Rabu, 7 Oktober 2009

DJIN DAN DJUN MERUNGUT CERAMAH KURANG SAMBUTAN.?



DJIN : MANO POI CULAI WARIS KITO MALAM NI...KOSONG YO..?
DJUN: ONTAH MANA POI EAA..DAH TAK MINAT TIKET FREE KOSYURGO AGAK EAA..!!!


DIBERITAKAN SAMBUTAN TERHADAP CERAMAH PAS DI BAGAN PINANG KURANG MENDAPAT SAMBUTAN DARI PENDUDUK TEMPATAN. PALING-PALING JUMLAH YANG HADIR KURANG DARI 20 ORANG DIMANA SEBAHAGIANNYA TERDIRI DARI WARTAWAN.

DIMANAKAH SILAPNYA...?

ATAU APAKAH RAKYAT TELAH MULAI JEMU DAN MUAK DENGAN CERAMAH DAN KEMPEN PARTAI-PARTAI POLITIK YANG MENGHIDANGKAN CERITA STEREO TYPE...ATAU DALAM BAHASA MUDAHNYA ISU-ISU RETORIK BASI YANG SAMA DI ULANG-ULANG ?

YA..APAKAH ITU PERTANDA MENUNJUKAN BAHAWA RAKYAT TELAH SEMAKIN BIJAK BERPOLITIK. RAKYAT MAHUKAN PERUBAHAN...MAHUKAN KEMAJUAN UNTUK TERUS HIDUP DAN MENGISI PERUT...RAKYAT BAGAN PINANG TAK MAHUKAN JANJI-JANJI MANIS UNTUK HIDANGAN HALWA TELINGA SAHAJA.

WELL...ITULAH HAKIKATNYA..TIDAK DAPAT DINAFIKAN BAHAWA RAKYAT TELAH KIAN SEDAR HANYA UMNO/BN YANG TERBAIK DAN PALING SESUAI UNTUK NEGARA MALAYSIA.

TO UJANG-UJANG DAN WARIH-WARIH DI BAGAN PINANG..DEN PUJI..KAU SOMEMANGEAA..BIJAK...TAK DAPEK DIPERBODOH DEK POMANGKANG...HUHUHUHU...HIHIHI..!!!

25 Comments:

ISAC said...

Kek kubu kuek Umno.....lah kata kan..

Selalu mengate Parti Rakyaat, Kehendak rakyaat, Umno/BN ditolak rakyaat....

Sekarang ni ambik kau...Mana tak nya asyik nak mengemis undi askar & polis yang selama ini mereka hina...sebagai "anjing"....

Tanpa Nama said...

Tepatlah tu...Jin dan bini Jin aje yang berkumpul di tempat macam tu....!!!

hik..hik..hik..hik..hik..!!!

Tanpa Nama said...

oppsss..!! lupa lak pada anak-anak Jin...soly ye..

hik..hik..hik..hik...!!!

mudz said...

Kenapa UMNO pilih Isa II

Sebahagian besar keluarga aku kecewa, ada yang menangis apabila Isa dicalonkan oleh UMNO bagi PRK Bagan Pinang,
Impian untuk melihat UMNO kembali bersinar bersih dari politik wang hancur berkecai.

Walaupun pendirian tegas SPRM yang mengatakan politik wang adalah rasuah mengikut undang-undang dan perlembagaan Malaysia tapi UMNO
tidak mengambil endah dan UMNO bertindak pelik menubuhkan sendiri lembaga displin dalam menentukan hukuman kepada mereka yang
terlibat dengan politik wang. Pencalonan Isa membukti UMNO tidak serious untuk menghapus politik wang.

Perlukah keluarga aku bersuhabat dengan gejala politik wang ini?

Demi masa depan UMNO, besar harapan keluarga aku jika UMNO kalah lagi di Bagan Pinang.

Hanya Kekalahan dapat mengajar UMNO erti perjuangan bangsa Melayu yang sebenar.

tunsabanbalek said...

yang hang pi tangkap gambar time geng pas tu solat apahal.bukan macam hangpa ,sure heboh belum start lagi, senja dah penuh ngan setan melayu,mana ada ugama lain pi tengok konsert ustad mawi.sedarlah wahai umno dan perjuangan melayu kerana perjuangkan melayu dan adatlah .islam berperang sesama sendiri.rujuk penyerang indonesia.
50 tahun ,melayu jadi apa.ekonomi cina pegang,produk melayu makmasuk supermarket pun susah,hariraya cina ayam sekilo rm4,kalau melayu raye rm8.50.apa yg umno perjuangkan.

tunsabanbalek said...

dah lah tak payah kita nak lindung pemimpin mcm tu.ikut perintah sangat ,la kena gantung,tu pun kaki dadah mana depa amik,rujuk kes altantuya.
dulu sarsemua nak tutup.bila umno dah tak diterima baru support sar ,baguslah dah sedar.kalau tak sekolah cina pagar je rm200 ribu.apa yang umno buat untuk melayu.la ni bila tun balik perak,kawan umno selalu cerita pasal perkauman.hangatkan perkauman,cina ginilah,indu gitulah.bos hampa kata satu malaysia,tapi hangpa kasi panas je.

tunsaban balek said...

PAS akan menang majoriti 430.kekuasaan Allah.

RMF said...

KORANG NI bohong... kan banyak yang tgh hadir tu.. bukankah PAS ada mengatakan diorang berkawan dgn SYAITAN' korang mana leh nampak.. berpusu pusu tu..... nak dengar ceramah.,..HANYA ORANG PAS SAHAJA YANG NAMPAK...UMNO MANA LEH NAMPAK.. SBB SYAITAN MUSUH UMNO.

Hang Jebat said...

Dalam perang Badar orang Quraisyh terlalu yakin kemenangan akan menjadi milik mereka memandangkan jumlah tentera mereka 3 kali ganda dengan orang Islam serta mempunyai kelengkapan tentera yang lebih baik jauh bezannya dengan tentera Islam. Mereka tidak tahu yang Allah yang maha hebat dan menetukan segala - galanya. Kesudahannya tentera islam menang bergaya dalam peperangan tersebut. Kuasa Allah tidak ada siapa yang mampu menghalangnya. Insyallah dengan keizinan Allah PAS mampu menang di b. Pinang.

DozzVader said...

ahaks..Bila jumud-jumud Pas cuba menegakkan benang yang basah..mula la citer agama la.. perang badar la.. pegi solat la..Tak der modal yang mencabar minda langsung.. Khaak! PTUUIH!

Dah berulat ayat-ayat dari jumud-jumud otak longkang nih asyik ulang,macam cd calar... AHAKS!

HamPas.. dulu,kini dan selamaanya..
BANGANG!

Salam hormat untuk orang Negori!

Jeffry said...

SLM BRO...WA NK TOMPANG GELAK GAK LERR...HUHU..HEHE..EHEK2..KAHKAHKAH..HOHOHO...HAHAHA...KEHKEHKEH...ADOIYAIII SAKIT LAK RAHANG DEN

iceman said...

dulu kat penanti, manek urai situasi berbeza tapi ada korang ingat pasal perjuangan tentera islam di perang badar nie.dengan berkata baik Umno jangan bertanding.kompom ditalkinkan..tapi la nie lain pulak...otak yang jumud memang tak dapat menilai..sesungguhnya diberi akal kepada manusia supaya dapat membezakan..syukur ya allah.tak malukah kah tika disaat begini mempergunakan islam.semoga allah memberi petunjuk kejalan yang benar kepada semua umat manusia

ISAC said...

Aaah Iceman kecik,

Bukan X percaya kisah Perang Badar...

Itu perang...Malikat leh tolong...Mengundi Malaikat X daftar...Mana boleh tolong mengundi...

Jangan2 yang selama ni Pas tuduh Umno/BN guna pegundi2 hantu bila depa kalah....Adalah Malaikat2 yang mengundi Umno/BN...

Pas kawan ngn syaitan...X kan Malaikat nak undi pulak...

Hang Jebat said...

Bila bercakap dengan puak - puak yang memisahkan politik dengan agama beginilah cara pemikiran mereka. Mereka lupa yang sehebat dan sekuat mana pun manusia, Segalanya daripada Allah. Perkara yang baik memang sukar diterima.

iceman said...

bler bercakap tentang agama jgn berpk kita sahaja dikurniakan hidayah.Hidayah allah untuk semua tak mengira siapa beliau..Pernahkan berpk seketika adakah islam mengajar berkata takbur?mahzab mana jika ada??apakah situasi pas ketika dimanek urai?pematang pasir?jika saya tersilap buleh rujuk older post.apakah pada ketika itu pas tidak memisahkan politik dengan islam..bila bercakap rujuk sejarah.gunakan minda dan buka seluas-luasnya.klu tidak memisahkan mengapa begitu takbur dan bongkak???apakah bongkak dan takbur ada dalam ajaran muhammad ini.caci maki jangan cerita arrr.dalam blog boleh dibaca dalam ceramah boleh didengar kepada siapa yang hendak kita tipu...

Tanpa Nama said...

kita dijajah 400tahun lebihdan 50 tahun begitu banyak tesedia untuk berjaya tapi jua pas ni tak usaha suka menyalakan dasar.melayu macam dia lah yang gagal kerana mereka tak buat apa-apa.orang lain berusaha untuk bersaing tapi mereka pakat habis harta pusaka.dalam negara ini kalau kita ikut cara islam kerajaan tak pernah sekat tapi mereka nak amal jika dikuat kuasa jika tidak itulah alasan.bila selangor heboh isu arak mereka kata ikut kesedran tak payah kuatkuasa.pas ikut.tabiat mereka suka salah dasar tapi mereka apahpun tak buat

Hang Jebat said...

Kalau Pas tak berjuang untuk Islam dah lama umno hanyut dah.tapi bila sentiasa menyebut Islam sekurang - sekurang pemimpin kamu berfikir dahulu nak buta sesuatu, walaupun tak ikut, bercakaplah jugak tentang Islam kalau tidak , hampeh...

iceman said...

bercakap tentang islam bila ada kepentingan begitukah caranya...

Benarkah hanya pas yang menyelamatkan orang dimalaysia dari hanyut?dari sudut mana saudara memang perkara tersebut,jelaskan saya rasa penulis blog ini pun nak tahu juga.kita bersedia memberi saudara peluang untuk memepertahankan hujah saudara yang agak ganjil..yang mungkin syok sendiri

Hang Jebat said...

kalau nak harapkan umno bila nak umno nak wujudkan sebuah negara Islam.
Tentu orang umno akan jawab kita adalah sebuah negara Islam.
Negara Islamkah kita ini kalau undang lord Reid dipertahankan.. siapa lord reid ?.
Negara Islamkah kita kalau isteri pemimpim dan setengah pemimpin wanita tidak menutut aurat sedangkah mereka menjadi contoh kepada wanita Islam di malaysia. Negara Islamkah kita kalau 52 tahun tidak ada tukang sebat untuk menhukum kartika. Malahan hukuman rotan pun masih lagi tidak menurut cara Islam. Negara islamkah kita kalau konsert dan hiburan berlambak - lambak tanpa sekatan. Negara Islamkah kita kalau menteri sendiri menganggap hukuman cara Islam mendatangkan malu dan dianggab zalim. Negara Islamkah kita kalau kedai judi dan kilang arak macam cendawan tumbuh. Negara Islamkah kalau pemimpin sendiri bermaharajalela mengamalkan rasuah. Waallahualam ...banyak lagi tapi buat penat taip sebab puak - puak adalah penyokong membuta tuli, pasti tak terima.

iceman said...

seperti yang saya katakan gunakan islam bila perlu???siapa yang mempergunakan ini???

saya ambil contoh yang saudara laungkan "ARAK" saya bertanya sekali lagi apakah perdirian pas?berkaitan perkara ini?apakah tindakan dan langkah yang diambil berkaitan perkara ini.boleh saudara jelaskan maksud self control diselangor yang dipimpin pada ketika ini oleh pakatan.Ini cukup memalukan apabila sanggup bersekongkol mengatakan self control sedangkan seblum mencapai kemenangan berkata bn kapir menghalalkan penjualan arak terbuka??aper yang pas sedang buat sekarang?self comtrol tu aper saudara?.Bukan pas dahulu menentang konsep ini???dan sekarang aper yang terjadi?Dimana hendak diletak air muka dan maruah perjuangan.Bukankah ini merupakan satu penipuan.Dulu mcm maner sekarang macam maner???
sejarah ini tidak dapat ditipu saudara dan tidak dapat diputar belitkan..baru satu jer>>>>>>

Hang Jebat said...

Aku dah agak dah itu, jawapan dari orang - orang yang pemikiran macam kamu. Cuba kamu ambil masa untuk berfikir sikit. Cuba buang dulu karat kepartian dan bercakap berteraskan aku adalah Islam. Siapa yang berlebih - lebih mencela Dato Hassan Ali bila beliau cuba menyekat penjualan arak secara terbuka.Dap aku tak heran sebab minuman mereka tetapi malangnya iannya berlaku daripada puak umno. Sepatutnya sebagai insan Islam kita wajib menyokongnya tanpa mengira apa fahaman pun kerana itulah salah satu langkah yang terbaik yang ada buat masa ini. Kes Arak bukannya perkara baru yang berlaku tetapi sudah menjadi barah di negara kita. Kalu tak berani sokong secara terang, sokong dalam hati pun cukup. Ini tidak umnolah pulak berlebih - lebih buat tuduhan yang bermacam - macam, sendiwaralah, tunduk pada Daplah dan pelbagai lagi. Tindakan umno seperti ini,mungkin tanpa disedari seolah - olah suka arak dijual terbuka dimana - mana sahaja. Masalah Arak bukan hanya berlaku di selangor sahaja, cuba lihat dimelaka, di johor baharu, pahang dan negeri - negeri yang lain. sepatutnya yang mempunyai kuasa yang tertinggal pun kena peka tentang isu ini dan juga bertindak untuk penyelesaian tetapi sebaliknya. Sebab tu aku kata tanpa PAS, UMNO tak pernah sensitif tentang isu - isu sebegini. Malahan semakin hanyut dengan dunia kemewahan sahaja. Lihat dari kaca mata you are muslim . bukan you umno, barulah awak nampak keindahannya.

iceman said...

saya mengajak saudara kenal dahulu mana satu perjuangan dan kepentigan?berapa ramai pemimpin pas yang bangkit bersama hassan ali..terkadang kesian melihat hassan ali berjuang kesorangan..umno tidak berjanji mengenai perkara ini tapi pas telah berjanji mengenai perkara...kebiasaan bila berjanji pasti dituntut..betul ker tak ek...atau suadara pahamkan maksud janji dulu ahhh...dengan berlaku peristiwa ini saya merasakan parti ini pembohong...berjanji tak ditunaikan mcmlah pembohong..baik tak payah berjanji jika mendapat dosa membohong..berapa ramai si pas yang bangkit bila hassan berdiri dan berjuang???benci dalam hati???atau kepentingan meraih undi???melihatlah dari pandangan muslim yang berfikir bukan pki sondol.manusia diberi akal fikiran anugerah yang palin berharga.

Hanj Jebat said...

( umno tidak berjanji mengenai perkara ini tapi pas telah berjanji mengenai perkara...)

Itulah maksud aku, umno tidak berminat untuk kearah Islam, kau sendiri yang mengiakan. Tak perlulah aku mecoleteh panjang, Sebagai seorang muslim sepatutnya perkara untuk kebaikan agama kita wajib memberi sokongan. Jangan mencari seribu alasan. Sebab itulah orang bukan Islam berani bersuara sebab orang Islam Umno sendiri membantah pada hakikatnya walaupun menggunakan bahasa yang berlainan atau orang umno sendiri suka ke arak dijual dimerata tempat hingga tepi rumah kita. Aku boleh masuk umno kalau umno sensitif terhadap agama Allah.

iceman said...

itu yang saudara kena paham jgn ambil sekerat sahaja ayat saya.

(berjanji tak ditunaikan mcmlah pembohong..baik tak payah berjanji jika)
kalau berjanji sekadar menipu undi bukan ker mengejar dunia begitu.sebagai muslim saya bertanggungjawab juga jika ada yang berani mencemarkan islam dan menpergunakan islam untuk kepentingan peribadi.Jangan salh guna..jangan percaya membuta tuli nnnn jangan suka berjanji.

syukur hari ini allah telah menghukum mereka yang mempergunakan islam.thank you allah semoga terus memberi petujuk.

AbgTuah said...

SALAM SEMUA..TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH DAN MENINGGALKAN KOMENTAR

KEPADA ICEMAN DAN JEBAT..

SATU PERDEBATAN YG SIHAT DAN BERNAS..TERUSKAN..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online