Ahad, 3 Januari 2010

PANTULAN DOA BALA.?



Doa Pas kena diri sendiri- Permuda UMNO Kelantan


KOTA BHARU- Pemuda Umno Kelantan mendakwa bencana yang menimpa kerajaan PAS Kelantan sekarang adalah pantulan daripada doa oleh pemimpin tertinggi parti itu agar Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ditimpa musibah baru-baru ini.

Ketuanya, Anuar Sapian berkata, antara isu itu ialah rasuah iaitu tajaan mengerjakan haji kepada Menteri Besar Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat oleh sebuah syarikat, pelantikan menantunya, Abdul Ariffahmi Abdul Rahman sebagai Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan (PMBK), perbalahan antara Exco, peletakan jawatan menteri besar dan terbaru saman sebanyak RM800 juta.

"Ini semua Allah SWT telah tentukan dan mungkin pantulan doa supaya Tuhan jatuhkan bala ke atas Perdana Menteri mengena diri sendiri," katanya kepada pemberita selepas majlis Pemuda Umno Bersama Media di sini hari ini.

Baru-baru ini, Nik Abdul Aziz mengundang kemarahan rakyat apabila meminta orang ramai mendoakan agar Najib ditimpa musibah jika tidak memberikan royalty minyak kepada Kelantan.

Anuar berkata, PAS sepatutnya sedar dengan kesilapan dan tidak melakukan perkara-perkara di luar batasan syarie termasuk mendoakan sesama Islam supaya dikenakan bala.-Bernama


KOMENTAR PENULIS;

BIASANYA ORANG ISLAM AKAN MENDOAKAN KESEJASTERAAN KEPADA SAUDARA-SAUDARANYA. INI TIDAK, DOA BALA YANG DI POHON AGAR DI TIMPAKAN.

MAKA KINI DOA BALA NIK AZIS BUKAN SAHAJA MELANTUN KENA PADA PAS DAN AHLINYA MALAH SELURUH UMAT ISLAM MALAYSIA

SEMUA KENA LANTUNANNYA. APA YANG TERJADI SEKARANG INI MUNGKIN PETUNJUK DARI ALLAH SWT BAHAWA JIKA UMAT ISLAM MASIH ENGGAN BERSATU DAN PARA ULAMA TERLEBIH SIBOK DALAM HAL-HAL POLITIK, PASTI AKAN ORANG LAIN MENGAMBIL KESEMPATAN KEATAS AGAMA ISLAM.

13 Comments:

aL-MaRBaWi said...

salah doa kot Bang Tuah,
dia terdoa kat 'Allah' Kristian,

hahahahahaha

semakin nyanyuk orang tua ini!

Tanpa Nama said...

aL-MaRBaWi...

Bukan salah doa bang...Doa nik ajis tu betullah..ha..tengok skrng ni, akibat kelemahan Najib, islam pun nak sama gak dgn Katholik dlm isu nama Allah....betul lah doa nik ajis tu, sebab najib sebok dgn 1 Malaysia dia, jd org Katholik pun nak gak lah Allah yg sama dgn najib...ha..kan 1 malaysia bro!!! semua nak sama...berkaaaatt doa nik ajis...KAH..KAH..KAH...KAH..

ISAC said...

Salam anon 2010 Januari 3 23:02,

Nak satu "Tuhan" tak susah.....Mengucap 2 kalimah sahadat....dapt lah satu "Tuhan" boleh lah guna perkataan Tuhan = Allah....

Tanpa Nama said...

Tanpa Nama (2010 Januari 3 23:02) cakap mcm org x sekolah! siapa yg sebenarnya yg membawa isu Kalimah ALLAH swt (boleh digunakan di geraja) USTAT Khalid kan? hang ni betol2 la buta sejarah la! haikkk ptuihhhhh! dah la bodoh, sombong plak tu! jgn hang kena bala mcm nikie ajis dah la!

Tanpa Nama said...

apsal kebanyakan makhluk pas ni macam hilang akal, mabuk bila menulis.

tok guru pas yang sokong perjuangan kristian ni.

ulama pas yang sokong perjuangan kristian ni.

penganut2 pas yang sokong perjuangan kristian ni.

pkr /dap adalah sahabat pas yang sokong perjuangan kristian ni.

celaka anuar anak haram ibrahim adalah sahabat pas yang sokong perjuangan kristian ni.

PAS LEBIH KRISTIAN DARI KRISTIAN.

Mamak Penang said...

Salam,
Kes Rogol di Negeri Kelantan meningkat 25 peratus pada tahun 2009. Kes rogol kanak-kanak bawah umur mencatat 313 kes. 23 kes rogol mangsa bawah 12 tahun, 165 kes umur 13 - 16 tahun 125, 16 tahun ke atas 125 kes. Yang banyak catat kes rogol adalah di daerah Kota Bahru...Malaysiainsider.

Slepas ini Menteri Besar akan istiharkan wanita Kelantan di wajibkan memakai cawat besi...hohohoho...cara pemerintahan Islam di Kelantan. Nanti ada anom berkata polis tak buat kerja atau yang mangsa adalah semua orang UMNO...orang Pas tak kena kerana mereka ilmu agama tinggi..cuma doa mereka allah kenankan...hehehe!.

YANG GAMBI said...

Salam Abang Tuah, setuju benar dengan komen Al-Marbawi...... yang peliknya puak-puak PAS ni tak habis-habis nak salahkan UMNO, masih tidak nampakkah apa yang telah dibuat oleh Khalid Samad ? Apa pulak kata Nik Aziz ? sesungguhnya inilah golongan-golongan yang telah Allah butakan hati-hati mereka...... Allah hu Akbar..........

Jeffry said...

TU YG AKIDAH PAK AJIS PUN TERPESONG SAMA DAHHH. SEJAK KENE LIWAT DGN AL JUBOREE BROO KEHKEHKEH

Tanpa Nama said...

Tuuu dia no...kaki pukul UMNO dah mengamuk sakan...ingat lah, bahawa bala bencana yg berlaku di negara kita kini adalah akibat dosa dan noda UMNO/BN sendiri...mereka hanya berpura2 inginkan Islam, namun merekalah yang sebenarnya benci kpd Islam itu sendiri...lihatlah betapa gawatnya permslhan umat islam skrg akibat kesombongan umno yg menghalang dan tidak menepati ajaran islam sendiri...contohnya :
1. mereka kata ikut islam tulen, namun mereka buat maksiat
2. makmurkan masjid/surau, namun mereka meroboh dan menutupnya akibat kepentingan politik
3.pelajari ilmu agama, namun mereka menyekat SAR kpd anak2 islam, demi berbeza kepentingan politik
4.suburkan minda dgn ilmiah, namun mereka menutup mulut mereka yg berkata benar
5. tingkatkan jati dir muslim,namun mereka menyuburkan budaya hiburan dan percampuran melampau.
6. islam kena bersatu, namun mereka memusuhi musuh politik dgn dahsyat sekali kerana berbeda politik
7. laksanakan syariah islam, mereka menolak dan memperlekeh syariat islam (tiada kaitan dgn Pas)namun mereka tidak berbuat apa2 pun tentang undang2 islam.
8. hentikan fitnah, namun merekalah raja segala fitnah yg timbul
9. umat islam mesti kuat dan bebas miskin, namun mereka lah menyekat hak2 kpd pembangkang, demi kerana berbeza politik, tak kira islam/bukan islam
10. umat islam mesti menolak pemimpin rasuah, nemun dalam parti mereka hampir semua dipenuhi perasuah
11. kata jgn buat dosa, namun mereka sentiasa tiada halangan arak, judi atau maksiat lain
12. pemimpin mesti adil, namun mereka menggunakan agensi kerajaan menekan pembangkang...

13...
14..
15...
. ............1000000000000000000 mslh UMNO lagi

lihat diri sendiri dulu sblm tertawakan org lain..sedangkan diri anda lah yg menyebabkan org lain ketawakan anda....

Tanpa Nama said...

bro, kelantan tak lama lagi akan bankrap bukan saja politik pas tetapi ekonomi juga. Nik Aziz dah konar balik tidak setuju nama allah diguna oleh kristian. Macam nak menagih simpati saja dan cool sebab masalah saman RM800 JUTA, kalau tak bukan main bongkak lagi macam macam dalil yang dicari. Tak rujuk dengan anuar ke telrebih dahulu. Memang betullah kata bro pantulan doa bala. Ada banyak lagi kejutan bala kalau rakyat kelantan pengikut pas kelantan tidak bertaubat kerana bersubahat dengan Nik Aziz. Bala akan menimpa ke atas keluarga mereka.

MctHeory said...

Salam tuah. .

Dia ni tok guru politik. Mana la nak makbul doa dia tu. N.ajis weii. . rentikan je la merepek kamu tu. . lemaih kami semua nengok kamu ehh. .

Pendita Melayu said...

Salam
Rasanya yang paling baik akuilah kesilapan beliau, kenapa dia tidak membangkang apabila sekutunya Anwar Ibrahim yang juga bersetuju semasa PKR menyokong usaha Irene Fdz yang terang-terang menghina dalam satu pertemuan di Kelang dlam sebuah restoran cina. Lantang dia berkata tentang penggunaan kalmah Allah terhadap hadiran yang dijamu dengan arak. Memeranjatkan lagi Anwar Ibrahim turut bersama dalam majlis tersebut. Video pertemuan tersebut terang-terang memperlihatkan mereka.
Sebagai seorang islam saya sendiri tidak mahu menjadi ejen yahudi seperti Anwar Ibrahim serta Nik Aziz.
Apakah Tuan Guru masih tidak mengaku lagi malah kita cukup sedar sebelum ini dia dan PAS memang sentiasa berdoa MEMUSNAHKAN BANGSA SESAMA ISLAM TERUTAMA UMNO malah sembahyang hajat mohon memusnahkan orang isla yang lain pun sudah dikira mahu islam MUSNAH

Tanpa Nama said...

Di doakan moga2 tahun baru ini UMNO/BN akan lebih mendapat BALA...aminnn...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online