Sabtu, 2 Januari 2010

PEJUANG MELAYU HEBAT MENYANGGAH KHALID SAMAD




SETELAH PIHAK PEMUDA UMNO DENGAN LANTANG MENYUARAKAN PENDAPAT TERHADAP PENGUNAAN NAMA ALLAH OLEH HERALD CATOLIC MAKA KELIHATAN KINI IANYA MULA DICONTOHI DAN DI IKUTI PULA OLEH KEPIMPINAN-KEPIMPINAN PIHAK PEMBANGKANG...HEHEHE...!!

http://pemudanibongtebal.blogspot.com/2010/01/sidang-akhbar-oleh-pemuda-umno-pulau.html



SEORANG PEJUANG HEBAT ZULKIFLI NORDIN MELALUI BLOGNYA DENGAN LANTANGNYA TELAH MENYANGGAH DAN MENDESAK KHALID SAMAD AGAR BELIAU MENIMBANG SUPAYA KELUAR DARI PAS EKORAN DARI SOKONGAN PENGUNAAN KALIMAH ALLAH OLEH PENERBITAN AGAMA KRISTIAN.

BERIKUT ADALAH DESAKAN BELIAU;

------------------------------------------------------------

Oleh itu saya mendesak supaya:


1. YB Khalid Samad supaya menimbang keluar daripada PAS dan menyertai mana-mana parti lain pilihan beliau termasuk DAP;

2. kepimpinan PAS perlu mengambil tindakan disiplin yang jelas terhadap YB Khalid Samad agar memberi mesej yang jelas kepada umat Islam khususnya bangsa Melayu bahawa PAS tidak bersekongkol dengan beliau dalam beberapa isu tersebut diatas. Malahan saya mencadangkan kepada kepimpinan PAS supaya menimbang mengambil tindakan memecat keahlian YB Khalid Samad daripada PAS. Kegagalan kepimpinan PAS mengambil tindakan akan memberi gambaran negatif terhadap kepimpinan PAS, dan menjejaskan imej dan persepsi PAS sebagai wadah perjuangan Islam.

3. Kepada rakan-rakan bukan Islam khususnya penganut Kristian dan Punjabi yang beriya-iya mahu menggunakan perkataan ALLAH, saya seru kamu semua supaya marilah kita menyembah ALLAH Tuhan yang Satu. Marilah kamu memeluk agama Islam. Apabila kamu memeluk Islam dan mengangkat syahadah mengaku ALLAH Tuhan yang Satu, kamu boleh menggunakan nama ALLAH sebanyak mana yang mungkin, dan kamu boleh menulis nama ALLAH sebesar mana yang kamu mahu.

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin

Sabtu

16 Muharram 1430

02 Januari 2010

--------------------------------------------------------

IKUTI SEPENUHNYA KUPASAN-KUPASAN BERNAS BAGAIMANA PEJUANG MELAYU ISLAM YANG HEBAT INI MENYANGGAH KEBATILAN.

http://zul4kulim.blogspot.com/2010/01/menyanggah-yb-khalid-samad.html

---------------------------------------------------------
BERITA TAMBAHAN:

1)  KEPIMPINAN PAS MULA BERSUARA DAN MENYATAKAN PENDAPAT MEREKA;

Berita TV3 jam 8 malam ini memaparkan ulasan Nasaruddin Tim Presiden PAS yang mula bersuara mengenai isu kalimah Allah dan mula kelihatan tidak bersetuju dengan keputusan mahkamah .
-------------------------------------------------------

2)  PAS KECEWA MAHKAMAH BENARKAN PERKATAAN ALLAH DALAM MINGGUAN HERALD THE CATHOLIC

Parti Islam Semalaysia (PAS) kecewa dengan keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang membenarkan akhbar mingguan Herald-The Catholic Weekly menggunakan perkataan Allah dalam penerbitannya.

Pas bimbang dengan membenarkan penggunaan nama Allah dalam penerbitan ini akan menimbulkan kekeliruan di kalangan orang Islam terutama di kalangan muallaf dan mereka yang hendak mendekatkan diri dengan Islam.

Penggunaan nama Allah telah dianggap sebagai serasi dengan masyarakat Islam dan bukan Islam di negara ini yang merujuk kepada penggunaan itu hanya untuk agama Islam sahaja. Perkara ini telah diakur sejak turun temurun oleh penganut agama Kristian di negara ini.

Penggunaan nama Allah dalam al-Quran, maksudnya “Dan jika kamu bertanya kepada mereka siapa yang menjadikan langit dan bumi, nescaya mereka mengatakan Allah”. Allah yang mereka akur ialah sebagai tuhan “pencipta”, bukan sebagai Allah yang tunggal yang patut disembah. Ini dinamakan kepercayaan Rububiyyah, bukan kepercayaan Uluhiyyah.

Pas mengharapkan supaya pihak Kerajaan membuat rayuan ke mahkamah yang lebih tinggi supaya ia mendatangkan kebaikan kepada kita bersama. Menghalang penggunaan nama Allah ini sebagai satu langkah “Saddu Zarai’c” untuk menutup pintu keburukan di kalangan masyarakat Islam khususnya dan masyarakat Malaysia amnya.

Perlu ditegaskan ini bukan berarti Pas menentang kebebasan agama lain untuk mengamalkan ajaran mereka sediri di negara ini. Selama ini Pas yang memerintah di Kelantan hampir 20 tahun memberi kebebasan kepada penganut agama yang manoriti mengamalkan agama mereka tanpa apa-apa gangguan daripada pihak berkuasa Pas di Kelantan.

Idris Haji Ahmad

Ketua Penerangan PAS Pusat

http://penawarrinduku.blogspot.com/

http://nikhassanazmi.blogspot.com/

35 Comments:

Tanpa Nama said...

Sepatutnya UMNO lah yg patut dipertanggungjwbkan...kenapa hala kpd org lain!!! bukan kah awak yg menjaga islam dgn kuasa awak??? tak kan benda mcm ni pun tak dapat nak selesaikan?..apa yg UMNO buat ni??? kata dia lah yg terhebat memperjuangkan islam (konon)??? masalah cam ni pun tak dapat nak selesaikan...org macam ini kah nak dibagi kuasa jaga melayu/islam???? ikhlaskah UMNO nak jaga Islam keseluruhan atau menjadikan Islam sbg alat utk meraih keuntungan jangka pendek? seperti kes ini???

Ini lah UMNO...cakap jer berdegar2...habuk pun tarak... UMNO oh UMNO...makin bengong!!!!

Tanpa Nama said...

WOI ANON,APAHAL HANG NI NAK SALAHKAN UMNO PULA.ISU MACAM NI SEMUA MELAYU ISLAM KENA TANGANI SAMA SAMA.INILAH SIKAP SIKAP YANG AKAN MENJADIKAN ISLAM DAN MELAYU LEMAH ORANG LAIN AMBIL KESEMPATAN. SATU SATUNYA 'MUKJIZAT' PADA MELAYU UNTUK MENENTANG MUSUH BANGSA DAN AGAMA ADALAH "BERSATU". MARILAH SEMUA MELAYU BANGSAKU KITA BERJIHAD FISABILILLAH MENENTANG MUSUH ISLAM DIBUMI MALAYSIA INI.

Tanpa Nama said...

salam.
syukurlah dalam PAS masih ada seorang yg semacam nasharuddin mat isa.masih ada manusia pas tak sesesat si khalid samad dan anuar ibrahim. PAS dan PKRlah yang berjuang bermati2an untuk melacurkan kesucian kalimah ALLAH. Umat islam PAS dan PKR ,anda2 semua akan dikenang oleh anak cucu anda sekalian sebagai MUNAFIK ISLAM dialam dunia.Seorang UMNO pun tidak rela jadi pelacur agama seperti pemimpin PAS dalam hal ini. ZAMZAM

eXception said...

Tindakan PAS sudah boleh dikatakan terlambat, sebab Nik Aziz sendiri memberi kenyataan lisan memberi ruang kepada Herald menggunakan kalimah Allah dalam ajaran Kristian.

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

eXception said...

Sedikit sebanyak pemimpin UMNO juga bersalah. Kerana memandang remeh akan perkara ini. Mereka asyik mengejar kebendaan sahaja. Sampaikan membiarkan kafir mengadili perkara berkaitan kesucian Agama Islam... Tidak adakah Hakim beragama Islam yang lain? Kenapa cina lahanat tu mengadili kes ini?

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

Tanpa Nama said...

Nak sebut susah dan tak sebut lagi menyusahkan!!!! tak apalah...
secara peribadi aku berpendapat soal Penghakiman isu nama Allah ni seolah2 dirancang rapi agar keputusan kes ni bisa mengalihkan perhatian dan ketidakpuashatian rakyat terhadap najib dan BN sejak mutakahir ni...seolah2 isu penghakiman nama Allah ini, bagaikan nyawa UMNO utk kembali "hidup" dgn mereka ribut berdemo siang mlm seolah2 menunjukkan mrk lah pejuang Islam tulen!!!! (konon)...ini semata2 untuk menarik balik sokongan pd UMNO....dan mengalihkan perhatian rakyat terhadap barang naik (gula), isu yuran sekolah yg memeritkan ibu bapa, ekonomi yg lesu, kelemahan najib, isu kenaikan itu, ini, isu UMNO/BN....inilah ubat mujarab UMNO utk memberinya nyawa sokongan....perkara ini mudah sahaja sebenarnya.....seolah2 ada sesuatu di sebalik isu nama Allah ini....semuanya politik!!!!
Dan, inilah senjata ampuh dan terbaik bagi memporakporandakan pakatan rakyat dgn isu sensitif sebegini....tak caya tengok lah nanti..isu ini akan dimanipulasi secukupnya dan akan menggoncang pembangkang...sedangkan isu rakyat, isu yg membelngu kehidupan kita akan disisihkan demi tembolok UMNO....UMNO akan menggunakan isu ini, memulas isu ini dgn rakus sekali demi untuk menjahanmkan pembangkang....lihat saja pembangkang akan bercakaran selepas ini....UMNO sudah mendapat penawar ajaib nya...awas semua...bertindak dan berfikirlah dgn kewarasan, bukan perasaan jahat mcm UMNO.....kita sama2 lihat!!!

YANG GAMBI said...

Salam Abang Tuah, nampaknya hanya pemimpin-pemimpin PAS yang dikatakan UG sahaja yang mampu bersuara, mana erdogan-erdogan PAS yang lain termasuk Nik Aziz.........

Tetapi ada juga penyokong-penyokong PAS yang bengap yang masih mempertahankan 'Allah' boleh digunakan oleh mana-mana agama, sebab itulah agaknya mereka biarkan puak-puak kafir berceramah dalam Masjid, membaca ayat-ayat Quran untuk memberi ceramah kepada mereka..... agaknya Tuhan Nga, Gobala, Eli dan lain-lain dalam PR sama kot dengan Tuhan penganut-penganut PAS....

AbgTuah said...

YE BENAR YANG GAMBI..

KELIHATANNYA NIK AJIS MENGAMBIL SIKAP MENYEPI SEOLAH-OLAH MENYOKONG PUAK ERDORGAN..

MEMANG RAMAI PUAK PAS YANG BERIYA-IYA MENYOKONG KHALID SAMAD..

LIHAT ABGTUAH SESAH MEREKA DI BLOG TUKAR TIUB..

http://tukartiub.blogspot.com/2010/01/kebaikan-tidak-perlu-di-monopoli.html?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+TukarTiub+(Tukar+Tiub)

Tanpa Nama said...

Ni satu lagi kebodohan UMNO...bila kes ni terjadi,dia bukan nak meneyelesaikannya tapi sebok salahkan PAS, org lain...org tu tak betul, org ini tak betul..dia saja yg betul tapi keputusannya tak gak betul....mcm inikah pemikiran UMNO???? asyik menyalahkan org jer....

sepatutnya awak (UMNO)yg mendakwa sbg parti terbesar, terkuat umat melayu islam, pembela melayu islam, pembela Islam...kenapa perkara ini berlaku di dalam "tangan" anda????? keputusan ini menggambarkan sikap sebenar anda!!! rupanya selama ini heboh mendakwa dialah terhebat menjaga melayu Islam, rupanya dialah pemusnah melayu islam itu sendiri...sepatutnya kita tak kalah!! tapi UMNO tak mahu lihat menang supaya ianya akan dapat dijadikan senjata menghentam musuh2 dia...siapa musih2 dia??? musuh2 dia adalah sebangsa dan seagama dengan dia....yg riuh ketawa keriangan adalah org lain yg menang dlm kes dia...kpd org lain itu UMNO menyepi seribu bahasa, sebaliknya musuh yg sebangsa dan seagama dgn dia dilanyak sehabis2nya...itulah sikap mazmumah UMNO lahanat ni....UMNO nak pertahankan islam???? sori...umnolah pemusnahnya.....

Tanpa Nama said...

politik cari undi...
yang tertipu melayu jugak dan islam

ISAC said...

Anon 2010 Januari 3 00:04,

Anak gajah pun kalau hati2 kena keroyuk pun mampus....

Isu ni isu umat Islam...Kenapa hanya serah kepada Umno...Dah lah TGNA kata Umno dan penyokong Umno masuk neraka....

Yang jelas Melayu dalam PKR & Pas pun tolong orang lain keroyok UMNO.....

Mohammad Roslan said...

Salam,
Perkataan hormat mempunyai dua prinsip. Satu "appraisal respect" (hormat melalui penilaian) dan kedua "recognition respect" (hormat yang diktiraf). Orang yang di gelar Islam perlu hormat dalam keadaan "appraisal respect" tetapi Agama Islam perlu dihormati dengan "recognition respect". Selepas PR2008 isu-isu menghina Islam telah terlaulu banyak. Ternyata Agama Islam iaitu agama rasmi negara tidak dihormati oleh orang bukan Islam dan tidak ada tindakan susulan dari pihak berkuasa. Banyak isu dalam penghinaan Islam telah berlaku di negara ini. Perpecahan diantara orang Melayu disebabkan oleh terlampau perbedzaan pendapat dalam politik sehinggakan isu-isu penghinaan agama diperlekehkan dengan orang Melayu (Islam) menuduh satu sama lain tanpa sebarang tindakan konkrit mahu dari kerajaan atau dari parti pembangkang. Masing-masing ingin menjaga hati pengundi buka Melayu di negara ini. Sebarang sikap beremosi, ego, sentimen kepartian akan membawa padah kepada bangsa Melayu dan agama Islam di negara ini.

Isu agama Islam adalah isu yang sensitif bagi orang Islam tidak kira di negara ini atau di mana jua di muka bumi Allah ini. Baru-baru ini seorang katunis berbangsa Denmark, Kurt Westergaard yang menghina Nabi Mohammad s.a.w melalui lukisan kartun yang biadap telah cuba dibunuh oleh seorang Islam warga Somali di kediamannya. Kartunis kurang ajar ini dapat selamatkan diri dengan masuk bilik keselamatan yang dibina khasnya didalam rumah. Sampai begitu hidupnya terancam sanggup membina bilek keselamatan dan perlukan pegawai keselamatan mengawasinya. Orang yang kasihkan Rasullulah dan Allah akan bertindak apa saja ke atas orang yang mencemar kesucian Islam dimana jua dimuka bumi ini.

Angin perubahan yang sedang berlaku di negara ini akan membawa malapetaka kepada negara. Keadaan negara ini seperti 'Spring' dan akan melantun pada bila-bila masa saja akan menyebabkan keadaan menjadi huru-hara dan kacau bilau; sekiranya isu seperti ini tidak ditangani segera.

"bila perpecahan Melayu di negara ini berlaku kesanya seperti "kalau kayu yang tumbang itu kura-kura pun hendak memanjat". Wassalam.

Penjahanam UBN said...

Patut laaa...

AMENOngoooook rupanya abang tua tuah ni.

Berani siarlah!

kah kah kah kah kah kah

Madey eeeee cakap bukan-bukan dulu tu abang tua tuah tetap nak bela jugak. bagus tu.

Kah kah kah kah

Pembelaan terpilih!

kah kah kah kah

AbgTuah said...

APE KE MENDA NYE..CAKAP APANYA..

YANG TUN KATA TU SINDIRAN DAN KIASAN..MACAM NIK AJIS KAU SELALU BUAT KIASAN..

AKU DENGAR TUN KATA LAIN..

BESOKNYA KATA-KATANYA DAH DIPUTAR BELITKAN DAH DI EDITKAN OLEH OLEH PUAK DAJJAI MANA ENTAH..

AbgTuah said...

PENJAHANAM BN KUNUN..KAHKAHKAH..

KAHKAHKAH..MONKEE MANA TAH NI..

TAK NAMPAK KE, YANG PAS SEMAKIN HARI SEMAKIN JAHANAM ITU SEMUA AKIBAT DARI MELAKNATI SESAMA ISLAM..

TAK PERCAYA..??

PAS UG DAH TAK SEBULU DENGAN ERDORGAN..USTAD NASHA DAH MACAM MERAJOK AJE..BETUL KE..?

USSAM DAH MACAM TAK SEBULU DENGAN NIK AJIS AND CO..BETUL KE ?

HASSAN ALI DAH TAK SEBULU DENGAN PR SELANGOR DAN PAS PUSAT..BETUL KAN ?

AZIZAN BIJAK CIKIT..STAY LOW TAKE COVER..HEHE ORANG LAMA NI..

ANAK-ANAK NIK AJIS DAH TAK SEFAHAMAN DENGAN BLOGGER PAS KAN ?

KINDEFELLA DAH KENA KICK KE.??

SETAUSAHA POLITIK DAN AKHBAR DAH NAK HABIS PERKHIDMATAN KE..TAKANLAH TAK MINAT NAK SAMBUNG .??

PNBK KELANTAN DARUL NEPOTI..TI..TISME DAH DIANAK MENANTUKAN KE HEHEHE ?

BLOGGER PAS DAH ADA TIGA PUAK..HEHEH..SATU PRO HJ HADI SATU PRO NIK AJIS SATU PRO ERDORGAN..

Tanpa Nama said...

Salam,
Untuk dikongsi bersama, article lama dari deminegara berkenaan isu ini.
http://deminegara.blogspot.com/2009/02/oh-tuhan-wont-you-buy-me-mercedes-benz.html

Tanpa Nama said...

ha ha ha

Tuah said...

Begitulah kisahnya. Aku telah di ban oleh abang tuah drp memberi komen dan bertanya di CBOX abang tuah.

Apa salah aku abang tuah. tak kan kena sikit dah main ban ban.

Alaaa, aku akan datang lagi 3 bulan dari sekarang.

Baik lagi TT. Aku kutuk macam nak mampus pun tak kena ban. Ini baru ori.

Ni main ban ban ni nak sembunyi aper? Ni jenis malas nak jawab soalan nih?

Kah kah kah

Tuah said...

Begitulah kisahnya. Aku telah di ban oleh abang tuah drp memberi komen dan bertanya di CBOX abang tuah.

Apa salah aku abang tuah. tak kan kena sikit dah main ban ban.

Alaaa, aku akan datang lagi 3 bulan dari sekarang.

Baik lagi TT. Aku kutuk macam nak mampus pun tak kena ban. Ini baru ori.

Ni main ban ban ni nak sembunyi aper? Ni jenis malas nak jawab soalan nih?

Kah kah kah

Abdul said...

Tak kan pasal RM300 pun dah nak ban?

Projek lain kan masih masuk!

Tanpa Nama said...

SLM BRO...AGAKNYA KLU AL JUBOR PERINTAH M'SIA, NMPK GAYA ANAK CUCU AKAN JD LIBERAL DLM BAB AGAMA BROO. NK SEMBAH ALLAH YG MANA SATU? KEHKEHKEH

TuahOri said...

UNTUK MENYOKONG ABANGTUAH SILA RUJUK LAMAN WEB INI:

http://al-fikrah.net/News/print/sid=421.html

HANG LANCAU (Nama yang digunakan oleh Tuah dalam cathing 4/1/10 jam 3.00 mlm) said...

Untuk rujukan ahli pas sahaja, sila ke sini:

http://al-fikrah.net/News/print/sid=421.html

TuahOri said...

Untuk ahli Umno sahaja. Sila rujuk disini:

http://al-fikrah.net/News/print/sid=421.html

TuahOri said...

Untuk Anwar dan ahli sekutu dengannya sahaja:

http://al-fikrah.net/News/print/sid=421.html

Mat Kepala Lembu said...

Untuk Kar Singh, LGE dan segeng dengannya:

Sila rujuk di sini
http://al-fikrah.net/News/print/sid=421.html

AbangJebat Geng Segerombolan said...

Tolong jangan ban aku kat CBOX kau Tuah.

Aku kan Jebat. Geng seprojek.

Tak kan geng pon kena ban kat CBOX kau.

Aku baru usik cikit laaaa! Nak tengok kau ikhlas dengan gerombolan kita atau tidak.

Tak kan tak boleh nak uji sikit!

TuahOri said...

Bila unenongoooooooooooook mula menegakkan syiar Islam:

1.kita kena bangga kerana mula sedar dengan kata-kata madei eeeeeee dulu.

2.ada sesuatu yang cuba nak disembunyikan. contoh enjin basikal hilang, 2 juta terbang, gula naik badan kurus dll.

3.ada sesuatu yang bakal berlaku secara tidak mendadak. cth mungkin api naik, toi naik, petroii naik dll.

4.ada udang di sebalik batu.

macamanapun kawan tetap menyokong kerana sokongan membawa rebah.

Tanpa Nama said...

SUDAHLAH UJANG MONKEE..YG SUKE GELAK

KAH KAH KAH KAH..

BAU KAU PUN AKU DAH KENAL SAPA GERANGAN KAU..

LIHAT AKU LIBERAL DAN DEMOKRATIK..

TAK DELETE KOMEN KAU..

TAPI KAU TU YANG TAK DEMOKRATIK..

TAK TERBUKA LANGSUNG

BARU AKU ACAH SIKIT DAH TAK BERANI NAK LEPASKAN KOMEN AKU..

YANG KAU AJAK 1 MALAYSIA TOLAK JUARA TU FASAL APA LAK..

START AJE ENGINE BOLEH HIDUP, TAK PAYAH TOLAK..INGAT TEKNOLOGI MALAYSIA NI KOMAN KE..

KAH KAH KAH KAH..

YANG KAU SURUH BARANG SEMUA NAIK FASAL APA..BILA AKU SYORKAN ROKOK NAIK 300% KAU SENYAP PULA..AKU TAHU KAU TAKUT KENA HISAP ROKOK BULU JAGUNG KAN..?

KAH KAH KAH KAH..

MONKEE..MONKEE..

OKLAH AKU LEPASKAN KOMEN KAU SELAGI KAU TAK SENTUH ISU SENSITIF..TENTANG RAJA, KAUM DAN AGAMA..

DAN LAGI JANGAN NAKAL-NAKAL MACAM MONKEE KENA BELACAN DAH LAH...

KAH KAH KAH KAH

Tanpa Nama said...

Semua kes ini sengaja dirancang oleh UMNO nih!!! saja2 diorg nak alih perhatian kita sume pasal gula naik, enjin jet lesap, PKFZ, Teoh beng Hock, yuran sekolah makin menjerut leher ibu bapak, MCA, barang naik, GST...dan byk lagi....

kah..kah..kah..kah... UMNO nak menipu lagi....beruk pun dah sedar dah...cuma beruk2 dlm UMNO saja tak sedar diri...kah..kah..kah...

Tam Dalyell said...

When Khalid Samad wrote

"... seperti “Wa Kaalatil Yahudu Uzair ibnu Llah” yang bermaksud “Dan berkata orang-orang Yahudi Uzair adalah anak Allah”? " in his blog and infered that, quote "bahawa orang bukan Islam, ...... menggunakan perkataan ‘Allah’, unquote, in the Qur-an, he has blasphemed.

NO ONE beside Allah s.w.t. say or utter the "allah" in the Qur-an.

All words in the Qur-an are Allah's word. It's Allah who say "Allah" in the Qur-an.

None of Khalid Samad's Christian or Jewish frinds has left any word in the Qur-an.

Khalid Samad has said something of Allah that he has no knowledge of.

About this, Allah has turned against Khalid Samad and his kind, 1400 years ago saying (9:30) ".... That is a saying from their mouth; (in this) they but imitate what the unbelievers of old used to say. Allah's curse be on them: how they are deluded away from the Truth!"
----------------------------
Apabila Khalid Samad menulis

"... seperti “Wa Kaalatil Yahudu Uzair ibnu Llah” yang bermaksud “Dan berkata orang-orang Yahudi Uzair adalah anak Allah”? " di dalam blognya serta condong kepada maksud , "bahawa orang bukan Islam, ...... menggunakan perkataan ‘Allah’, di dalam Al Qur-an, dia sudah melakukan syirik kerana meletakkan hamba setaraf di sisi Allah iaitu menduakan Allah pada perkataan dan perbuatan.

TIADA SIAPA SELAIN ALLAH yang berkata-kata di dalam Al Qur-an.

Semua perkataan di dalam AlQur-an adalah Qalam un Qadiim. Hanya Allah menyebut "Allah" di dalam Al-Quran.

Tiada seorang pun kawan Nasrani atau Yahudi Khalid Samad berkata sesuatu di dalam Al Qur-an.

Khalid Samad telah memperkatakan sesuatu tentang Allah yang dia tiada ilmu mengenainya.

Berkenaan dengan pekerti dan dakwaan Khali Samad sedemikian rupa, Allah telah menghujjahnya 1400 tahun dahulu dengan berkata, "..... Demikianlah perkataan mereka dengan mulut mereka sendiri, (iaitu) mereka menyamai perkataan orang-orang kafir dahulu; semoga Allah binasakan mereka. Bagaimanakah mereka boleh berpaling dari kebenaran?" (9:30)

Tanpa Nama said...

Semua kes ini sengaja dirancang oleh UMNO nih!!! saja2 diorg nak alih perhatian kita sume pasal gula naik, enjin jet lesap, PKFZ, Teoh beng Hock, yuran sekolah makin menjerut leher ibu bapak, MCA, barang naik, GST...dan byk lagi....

kah..kah..kah..kah... UMNO nak menipu lagi....beruk pun dah sedar dah...cuma beruk2 dlm UMNO saja tak sedar diri...kah..kah..kah..

Umno bising2 pun dapat apa??? kita tengok jer lah lagak mereka yg suka berpura2 ni.....

Tanpa Nama said...

ULARmak PAS memang bangkai!!!!..pengadai agama!!!


Tidak Salah Penganut Kristian Guna Kalimah Allah - Dewan Ulamak Pas Pusat

Ditulis oleh Harakah
Khamis, 03 Januari 2008

Oleh: Azamin Amin

KUALA LUMPUR: Ketua Dewan Ulama PAS Pusat, YB Dato' Ustaz Haji Mohamed Daud Al-Iraqi menjelaskan, tidak menjadi kesalahan kepada penganut Kristian dan Yahudi menggunakan kalimah 'Allah' malah ia sering digunakan oleh umat Krristian dan Yahudi sejak dari dahulu.

Tanpa Nama said...

Ha...tengok..kan aku dah kata...sikit-sikit UMNO main isu ini nak kenakan PAS pulak....ini lah taktik dia sebenarnya...mula2 dia bakar semangat melayu islam dgn demonya setiap hari (dalam UMNO buleh pulak buat demo???)lepas tu UMNO pun mula lah laga-lagakan dengan pemimpin pembangkang, terutama PAS/PKR...mana2 ada statement yg bertentangan atau yg dikira boleh digunakan untuk tibai PAS atau PKR, maka UMNO akan guna dan manipulasi sepenuhnya dengan segala fitnahnya yg melulu, supaya membangkitkan kemarahan dan kebencian org melayu dan bukan melayu pada PAS/PKR dan parti pembangkan lain...maka jika org melayu beralih sokongan dr pembangkang kpd UMNO/BN maka dia akan senyap dengan sendirinya...maka dia UMNO/BN akan kata "...Penggunaan nama Allah telah selesai, makan jangan ungkit2 lagi..." (mudahnya selesai). ini lah modus operandi UMNO sebenarnya....mereka cukup licik menangguk diair keruh dan meneglirukan kita, dan sebenarnya mereka tidak ikhlas pun...semata2 nak kpd sokongan spt dulu2...ye lah mereka sebenarnya amat merindui sokongan besar kita (melayu/islam) spt dulu...so, satu grand design perlu dicipta...dan grand design itu adalah : ISU NAMA ALLAH.....kita2 sama2 buktikan...ini bukan khayalan!!!kita dah lali dgn taktik busuk UMNO...

Kalau UMNO benar2 ikhlas dlm isu nama Allah ini, dia tak perlu bising, demo, terjerit2....biar pihak berkuasa uruskan..kita ada PM yg beragama islam (kot najib bukan islam kot), menteri2 melayu islam, menteri melayu jaga agama, jbtn2 agama, mufti, cendiakawan islam terhebat, NGO islam,...apa guna mereka kalau tak boleh selamatkan islam...baik berhenti saja lg baik...!!!ni UMNO terlalak2 sorang mcm kera gila buat apa???? kan menampakan kobodohan sendiri..lbh baik kamu perjuangkan isu rakyat yg mnjerut leher nak makan sekranag..dr melalak tak tentu pasal...kata bodoh awak marah, tapi UMNO mmg bodoh pun!!!!

Tanpa Nama said...

Anon 2010 Januari 3 22:34 berkata:-
Kalau UMNO benar2 ikhlas dlm isu nama Allah ini, dia tak perlu bising, demo, terjerit2....biar pihak berkuasa uruskan..kita ada PM yg beragama islam (kot najib bukan islam kot), menteri2 melayu islam, menteri melayu jaga agama, jbtn2 agama, mufti, cendiakawan islam terhebat, NGO islam,...apa guna mereka kalau tak boleh selamatkan islam...baik berhenti saja lg baik...!!!ni UMNO terlalak2 sorang mcm kera gila buat apa???? kan menampakan kobodohan sendiri..lbh baik kamu perjuangkan isu rakyat yg mnjerut leher nak makan sekranag..dr melalak tak tentu pasal...kata bodoh awak marah, tapi UMNO mmg bodoh pun!!!!

Ulasan Srikandi:-
Yang dok tergolek2, terjerit2, terlalak2 kat perak mcm monyet kene belacan tu anak sapa??org mana?? bukan PAS bodoh ngok ker?? kan dah nmpk kebodohan sendiri!!!!!

Bila tiba soal jihad tegakkn kalimah perkataan Allah, beruk sekor ni kata tak perlu bising2.. UMNO,PM,menteri2 melayu islam,jbtn2 agama, mufti,cendiakawan islam NGO islam akan menjlnkn tagjwb mereka sebagai jihad utk Islam..Tgjwb hang sebagai org Islam tu mana?? letak kat kepala lutut ke?? hang tk payah nk melalak tk tentu pasal kat sini kalau kosong mcm tin milo..Apa guna PAS tinggi punya konon ilmu agama tp ade simpan org mcm hang ni. kecut segala-galanya..PAS kalau tak bole nk selamatkan Islam dan penggunaan nama ALlah ni lebih baik simpan jerlah bendera tu kat kandang babi..simpan telo masing2

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online