Jumaat, 13 November 2009

MENANTU ATAU HANTU..?


TANAM PINANG RAPAT-RAPAT
BIAR SENANG PUYUH BERLARI
PELUK AYAH CEPAT-CEPAT
SPRM SUDAH MARI.

KEDENGARAN SUDAH ADA PIHAK YANG MEMPERTIKAIKAN PERANGAI, SIFAT DAN SIKAP MENANTU NIK AJIS. DENGAR KABARNYA MAKLUMAT TERSEBUT TELAH DIBOCORKAN OLEH ORANG DALAM IAITU STAF PNBK SENDIRI.

ISHH..ISHHH..MACAM-MACAM…!! SEGALA JENIS KETIDAKBOLEHAN, KELEMAHAN, KECUAIAN, SALAH GUNA KUASA, PENYELEWENG DAN LAIN-LAIN TELAH DIDEDAHKAN..!!!

WELL NIK AJIS..MACAM MANA NI…?? KALAU TERSILAP PILIH PASANGAN UNTUK ANAK ITU HAL MASALAH KELUARGA. TAPI KALAU TERSILAP MEMPERCAYAI KRONI UNTUK JAWATAN PENTING MAKA IANYA AKAN MENJADI HAL MASALAH RAKYAT DAN NEGERI…!!!

http://www.anwaraidc.com/2009/11/kenapa-menantu-nik-aziz-dipertikai.html

KADANG-KADANG KITA KENALAH BERHATI-HATI DENGAN MENANTU …MAKLUM PERANGAI MENANTU NI MACAM-MACAM..ADA YANG BAIK ADA YANG BURUK DAN KADANG-KADANG ADA JUGA YANG BOLEH BERUBAH MENJADI HANTU…!!!

ITU AJELAH NASIHAT PENULIS PADA NIK AJIS..HEHEHEHE…!!!

9 Comments:

PARPUKARI said...

Bab menantu ni sangat dalam maksud abg tuah ni, he he he

Jangan lupa Bang Tuah baca pasal pendedahan terbaru nicky ajis di blog saya...

C L J said...

Selalunya dia seronok sangat menuding jari pada orang. Sekarang Tuhan dak tunjukkan sikit. Kan dah terlondeh kain sendiri. Tak nak sedar sedar lagi ke.

Tanpa Nama said...

SLM BRO..KLU MENANTU DH JADI HANTU, HABIS LA HANTU2 KAT DUNIA NI X BLEY CARI MKN. TP AGAKNYA SYG KT ANAKHANTU PUNYE PSL, RASUAH KE HAPE KE, PAK AJIS X KISAH ASAL DPT PERGI HAJI FIRST KLASS. MKN TANGGUNG BERAK CANGKUNG! KEHKEHKEH

Ali Abdullah said...

dulu puak ni lah yang fitnah Paklah dgn KJ. Sekarang dah terpalit kat batang hidung sendiri..

YANG GAMBI said...

Salam Abg Tuah, Nik Aziz selalu sebut dia akan berkawan dengan syaitan asal dapat membantu PAS, tak hairanlah kalau dapat menantu pun dari keturunan 'hantu'. kah...kah...kah....

HANG JEBAT said...

Salam...

SEKADAR RENUNGAN UNTUK AKU, ABG TUAH DAN AHLI JEMAAH DI DALAM BLOG INI.

1. Rasulullah Shallallahu ‘alaihi wa Sallam bersabda dalam sebuah hadist :

“…. Sesungguhnya para ulama adalah pewaris para nabi. Para nabi tidaklah mewariskan uang dinar dan tidak pula uang dirham. Hanya saja mereka mewariskan ilmu. Maka barang siapa yang mewarisinya, berarti dia telah mendapatkan keuntungan yang sempurna. “ (HR. Ibnu Majah dan Ibnu Hibban).

2.Menurut kitab Aqidatus Salaf Ash-Habul Hadits karya Abu Utsman Ashabuni Adapun MEMBENCI PARA ULAMA merupakan salah satu tanda bagi seorang bahwa ia adalah Ahlul Bid’ah.

Mengenai hal ini, Abu Utsman Ashabuni berkata:”TANDA – TANDA Ahlul Bid’ah sangat jelas dan nampak pada diri mereka. Tanda mereka yang paling menonjol dan nampak jelas adalah permusuhan mereka yang keras, penghinaan dan pelecehan terhadap ulama pembawa hadits Nabi Shallallahu ‘alaihi wa Sallam
. Mereka menggelari para ulama dengan sebutan “orang dungu”, “bodoh”
,”tekstual”dan “orang yang suka menyerupakan Allah dengan makhluk –Nya “Dan sebagainya(Aqidatus Salaf hal.116)

3. DIANTARA UJIAN YANG DIBERIKAN OLEH ALLAH KEPADA RASUL - RASUL DAN ULAMA IALAH MEREKA AKAN DIHINA, DIPERLEKAHKAN, DIFITNAH DENGAN PELBAGAI - BAGAI DAN SEBAGAINYA KETIKA MEREKA MENEGAKKAN AGAMA ALLAH DI MUKIA BUMI OLEH ORANG- ORANG YANG KUFUR DAN BERKEPENTINGAN :

4. CONTOH - CONTOH PENGHINAAN.

4.1 NABI NUH AS:

"Pemuka-pemuka dari kaumnya berkata: 'Sesungguhnya kami memandang kamu berada dalam kesesatan yang nyata." (QS. al-A'raf: 60)

4.2 NABI LUTH

"Maka tidak lain jawapan kaumnya melainkan mengatakan: 'Usirlah Luth beserta keluarganya dari negerimu; kerana sesungguhnya mereka itu orang-orang yang (mendakwahkan dirinya) bersih.'" (QS. an-Naml: 56)

4.3 Salah seorang kaflr berkata:

"Bagaimana kita akan mengikuti saja seorang manusia (biasa) di antara kita? Sesungguhnya kalau kita begitu benar-benar dalam keadaan sesat dan gila. " (QS. al-Qamar: 24)

Sementara yang lain menjawab:

"Apakah wahyu itu diturunkan kepadanya di antara kita? Sebenarnya dia adalah seorang yang amat pendusta lagi sombong. " (OS. al- Oamar: 2

SOALAN DARI HANG JEBAT :

SEBELUM MENJAWAB CUBA BERFIKIR DENGAN MATA HATI DAN IMAN :

SOALANNYA : ADAKAH ANDA PASTI, BAHAWA ANDA TIDAK TERMASUK DIDALAM GOLONGAN YANG DISEBUT DIATAS.

kuntakinte said...

salam, apa macam tok nik....dulu hang mendarat - darat mengata Pak Lah dan menantunya.... sekarang dah kena batang hidung... betul kata2 lama kata paku dulang serpih...kata orang awak pun sama lebihnya...

Kata2 nasihat agama kita kata orang lain kafir macam kita melepaskan anak panah daru busurnya dan patah balik tikam kita...

Apa pun aku puji PAK LAH...orang kata macam-macam pada menantu dia....DIA GENTLEMEN LETAK JAWATAN TOK NIK OI!!!..... TOK NIK BILA NAK LETAK JAWATAN???????

Mohammad Roslan said...

Salam, Untuk membina sesuatu tukul besi digunakan untuk dua tujuan. Satu untuk ketuk dan memasukkan paku dan satu lagi untuk mencabut paku yang tersasar tujuan. TGNA cuba memasukkan kroni keluarganya didalam GLC kerajaan negeri. Nampaknya gayanya ahli keluarganya tersasar maksud sebenar maka haruslah dia menyinkirkan ahli keluarganya dari politik dan beri wilayah balak di Kelantan supaya dia boleh cepat kaya.

Tanpa Nama said...

hinakanlah mereka sepuas-puas hati kamu...ketawakan mereka sekuat-kuatnya...insyaAllah akan menjadi bukti di mahkamah Allah nanti...wallahualam.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online