Jumaat, 17 Julai 2009

TIADA UNTUNGNYA BERDEMONSTRASI LIAR






PENULIS MENGAMBIL KESEMPATAN INI UNTUK MENGUCAPKAN TAKZIAH KEPADA KELUARGA MENDIANG TEOH BENG HOCK. KEMATIAN TRAGIS BELIAU AMAT DIKESALI DAN SUNGGUH MEMERANJATKAN SELURUH RAKYAT MALAYSIA.

KITA SEBAGAI RAKYAT MALAYSIA KENALAH BERSIMPATI DAN MENGHORMATI MENDIANG DAN KELUARGA. OLEH ITU DIHARAPKAN KEMATIANNYA JANGANLAH DISESASIKAN ATAU DI EXPLOITASIKAN DENGAN CARA BERDEMONSTRASI LIAR SEHINGGAKAN DIBERITAKAN TELAH BERTEMPUR DENGAN PIHAK POLIS.


TIADA SIAPA YANG TAHU APA YANG SEBENARNYA BERLAKU, JADI USAHLAH TERUS MEMBUAT TUDUHAN MELULU. BAGILAH PELUANG DAN KEPERCAYAAN PADA PIHAK POLIS MENJALANKAN TUGAS PENYIASATAN KES INI.

PENULIS PERCAYA SEMUA RAKYAT MALAYSIA TANPA MENGIRA KAUM ATAU IDELOGI INGINKAN AGAR KES INI DISIASAT DENGAN TELUS DAN RAPI.

6 Comments:

Mohammad Roslan said...

Salam,
Amat tepat sekali abg.tuah..kematian seseorang itu kita jangan ekplotasikan sangat...yang benar akan terkeluar juga. Kita perlu simpati kepada keluarga simati dan tunangnya. Biarkanlah Polis menjalankan tugas mereka. Kita janganlah gunakan kematian beliau yang menyayat hati itu untuk desepsi politik daan kepentingan peribadi.Dengan tunjuk perasaan dijalanan kita tidak dapat buktikan apa-apa.Setiap perkara yang berlaku kalau dibawa ke Mahkamah Jalanraya tidak ada gunanya sistem perundangan dan penghakiman negara ini.Nanti orang yang kesian dengan insiden ini pun jadi muak dengan perangai pendemontrasi jalanan yang diasaskan oleh anuar itu.Rakyat tahu dan rakyat negara ini dari semua kaum memang sedih dengan perkara ini.Rakyat kini pandai nilaikan keputusan penyiasatan nanti.

p/s: Mamak beri "salute" untuk abg.tuah begitu hemah dalam perkara ini.Inilah contoh yang terbaik untuk bloger sekalian.Sebab inilah mamak memang seronok berbloging dengan abg.tuah kita ini ...orang yang berhemah..keras tutur kata tapi amat lembut hatinya...Nasi kandaq beriani special untuk abg tuah kita...FOC..mamak belanja!he..he.wassalam.

sasha2020 said...

Saya sokong. Yg peliknya pejabat MB Selangor nak anjur perhimpunan dan nak gunakan for their political gain. Mereka ni memang sial. Selangor teruk dibawah PR sekarang ni.

ISAC said...

Pakatan Rakyaat Menangguk di Air Yang keruh.

Link http://bumiyang.blogspot.com/

pisau said...

PR Selangor tu kerajaan, depa jadi kerajaan pun nak tunjuk perasaan,kes ni sama terjadi di penang masa baru lepas PRU12 ,exco exco PR turun bawah komtar tunjuk perasaan,best part depa tunjuk perasaan pada kerajaan negeri,kerajaan depa sendiri ..bodoh tak? haha

ISAC said...

Salam, Megat.

Dah terbiasa jadi pembangkang...Pembangkang kat Malaysia ni pulak menteliti depa rendah....Hanya tahu nak membangkang aje...& mencari salah orang lain....

Sebab tu LGE di awal permerintahaan PR di Penang, 8-10 bulan telah dihabiskan untuk cuba mencari salah-silap Tan Sri Koh Soo Koon/Kerajaan BN. Dah terbiasa...Itu aje yang mereka tahunya... :)

kuntakinte said...

salam, ini semua jenis beruk sarkas yang dibawa idioliginya oleh AN War aljuburi.....

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online