETIKA SIVAKUMAR DILAPORKAN CUBA MENGHAMPIRI SPEAKER, TETAPI ENAM PENGAWAL KESELAMATAN YANG BERKAWAL SEKITAR GANESAN MENGHALANGNYA. SIVAKUMAR HANYA BERUNDUR SELEPAS DINASIHATKAN OLEH RAKAN-RAKAN MEREKA.

SELAIN ITU, KATANYA PADA SIDANG MEDIA SELEPAS MAJLIS PERASMIAN BEBERAPA ADUN PAKATAN JELAS BERTINDAK TIDAK MEMATUHI BERAPA PERATUURAN YANG DITETAPKAN.

ANTARANYA, ZAMBRY MENDAKWA SEORANG ADUN PAKATAN ENGGAN BERDIRI KETIKA BACAAN DOA

9 Comments:

Tanpa Nama said...

Dia gila sangat nak pakai jubah. Bagila dia satu jubah pastu suruh peluk Islam..

MelayuSheffield

Tanpa Nama said...

takpe tak hormat orang baca doa pun..sebab puak PAS kata takper...langkah mayat untuk buat undang2 islam pun takpe...rela bekorban...

itulah PAS cilaker...cilaker...cilaker...

kuntakinte said...

salam, bapak si siva raja putu tentu sedih tengok perangai kenan beruk anak dia, sebab masa nak dapat biasiswa unt anaknya belajar dulu si bapak kayuh basikal nak dapat sokongan wakil rakyat BN..

dah besar panjang jadi lawyer buruk...

Tanpa Nama said...

Sejak bila Ganesan dilantik jadi Speaker?...sapa lantik?...Timbalan Speaker lantik kan?.....sejak bila dia ada kuasa lantik Speker lain??..bila masa Mahkamah putuskan Ganesan tu Speaker???...Atas kuasa apa dia duduk kat kerusi Speaker???

Tanpa Nama said...

punya turr lah anon diatas. bukankah timbalan speaker telah mengambil alih tugas speaker kerana didapati speaker siva semasa itu telah hilang pertimbangan dan kewarasannya.

then timbalan speaker telah mengusulkan agar speaker di lucutkan dan diganti dengan Ganesan dan telah mendapat sokongan majoriti...

mengikut hukum demokrasi ianya SAH...SAH...SAH...

kih kih kih...

Tai said...

Ha, tu gila kuasa tu. Pembangkang memang kemeruk kuasa.

YANG GAMBI said...

Abang Tuah, sejak dari dulu lagi telah kawan lebelkan juak-juak PR ini datang dari rimba, yang lebih suka bersidang bawah pokok.... undang-undang pun kena ikut cita rasa rimba.... cuma bezanya mereka ini tidak bercawat dan berekor...

Mohammad Roslan said...

Salam,

hahaha...Nizar Gila Talak?..Bila tak ada lagi akal untuk rujuk balik menjadi MB..dia bawa kes ini ke Makamah. Bila ke Makamah perlu tahu dua pihak bertelagah untuk satu keputusan Makamah tidak akan memuaskan kedua-dua Pihak. Salah satu pihak perlu akur dengan keputusan Makamah itu walu pun ia pahit bagai hempedu. Apabila keputusan Makamah berpihak kepada Dato Zambry, sepatutnya Dato' Ir. Nizar terima keadaan itu dengan fikiran terbuka. Dan lupakan perkara yang lalu telah pun lalu. Mulakanlah usaha membantu Negeri Perak dengan memajukan negeri itu demi cinta kepada Rakyatnya. Biar rakyat menilaikan usaha dan keperibadian mulia kita..serahkan pada mereka. Tetapi Apa yang bekas Menteri Besar buat sekarang adalah menggunakan taktik-taktik kotor politiknya untuk "collectrol Political Image Damages" dgn menganggu perjalanan sistem kerajaan dan cuba melumpuhkan DUN Perak adalah perbuatan pengkhianat yang tidak boleh terima. Ini cara Kongsi Gelap Cina cuba merosakan perniagaan, peniaga yang tidak membayar "wang Perlindungan" ini cara orang kafir bukan cara seorang yang Islam. Redha apa yang telah berlalu, kemungkinan Allah ingin beri hikmah padanaya. Kemungkinan dgn menjadi MB Perak dan dibawah telunjuk DAP akan memudaratkan lagi keadaan Orang Melayu Perak. Selagi kita menerima upah sebagai Wakil rakyat selagi itu kita perlu berkhidmat untuk rakyat.Gaji dan Elaun Wakil Rakyat bukan DS Najib Atau Anwar yang bayar. Yang bayar itu adalah dari titik peluh rakyat. Maka sabarlah sehingga PR13 nanti. Sekiranya rezeki anda ada nescaya Allah akan memberi juga.Wassalam.

penjejak awan said...

Payah betul kalau dah gila meroyan ditambah pula penyakit sasau,mamat2penderhaka kat Perak nie bukan apa depa sebenaqnya kebuluq nak berkuasa,sebab tu perangai depa macam beruk dalam sarkis.
Sekor sikitol kaki melambai dan yang sekor lagi kebuluq nak pakai jubah,dah kena dah depa nie duduk dalam satu pakatan sebab sama aje perangainya macam beruk mat nyeh.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online