Ahad, 5 Julai 2009

JIKA TIADA BANTUAN DARI KERAJAAN BN, KERAJAAN KELANTAN DAH TUTUP KEDAI LAMA DAH.?

Gambar hiasan kali ni..pembangunan hebat. Hmm..dimana ni..TAIWAN agaknya ?


KERAJAAN NEGERI KELANTAN CUAI JAGA KEBAJIKAN RAKYAT, SHAHRIZAT

KUALA KRAI 5 JULAI — PENGUNDI DI MANIK URAI PERLU MENOLAK CALON PAS DALAM PILIHAN RAYA KECIL DEWAN UNDANGAN NEGERI (DUN) ITU SEBAGAI ISYARAT BAHAWA MEREKA TIDAK MAHU TERUS HIDUP DALAM SERBA KEKURANGAN DI BAWAH KERAJAAN NEGERI KELANTAN YANG TIDAK MAMPU MENJAGA KEBAJIKAN RAKYAT NEGERI ITU.

MENTERI PEMBANGUNAN WANITA, KELUARGA DAN MASYARAKAT, SENATOR DATUK SERI SHAHRIZAT ABDUL JALIL BERKATA PENGUNDI MANIK URAI PERLU MENGAMBIL PELUANG INI MEMANDANGKAN KERAJAAN NEGERI ITU JUGA GAGAL MENYELESAIKAN MASALAH KEMISKINAN TEGAR YANG MELINGKARI KEBANYAKAN PENDUDUKNYA SEJAK HAMPIR 20 TAHUN MENGUASAI KELANTAN DAN HANYA BERGANTUNG KEPADA PERUNTUKAN YANG DIBERI KERAJAAN PUSAT.

“PUSING-PUSING SAJA DI KELANTAN, LIHAT SENDIRI, MANIK URAI LAGI TERUK.

PILIHAN RAYA KECIL DEWAN UNDANGAN NEGERI MANIK URAI INI PELUANG UNTUK RAKYAT BERI ISYARAT BAHAWA MEREKA TIDAK MAHU LAGI BERTERUSAN BEGINI,” KATANYA.

BELIAU BERKATA TANPA PERUNTUKAN YANG DISALURKAN KERAJAAN BARISAN NASIONAL (BN) MASALAH KEMISKINAN TEGAR DI KELANTAN AKAN BERTAMBAH PARAH.

“JIKA TIADA BANTUAN DARI KERAJAAN BN, (KERAJAAN KELANTAN) DAH TUTUP KEDAI LAMA DAH.


PADA TAHUN 2007 KITA BELANJA DEKAT RM27 JUTA. PERBELANJAAN NEGERI HANYA RM10 JUTA.

“TAHUN LEPAS KITA BELANJA RM41 JUTA, DIA HANYA RM11 JUTA.

TAHUN INI SAJA KITA DAH BELANJA RM21 JUTA DIA, DIA BARU RM2 JUTA

TAPI RIUH RENDAH CERITA DALAM CERAMAH,” KATANYA KEPADA PEMBERITA BERNAMA.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0705&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_18.htm

KOMEN PENULIS –

YE..DIMANAKAH KEBENARANNYA SEBAGAIMANA YANG KERAP KITA TERDENGAR ADA PUAK YANG MENGATAKAN KERAJAAN ZALIM…PILIH KASIH…MENDISKRIMINASI KERAJAAN NEGERI KELANTAN ? WAL HAL SEKIRANYA DIRUJUK PADA FAKTA DIATAS JELAS MEMBUKTIKAN KERAJAAN PUSAT AMAT PERIHATIN MALAH BOLEH DIKATAKAN LEBIH KESIAN PADA RAKYAT NEGERI KELANTAN MELEBIHI KERAJAAN NEGERI SENDIRI.

SO..RAKYAT NEGERI KELANTAN..BUKALAH MATA LUAS-LUAS..DAH SAMPAI MASANYA UNTUK BERUBAH. RAKYAT NEGERI KELANTAN PERLULAH LEBIH BIJAK MENILAI YANG MANA INTAN YANG MANA KACA. MEREKA SEPATUTNYA DAH KENAL SIAPA YANG BENAR-BENAR IKHLAS LAGI MAMPU MEMBANTU DAN SIAPA PULA YANG PAKAR BERETORIKAN DAN HANYA MAMPU BERCERAMAH…MENILIK KESALAHAN ORANG LAIN SAHAJA.

9 Comments:

mat said...

abgtuah...ko pegi cakap dekat kedai2 kopi je la..ko igt rakyat malaysia ni bodoh2 macam kau ka??..x payah cakap la pasal bantuan kpd negri kelantan tu,,,nanti lagi menanpakkan kebodohan n kejahilan kau tu...

mat said...

shahrizat ni sebenarnya apa ye??layak ke dia ni jadi pemimpim bagi rakyat malaysia, melayu dan islam??setiap rambut ko yang kau x tutup tu akan dibakar dengan api neraka shahrizat oii...baiki diri tu dulu, ni dah pandai2 nak jadi pemimpon..

mat said...

pasal patung2 tu abgtuah, pernah x abg terfikir masa zaman2 Nabi S.A.W dulu ade tak orang bukan islam yang berada di Mekah n Madinah??byk lagi yang ko kena blajar ni..jangan dok asyik lalok x tentu pasal..baik jadi org yang bodoh tp senyap dari bodoh tapi bercakap..nanti org tahu kita tu jahil..

AbgTuah said...

WAHAI MAT..

FAHAM SANGAT DENGAN SIKAP DAN PERANGAI BUSUK KAU ORANG NI..

BUKAN SAHAJA NASIHAT MENTERI KAU ORANG REMEHKAN DAN TAK BOLEH TERIMA..

BAHKAN SARANAN DAN NASIHAT MUFTI DAN JUGA DIKALANGAN MENTERI YG TINGGI AGAMANYA PUN KAU ORANG TOLAK DAN REMEHKAN..

MENGAKU AJE LAH PERANGAI KAU ORANG NI LEBIH BURUK DARI TALIBAN..ITU AJE ..

ISAC said...

Dah konsep dia org memang mcm tu Abg. Tuah...

Membantu memajukan Kelantan adalah tanggung-jawab Kerajaan Federal. Tetapi yang Kerajaan Negeri ni hari2 boleh menghentam Federal. Nak berterimakasih jauh sekali.

Jabit said...

Wah marah betul Tuah ni dgn mat sampai kata Pas lebih teruk dari taliban.Uih ganas tu,bom orang tu..Rilek le tuah,aku takde nak kata bodoh dah memang 'tanggungjwb' ko nak tulis apa pun tentang Pas kelantan.Hak masing2 tapi janganlah menidakkan hal yang benar.Kalo ko pegi bercerita ngan orang kat kedai kopi di manek urai pun aku rasa diorang senang je nak jawab.Aku tak pasti samada ko pernah sampai ke kelantan ke tak.Jangan lihat pembangunan dari segi material semata nata.Kalau dari segi tu pun dah ada kemajuan le.Kena le tengok juga berapa ratus juta kerajaan Pas kelantan terpaksa bayar berpuluh tahun sampai selesai kepada kerajaan Bn pusat hutang yg ditinggalkan Bn dulu.Daripada negeri termiskin naik melonjak ke tangga ke 4 dibawah Pas.Memang tangga gaji ada yg tak mencecah 4 angka tapi berpadanan dgn taraf hidup dan harga barang di kg yg masih murah.Memang diakui bantuan dari bn ada.Untuk orang miskin dan warga tua ada bn bagi 250 sebulan,dari kerajaan negeri 300 sebulan dan dari Raja Kelantan 300..Itulah untungnya orang disana masing2 ambil berat hingga terkeluar dari kemiskinan.Itulah namanya rakyat hidup senang pemimpin sederhana.Hehe..korang ni bila pemimpin korang macam Shahrizat ni kata hitam maka terangguk angguk le percaya sepenuh hati kata hitam juga.

kuntakinte said...

salam, kah!!kah!!! otak ah kematu bro tuah...bukan boleh kata puak pengkhianat ni tak reti kerja..naik angin kus2...

diorang reti belanja je cari tak reti..aa mamat tu percaya sangat kata pemimpin kelantan kerajaan BN berhutang wal hal dah berpuluh tahun memerintah kelantan..kalau kerajaan BN tak tinggalkan pembangunan di kelantan pakat tumbuh lalang le boleh panggil "kelantan negeri al lalang tum"

Tanpa Nama said...

Kota Bahru - Dengan kekalahan BN di Manek Urai,dengan 65 undi, ini telah menampakan bahwa semangat perjuangan sesama kita masih kental, kita kenai akui kelemahan diri dan kehendak pengundi dikalangan pihak lawan juga,semua ini demi memperbaiki dasar perjuangan dan kepentingan orang melayu.

Demi atas dasar kepimpinan parti, Dato Seri Najib rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan...kepentingan rakyat harus diutamakan, simpanlah kepentingan diri selepas meredah kemenangan.

Keputusan di manek urai menampakan rakyat telah menerima kepeimpinan Dato Najib dengan cara mendekati rakyat dan mendengar luahan rakyat tak kira dari pihak mana, sedikit telah menampakan arus perubahan demi sebuah perpaduan.

Kekalahan 65 undi adalah dari kombinasi petualang yang kecewa dengan UMNO dan berkepentingan diri seperti PKR yang hanya membela kepentingan dan Keadilan Anwar Ibrahim, bukan keadilan Rakyat atau Pakatan Rakyat sendri yang telah melarang Hj Hadi dari Kerajaan Perpaduan.

Pas sendiri sedar, walaupun ahli-ahlinya melawan kerajaan, tapi BN sentiasa membantu dan tiada pilih kasih pada rakyat, cuma semua ini dimanipuilasi oleh PKR yang menjadi ketua kepada pembangkang..didalangi oleh anasir jahat untuk hancurkan Malaysia.

Tanpa Nama said...

Islam Untuk semua ,PAS untuk semua ! kata nik aziz nik mat, menteri besar Kelantan, itu cogan kata PAS...tiada lagi kafir mengkafir dari kepimpinan PAS seperti mana dahulu...PAS sendir berpakat dengan DAP yang nyatanya bukan ISLAM ! PKR juga terdiri dari kalangan pelbagai bangsa !

Kini PAS sendiri terasa nak baik dengan BN...kan dulu kita pernah bersama...cuma gimik je nak jaga pengkhianat sesama bangsa Melayu.

Rata-rata pengundi di Manek Urai tahu kerajaan BN telah mendahulukan pembangunan , jika dibandingkan selama pemerintahan PAS selama 20 tahun dulu...PAS bukan tak nak buat...cuma hasil diberi kepada PKR!!!bila nak bleh bantu Rakyat..PKR tiada pendapatan?tapi bleh plak pemimpin dia dok mewah.

Kerajaan BN bina sekolah, Klinik, Jalan, Ladang dan pelbagai lagi...kenapa PAS atas dasar Islam..paling kurang pun buat lah pondok untuk orang manek urai belajar pondok...

Ni tak rasmikan pusat snooker di KB mall Kota Bharu, Rasmikan Kuil Buddha ...riadah kena lah rasmikan pusat sukan!!

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online