Rabu, 17 Februari 2010

SALAH PILIH CALON RUPANYE...?


  
Yang dah lompat keluar tu ibarat bunga yang kian bersih mengharum.. mereka tidak boleh subor ditempat yang kotor lagi busuk.

SEBELUM PENULIS TERUSKAN DENGAN KISAH ANUAR..SAHABAT PENULIS SI-KUNTAKINTE NAK BERPESAN..

'BAK KATA ULAMAK TUMPAT TOK GURU ABDULLAH SAMAAH SEMASA MENGULAS KENYATAAN NI A JIS MENGENAI MAULIDUR RASUL...PEMIMPIN YANG SESAT WAJIB DI TENTANG HABIS-HABISAN.'



SALAM PEJUANGAN.

OK, BERBALIK PADA KISAH SI-NUAR...KEH..KEH..KEH..MENGAKU JUGA DIA..SALAH PILIH.

ITULAH AKIBATNYA JIKA MATA DAN FIKIRAN ASHIK NAMPAK 16 SEPT NAK CARI KATAK MELOMPAT KE PUTRA JAYA...AKHIRNYA SEMAKIN HARI..SEMAKIN TAK BERJAYA...

KATAK YANG DALAM SANGKAR PULA BANYAK YANG LEPAS KELUAR..!!

KELUAR..KELUAR..KELUAR..BIARKAN SI-MAT JENIN REPUT DENGAN ANGAN-ANGAN 16 SEPT NYA.

-------------------------

Anwar akui salah pilih calon tanding PRU 2008

PULAU PINANG, Feb 16 — Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim (gambar) hari ini mengakui beliau salah memilih beberapa calon bagi mewakili parti itu untuk bertanding pada pilihan raya umum yang lepas.

“Calon bagi kerusi Parlimen saya yang pilih. Ketika itu PKR masih baru. Jadi kita terpaksa angkat (mereka),” kata beliau dipetik Bernama ketika berucap pada majlis sambutan Tahun Baru Cina anjuran PKR, di sini hari ini.

Beliau yang juga Ketua Pembangkang berkata PKR akan lebih berhati-hati bagi memastikan calon yang dipilih untuk bertanding pada pilihan raya umum akan datang tidak goyang, tetapi kuat dan bersih.

Setakat ini lima wakil rakyat termasuk seorang Ahli Parlimen PKR telah mengumumkan bertindak keluar PKR dan memainkan peranan sebagai wakil Bebas.

Minggu lepas, bekas Pengerusi PKR Pulau Pinang yang juga Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Seri Zahrain Mohamed Hashim mengisytiharkan keluar dari PKR dan menjadi Ahli Parlimen bebas.

Beberapa orang wakil rakyat dikatakan akan mengambil langkah yang sama dalam waktu terdekat.

Beliau kecewa dengan kepimpinan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng serta kesal dengan perjuangan PKR dalam pakatan pembangkang.

Sumber





8 Comments:

hilbert said...

Salam AbgTuah,

yang sebenarnya AnwarLiwat tersasul.

sebenarnya rakyat P.Pinang, Kelantan, Kedah dan Selangor yang tersalah pilih parti.

Unknown said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Unknown said...

Justeru, Pakatan Rakyat wajib ditumpaskan. Satu konspirasi wajib diwujudkan sekali lagi. Konspirassi ini bertujuan untuk menumpaskan Pakatan Rakyat. Jalan pintas untuk memecahkan Pakatan Rakyat ialah dengan memenjarakan Anwar Ibrahim. Khalas. Period. Finito. The End. Fin.

Jika Pakatan Rakyat tidak ditumpaskan maka segala malaon dan pelesit yang selama berpuluh-puluh tahun ini menghisap darah rakyat akan menghadapi masa depan yang amat gelap. Apabila Pakatan Rakyat mengambil alih pentabiran Malaysia maka segala kerja-kerja jahat mereka - harta-harta rasuah mereka - kes samun dan kes bunuh mereka – semuanya akan diadili oleh rakyat....

Jangan tersalah pilih lagi....sambil tersenyum lebar terus baca disini

bRAVEhEART said...

Salam. Anu-ar salah memilih calon-calon. Rakyat juga telah salah memilih Anu-ar, Kak Jijah juga salah pilih Anu-ar. Semua orang yang memilih Anu-ar telah tersalah pilih.

YANG GAMBI said...

Salam Abang Tuah, AnuWar bukan sahaja salah pilih calon, salah pilih orang juga..... dia ingat semua yang dipilih perangai macam dia juga suka depan belakang.... ikut saja apa dia buat...

Tanpa Nama said...

Ye lah..nak buat macamana YB semuanya tersembol biji mata tengok RM..RM..RM..RM...bukan sekupang dua, juta2 malahan bilion lagi...kerja dia mudah jer, keluar parti dan kutuk parti dan kawan asal dia..gerenti makan upah 10 keturunan pun tak habis!!! apa nak buat ada golongan yg buruk akhlak menyogok duit...nak buat macamana, org yg berkata lagi lah kotor akhlak mereka...

agak2 UMNO dah keluar modal brp juta RM bro nak beli sekor dua katak bodoh ni...???? tak kan main air liur jer kot?...

UMNO ada jawapannya....ha..ha..ha,,

Tanpa Nama said...

Sensasi: Kebajikan Tidak Di Jaga, Blogger Pembela Negara Di Pelawa Sertai Team Blogger Rakyat Bagi Meneruskan Perjuangan Mereka Di Alam Siber Ini


Sungguh malang bagi puak-puak Blogger Pembela Negara (BPN). Biarpun mereka mempertahankan pemimpin UMNO bermati-matian, namun ternyata kelibat mereka langsung tidak diberi perhatian oleh kerajaan UMNO Barisan Nasional. Akhirnya terpaksalah mereka berkokok dalam keadaan merintih mengharap simpati. Ini berlaku di seluruh negara bahkan ia pernah diluahkan oleh orang kuat BPN iaitu Pangliman Perang Cyber satu ketika dulu. Mereka membela, mempertahankan malah melakukan segalanya untuk UMNO. Namun, nasib mereka terus dipinggirkan tanpa pembelaan. Malah ada dikalangan mereka yang tidak mempunyai pekerjaan yang tetap, sanggup berjuang bermati-matian bagi menangkis asakan blogger rakyat. Hakikatnya, mereka wajar "demand" dan memohon peruntukkan khas bagi menampung kewangan puak-puak mereka yang sudah semakin kempis. Namun, nasib tidak menyebelahi mereka. Apa yang dijanjikan oleh pemimpin UMNO hanyalah sekadar melepaskan batuk ditangga sahaja. Janji tinggal janji, segala yang diharapkan tidak kunjung tiba. Komputer, laptop, talian internet dan sebagainya tidak diendahkan. Malah, sumber kewangan mereka juga dinafikan. Inilah yang memusykilkan kami sebenarnya. Ramai juga dikalangan ahli BPN yang menghubungi PDO, memohon untuk masuk team Blogger Rakyat. Kami sedang pertimbangkan perkara ini. Apalah guna mengampu pemimpin UMNO, seandainya mereka langsung tidak mahu menjaga kebajikan para blogger budiman semua. Atas nama perjuangan, mereka harus berpijak dibumi yang nyata. Usahlah berada dalam alam fantasi sekiranya nasib tidak menyebelahi anda. Ayuh, bersama kami untuk meneruskan perjuangan bagi membela rakyat yang sudah lama tertindas dan dinafikan hak di bumi sendiri sejak dulu, kini dan selamanya. Ramai juga dikalangan ahli BPN kini yang terpaksa merayu kepada pemimpin UMNO agar memberi ruang dan perhatian kepada mereka. Namun, apakan daya mereka terus tidak dibela. Nasib mereka umpama telur dihujung tanduk, hidup segan mati tak mahu.

Tanpa Nama said...

memanglah calon tu kan DARI UMNO DIA DATANG DAN KE LUBUK TAIK UMNO JUGAK DIA AKAN KEMBALI......apa susah...

Perangai dia serupa lah dgn pemimpin UMNO lain...yg nampak di mata adalah wang, harta, projek, saham, betina, kontrak, halal/haram tolak tepi....

dah perangai org yg datang dari UMNO...KE LUBUK TAIK UMNO GAK DIA PERGI SEMULA.....(RM 40 juta beb, lesap!!!! mana tak hangat hati Zahrain bro.....)

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online