Ahad, 10 Januari 2010

LEBAI KULUP DAN SIKAP BURUKNYA.


NIK AJIS: CELAKO...CELAKO...CELAKO..!!


Bakar gereja: Masyarakat hilang sensitiviti dosa pahala - Nik Aziz

SHAH ALAM, 9 Jan: Mursyidul Am PAS, Tuan Guru Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mendakwa kejadian serangan membakar gereja kelmarin berlaku kerana Umno telah menghilangkan sensitiviti dosa dan pahala dalam masyarakat di negara ini khususnya orang Melayu itu sendiri.

Kesan hilangnya sensitiviti itu, katanya telah menyebabkan masyarakat melakukan pelbagai kesalahan termasuk tidak menghormati agama lain sehingga membakar gereja dan mengarak kepala lembu seperti berlaku di Shah Alam baru-baru ini.

Harakah

APA MADSUD LEBAI KULUP NI DENGAN KENYATAANNYA UMNO MENGHILANGKAN SENSITIBITI DOSA DAN PAHALA.? SETAHU PENULIS LEBAI NILAH YANG BANYAK TERKELIRU ANTARA DOSA DAN PAHALA..?

NI LAH SIKAP WALI SELIPAR..ASHIK-ASHIK NAK MENYALAK MENYALAHKAN UMNO. SEPATUTNYA NIK AJIS DAN PUAK JUAK NYA TAK PERLU MEMPOLITIKKAN ISU INI DAN MENUDING JARI KEPADA MANA-MANA PIHAK.

SEWAJARNYA MEREKA SAMA-SAMA MENANGANI MASALAH INI BUKANNYA MEMBERIKAN BERBAGAI TANGGAPAN BUSUK BAGI MENIMBUKAN PERSEPSI BURUK TERHADAP UMNO DAN SETERUSNYA MENGERUHKAN LAGI SUASANA.

CONTOHILAH SIKAP TERPUJI KEPIMPINAN KERAJAAN. TAK KEDENGARAN PUN MEREKA MENUDING JARI ATAU MENUDUH SESIAPA JAUH SEKALI DARI MENTOMAH..MENKEJI..MELAHANAT .. CELAKO..CELAKO..CELAKO... !!!

PERCAYALAH SIKAP TERPUJI YANG DIPERLIHATKAN OLEH KEPIMPINAN BN LAH YANG RAKYAT MAHUKAN, BUKANNYA SIKAP LEBAI KULUP YANG BERBUNGKUS SIANG MALAM DALAM JUBAH DAN SERBAN SEBESAR BAKUL TAPI BURUK SIKAPNYA MELEBIHI SHAITAN LAHANTULLAH..!!

SEKARANG RAKYAT MALAYSIA SUDAH JELAS..YANG MANA SATU INTAN YANG MANA SATU SHAITAN...!!!

14 Comments:

Tanpa Nama said...

SLM BRO. PAK AJIS SETAN..KIT SIANG DAJAL..ANUWAR YAKJUD. TIGE2 NI YG SEPATUTNYE KENE BAKAR JEK KEHKEHKEH

Tanpa Nama said...

Nik Ajis ni memang CELAKO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO,CELAKAO.

ISAC said...

Salam.....


Jeff ni kalau bagi komen memang brutal tahap gaban.... :)


Itu lah dari kecik masuk taski, sekolah PAS, universiti pun hanya yang diiktiraf PAS, hasilnya dapatlah orang2 yang otaknya jumut tahap gaban.....

Apa sahaja yang negatif adalah salah UMNO....Memfitnah, memukul, mendera. melempar tohmah kepada UMNO hukumnya "harus".....

profnotetree said...

salam.. setuju.. dgn pandangan encik..perkara in tidak sepatutnya dipolitikkn.. dan seharusnya kita bergabung menjadi satu untuk berjuang.. dan bukan menunding jari antara satu sama lain..

Tanpa Nama said...

Sebenarnya inilah yang dimahukan oleh UMNO Celako ni...dia dan puak2 dia hari2 memprovokasi, menaikkan emosi org melayu islam, membakar semangat melayu islam spy bangun dan menunjukkan kemarahan terhdp keputusan mahkamah berkaitan isu kalimah Allah..apa yg aku lihat dan amat-amati, perkara ini hanya mainan politik jahat UMNO saja...UMNO dan NGO dan sekutunya (PERKASA)dan media mereka hari2 membakar sentimen melayu islam spy marah dan dan beremos, dalam keadaan yg sama para pemimpin UMNO mengambil sikap tidak kesah dan ada yg menyokong plak demo besar2an...bukankah ini menunjukkan sikap sebenar UMNO dan lain2 tu yg bersikap hipokrit dan berpura-pura semata2 hendakkan sokongan yg kian meluntur dan akan terus meluntur....apa yg kita dapat lihat, seolah2 UMNO dan puak2 dia termasuk media mereka, seolah2 HILANG AKAL dan SUDAH GILA dgn isu ini...mereka bebas berbuat apa saja, demo, kutuk, marah, terjerit2, melalak dan kesannya inilah yg terjadi (kes kebakaran rmh ibadat).walaupun siapa yg melakukannya msh tidak dpt dipastikan samada ia perbuatan org2 yg sdh "teransang" dgn hasutan keji UMNO atau ianya dibuat2 olh pihak2 yg ada agenda untuk menyalahkan pihak lain....Menteri Dalam Negeri (hisyam)pun sokong demo!!! apa citer??

lihatlah pemimpin pembangkang, mereka mengambil sikap sedrhana dan penuh hikmah dan berhemah, tak seperti UMNO yg gelojoh mcm org kebulur darah....celako betul UMNO...

Tanpa Nama said...

betul ke pauk pembangkang mengambil sikap sederhana..weiikkk..nak loya..

mereka bukan mabil sikap sedarhana..cuma cri politikal mileage..

cuba fikir kalau UMNO sokong mahkamah..mereka pula akan bantah pengunaan nama ALLAH..

inilah golongan munafik sebenar

Tanpa Nama said...

Kenapa dlm akhbar hari ni (hari Minggu), byk laporan akhbar kata "jgn tuding jari pd UMNO"...ha..ha..ini menunjukkan org dah tak PERCAYA pd UMNO lagi...biasalah, taktik UMNO ni..kita dah faham bebeno dah!!! perangai dan taktik UMNO ni dlm kocek jer bro!! masa dulu2 bolehlah kelentong, biasanya UMNO akan "buat sesuatu" lps tu dia akan cari kambing hitam ke, pembangkang ke, nak bagi gambaran bhw pembangkang tak elok, pembangkang jahat dll, dgn tujuan nak burukkan pembangkang....ha..ha..ha..kali ni UMNO dah silap main catur..dia dah kena Checkmate awal2 lagi dah....walau mcmana sekalipun, dgn apa yg Najib bagi pun, walau segunung emas, ganti atap rumah flat sekalipun...percayalah..rakyat makin tak percaya kpd UMNO/BN....percaya lah ini lah hakikatnya....

Tanpa Nama said...

engkoau dan parti anak setan aje main isu nie..

rakyat malaysia tahu siapa yang setan..

Tanpa Nama said...

Nik Aji memang tak sedar diri dan jauh sekali nak bertaubat, Negeri Kelantan dah nak bankrap pun masih takbur bercakap menyalahkan umno. Apa saja berlaku yang buruk di negara ini semuanya umno. Kalau sakit tahu pulak pergi ke IJN yang diusahakan oleh umno/BN. Pergilah berubat di singapore boleh Lim Kuan Yew beri diskaun. Memang tak tahu bersyukur lansung Tok Guru ini. Nak ke tuhan turunkan bala yang lebih besar lagi di Negeri kelantan. Bersyukurlah Tok guru kepada tuhan kerana masih diberi nikmat untuk bercakap. Bercakaplah kepada perkara yang baik-baik yang boleh menaikkan martabat agama, bangsa dan negara supaya mati nanti dikenang orang akan jasa Tok Guru seperti Tok Kenali. Selama memerintah 20 tahun apakah jasa Tok Guru terhadap rakyat kelantan. Dah berapa ramaikah ulamak dari kelantan yang Tok Guru dah hasilkan untuk negara jika berjuang berlandaskan Islam. Nak sebut pasal pembangunan apakah pembangunan yang besar Tok Guru bangunkan untuk kelantan hanya patung buddha besar sebagai landmark negeri kelantan. Adakah ia sehebat menara berkembar KLCC yang dibangunkan oleh Tun Dr.Mahathir. Amat malang sekali rakyat kelantan, 20 tahun Tok Guru memerintah pekan-pekan di kelantan masih seperti zaman 70an. Tengok sajelah pekan pasir putih, Tumpat, Pasir Mas,Machang, Rantau Panjang masih lagi macam pekan koboi. Tiada ke usaha untuk menarik pelaburan di sini Tok Guru.? Tok Guru hanya bijak bercakap pasal politik yang bermodalkan agama. Memang patutlah saudara melepaskan geram kepada Tok Guru ini. Kepada pengikut pas yang tegar ikutlah Tok Guru kamu masuk syurga, pujalah dia mungkin dia boleh beri kamu syafaat nanti diakhirat. Janganlah jadi pengikut rasulullah kerana rasulullah tidak suka umatnya berpecah belah, fitnah memfitnah, berburuk sangka sesama umat. Mungkin doa rasulullah yang ketiga tidak dimakbulkan oleh Allah yang inginkan umatnya bersatu dan tidak berpecah belah.

HANG JEBAT said...

Salam abg Tuah. Kalau abg Tuah nak tahu maksud KENYATAANNYA UMNO MENGHILANGKAN SENSITIBITI DOSA DAN PAHALA ? Ini diantara jawapannya :

1.UCAPAN MENGHINA HUKUM MENUTUP AURAT DAN MENGALAKAN RATU CANTIK

Tun Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997 : “Apakah kalau kita tidak tutup (aurat) kita tidak Islam? Banyak benda yang disuruh oleh agama Islam yang kita tidak buat, tetapi kita masih Islam”.

2. UCAPAN MENGHINA DAN MEMECAT ULAMA’

1. Tun Mahathir Mohamad, Majlis Tertutup Majlis Agama Kebangsaan, 1997 : “Saya bukan lawan semua dengan mufti, tetapi mufti (Dato’ Ishak Baharom) yang semacam ini bukan mufti. Ulama’, macam-macam ulama’ ada. Takkan satu orang boleh mendakwa diri dia ulama dan kita mesti sembah dia inilah waris nabi, bukan main senang. Masuk persatuan ulama’ jadi waris nabi. Syed-syed pun tak pernah berkata macam itu,yang kata dia keturunan nabi, keturunan sahabat-sahabat nabi pun dia tak kata macam itu. Ini mana-mana tempat membuat dakwaan bahawa ‘ulama’ adalah waris nabi’. Mudah nak jadi waris nabi. Tak payah sapa pilih.”

3. MENGIZINKAN MAKSIAT & MEMBELA ORANG BUAT MAKSIAT

Tun Abdullah Ahamd Badawi Jun 2001 : “Tiada sebarang peruntukan dalam Enakmen Jenayah Syariah (Selangor) 1995 yang memberi kuasa kepada penguatkuasa agama negeri untuk menangkap umat Islam yang berada di premis yang menghidangkan arak sekiranya mereka tidak meminumnya”.

4. Dato’ Rais Yatim di Hotel Equatorial, Bangi semasa merasmikan seminar Inter Faith Commission (IFC) dan diterbitkan di dalam infoline Majlis Peguam : “(Dalam masyarakat majmuk) tiada orang yang boleh mendakwa bahawa agamanya adalah agama terbaik dengan mengenepikan agama-agama lain kerana dengan mengatakan demikian akan memusnahkan prinsip persamaan (agama) dan prinsip kemanusiaan.”

5. Kabinet memutuskan bahawa anak kepada pasangan yang menukar agama yang masih di bawah umur hendaklah dibesarkan mengikut agama asal ibu bapa mereka semasa melangsungkan perkahwinan.

6. 52 tahun merdeka masih belum ada tukang sebab secara Islam. BEGITULAH KESUNGGUHAN UMNO MENEGAKKAN ISLAM.

TUNGGU SAMBUNGANNYA SEBENTAR LAGI.

Tanpa Nama said...

HANG JEBAT 23:46

Anda memang hebat..tahniah...dari tulisan anda, memang tepat kena ke kepala UMNO ni...cuma demi kuasa dan nikmat sementara, mrk buat dono jer..asalkan perut aku kenyang...

Tahniah bro..aku sokong penuh apa yg anda tulis...bawa yg panas2 plak..sama2 lah kita cuba membetulkan puak2 ini....

Tanpa Nama said...

yelah..kau mamang betul sangat jebat..

betul sangat bagi orang tak betul..

wakahakh..wakahkah..wakahkah..jumud

Hang Jebat said...

Salam...

SEWAJARNYA MEREKA SAMA-SAMA MENANGANI MASALAH INI .. petikan abg Tuah.

Kata – kata yang cukup manis didengar tetapi kenapa baru sekarang ianya diluahkan. ALANGKAH ELOKNYA IANYA DILAFAZKAN SEBELUM TERCETUSNYA KEADAAN INI. AKIBAT TERLALU MAHU JADI JUARA RAKYAT BERTINDAK MEMBABI BUTA, BILA TERDESAK..... BARU NAK KATA SEWAJARNYA MEREKA SAMA- SAMA MENANGANI MASALAH INI. .....KEH, KEH, KEH.


CONTOHILAH SIKAP TERPUJI KEPIMPINAN KERAJAAN. Sikap terpuji ....?......??.....??.... ??.....??....??....??...??.....??. sebab itulah Tun kata Umno...... ...... sampai ke usus. Disebabkan sifat terpujilah ye .

Terakhir sekali marilah kita sama – sama renungi ayat ini abg Tuah :

Apabila dikatakan kepada mereka, "Marilah kamu (tunduk) kepada hukum yang Allah telah turunkan dan kepada hukum Rasul", niscaya kamu lihat orang-orang munafik menghalangi (manusia) dengan sekuat-kuatnya dari (mendekati) kamu. (QS. An Nisa 4 : 61)
Sekian.

Tanpa Nama said...

slllm...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online