Jumaat, 13 November 2009

SAPALAH YANG MENGUSIK TOK NI...??

MEMANG POWERRRR...LAKONAN TOK GURU...!!!


KOTA BHARU 12 Nov. - Menteri Besar, Datuk Abdul Aziz Nik Mat hari ini membatalkan hasratnya menunaikan ibadat haji ekoran berita penajaannya ke Mekah disiarkan pihak media . Berita tersebut diumumkan semasa beliau menyampaikan kuliah mingguan di sini hari ini.

Katanya, laporan tersebut sengaja diperbesar-besarkan.

Beliau sebelum ini beranggapan tindakannnya menerima penajaan itu tidak salah selagi tidak melanggar peraturan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM).

Bagaimana pun semalam, SPRM telah membuka kertas siasatan berhubung dakwaan tersebut dan menurut sumber sekiranya terdapat unsur-unsur rasuah dan salah laku dalam kes itu, pihaknya akan mengambil tindakan sewajarnya. – Utusan

PADA PANDANGAN PENULIS MEMANG TEPAT KEPUTUSAN NIK AJIS MEMBATALKAN RANCANGAN UNTUK KE MEKAH DENGAN PEMBIAYAAN DARI PIHAK TERTENTU.

BUKAN BERNIAT BUSUK UNTUK MENGHALANG NIAT BAIK NIK AJIS UNTUK MENUNAIKAN RUKUN ISLAM KELIMA..TETAPI DIKUATIRI AKAN TIMBUL LEBIH BANYAK KEBURUKAN DARI KEBAIKAN SEKIRANYA BELIAU MENERUSKAN JUGA NIAT TERSEBUT. HMMM…WALAU PUN KAMI NAMPAK MACAM JAHAT…TAPI KAMI SEBENARNYA TAK SAMPAI HATI MELIHAT NIK AJIS DISIASAT DAN TURUN NAIK MAHKAMAH KELAK…!!!

NIK AJIS DAN SEKELIAN WARGA PAS KENA FAHAM…SUMBANGAN ATAU CENDERAHATI YANG BERLEBIH-LEBIHAN BOLEH MENIMBUKAN PERBAGAI TANGAPAN DAN SILAP-SILAP HARIBULAN BOLEH DIKATEGORIKAN SEBAGAI RASUAH…!!!

24 Comments:

Tanpa Nama said...

Sedih juga lihat gambar ni. Tapi apa yang nak disedihkan, Nik Aziz sepatutnya bershukor kerana lepas dari tanggapan buruk rasuah.

Tanpa Nama said...

SLM BRO..TP KLU PM YG DPT CENDERAMATA ATAU PEMBERIAN IKHLAS KETIKA ADA PEMBUKAAN ATAU PERASMIAN, DIORANG GAK YG CEPAT MENUDUH PM TERIMA RASUAH..PAK AJIS NI MMG PANDAI BERSANDIWARA BROO. BAKAL ADE PENCALONAN PELAKON UTAMA TERBAIK PFM 2010 HUHUHU

YANG GAMBI said...

Salam bro, dia menangis gembira tu.... nasib baik ada blogger-blogger UMNO cepat-cepat buat hebuh, kalau tak ke lokaplah dia bila balik dari haji......

Tanpa Nama said...

rugi plak rasanya BN dok buat macam ni. heboh awal sangat. patutnya biar dia pergi mekah dulu. balik je dari mekah tu,,, sampai diklia je ..terus gari najis ni dan terus masuk ke lokap. biar dia rasa macam mana seksa dunia sebelum dia mati untuk terus ke neraka jahanam

1 Malaysia-1 Israel said...

AbangTuah Khir Toyo ambil duit rakyat beli bangunan kat mekah kau ada heboh tak?

Kuntakinte said...

Salam, apa nk nangis tok nik oi... Bukan Rugi pun, simpan suit banyak2 buat apa, duit yg disimpan tu ratus Kali nk pergi..pergi lah.. Yg sponser dik org tu kontra JE dgn Mercedes tok nik oi... bazir air mata duyung JE.

Tanpa Nama said...

SALAM.
hABIS KALAU KHIR TOYO SAPU RASUAH...NIK AZIZ PUN KENA MENYANGAK RASUAH SAMA LAH... KIRA OK LA...SAMA-SAMA MENYANGAK RASUAH? HABIS PAS PERJUANG APA SELAMA INI..? PERJUANG UNTUK MENYANGAK RASUAH MCM UMNO? JIKA SAMA-SAMA BERJUANG NAK MENYANGAK RASUAH MASUK UMNO MENYANGAK SAMA2 JGN BERKOKOK DILUAR....SENYAP2 MENYANGAK LEBIH DARI UMNO?

APAKAH PEMIMPIN PAS SELAMA INI YANG MENDOKONG DAN MENGKILIK ISLAM KEHULU KEHILI..PAGI PETANG TUJUANNYA NAK SAMAKAN DENGAN UMNO BILA BELAKU SESUATU KEBURUKKAN...?

HOI...PUAK2 SIAMANG PAS HOI...SEKUPANG PUN RASUAH...SEDUIT PUN RASUAH?

PAS JGN BANDING KEBAIKKANNYA DENGAN FIR'UN ATAU YAHUDI...HARI INI APA FIR'UN BUAT PAS..PASTI KENA BUAT...APA YAHUDI BUAT....PAS JUGA KENA BUAT...KESIMPULANNYA PAS LEBIH BAIK SIKIT DARI FIRUN DAN YAHUDI...

INILAH PARTI KAPIAQ HARBI YANG PENUH PUTAR BELIT...

Tanpa Nama said...

sala.

puak2 ni bijak belakun dari yang tak berserban sampai yang berjubah serban..lakunan memang kerja depa dok kutub simpati...si bangang pun turut meleleh air mata kononnya sedih tgok tok guru nagis....tok guru pula dalam hati gelak tak habih2 ...seban tipu daya dan putar belit itu memang prinsip berpolitik tujuan untuk menagih simpati...

Nik aziz dah bagi petua...politik mcm perang penuh putar belit dan tipu daya,jadi yang nagis tu putar belit dan tipu daya dan perang politik nik aziz la..

biar dinganga...mana ada air mata dah..tua-tua..mcm tu !

Mohammad Roslan said...

Salam, Zaid sedang sibuk nak jadikan orang tua ini jadi Bakal PM itu pun kalau Pakatan Rakyat didaftarkan sebagai parti politik. Zaid ini lawyer terkaya di Malaysia yang sedang sibuk mendaftarkan Pakatan rakyat, menasihatinya..."jangan terburu tuan Guru naik Haji pakai sponser tiket taukeh balak; kalau tuan Guru jadi PM nanti boleh naik kapal terbang Kerajaan Malaysia yang lagi canggih dan siap boleh bawa menantu dan semua adun Pas kelantan sekali, ini lagi best dari naik kapal terbang pakai tiket sponser". Hahaha! tuan guru...tuan guru.

pencinta kebenaran said...

hehehe...cam ada yg tak kena dgn nikki ajis nih..apa yg di kepoh kan nik ajis oooiiii....klau mmg nak gi mekah tu pegi aje lah..tapi tak yah la amik sponsor tu..pakai duit sendri sudah la..ni smpai naik batal2..nampak cam nak menagih simpati plak..

Tanpa Nama said...

Salam perjuangan semua..

rase2 la dari pandangan saya yg tidak tinggi mana bidang agama ni, kalau kita rasa duit yang kita guna nak pi haji tu tak tau asal usul dia, baik kita tolak awal2...TGNA sepatutnya sedar bahawa tajaan yg belaiu nak terima tu ada unsur2 ke arah "rasuah" jgk kan...kita kena ingat pepatah melayu "orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa"...apa makna dia..???

maknanya kalu orang buat baik2 ngan kita tu ada la maksud disebalik nya...TGNA perlu tau kedudukan beliau sebagai MB bukannya orang biasa...

kalau setakat jiran2 bagi sedekah atau sampai sponsor naik haji tu ok la..maknanya kita boleh tau yang jiran kita tu berniat untuk
merapatkan hubungan sebagai jiran..

dalam kes TGNA ni, company yg ada kepentingan dengna kelantan..."nak merapatkan hubungan" jugakla tu kan...tapi hubungan ni mesti la dalam konteks yang lebih luas...termasuklah projek2 nanti

senang je nak pikir benda ni...kita perlu guna ilmu "Tafsir kepada diri sendiri"...atau dalam bahasa inggeris dia.."If you are in my shoes"...apa yg kita akan buat kalu kita berada pada kedudukan TGNA semasa nak terima tajaan tersebut...

lu pikir la sendir...

akhir kata..semoga kita semua dimaafkan oleh Allah dan dilimpahkan rahmat dan rezeki..aminn

Nik
Daejeon

HANG JEBAT said...

SALAM ...

RENUNGAN UNTUK DIRIKU, ABG TUAH DAN PUAKNYA :

Firman Allah: (maksudnya) Sesungguhnya Kami mengetahui bahawa apa yang mereka katakan itu akan menyebabkan engkau (Wahai Muhammad) berdukacita; (maka janganlah engkau berdukacita) kerana sebenarnya mereka bukan mendustakanmu, tetapi orang-orang yang zalim itu mengingkari ayat-ayat Allah. Dan demi sesungguhnya, rasul-rasul sebelummu pernah juga didustakan, maka mereka sabar terhadap perbuatan orang-orang yang mendustakan mereka dan menyakiti mereka, sehingga datanglah pertolongan Kami kepada mereka; dan sememangnyalah tiada sesiapa pun yang dapat mengubah kalimah-kalimah Allah (janji-janjiNya); dan Demi sesungguhnya, telah datang kepadamu sebahagian dari khabar berita rasul-rasul itu. Dan jika perbuatan berpaling mereka (keingkaran mereka) itu terasa amat berat kepadamu; maka sekiranya engkau sanggup mencari satu lubang di bumi (untuk menembusi ke bawahnya) atau satu tangga untuk naik ke langit, supaya engkau dapat bawakan mukjizat kepada mereka, (cubalah lakukan jika engkau sanggup). dan sekiranya Allah menghendaki, tentulah Dia himpunkan mereka atas hidayah petunjuk. (tetapi Allah tidak menghendakinya), oleh itu janganlah engkau menjadi dari orang-orang yang jahil”. (Surah al-An’am, ayat 33-35).
Pertentangan akan berlaku, sudah pasti, para nabi pun tidak dapat mengelakkannya, namun perjuangan akan terus berlangsung di setiap zaman. Tiada siapa yang dapat mengubah tabiat sejarah, tetapi kita boleh memilih dalam sejarah siapa yang ingin kita berpihak!

KESIMPULANNYA :

APABILA SESEORANG BERDAKWAH MENGAJAK UMAT MANUSIA MENUJU KEARAH KEBAIKAN SUDAH TENTU ADA DIANTARA MEREKA YANG AKAN CUBA MENGHALANG DENGAN MENABUR PELBAGAI FITNAH DAN PENDUSTAAN. SEBAGAIMANA DIDALAM AYAT INI RASULLAH INSAN YANG PALING SEMPURNA YANG MEREKA SANJUNGI SATU MASA DULU HINGGA RASULLAH DIGELAR AL AMIN OLEH ORANG JAHILIAH TELAH DILEMPARKAN DENGAN PELBAGAI PENGHINAAN, FITNAH DAN PENDUSTAAN.AKHIR SEKALI INGATLAH SEGALA PERBUATAN DAN PERKATAAN KITA AKAN DIPERTANGGUNG JAWABKAN DIHADAPAN ALLAH.INGATLAH MATI DATANG DENGAN TIBA- TIBA , BIMBANG TERTUTUP PINTU TAUBAT BARU NAK INSAF TAK BERGUNA LAGI.

PS : TERINGAT AKU Al-Imam Al-Bukhari (194-256H) JUGA MENERIMA NASIB YANG SAMA SEPERTI TGNA, DIFITNAH, DICELA DAN DIHINA BEGITULAH JUGA NASIB YANG MENIMPA ALLAHYARHAM PROF HAMKA.

WAALLAHUALAM.

Tanpa Nama said...

Salam Abg Tuah..

Hang jebat ni kerja dia tak de lain duk copy n paste hadis n sirah rasullullah..yg seri confius ni tang mana dia nak samakan Nik Aziz dgn Rasullullah dan tokoh agama yg lain. Dan bile pulak Nik Aziz ni kita letak dia sebagai taraf ulamak yg agung..mintak si jebat ni cepat2 lah brtaubat..

-Mencarut dan memaki itu cara rasullullah ke
-Meletakkan org Islam itu kafir cara Rasullullah ker
-Menolak Perpaduan itu cara Rasullullah ker

Ehhh Jebat..jauh panggang dari api lah bro..Lain kali genti2kan lah kerja2 copy n paste dalam blog org. Cuba berfikir cara tersendiri dan fresh dari akal yg sejati..baru lah gentlement...
Citt podahhhhhhhhhhh

Tanpa Nama said...

tapi nak buek camno

Mmg dah dasar dalam PAS copy & paste lepas tu berbuih2 berceramah nak menghafalkan hadis/ayat Al-Quran.. Tgk diorg didik DAP n BALA hafal hadis n Ayat Al-Quran pun kita dah tahu..Lepas tu bersorak n tepuk tangan tanda sokongan...mmg munafik puak2 PAS ni..

kuntakinte said...

salam, jebat...tak tahu le teman, pada teman yang cetek agama... apa bentuk fitnah semua dosa tapi lagi berdosa besar kalau kita fitnah bertopeng kan Islam, fitnah dalam rumah Allah spt masjid dan surau, berselindung di balik pakaian Islam konon apa cerita keluar dimulut mereka bukan fitnah...walhal itu lah bapak segala penfitnah.

Mohammad Roslan said...

Salam, yang orang pening sekarang sponser itu seorang peniaga tasbih kah...peniaga Unta kah atau pun peniaga sejadah terbang kah atau pun sahabat Mamak HANG JEBAT kah tak apa...yang peliknya sponser itu seorang bekas dreber Mardi yang bernama Nudin Mardi atau pun namanya Nudin Awang!. Siapa Nudin Mardi ini?. Nudin ini adalah pengarah Great Eastern Mills Bhd yang joint venture dengan SEAL Inc Bhd yang berpengkalan di Pulau Pinang dan juga Kompleks Perkayuan Kelantan Sdn.Bhd. ia itu anak syarikat SEDC. Pengursinya adalah MMMenteri Besar Kelantan Dato'Tuan Guru Nik Aziz!!!. Pada 14/3/2004 syarikat ini tibai kayu balak dikawasan seluas 10,000 ekar di Kelantan. Untuk kasarnya hampir mencecah RM40 juta...Saudara Hang Jebat kalau duit itu kalau sedkikit kita kawal dia...tapi kalau berjuta dia pulak kawal kita..Hang pikiak sendiri perlukah 65,000 untuk mengerjakan Haji yang tidak dimestikan cuma kalau termamapu sahaja..fikir-fikirkanlah tabiat manusia ini...cakap tak serupa bikin..wassalam.

HANG JEBAT said...

KHAS UNTUK SRIKANDI MELAYU :

Salam...

Teringat aku tentang kisah Musang Berjanggut perbezaan antara perempuan dan betina.. ( Saje - saje nak tulis je ni )

renungan untuk aku dan srikandi

firman Allah, maksudnya:
“Siapakah yg lebih baik perkataannya dari orang yg menyeru kpd Allah, mengerjakan amal soleh dan berkata,” sesungguhnya aku termasuk orang yg berserah diri.” AQ 41: 33

SAJE - SAJE NAK MENJAWAB FITNAH SRIKANDI.

1.Lain kali genti2kan lah kerja2 copy n paste dalam blog org.
Ulasannya : Ayat Al quran adalah kalam Allah kepada semua manusia, bukan hak individu tertentu oleh itu tak timbul gentlement atau tidak. KESIMPULAN ITU HAK CIPTA AKU SENDIRI.

2.seri confius ni tang mana dia nak samakan Nik Aziz dgn Rasullullah dan tokoh agama yg lain. Dan bile pulak Nik Aziz ni kita letak dia sebagai taraf ulamak yg agung.
( JAWAPANNYA : ALASAN INI JUGALAH YANG DIGUNA PAKAI OLEH ABU LAHAB, ABU JAHAL TERHADAP RASULALLAH, UMAT KUFUR ZAMAN NABI NUH,LUTH DAN LAIN -LAIN.)BEGITU JUGA KEPADA AL IMAN ALBUKHARI DAN JUGA PROF HAMKA.ALASAN INI BUKANNYA ALASAN YANG BARU TAPI DAH LAMA DAH.. KATA TUN KETIKA SI RAFIDAH MEMUJUKNYA SECARA LANGSUNG DALAM TV.

3. Mencarut dan memaki itu cara rasullullah ke
( Sila nyatakan satu contoh TGNA MEMAKI DAN MENCARUT ).

4. Meletakkan org Islam itu kafir cara Rasullullah.
( Macam mana pula dengan firman Allah surah al-Maidah, 5: 44:
Maksudnya:
Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka
itu adalah orang-orang yang kafir.
(TOLONG BAGI ULASAN SIKIT )

5. Menolak Perpaduan itu cara Rasulallah ke :
( petikan dari serikandi sendiri :
...mmg munafik puak2 PAS ni..
( INIKAH KEIKHLASAN PUAK YANG NAK BERSATU )KELAKAUNYA... ORANG BODOH JE YANG MUDAH KENA TIPU... agak - agaknya kalaulah pencuri datang rumah kami dengan cara baik , beri salam ,minta tumpang tidur dalam rumah kamu, kamu nak benarkan atau tidak.

sekian

Tanpa Nama said...

Salam Abg Tuah..emm panas ati ker jebat..tk per kita panaskan lagi..tp sori abg tuah panjang sikit kali ni

KHAS UTK JEBAT..

JEBAT BRKATA:Teringat aku tentang kisah Musang Berjanggut perbezaan antara perempuan dan betina..
ULASAN SRIKANDI: Best jugak citer tu..tp mana leh lawan citer hebat betina2 jalang dlm PAS yg melacurkan diri utk baiah sang suami mengejar kuasa dan harta dunia..dan citer hebat jantan2 dayus PAS yg mengadaikan Isteri utk menegakkan Islam kononnya..

KATA JEBAT:Ayat Al-Quran adalah kalam Allah kepada semua manusia, bukan hak individu tertentu oleh itu tak timbul gentlement atau tidak.
ULASAN SRIKANDI: Sesungguhnya Kalam Allah itu petunjuk & Pedoman kepada umat akhir zaman,,Bukan hak individu utk meletakkan dosa /pahala, syurga/neraka kepada individu yg lain..Dijunjung atas kepala dgn wuduk yg suci,,apasal kalam Allah ini tak ko pertahankan bile ia dgn hina dipermainkan oleh DAP dan BALA..jgn kata wuduk yg suci menyebutnya pun tonggang langgang..bukan ker lawak bile seorg kafir membaca ayat-ayat suci Al-Quran yg terjemahannya melaknat org2 kafir..Dan org2 PAS bertepuk tgn bile kafir ni mempermainkan Al-Quran..so gentikanlah kerja2 cnp ayat2 suci ini utk politikkan ISLAM..(suruh Anwar cepat2 bersumpah dgn Kalam Allah SWT ni,, sebab hanya org yg bersalah jer menjadi penakut dgn Al-Quran)

JEBAT BERKATA:ALASAN INI JUGALAH YANG DIGUNA PAKAI OLEH ABU LAHAB, ABU JAHAL TERHADAP RASULALLAH, UMAT KUFUR ZAMAN NABI NUH,LUTH DAN LAIN -LAIN.
ULASAN SRIKANDI: orang2 yg ko sebut diatas adalah org2 kafir yg belum pernah mengucap kalimah syahadah..inilah vaksin yg disuntik dlm kepala org2 PAS (sesiapa sahaja yg menetang PAS dianggap kafir dan sesat)itu juga Hak Allah utk menentukan taraf umatnya bukan hak individu termasuk ko..

JEBAT BERKATA:Macam mana pula dengan firman Allah surah al-Maidah, 5: 44:
Maksudnya:
Barangsiapa yang tidak memutuskan menurut apa yang diturunkan Allah, maka mereka itu adalah orang-orang yang kafir
ULASAN SRIKANDI: wahai jebat itu adalah firman ALLAH SWT yg berhak kpd dosa/pahala,syurga/neraka kpd umatnya yg ingkar(diulang).. bukannya firman Rasullullah SAW atau manusia2 didunia..harap2 tuan hamba bole bezakannya.. Rasullulah tidak pernah meletakkan org Islam lain itu kafir..hanya baginda sering berdakwah dan memperingati umatnya..

JEBAT BERKATA:
INIKAH KEIKHLASAN PUAK YANG NAK BERSATU KELAKAUNYA... ORANG BODOH JE YANG MUDAH KENA TIPU... agak - agaknya kalaulah pencuri datang rumah kami dengan cara baik , beri salam ,minta tumpang tidur dalam rumah kamu, kamu nak benarkan atau tidak.
ULASAN SERIKANDI: hahahahahaahha..nak golak den dgr soklan ni..rasenya pencuri yg beri salam utk melangkah masuk kerumah tu namanya PAS..sebab yg duk sibuk dgn perpaduan ni dtgnya dari PAS..tuan rumah telah menyambut salam dgn baik..hanya menunggu kaki PAS melangkah..jgn kata nk tido sebantal..mkn sepinggan.. malah kami tuan rumah dibaling tahi dgn puak2 penipu ni..betul kata jebat "ORANG BODOH JE YANG MUDAH KENA TIPU"-dan kami tuan rumah mmg rase tertipu dgn kebodohan menerima salam seorg pencuri..wakakakaakaka

wassalam..

HANG JEBAT said...

Salam...

Buat serikandi..

1.citer hebat jantan2 dayus PAS yg mengadaikan Isteri utk menegakkan Islam - serikandi :
( MACAM MANA PULAK DENGAN BETINA SIAL DIMANA SIJANTAN YANG TAK BERANI TEGUR BINI TAK PAKAI TUDUNG,DAYUS ATAU TIDAK ?.

2.Bukan hak individu utk meletakkan dosa /pahala, syurga/neraka kepada individu yg lain.. - serikandi.
( AGAK - AGAK ENGKAU ABDULLAH BIN UBAI MASUK NERAKA KE SYURGA. KENAPA APABILA ABG TUAH MENCURI KITA KATA ABG TUAH BERDOSA ( CONTOH JE JANGAN MARAH ABG TUAH).KENAPA DALAM ALQURAN ALLAH MEMEBRI PANDUAN JALAN KE SYURGA DAN NERAKA, DOSA DAN PAHALA.

3.Dijunjung atas kepala dgn wuduk yg suci,,apasal kalam Allah ini tak ko pertahankan bile ia dgn hina dipermainkan oleh DAP dan BALA..jgn kata wuduk yg suci menyebutnya pun tonggang langgang- seri kandi.
( MAAF ULASAN NI TAK TEPAT, AKU EWAJIB MENEGURNYA, SEBELUM KAU KELUARKAN SATU - SATU HUKUM, TOLONG RUJUK DULU KITAB.SOALAN AKU APAKAH HUKUMNYA ORANG BUKAN ISLAM MEMBACA AL QURAN.ADAKAH MEREKA JUGA TERMAKTUB HUKUM HALAL HARAM SEPERTI UMAT ISLAM. TERINGAT AKU SYARAT - SYARAT WAJIB SEMBAHYANG DIANTARANYA IALAH ISLAM TIDAK WAJIB KEATAS ORANG KAFIR.JANGAN PULAK SERIKANDI BUAT SILAP TAFSIRAN .. UNTUNGLAH ORANG KAFIR TAK PERLU SEMBAHYANG.. INI CONTOH AJE.

4.orang2 yg ko sebut diatas adalah org2 kafir yg belum pernah mengucap kalimah syahadah- seri kandi.
( MACAM PULAK DENGAN ORANG YANG ALLAH KATAKAN SIANG BERIMAN DAN MALAM KAFIR, ADAKAH MEREKA TIDAK MEMPUNYAI CIRI - CIRI INI.JANGAN PERSOALKAN ORANGNYA TETAPI PERBUATANNYA.)

5.wahai jebat itu adalah firman ALLAH SWT yg berhak kpd dosa/pahala,syurga/neraka kpd umatnya yg ingkar(diulang).. bukannya firman Rasullullah SAW atau manusia2 didunia..harap2 tuan hamba bole bezakannya.. Rasullulah tidak pernah meletakkan org Islam lain itu kafir..hanya baginda sering berdakwah dan memperingati umatnya.. seri kandi)
(ULASAN YANG CUKUP MENGELIRUKAN, JANGAN JADI JAHIL MURRAKAB , RUJUK DENGAN ORANG YANG ARIF AGAMA DULUNANTI SESAT DAN MENYESATKAN.)

6.Tuan rumah telah menyambut salam dgn baik..hanya menunggu kaki melangkah..jgn kata nk tido sebantal..mkn sepinggan.. malah kami tuan rumah dibaling tahi dgn puak2 penipu ni..seri kandi.
( CERITA SELANJUTNYA..... TUAN RUMAH NI PULAK BILA PENCURI TU TAK MAHU MASUK KE RUMAHNYA DIMAKI HAMUN PENCURI TERSEBUT KERANA TAK MAHU MASUK RUMAHNYA. PELIK TAPI BENAR.CERDIK TAPI BODOH TUAN RUMAH TERSEBUT.KOH...KOH...KOH...KEH..KEH.. KEH.

SEKIAN

Tanpa Nama said...

Salam Abg tuah..

Apalah yg Jebat jawab ni.. langsung tak de fakta dan kelakau bunyinye ..heheheeh..terus tk jadi marah seri ni..
Memalukan org2 PR jer..kalau dah byk sgt bertanye jebat... tang mananya pulak yg menunjukkan kau ni jenis org yg berfikir mengeluarkan pendapat..

Cuma nak ulas bab yg terakhir tu jer...Bile lak tuan rumah maki hamun pencuri hamPAS tk masuk kerumah..kami tak heran pun..yg tuan rumah marahkan kenapa beri salam tapi baling taik kemuka org..jebat ni mmg tak fhm jalan ceritalah atau jebat mmg dah buntu tersumpat idea nk jawab soklan seri..

Mmg Al-quran itu diturunkan kpd umat akhir zaman mancari panduan dan jalan. Siapa kita sebagai manusia biasa yg punyai byk dosa utk menentukan syurga atau neraka seseorg itu..Cuma kita sebagai manusia diberi hak utk ingatkan manusia yg lain dgn cara dakwah yg betul..betulkah bile ko menyebut "kalau ko buat camni ko sesat" "kalau ko buat camtu ko kafir"
"kalau ko ikut aku ko ke syurga"
"Kalau ko ikut dia ko keneraka"

Halal atau haram seseorg kafir itu membaca dan menyentuh Al-Quran itu wallahuklam..tp mmg telah dijanjikan neraka kpd org2 kafir. Jadi soal halal atau haram tk penting bagi mereka..kalau setakat membaca sepotong ayat dan tidak diakhiri sempurna..dilaungkan kpd org2 Islam..soalnya sekarg apakah jahil kita org ISLAM utk melindungi Kalam Allah ini..dah lama org2 yahudi guna cara ni utk mghancurkan kegemilangan Islam.. mmg ada sejarah dimana org2 kafir ni mengkaji dan mentafsir kebenaran ayat suci ini..tp mereka tidak berani menyebut/melaungkan kpd Islam yg lain..menyebut sepotong ayat yg tak habis hanya utk tujuan politik,,sedangkan yg menyebut itu org kafir yg melakukan byk kemungkaran..
secara logiknya seri tanye??
Jebat mahukah kamu megikut seorg kafir yg pandai cnp hadis/ayat Al-Quran utk menghina saudara Islam mu yg lain..sedangkan kamu tahu kafir itu keluar masuk disko dan melakukan kekufuran..Bukan kah itu mempermainkan Islam namanya.

Cuma satu pesanan seri

dosa dan pahala terletak dibahu kiri dan kanan kita sendiri..jadi imbangilah dibadan sendiri..tak perlu kita lihat dibahu manusia lain..jika kita menegur dan mengingati saudara seislam pastikan ia juga utk kita sebagai panduan..Nak kita betulkan bahu org tp bahu kita juga tidak seimbang..jadi bile kita sendiri tak tahu status dacing dosa & pahala kita..tk perlulah kita pertikaikan kemana manusia itu pergi..SYURGA ATAU NERAKA

HANG JEBAT said...

Salam...

KESIMPULAN TERAKHIR BUAT SERI...

1. kalau dah byk sgt bertanye jebat... tang mananya pulak yg menunjukkan kau ni jenis org yg berfikir mengeluarkan pendapat.. ( SERI KENA BELAJAR DULU BAB MENYOAL INI. APABILA SOALAN DIAJUKAN MEMBERI BANYAK MAKSUD DAN PELABAGAI JENIS DAN BENTUK, ADA SOALAN BERTUJUAN PERTANYAAN, ADA YANG BERBENTUK MENGUJI, BENTUK SINDARAN DAN LAIN - LAIN LAGI. CONTOH : CIKGU 1 + 1 = BERAPA BERBEZA CIKGU KENAPA 1 + 1 = 2.

2.betulkah bile ko menyebut "kalau ko buat camni ko sesat" "kalau ko buat camtu ko kafir"
( TAK SALAH TU SERI : CONTOH KALAU KO BUAT SEMBAHYANG HANYA PAKAI NIAT KO SESAT, KALAU KO BUAT IKUT SEMBAH BERHALA KO KAFIR.)BOLEHKAN KENAPA TAK BOLEH PULAK.

"kalau ko ikut aku ko ke syurga"
"Kalau ko ikut dia ko keneraka"
( KALAU KAU IKUT QURAN KO KE SYURGA, KALAU KAU IKUT RASUL MELAYU KE KE NERAKA.( BETUL JUGAKAKAN.

3.mahukah kamu megikut seorg kafir yg pandai cnp hadis/ayat Al-Quran utk menghina saudara Islam mu yg lain..sedangkan kamu tahu kafir itu keluar masuk disko dan melakukan kekufuran..Bukan kah itu mempermainkan Islam namanya.
( AKU JAWAB DENGAN SOALAN, YANG MANA LEBIH BAIK ORANG KAFIR YANG MENUTUP RAMBUT DENGAN ORANG ISLAM TAK MENUTU RAMBUT ATAU PUN ORANG KAFIR YANG NAK MENGGUNAKAN KALAM ALLAH DENGAN ORANG ISLAM YANG TAK MAHU GUNA PAKAI KALAM ALLAH BUKANKAH ITU JUGA MEMPERMAINKAN AJARAN ISLAM NAMANYA.

CUMA SATU PESANAN JEBAT UNTUK SERI :
AL QURAN DITURUNKAN DENGAN TUJUANNYA IALAH UNTUK MENUNJUKKAN KEPADA MANUSIA JALAN YANG LURUS.SETIAP KALI DALAM SOLAT KITA MEMOHON KEPADA ALLAH SUPAYA MENUNJUKKAN KITA JALAN YANG LURUS. JALAN YANG LURUS JALAN YANG MBOLEH MEMBAWA KITA KE SYURGA DAN MENJAUHI DIRI KITA KE NERAKA. AL QURANLAH YANG AKAN MENJADI PANDUAN SEBAGAI UKURAN KEPADA MANUSIA YANG MEREKA SENTIASA BERADA DIJALAN YANG LURUS ATAU PUN MANUSIA TERSESAT. INGATLAJ JANJI - JANI ALLAH KERANA ALLAH PASTI TIDAK MEMUNGKIRI JANJINYA, SIAPA YANG BERADA DIJALAN YANG LURUS AKAN MENDAPAT KEREDHANNYA DAN DIMASUKKAN KEDALAM SYURGA DAN BALASAN ALLAH KEPADA GOLONGAN YANG SESAT. BUATLAH MUHASABAH..

TERAKHIR SEKALI :

PERKARA YANG TAK DIBERI PENJELASAN OLEH SERI ..

1.Sila nyatakan satu contoh TGNA MEMAKI DAN MENCARUT'

PERKARA YANG BAIK DARI SERI...
1.Halal atau haram seseorg kafir itu membaca dan menyentuh Al-Quran itu wallahuklam.

TERIMA KASIH ATAS RESPON YANG DIBERIKAN, TERIMA KASIH KEPADA ABG TUAH YANG MEMBERI LALUAN. AKHIR SEKALI MAAF KALAU ADA KATA - KATA YANG BOLEH MENYINGGUNG PERASAAN.
SEKIAN UNTUK KALI INI.

Tanpa Nama said...

Salam Abg tuah: tumpang lalu

Janganlah Jebat nak pusingkan soklan ni..sebab yg seri tanye lain..yg Jebat jawab lain..Utk cth2 jebat tu..seri ni bukan jahil sgt pasal agama utk membezakannya, Kalau bole jebat tolonglah faham soklan sebelum menjawab...

Jebat berkata:
(TAK SALAH TU SERI : CONTOH KALAU KO BUAT SEMBAHYANG HANYA PAKAI NIAT KO SESAT,
KALAU KO BUAT IKUT SEMBAH BERHALA KO KAFIR.)BOLEHKAN KENAPA TAK BOLEH PULAK.
Ulasan seri: kalau itu cthnya, budak tadika pun pandai..tp ayatnye begini
"kalau ko ikut umno ko sesat sbb org2 umno tu kafir"

Jebat berkata:
( KALAU KAU IKUT QURAN KO KE SYURGA, KALAU KAU IKUT RASUL MELAYU KE KE NERAKA.) BETUL JUGAKAKAN.
Ulasan seri: tp yg TGNA katakan,
"kalau ikut PAS jalannya ke Syurga"
"kalau ikut BN jalannya ke neraka"

JEBAT BERKATA:
(AKU JAWAB DENGAN SOALAN, YANG MANA LEBIH BAIK ORANG KAFIR YANG MENUTUP RAMBUT ATAU ORANG ISLAM TAK MENUTU RAMBUT / ORANG KAFIR YANG NAK MENGGUNAKAN KALAM ALLAH ATAU ORANG ISLAM YANG TAK MAHU GUNA PAKAI KALAM ALLAH BUKANKAH ITU JUGA MEMPERMAINKAN AJARAN ISLAM NAMANYA.
Ulasan seri:
-PERTAMA tolonglah jawab soklan dgn jawapan bukan dgn soklan.. rasenya tk fair bile seri menjwb dgn fakta dan kamu menjawab dgn soklan utk seri jawab
-KEDUA,,Bilelah kafir ni menutup aurat (menutup rambut)fakta mana ni?? Tolong buktikan..dan mmg perempuan Islam diwajibkan menutup aurat, yg ingkar itu berdosa, dosa pada bahu kiri mereka sendiri.. mereka ttp Islam.. saudara seIslam.. & masih brpegang pada rukun Islam/rukun iman..fakta dari mana jebat dapat yg mengatakn semua pompuan Islam yg tk bertudung itu "sial" Dosa mereka dgn perhitungan Allah, bukan dgn kamu..Segala kebaikan mereka masih dihitung dan dihisab wpn mereka tk menutup rambut..Bahu kanan mereka masih terbuka utk menerima ganjaran Allah..Dan sebagai org Islam yg bertudung seri tak rasa bersalah mengikut saudara Islam yg tk menutup rambut selagi mereka membawa kebaikan.. kerana dosa mereka atas perhitungan Allah bukan terletak atas bahu kanan seri..Sebagai sahabat mungkin seri bole menegur tp bukan meletakkan mereka ini jahat/sial.
-KETIGA, cuba bagi cth org kafir yg menggunakan Al-Quran keseluruhannya utk panduan hidup.. Jgn diperbodohkn kafir bile mereka bole membaca hanya dgn sepotong ayat yg tk lengkap..ini permainan kafir utk melemahkan umat Islam, Dan Orang Islam mana yg tk mahu menggunakan Al-Quran utk pegangan..cuba beri penjelasan jelas..siapa org Islam tu???kalau jebat klasifikasikan org2 umno ni menolak Al-Quran,,Ini satu tuduhan yg berat..

JEBAT BERKATA:PERKARA YANG BAIK DARI SERI...
1.Halal atau haram seseorg kafir itu membaca dan menyentuh Al-Quran itu wallahuklam..tp mmg telah dijanjikan NERAKA kpd org2 kafir. Jadi soal halal atau haram tk penting bagi mereka. (sebab itulah dunia ini dijanjikan sebagai syurga buat mereka)
p/s-tolong cnp ayat penuh

Oklah JEBAT..selepas beberapa ketika berdailog dgn kamu,,seri rase kamu ni lebih byk menyoal dari menjawab..dan seri lebih byk menjawab dari menyoal..not fair dan fedup jadinya..kalau jawab pun keluar tajuk dan tk fhm soklan.. Rasenya follower2 abg tuah bole menilai sapa jebat..

TQ sbb sudi berdailog wpn lain ideologi politik..sudi2 singgah blog seri sbb disana byk info dan fakta..

http://srikandi-melayu.blogspot.com

Tanpa Nama said...

Salam.

Demi Allah Tuah aku melakukan ini semua kerana kau Tuah!!!!!!!

Itulah diantara kata2 Jebat untuk menutup kesalahannya yang menderhaka dan menimbulkan huru hara sehingga kehidupan rakyat menjadi tidak tenteram.

Dalam dok semangat nak bela kawan konon2....satu perkara hat tu tak boleh lupa, sempat pula membunting kan seorang dayang....

AbgTuah said...

SALAM SEMUA..

TAK LUPA TUAH MENGUCAPKAN TERIMA KASIH PADA SEMUA PENGUNJUNG DAN YANG MENINGGALKAN KOMENTAR.

TO SRI..TUAH PUJI SEMANGAT JUANG YANG DITUNJUKKAN..AWARD TUN TEJA..TO GEE FAZDLI

TO JEBAT JUGA TUAH PUJI KERANA AMAT 'RESILIENT'..KATA ORANG PUTIH..DALAM BAHASA MELAYU LEBIH KURANG MAKNANYA MENEGAKKAN BENANG BASAH HEHEHEHE..!!

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online