Sabtu, 9 Januari 2010

SEKELP MATA MALAYSIA JADI TUMPUAN DUNIA.

TINDAKAN BODOH LAGI TERKUTUK PIHAK YANG MENYERANG RUMAH IBADAT TELAH MENJADI PERHATIAN DAN MENDAPAT LIPUTAN SELURUH DUNIA.

BUKANKAH INI SATU TINDAK-TANDUK YANG MENCALARKAN IMAGE DAN NAMA BAIK RAKYAT DAN NEGARA YANG SELAMA INI TELAH DI KENALI SEBAGAI NEGARA BERBILANG KAUM YANG AMAN DAMAI..

SUDAH PASTI BERITA SEBEGINI SEDIKIT SEBANYAK AKAN MENJEJASKAN EKONOMI MALAYSIA.

INDUSTRI PERLANCUNGAN PASTI AKAN MENGALAMI KEMEROSOTAN SOROTAN DARI PERISTIWA INI.

BEGITULAH LUMRAHNYA, SEGALA YANG BAIK TENTANG NEGARA MALAYSIA JARANG MENDAPAT LIPUTAN SECARA MELUAS TETAPI SEDIKIT SAHAJA KEBURUKAN BERLAKU SEKELIP MATA IANYA MENJADI BERITA-BERITA UTAMA DUNIA.

ATAU BENAR SEBAGAIMANA YANG DIPERKATAKAN OLEH SESETENGAH ORANG ADA USAHA DIVERSI DAN DESEPSI OLEH PIHAK TERTENTU UNTUK MEMBERI GAMBARAN BURUK TERHADAP NEGARA..

BERIKUT ADALAH LAMAN-LAMAN BERITA SELURUH DUNIA YANG MEMBUAT LIPUTAN.

THE TIMES OF INDIA

CBS NEWS

WALL STREET JOURNAL

ZEE NEWS

GULF NEWS.COM

TIMES OF INDIA

MUMBAI MIRROR

DECCAN HERALD

IRISHTIMES.COM

TAIPEI TIMES

THE STATE

THE TELEGRAPH OF INDIA

STAR TRIBUNE.COM

THE HUFFINGTON POST

YAHOO NEWS

NEW YORK TIMES

PRAVDA

BBC NEWS

FOX NEWS

NEWSVINE.COM

BREITBART

NEW DAY

THE GUARDIAN

DNAINDIA

IOL

MSNBC

THE ASSOCIATE PRESS

DENVER POST

CBC

SYRACUSE

CNEWS.CANOE

INQUIRE.NET

THE PRESSDEMOCRAT.COM

CHRON

17 Comments:

HANG JEBAT said...

Salam abg Tuah...

TIDAK MUSTAHIL DOA PECAH PERUT NAJIB TELAH DIMAKBULKAN OLEH ALLAH.DOA ORANG DIANAYAI SECARA LANGSUNG TERUS KEPADA ALLAH. FIKIR - FIKIRKANLAH SEMULA TERHADAP APA YANG ANDA PERSENDAKAN SELAMA INI.MUNGKIN INI SALAH SATU PERINGATAN ATAU AMARAN. INGATLAH INI SEMUA BERLAKU ATAS KETENTUAN ALLAH.

SEKIAN.

sasha2020 said...

Betul ke Orang islam yang bakar gereja tu???
Atau dibakar oleh orang mereka sendiri dengan tujuan nanti orang akan kata orang islam yg bakar dan ini akan merosakkan imej islam..ATAU orang orang melayu yang sengaja hendak mencetuskan huru hara supaya senang mereka menyalahkan kerajaan...

Fikir fikirkan lah!!!! Inilah cara yahudi merosakkan imej islam. Mereka yg buat, tapi orang islam yang dituduh.

Mohd Afdzal Mokhtar said...

salam abg tuah...

perbuatan membakar rumah ibadat adalah perbuatan yang kutuk dan bodoh...mereka yang berbuat demikian tidak memikirkan impak dan kesan kepada negara dan rakyat pada masa akan dtg...sape yang melakukan perbuatan terkutuk itu haruslah di masuk kan di dlm ISA!!!

Tanpa Nama said...

saya rasa pelek dgn tulisan hang jebat ni,,,apakah doa drpd nik aziz supaya perut dato' seri najib pecah sudah di makbulkan oleh Allah?...apa kena mengena doa nik aziz dengan penghinaan kalimah Allah sehingga tercalarnya imej malaysia dimata dunia...di sini nampak gayanya hang jebat adalah salah seorg penyokong khalid gereja...saya juga difaham kan dgn penulisan hang jebat ini bahwa beliau dgn secara jelas mengatakan Tuhan telah berpihak kpd doa nik aziz,dgn secara tak langsong hang jebat jug telah menghina Tuhan seolah olah Tuhan dgn segera menerima doa hasutan syaitan nik aziz kpd Dato' seri najib....

Mohammad Roslan said...

Salam,
Jebat..Jebat...kenapa engkau jadi begini terlalu taksub dengan Pemimpin Politik seperti TGNA ini. Mamak nak ceritakan satu kisah Nabi Mohammad s.a.w: Rasuluallah s.a.w telah berqunut sebulan berturut-turut dalam solat Zhuhur, Asar, Maghrib, Isya dan Subuh ia itu dalam rakaat terakhir ketika iktidal sehabis mengucapkan "samiallahu liman hamidah". Adakalanya rasullullah membaca qunut disebahagian solat seperti di solat subuh. Diriwayatkan oleh Abu daud dan Ahmad: Rasulullah s.a.w melakukan ini disebabkan "beliau mengirimkan beberapa orang pendakwah untuk mengajak orang bukan Islam kedalam agama Islam, tetapi kesemua mereka telah dibunuh dengan kejam". Maka peristiwa itu yang amat menyayatkan hati Rasullulah dan bermula permulaan qunut. Apabila Allah menurunkan ayat dan menegur rasulullah s.a.w: "soal yang demikian itu bukan menjadi urusan mu, apakah Allah akan menerima taubat mereka atau hendak menyiksa mereka, tetapi sebenarnya mereka itu memang orang-orang yang dianiyaya.

Tidak siapa pun aniyaya Tuan guru Nik Aziz secara peribadi. Dia dapat gaji, Allownce dan lain-lain kemudahan seperti MB-MB yang lain. Dirinya juga tidak pernah dipenjarakan tanpa bicara atau pun sekat hak-hak kebebasan sebagai warga negara Malaysia. Kdangkala MSM utamakan kata-katanya lebih dari pemimpin kerajaan sendiri.Apakah maksud saudara TGNA dianiyaya?. Tentang fahaman politik atau pun royalti minyak itu bolehlah bawa ke Makamah untuk diselesaikan.

Surah ali-Imran:134 MaksudNya:
"Dan orang-orang yang menahan kemarahan dan yang memaafkan kepada orang ramai dan Allah itu mencintai orang-orang yang berbuat kebaikan."

Surah an-Nisa:59 Allah Ta'ala Berfirman: Maksudnya;

"Wahai sekalian orang beriman, taatlah engkau semua kepada Allah dan taat pula kepada Rasulullah, juga kepada orang-orang yang memegang pemerintahan dari kalangan kamu sendiri."

Dari Ibnu Umar r.a dari Nabi s.a.w, sabdanya:

"Wajib atas seseorang Islam untuk mendengar dengan patuh serta taati, baik dalam hal yang dia senangi dab yang dia benci, melainkan jikalau diperintah untuk sesuatu kemaksiatan."

Dalam riwayat Imam Muslim disebutkan: "Dan sipa yang mati dan ia menjadi orang yang memecah-belahkan perpaduan Ummat Islam, maka sesungguhnya ia mati dalam keadaan mati jahiliyah." Ingatlah pesanan ini wahai Saudar Jebat..audzhubillah..Wassalam

poppiapap said...

Jgn kita panik, relax, jgn ingat org islam saja yg pandai baling bom, org kristian pun pandai juga dan silap2 ada pihak ketiga yg lebih hebat main peranan..mana kita tahu? Sama mcm kes beng hock tu, lain yg buat, lain yg kena tuduh, silap2 yg beria2 menuduh tu lar yg main peranan besar memendiangkan kawan tu..ada otak ingat2 kawan! Kadang2 kawan pun jadi lawan!!

Tanpa Nama said...

Pelik dan hairan, statement oleh VIP nampaknya kenen ke orang Melayu/Islam saja. Sampai ada pemberita yang teramat kurang ajar yang tanya PM samada itu kerja UMNO. Knp tak tanya Khalid Gereja atau mentor dia?

Tanpa Nama said...

Ini lah sebenarnya yang dimahukan oleh pihak pihak yang ingin merebut kuasa...mereka sanggup melakukan apa saja demi mencapai matlamat mereka...orang2 yg macam inilah yang sentiasa mencari peluang biar pun pada hakikatnya merugikan semua pihak...mereka konon nya ingin mengatakan kepada rakyat yang puak puak mereka lah yang layak utk meneraju negara...sedangkan mereka lupa bahwa rakyat telah memberi peluang kpd mereka mentadbir beberapa negeri sebagai ujian sejauh manakah mereka dapat melaksanakan tugas dan tanggung jawab sebagai peneraju memerentah negeri2 yg dimandatkan kpd mereka....dan sekarang mereka semakin sedar dgn kelemahan mereka yang tidak sedikit pun memberi keuntungan kpd rakyat...mereka sekarang sedang melalaikan rakyat dgn persembahan taridra,mak yong,wayag kulit, opera cina dan juga lawak jenaka yg difikirkan mereka supaya rakyat beralih tumpuan drpd cerita sebenar....sebenarnya segala jawapan sudah berada dalam genggaman rakyat cuma menunggu masa utk di umumkan...ujian telah di jalan kan,mereka sendiri pun tahu bahawa mereka telah gagal dlm semua kertas kerja mereka,sebab itulah mereka sudah merasa bahangnya lantas membuatkan mereka terkinja kinja melalak,merusuh, mengganas serta melakukan apa saja keburukan serta kemusnahan dan dgn senyum mereka melemparkan segalanya kepada kerajaan....inilah sifat orang orang yang kecewa...ummi merdeka said

Tanpa Nama said...

SLM BRO..BIASAK LA HANG JEBAT DH JD HANG SEBAT. KIRI KANAN DPAN BLKNG DIA SEBAT ASALKAN PAK AJIS & AL JUBUREE TERSELAMAT KEHKEHKEH

anarasa said...

salam..

ku rasalah kan. api kebakaran tempat ibadat tu terbakarnya sekejap jee. dan berjaya dipadamkan oleh pacutan air bomba.

tapi api kebakaran yang masih menyala dihati hati kalangan umat islam yg dinyalakan oleh sesuatu..
gimana harus dipadamkan????.

ku pohon keberkatan doa doa kesejahteraan dari makhluk terpilih yang dicipta oleh ALLAH yang Maha Pengasih Dan Penyayang.

hilbert said...

Salam AbgTuah, jika ada masa terluang mungkin saya akan menulis mengenai mengapa dan apa sebabnya ahli Parlimen Mukah YB Datuk Sri Dr Leo Micheal Toyad yang dulunya adalah Kristian RC telah menukar agama dan kini memeluk agama Islam dengan nama barunya Dr. Muhamad Leo Toyad.

Semua itu ada kaitan dengan kecenderungan Paderi-paderi yang didatangkan berasal dari Semenanjung Malaysia yang lebih ke arah mendidik penganutnya agar membenci kerajaan Barisan Nasional. Saya tahu kisah ini.

Jumayatara said...

Salam Abg Tuah

Puak Bodoh Bangang yang menghasut hingga terjadi peristiwa bakar gereja patut di ISA kan.

Bila lagi UMNO nak buat demo mempertahankan kalimah Allah? Minggu depan hari Jumaat? AKu juga terhasut untuk berdemo.

AbgTuah said...

SALAM DAN SALAM 1 MALAYSA SEMUA..

TERIMA KASIH DI ATAS KESUDIAN SINGGAH DAN MENINGGALKAN KOMEN.

1. TO HANG JEBAT..BERUBAHLAH..JIKA BALA YG DITURUN ALLAH SWT IANYA AKAN MENIMPA SEMUA AKU..KAU..TOK GURU KAU MELAYU..CINA..INDIA..IBAN..DAN SEMUA ORANG.INGAT TAK..SEUMPAMA YG MENIMPA ACEH TAK LAMA DULU..ASKAR KERAJAAN..PEMISAH..ORANG AWAM..ULAMA..MAK CIK..POK CIK..KANAK-KANAK..SEMUA TAK LEPAS...KERBAU..LEMBU..AYAM..ITIK..DAN LAIN-LAIN.

INGAT DAN FIKIR SIKIT..JIKA DITERBALIKAN BUMI MALAYSIA NI KAU DAN TOK GURU KAU BOLEH LEPAS KE..?

KERANA APA SESUATU BALA DITURUNKAN..KERANA UMAT ISLAM DAH TIADA KESEPAKATAN..TIADA PENYATUAN UMMAH..

JADI KAU NASIHATKAN TOK GURU KAU TU..JANGAN SEBARANGAN MELEPAS DOA LAHANAT..

2. TO SASHA2020..

KITA TUNGGU DAN LIHATLAH..DI HARAP POLIS DAPAT MENYIASAT SIAPA DALANG SEBENARNYA..

3. BENAR AFDAL MOKTAR..SEMUA AGAMA MELARANG MENGINAYA SESAMA INSAN. MEROSAKAN RUMAH IBADAT AGAMA LAIN TU SEMEMANGNYA AMAT TERKUTUK

4. TANPA NAMA 2010 Januari 9 16:11..
BEGITU LAH SIKAP PENYOKONG SESETENGAH AHLI PAS. MEREKA MENGGANGAP PARTAI MEREKA MAKSUM. SETIAP APA YG BERLAKU ADA SAHAJA CARA NAK DIKAITKAN DENGAN UMNO/KERAJAAN. ITULAH YG DIPANGGIL POLITIK DESEPSI.

5. TO MAMAK HJ..WELL TUAH TAK ADA APA YG NAK KATA MELAINKAN ULASAN YG AMAT BAIK DAN BERNAS DARI MAMAK HJ.

6. YA POPIAPAP..KITA TUNGGU PIHAK POLIS MEMBERKAS DAN MEMBONGKAR ANKARA SIAPA SEMUA INI. SETAHU ABGTUAH..PERKARA MENSABOTAJ DAN MEMBAKAR RUMAH IBADAT BELUM PERNAH BERLAKU. TETAPI KINI SEOLAH ADA YG TAK KENA..BILA GEREJA DI SERANG..TIBA-TIBA SURAU PULA SABOTAJ. DI TAKUTI ADA YG CUBA HENDAK MENCETUSKAN KEKACAUAN ANTARA AGAMA DAM KAUM.

7. TO TANPA NAMA 2010 Januari 9 16:53..
MEMANG SESETENGAH MEREKA NI KURANG AJAR SIKIT..SENGAJA HENDAK MENIMBULKAN PERSEPSI DAN MEMBURUKA KAN KEADAAN.

8. TO ummi merdeka THANKS KERANA MELUANGKAN MASA DENGAN ULASAN YG BAIK.
YA..SETELAH 50 TAHUN MEREKA CUBA DENGAN CARA DEMOKRATIK TETAPI GAGAL KERANA DITOLAK RAKYAT..MAKA MEREKA SEKARANG DAH TERLALU DESPERATE..

9. YE JEFF..JEBAT AKAN GUNAKAN APA SAHAJA SENJATA YG DIA ADA BAGI MEMPERTAHANKAN TOK GURU DAN BANG NUARNYA YANG DAH TERKIAL..KIAL. MANA TAK NIK AJIS DAN KELANTANNYA DAH NAK BANKRUPT..SEMENTARA BANG NUARNYA DAH TERBAYANG MAKAN NASI DALAM TRAY.

10. KEPADA ANARASA..ABGTUAH NASIHAT WALAU APA PUN BERLAKU KITA SEBAGAI ORANG ISLAM KENALAH BANYAK BAWA BERSABAR.

11. YA RAKAN KU HILBERT..SEORANG BELIA YG AMAT CINTAKAN NEGARA. BAGUS JUGA TU..KAMI JUGA HENDAK TAHU KISAH SEBENARNYA. TENTU ADA SEBAB BESAR MENGAPA BELIAU MEMELUK AGAMA ISLAM.THANKS FOR YOUR VISIT.

12. YA JUMAYANTRA KITA HARAPKAN BEGITULAH..TAPI LAGI ELOK KALAU YG MELAKUKAN PERKARA SEBEGITU DI BUANG NEGARA KERANA TIADA TEMPAT BAGI MEREKA DALAM MALAYSIA YG BERMASYRAKAT MAJMUK INI. BERDEMO TU ABGTUAH HARAP JANGAN TERLALU EMOSI..ADAP DAN ETIKA KENA JAGA JUGA AGAR TIDAK KETERLALUAN DAN TERSASAR DARI OBJEKTIF SEBENAR.

SEKALI LAGI UCAPAN TERIMA KASIH PADA SEMUA PEMBACA DAN PENGKOMEN. ANDA AMAT DIHARGAI.

HANG JEBAT said...

Salam....

UMNO INGATKAN NAK JADI JUARA RAKYAT KONONNYA, BILA TERJADI BEGINI MULALAH MINTA ORANG LAIN SAMA - SAMA BERTANGGUNG JAWAB. BERTINDAK TAK BERFIKIR INILAH JADINYA.

SEKIAN.

Tanpa Nama said...

Baguslah tu...elok sgt lah kalau UMNO suruh org demo hari2 dan provoke hari2...lbh baik bawak parang masa demo tu....bosan dgn gelagat keji UMNO yg terang2 mengambil hipokrit dlm isu ini....dey!!! ini zaman bukan tahun 60-an lah...skrg org dah bijak menilai kesetanan UMNO...

Tanpa Nama said...

kesetanan UMNO.??

keiblisan PAS bagaimana pula..??

Tanpa Nama said...

anon 23:01...

UMNO MEMANG SETAN...KERANA DIRASUK SETAN LAH DIA MENGAMUK DLM ISU KALIMAH ALLAH...PADAHAL INI HIPOKRIT JER...INI BUKAN PERANGAI SETAN LAGI, TAPI UMNO DAH MEMANG JADI SETAN....DEY!! ORG TARAK PERCAYA SAMA UMNO LG BRO....LU FAIL SETAN...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online