Ahad, 21 Februari 2010

TAK SETUJU TAPI TAK SELAR MACAM TAK BENCI TAPI RINDU..?

'Selar' MP Australia: Hadi beri penjelasan

Pendirian Datuk Seri Abdul Hadi Awang terhadap anggota parlimen Australia - yang didakwa campurtangan dalam perbicaraan kes liwat Datuk Seri Anwar Ibrahim - harus dilihat dalam konteks yang lebih menyeluruh, kata setiausaha politik kepada presiden PAS itu.

"Kena lihat secara keseluruhan terhadap apa yangg disebut oleh presiden PAS. Beliau menekankan bahawa tentu proses kehakiman dan perundangan dalam negara kita sekarang banyak yang tidak kena sehingga orang luar membuat protes.

"Ini mesti dibetulkan supaya proses keadilan wujud," kata Dr Samsuri Mokhtar kepada Malaysiakini hari ini.

"Kedua, beliau bukan 'selar', tetapi tidak setuju terhadap campurtangan asing dalam sebuah negara berdaulat atas kaedah secara umum, iaitu atas prinsip hubungan luar dan diplomasi antarabangsa."

Dr Samsuri diminta menjelaskan pendirian sebenar Abdul Hadi yang dilaporkan menyelar 50 ahli parlimen Australia yang telah meminta Malaysia menggugurkan pertuduhan terhadap Anwar.

Bernama semalam melaporkan, Abdul Hadi mahukan kes ketua umum PKR itu diselesaikan mengikut sistem kehakiman negara ini tanpa dipengaruhi oleh mana-mana anasir luar.

malaysiakini

ADUSS…PENING PENULIS BILA HJ ADI ATAU NIK AJIS BUAT PENJELASAN SUSULAN TERHADAP SESUATU KENYATAAN MEREKA.

SEMALAM TAK ADA PUN SEBUT TENTANG 'KONTEK MENYELURUH', 'KENA LIHAT KESELURUHAN' DAN 'PROSES KEHAKIMAN DAN PERUNDANGAN NEGARA BANYAK YANG TAK KENA'.? TETIBA AJE HARI NIE MUNCUL PULA …

USAH SPIN BANYAKLAH… JIKA DAH DISEBUT NEGARA BERDAULAT MAKA TENTULAH KEHAKIMAN DAN PERUNDANGANNYA DIIKTIRAF DUNIA SEBAGAI BERDAULAT JUGA..!! YANG MEMANDAI-MANDAI BIKIN SPIN KATA UNDANG-UNDANG DAN KEHAKIMAN TAK BETUL KORANG AJE..!!

NIE…BILA TIBA TENTANG KES SI MAMAT NUAR TU. MAKA DIKATAKAN PULA UNDANG-UNDANG DAN KEHAKIMAN NEGARA TAK BETUL DAN PERLU DIPERBETULKAN…

OII…DAH 50 TAHUN KERAJAAN MEMERINTAH, DAH BERJUTA-JUTA KES YANG NAIK MAHKAMAH UNTUK DIADILI..DIHAKIMI..SEMUA TU TAK BETUL JUGA KE PERJALANANNYA..?

LAGI SATU..NIE STATEMENT APA KE JADAH NIE..?

‘TAK SETUJU TAPI TAK SELAR’.

ISHHH..SIHHH..ISHHH..TAPI..TAPI..TAPI...!!

‘TAK SELAR’ PULA MAKNANYA ‘TAK MARAH’…MAKA ‘TAK MARAH’ TENTULAH ‘TAK BENCI’…BUKAN GITU..?

KEH..KEH..KEH..!!

NIE…USAH BANYAK PUSING BERPUTAR-PUTARLAH…KATA AJE SUKE PADA CAMPUR TANGAN PUAK-PUAK AUSSIE TU…SENANG CERITA…!!

5 Comments:

Tanpa Nama said...

pening2..
klu dah orang atas dah mula berpusing2..
pengikut x mustahil boleh berpusing2 sambil terbang.
ni la senario politik pembangkang..hari bagi statement, besok dia putar belit arah lain pulak. kononnya supaya nk menjelaskan lagi statement tu,
pelik2..
ade gak orang macam ni kan.. aduh!!

TokAyah said...

Inilah mentaliti pakatan haram demi undi agama dilacurkan apalagi statement2 mcm ni mana dia orang berani buat pendirian. Takut di tengking Al jubiri, kick siang malam dan wali selipar.

Tanpa Nama said...

Ada sesiapa leh komen tak statement AMK dari Terangganu yang disiarkan oleh Astro Awani lewat malam semalam (20/1/10)?
Statement dia...
1. Kehadiran pemerhati kanggaro tuh adalah patut untuk memastikan keadilan dalam perbicaraan B.A.B.I diberikan tanpa ada unsur berat sebelah.
2. Mencabar pemuda UMNO Terangganu mengadakan debat terbuka...

Tak taulah nak kata apa lagi..hebat sungguh B.A.B.I ni...dari masaalah peribadi dia berjaya menarik minat negara luar untuk coba-coba nak jadi pembela yang berbayar dan disokong oleh spesis ciptaan baru peliwat ni..BAKANG(babi + kanggaro)

-krisjawa lok3-

Tanpa Nama said...

Itu hanya skrip lama semua rakyat tahu sekrip itu pun keluar dari siapa tak payah lah percaya 100 peratus hanya dibibir saja untuk menarik orang melayu meenyokong kerana masa ini dan seterusnya orang melayu sudah hilang kepercayaan pada PR Nik Aziz pun tak kecam Haji Hadi selalu kalau Haji Hadi buka mulut saja Nik Aziz akan kata calako mu.

Tanpa Nama said...

sebenarnya UMNO jer PERASAN!!! hidung tak mancung, pipi tersorong2...sory lah bro..pipi penuh jerawat...eeeiii..geli aku !!!!

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online