Khamis, 28 Januari 2010

SUNGGUH MENGEJUTKAN..SUNGGUH MEMERANJATKAN..


INTRO...

...SLOGANNYA MEMBANGUN BERSAMA ISLE. KUNUN...TAPI TAK JELAS PON APA YANG NAK DIBANGUNKAN.

NI APE KE JADAHNYA KES PELAJAR TERBABIT DADAH DALAM KATEGORI YANG MEMBIMBANGKAN NI.


Trend pelajar terbabit dadah di Kelantan membimbangkan

KOTA BHARU 27 Jan. – Ketua Pengarah Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK), Datuk Abd. Bakir Zin berkata, 44 orang pelajar daripada lebih 2,400 pelajar sekolah di Kelantan yang menjalani ujian air kencing disahkan positif dadah.

"Secara umumnya jumlah itu dilihat satu angka yang kecil, tetapi ia membimbangkan kita kerana ia seperti satu isyarat menunjukkan bahaya dadah semakin menular di peringkat sekolah. Ia tidak boleh dipandang ringan,” katanya kepada pemberita pada pelancaran Amalan Persekitaran Berkualiti AADK Kelantan di sini hari ini.

Katanya, AADK akan membuat pemantauan berterusan di peringkat sekolah bagi memastikan lebih banyak program kesedaran mengenai bahaya dadah diadakan untuk membendung kegiatan terbabit. – Bernama

utusan

KE MANA PERGI NEGERI ISLE SERAMBI MEKAH YANG DILAUNG-LAUNGKAN SETIAP HARI...BERDENTUM-DENTUM DIJAJA PAGI PETANG SIANG MALAM…NEGERI ISLE….!! NEGERI ISLE….!! NEGERI ISLE..!!..??

INILAH CONTOH TERBAIK YANG DIKATAKAN…

CAKAP BERDEGAR-DEGAR…TAPI YANG NYATANYA HANYA TAIK JUGA TERSANGKUT DI GELEGAR…

DAN LAGI, NI HA..SUNGGH MENGEMPARKAN..!!,

DI PAUTAN DIBAWAH NI..KEWUJUDAN KIRA-KIRA 4000 PUSAT HIBURAN DI SELANGOR DAN ADA DIANTARANYA MENAWARKAN KHIDMAT URUT..!!

kosmo

7 Comments:

YANG GAMBI said...

Abang Tuah, inilah bila ulama mempolitikkan agama untuk kepentingan diri......... apa yang pernah dihamburkan kepada kerajaan UMNO-BN telah terpalit kepada mereka.... itulah kebesaran Allah.

Tanpa Nama said...

GERENTI PAK AJIS PUN NAK TRY URUT SAMA. TPI KENE SOROK2 SKET LER HEHEH

Tanpa Nama said...

Salam abg Tuah

Yg berdentam dentum tu bunyi kentut kot..bukan guruh..nanti mesti puak2 PAs ni kata pelajar-pelajar yg kena tangkap tu anak org-org UMNO....dah bole hafal dah skrip...

Tanpa Nama said...

Inilah bala tuhan kepada pengikut-pengikut pas tegar yang jadi pengikut setia Nik Ajis. Asyik suka sangat mendengar Tuan Guru berceramah menghina, mencerca dan memfitnah orang islam dari parti UMNO sampai lupa kewajipan mendidik dan memantau anak-anak mereka. Kalau anak UMNO yang jadi penagih dadah tak apalah sebab mereka ni sekular. Inilah negeri Islam yang dibanggakan oleh Tok Guru tapi akhlak remaja Islam sama saja dengan remaja Islam dari negeri yang diperintah oleh BN malah mungkin semakin teruk lagi. Kalau tidak takkan sampai masuk dalam berita perdana kejayaan kelantan melahirkan murid-murid sekolah yang semakin ramai terlibat dengan dadah. Sepatutnya kalau kerajaan negeri Islam,mestilah melahirkan 3,000 anak-anak kecil katam AlQuran secara beramai-ramai mengatasi negeri Terengganu. Baru sedap dengar, dan kita semua pakat sokong pas lagi. Ini berjaya melahirkan ramai murid-murid sekolah penagih dadah. Negeri Isle apa gapo. Dahlah rakyat ramai yang miskin kerana tak dapat pembelaan kerajaan negeri.Nasib baiklah ada Tok Pa dari UMNO Islam sekular, adalah harapan sikit. Ini tambah pulak masalah penagih dadah murid sekolah yang semakin bertambah apalah nasib rakyat kelantan. Hati-hatilah ibu-ayah, adik kakok jangan sampai kena sembelih di anak kerana tak dapat dadah. Janganlah salahkan budak-budak,mereka tak tahu apa-apa pun salah ibu-bapa yang lupa tanggungjawab mereka mendidik dari kecil. Semoga Allah selamatkan negeri Kelantan supaya diperintah oleh pemimpin yang bijak mentadbir dan berwawasan untuk membangunkan negeri. Ibu-ibu dan ayah-ayah sudah-sudahlah dengar ceramah politik Tok Guru lagi yang banyak yang songsang, gilah pulak dengar ceramah pakar kaunseling bagaimana nak melahirkan anak-anak yangcemerlang. Semoga masa depan mereka gemilang dan terbilang yang boleh dibangga oleh rakyat kelantan.

AbgTuah said...

NAMPAKNYA JIKA PAKATAN NI MEMERINTAH MALAYSIA..

NEGARA BAKAL TENGELAM..SEMAKIN RAMAILAH RAKYAT YANG BERAT DOSA..

AbgTuah said...

AHLIL HAMPAS NI LUPA..
BILA SELALU SANGAT MENGUTUK KERAJAAN..PERKATAAN MEREKA YANG NEGATIF TU DIDENGAR OLEH TELINGA-TELINGA MUDA ANAK-ANAK MEREKA..

ANAK JADI TAK PERCAYA PADA KERAJAAN ...TAK PERCAYA PADA POLIS..TAK PERCAYA PADA UNDANG-UNDANG..TAK PERCAYA PADA KEMERDEKAAN..

MANA TAK NYA HARI-HARI MEREKA LAUNGKAN NEGARA KITA IKUT PERLEMBAGAAN ASINGLAH..BUKAN PERLEMBAGAAN ISLAM LAH..

ANAK-ANAK JADI RADIKAL..PEMIKIRAN ROSAK TERUK..!!

MULALAH ANAK-ANAK JADI PENENTANG..APA SAHAJA YG DIAJARKAN DISEKOLAH..

PENENTANG APA YG DISARANKAN OLEH KERAJAAN..

TENTANG KEMERDEKAAN..TENTANG SIVIK..TENTANG KEPATUHAN PADA UNDANG-UNDANG AHHH..KATA MEREKA TAK AMBIL PEDULI..KERANA BERTENTANGAN DENGAN APA YG MEREKA DENGARI DAN BELAJAR DI RUMAH..

FIKIRAN MUDA ANAK-ANAK JADI CELARU..KACAU JADI KOMPIUS..

AKHIRNYA MEREKA MENGAMBIL JALAN PINTAS..

AHHH..PEDULI APA DENGAN KERAJAAN DAN UNDANG-UNDANG..MAK BAPAK AKU KATA KERAJAAN TAK BETUL KATA NYA..

MAK BAPAK AKU KATA POLIS TAK BETUL KATANYA..

AKIBATNYA ANAK-ANAK MEREKA AKHIRNYA JADI MALAUN..REMPIT..DEDAH..DADAH..
SUNDAL..BOLONG..POLONG..HANTU RAYA..
HANTU KUBOR..HANTU LAUT..JEMBALANG TANAH..DAN MACAM-MACAM JENIS HANTU LAH..

CUBA FIKIR..MACAMMANA ANAK-ANAK NAK PAKAI HELMET SEMASA NAIK MOTOR..BAPAKKK MEREKA SENDIRI TAK PAKAI HELMET..KONON NAK MELAWAN PERATURAN..NAK LAWAN POLIS..

BILA POLIS TANYA KENAPA TAK PAKAI HELMET..MEREKA KATA SINGH PUN TAK PAKAI TAK KENA APA-APA PUN..KAMI PUN BALUT KEPALA MACAM SINGH JUGA..ITU PULA PUSINGNYA..

AKIBAT DARI IBU BAPA YG TERLALU FINATIK BERPOLITIK SONGSANG..MENCAMPURADUKAN POLITIK DENGAN RUMAHTANGGA..MAKA YG JADI MANGSA ADALAH ANAK-ANAK MEREKA SENDIRI..

Tanpa Nama said...

Engko semua tak yah lah nak kutuk kelantan...saja jer ko rang nak alih isu royalti minyak kelantan...yang penting bagi balik royalti minyak tu pd kerajaan negeri bukan wang ihsan kpd JPP...teruk betul UMNO ni..tamak

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online