Khamis, 25 Februari 2010

MAMPU MERAIH 'ANUGERAH ACADEMY' AWARD DI HOLLYWOOD..?


Nallakaruppan anggap Wan Azizah 'pelakon' hebat

KUALA LUMPUR 24 Feb. - Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail selayaknya diberi anugerah 'Pelakon Wanita Terbaik 2010' atas kehebatan 'lakonannya' ketika berhadapan dengan rakyat.

Datuk S. Nallakaruppan yang secara sinis mencadangkan pengurniaan itu, bersedia mengemukakannya kepada Menteri Penerangan, Komunikasi dan Kebudayaan, Datuk Seri Dr. Rais Yatim untuk dipertimbangkan.

Beliau yang juga bekas rakan karib Anwar berkata, anugerah itu kelak akan mampu menaikkan lagi reputasi Wan Azizah bagi membolehkannya menerima tawaran lumayan dari Hollywood.

"Saya amat yakin kelak Wan Azizah mampu meraih 'Anugerah Academy' di Hollywood," katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.

Nallakarupan mengulas kenyataan Wan Azizah dalam sebuah akhbar Australia semalam yang menyifatkan perbicaraan kes liwat suaminya merupakan sebahagian daripada usaha untuk menamatkan karier politik Ketua Pembangkang itu.

Dakwa beliau, Wan Azizah seorang wanita yang hebat kerana boleh melalui kes dakwaan berkaitan moral suaminya.

Malah dakwa beliau lagi, Presiden PKR itu juga berada pada satu tahap melebihi wanita lain di Malaysia kerana boleh melakukan apa sahaja demi menjaga kepentingan kerjaya suaminya.

"Wan Azizah kena tahu bahawa bukan semua isteri seperti beliau yang boleh menerima keadaan sedemikian. Ramai kalangan wanita di Malaysia tidak boleh terima dengan senang hati.

"Mereka juga tidak akan berpura-pura hanya sebab kepentingan kerjaya suami mereka. Hanya Wan Azizah sahaja yang sanggup buat semua ini," katanya.

Nallakaruppan percaya kesanggupan Wan Azizah itu berpunca daripada keyakinannya untuk mencapai cita-citanya satu hari kelak.

"Saya kasihan dengan mereka yang masih percaya dengan lakonan dan sandiwara Wan Azizah," katanya.

Mengenai perbicaraan Anwar, Nallakarupan berkata, bekas sahabat karibnya itu sepatutnya menjadi seorang lelaki budiman dengan berhadapan segala pertuduhan yang dikemukakan.

''Mangsa membuat laporan dan pendakwaan kata ada bukti. Kalau lelaki yang gentleman, dia bukan saja akan hadapi perbicaraan tetapi berharap ia dijalankan secepat mungkin kerana itu penting bagi membersihkan namanya,'' ujarnya.

utusan

HMM..BEKAS RAKAN KARIB ANUAR SENDIRI YANG KATA BEGITU...

FAHAM-FAHAM AJELAH..JIKA DAH PERNAH JADI RAKAN KARIB TENTU DATO S NALLA SENDIRI MENGETAHUI BANYAK PERKARA YANG TIDAK DIKETAHUI UMUM..BUKAN BEGITU..?

SO, DATO NALLA JANGAN TERAGAK-AGAK LAGI..KASI DEDAH AJE..KASI SELAK..BAWAH KAIN KE..ATAS KAIN KE..ATAU DALAM KAIN KE..!!

11 Comments:

nalapambu said...

Cakap kosong dari seorang manusia tanpa pendirian tetap.

Siapa tidak kenal itu nala - serupa macam nalapambu juga.

Yang sudah pasti UMNO akan tumbang pada PRU13 akan datang

ghostWRITER said...

aku setuju "anugerah" tersebut.. sebab kalu org len konfrem depa tak sanggup mempertahankan suami bermain kayu tiga ngan jantan....

YB Raz said...

semua orang politik adalah pelakon. berjanji macam macam, cakap semua boleh tapi bila habis pilihanraya mukapun tak nampak.

*tak percaya janji politik*

Tanpa Nama said...

mak cik wan jijah tu sudah berjanji sehidup semati dengan laki dia. dia juga sudah berjajnji kalau laki dia kena laknat pun dia sanggup dilaknat. dia masih percaya satu hari nanti laki dia tetap akan menjadi PM paling agung abad ini. ye..Peliwat Melayu paling agung. So bila dah jadi PM nanti segala dosa2 laki dia akan diampunkan oleh beliau sendiri. maka hakim2 akan diganti, polis2 akan di tukar, musuh2 politiknya akan dicampak ke ISA, dan keadilan sejagat beserta demokrasi ala yahudi akan diterapnya beserta kumpulan2 gay diberi kebebasan . so PELIWAT MELAYU akan mengarah anak2 jantan yang cun2 diberi biasiswa untuk melanjut pelajaran sperti yang ditawar kepada sepol. yang anak dara pula akan di jadi snatapan harian PELIWAT TEGAR ini. yahudi akan dirujuk supaya Islam dinegara ini terus berdemokrasi dengan juak2 PAS jadi hampas jer..DAP akan memerintah selangor, perak , penang, melaka, johor. hamPAS akan di beri kelantan, yang2 lain2 PELIWAT TEGAR pegang.

ISAC said...

Nak wat mcm mana.....Suami dia....Kalau dia X pertahankan...siapa lagi nak tolong...

Jangan sampai sakit jiwa sudahlah....

Tanpa Nama said...

Siapa Nallakarupan?

Lawak betul dia kata Wan Azizah seorg pelakon hebat...tapi memang betullah Wan Azizah memang isteri terhebat dan sunguh mulia...Bravo DS Wan Azizah..kami sokong anda atas kehebatan anda...

Siapa Nallakarupan?
Dia adalah org yg lebih memandang untung dr susah nak berjuang utk rakyat...org mcm ini memang sesuailah duduk dlm UMNO atau sokong BN..memang org2 mcm ini lah yg paling tidak berguna, lemah daya tahan, tiada nadi perjuangan, terpesona dgn RM, dan kadang2 terpaksa juga kerana hidup dia nak makan juga, sokong Nuar apa dia dapat, lbh baik sokong UMNO/BN dapat juta2 RM...kan? ezam pun tumpang semamgkuk gak...

kalau 1000 org Nallakarupan timbul pun, secebis gigitan semut pun tak terasa pd rakyat...hanya org bodoh mcm blog ini saja yg sanggup mengeluarkan kenyataan Nalla ni...nalla ni org yg sedang ke hulu ke hilir cari "makan" bro...bila kes Nuar meletup jer, beruk2 yg dah meninggalkan Nuar dulu pun keluarlah dr persembunyian. kehulu ke hilir "cari makan" kes Nuar....biasalah kerja org politik....cuma AT saja yg lurus bendul tak faham, malahan menyanjung pulak...org politik...!!!

Hang Jebat said...

Umno sudah busuk hingga ke ususnya” dan sukar untuk pulih dalam pilihan raya umum akan datang walaupun kini diterajui oleh barisan kepimpinan baru.... dari Tun.

HEM..BEKAS PM UMNO YANG KATA BEGITU... FAHAM - FAHAM AJELAH..JIKA BEKAS PM TENTU TUN SENDIRI MENGETAHUI BANYAK PERKARA YANG TIDAK DIKETAHUI UMUM...BUKAN BEGITU?.

SO, TUN JANGAN TERAGAK- AGAK LAGI KASI DEDAH AJE.. KASI SELAK... BAWAH KAIN KE...ATAS KAIN KE.. ATAU DALAM KAIN...

Kalau Tuah boleh berbicara kenapa tidak Jebat. keh... keh.. keh. Tuah semakin tua, sudah rabun matanya, tumpul akalnya.

Kuda Perang said...

Ya semua yang Tun Dr. M perkatakan tentang UMNO itu semuanya betul... sangat betul...bersesuaian dengan keadaan organisasi UMNO yang ada di sekeliling tempat aku tinggal, pun dah sangat teruk, samalah jugak dengan organisas mereka diperingkat yang lebih tinggi...SANGAT SANGAT BUSUK!!!!

Kuda Perang said...

Memang konspirasi unutuk membunuh karier politik DSAI... tak menagapa... Mudahan2 Allah SWT melindungi DSAI n seluruh pejuang dan rakyat Malaysia yang mahukan kebenaran mengatasi kebathilan...amin.
Hidup Islam!!!
Jahanam UMNO!!!

kilat said...

Sudahlah nalapampu jangan merapu,kau kenal ke nuar dan keluarganya,kau cuma ikut2 org aje,nalakarupan dahulu pernah berkawan baik dgn keluarga idola kau tu dan semestinya tahu sesuatu yang rakyat tidak tahu.Gunalah akalkenapa lepas sorang sorang kawan baik nuar meninggalkannya. Janganlah ketepikan setiap pendedahan yang diberi,aku dulu percaya kat nuar mcm kau juga tapi bila pendedahan demi pendedahan yang diberi aku mula buka mata sebab tidak mahu tertipu dan terus tertipu.

Tanpa Nama said...

Kilat...

Kenapa org meninggalkan Anwar? dan kenapa org tak meninggalkan Najib?

Jawapannya :

i. Anwar masih belum berkuasa, dan org yg menyookngnya dulu sebenarnya hanya helah saja utk mencipta nama dan bila sudah popular maka dia akan "demand" namanya kpd UMNO utk cari keuntungan dgn meninggalkan serta memburukkan Anwar semula...
ii. Najib pulak dia ada kuasa..dgn kuasanya maka ramailah beruk2 nak mendekatinya, kerana si Najib bolah memberi "buah pisang" kpd beruk2 itu. dan musuh pun boleh datang dgn petik satu jari saja demi utk mendapatkan buah pisang dr najib tapi sudah tentu ada syaratnya iaitu tinggalkan pembangkang dan burukan mereka semula spy rakyat mudah percaya krn anggapan bhw org kuat anwar sdh meniggalkan dia krn tdk lagi yakin kpd Anwar...cuba bagi tahu siapa org yang meninggalkan Anwar berjaya dlm kedudukan dlm UMNO..semuanya digunakan ketka perlu sahaja...selepas tiada digunakan untung nasib mrk tiada siapa yg tahu...

itu lah bezanya..dan Najib akan menjadi spt Anwar bila Najib tumbang dan menjadi Ketua Pembangkang kelak...satu2 org kuat dia akan meninggalkan dia, dan mulalah cerita kotor menyelubungi Najib...betul tak? adat politik..tak kan tak boleh baca...jgn lurus bendul bro!

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online