Selasa, 26 Mei 2009

MOGOK LAPAR - UP-DATE DARI FRONT-LINER


ACARA MOGOK LAPAR ANJURAN PAKATAN RAKYAT PERAK TELAH BERMULA PADA 26 MAY 2009 PUKUL 10 PAGI. MUJUR DENGAN KECEKAPAN PIHAK POLIS ACARA HARAM YANG TIDAK MENDAPAT PERMIT POLIS UNTUK BERHIMPUN TELAH BERJAYA DISURAIKAN KEMUDIANNYA.

YANG AMAT DIKESALI LAGI MEMALUKAN IALAH JELAS KELIHATAN PEMBABITAN SECARA LANGSUNG NIJAR SEBAGAI IKON PENGALAK ACARA MOGOK LAPAR TERSEBUT. NIJAR SEBAGAI MANTAN MB PERAK DAN SEORANG PEMIMPIN TINGGI PARTI PAS SEPATUTNYA TIDAK PERLU MEMBABITKAN DIRI ATAU MENGALAKAN AKTIBITI YANG TIDAK SIHAT TERSEBUT. NIJAR SEBAIKNYA LEBIH BERTANGGUNGJAWAB DAN PERLU MENUNJUKKAN CONTOH DAN TAULADAN YANG BAIK KEPADA MASYARAKAT KHUSUSNYA DI PERAK.

LIHATLAH GAMBAR DI ATAS (IHSAN DARI BLOG DDINBUNGA) BAGAIMANA NIJAR DENGAN GIRANGNYA TELAH HADIR DAN KELIHATAN BERSAMA-SAMA BERSUBAHAT DENGAN SAHABAT-SAHABAT POLITIKNYA YANG LAIN.

UNTUK LAPORAN UP DATE DARI FRONT LINER SELANJUTNYA SEKITAR ACARA HARAM TERSEBUT SILA KEPAUTAN BERIKUT;

40 Comments:

Tanpa Nama said...

bro tuah,

knp DSN tidak patut join bantahan tersebut??? Nizar kan MB yg telah dianiaya... dia lah org yg patut buat bantahan tersebut bro...

mrL

Panglima Perang Cyber said...

kenapa mereka degil nak mogok lapar?

sekali lagi fatwa mufti dilanggar dan diderhaka.

Sudah cukup Raja, Mufti dan juga Mahkamah mereka derhaka sekarang ini.

mereka ini sepatut ditangkap sahaja masuk penjara.

kuntakinte said...

salam, sdr anom, teraniaya apa bro, dia kira dia teraniaya, dia meniaya orang lain jangan kira... dia je yang boleh jadi MB....orang lain tak boleh jadi MB....dia jadi MB 1 hari oleh mahkamah MB Rakyat....bila Zambry diputuskan jadi MB, MB mahkamah..phuiiii

Kalau nak protes pun sebagai bentuk muka pejuang Islam, cari lah cara protes seiras dengan Islam yeop!!!!, tak le macam Pirate from caribean je.

ddinbunga said...

As.kum, mana gambarnya abgtuah?

ISAC said...

Kenapa PR hanya akan menerima keputusan Mahkamah jika sesuatu keputusan itu memenangkan mereka?

Dalam kes di Perak kenapa DS Egr Nizar sahaja yang perlu dimenangkan?

Apakah Mahkamah X perlu mengambil kira keadilan untuk Sultan Perak yang mewakili Institusi Raja-raja Melayu?

Bukan kah hak membubar Dewan DUN adalah Hak Mutlak Sultan?

Bukankah MB yang mengusulkan pembubaran DUN, jika ditolak oleh Tuanku Sultan perlu meletak jawatan?

Bukankah dalam sistem demokrasi, Adun adalah bebas untuk membentuk mana2 kerajaan campuran atau menyokong mana2 parti?

Apakah mempertahankan ego DS Egr Nizar lebih penting daripada Institusi Raja-Raja Melayu?

Apakah mempertahankan ego DS Egr Nizar juga lebih penting daripada Nasib Bangsa Melayu?

AbgTuah said...

salam bro ddin..

Kawan ambil gambar Nijar tengah tersengih macam kerang busuk tu dari blog bro.

Thanks bro kerana bagi kawan gunakan gambar tu ..bukan apa nak kasi rakyat Malaysia tahu siapa kepala MOGOK LAPAR dan blog PEJUANG front liner yang hebat DDINBUNGA.

Pejuang Bangsa said...

mereka ini golongan yang tak ikut arahan ulama ...mufti sudah cakap haram depa buat juga..

Tanpa Nama said...

UMNgOk lg byk bt keje2 haram, abis seluruh rakyat dok buat keje haram.

knp???
mufti ckp jomheboh haram, knp buat gak?

knp isu2 lain xnak tanya mufti? xnak siarkan kenyataan mufti?

byk perkara haram yg dilakukan secara terang-terangan dan diberi lesan untuk melakukan kerja2 haram.

judi,arak, rasuah, tidak menutup aurat, membunuh, merogol, salhguna kuasa, menzalimi rakyat. semua ni perkara yg haram dan merupakan dosa besar dalam Islam. pemimpin kamu membelakangkan mufti dalam melaksanakan perkara2 ni. knp kamu semua ahli UMNgOk membisu seribu bahasa???

mrL

Tanpa Nama said...

telah difatwakan tugu negara adalah haram oleh majlis fatwa, tambahan ada upacara memperingati pahlawan.

UMNO OK JE LANGGOR.. REDAH AJER..

mufti perak pd 2004 telah mengharamkan sure/Jom heboh

UMNO PERAK OK JE BG KELULUSAN BUAT KAT LUMUT BARU2 NI. tibai jugak..

UMNO NAK IKUT ULAMA??? HA..HA.. GELI. ULAMA UMNO YG IKUT UMNO..

Tanpa Nama said...

UMNO KENAL KE HARAM???


KENAL TAPI KURANG KISAH...

ULAMA, USTAZ JANGAN TEGUR UMNO, NANTI KENA GAM.

Tanpa Nama said...

ulama' yg mengatakan kebenaran di gam, sampai bila Islam xkan berkembang kalau camni. sampai bl pon rakyat xkan faham tentang ajaran Islam, sampai bila pon Islam xkan terkesan dihati rakyat.

sepatutnya umno perlu terima teguran ulama' dan cuba untuk melaksanakan teguran ulama', kalau jahil agama, kenalah berkawan dengan ulama' bukannya menjadikan ulama' sebagai musuh, bukannya dengan mengambil tindakan terhadap ulama'

sepatutnya umno lebih terbuka tentang perkara ni...

mrL

PRlgNGOK said...

Salam,

Kurang2 UMNO tak jual nama allah kat gereja.

Syarak dgn akidah, akidah lagi tinggi. mrLEMBU!

Tanpa Nama said...

apa hak kita nak halang agama lain guna nama ALLAH???

bukannya akidah umat terjejas pon agama lain guna nama ALLAH!!!

xde kaitan!!!

mrL

SangRajawali said...

Rakyat Tidak Akan Lupa Sejarah Pembohongan Terbesar 16 September ~ Jom sertai kempen No@AnwarIbrahim916 bagi mengigatkan kembali sejarah penipuan terbesar negara, kami akan adakan majlis besar besaran di blog kami menjelang detik 16 Sept. Lihatlah telenovela Anwar 16 Sept semua nya di
Semuanya dalam anak wayang - eh silap semuanya dalam NO2anwaribrahim.blogspot.com , anda di alu-alukan untuk berkunjung ke halaman kami.Hari ini Menu Pok Lak

Antibarua said...

Seronoknya baca barua-barua ni mempertahan kuasa anjing komunis di Perak ni hehehehe...

Dasar Melayu tak sedar diri, kuasa DAP yang diperjuangkan, menang hanya 6 kerusi DUN menyalak-nyalak, MB barua dan boneka, teaniaya konon, para barua nilah yang menganiayai diri sendiri dan orang Islam bangsa Melayu dengan fatwa2 yang mereka buat boleh, kita buat tak boleh. Haram jadah punya barua.

Aku cabar korang buat mogok lapar sampai DUN dibubarkan, kalau 3 tahun lagi..bermogoklah 3 tahun aku nak tengok ada beranika?

Pergi balik belajar apa itu demokrasi berperlembagaan bukan demokrasi berpresiden ye puak-puak barua semua.

Kalau aku jadi PM.. aku sumbat je semuani dalam ISA...aman Malaysia.

akai adaka?
http://antibarua.blogspot.com/

nuar bekas banduan said...

Heeeee puak PR kata nijar dianiaya betul la tu sebab yang aniaya dia Nuar aljub sebab gatal sangat ajak adun bota masuk pkr,kalau tidak tak akan berlaku pertukaran kuasa.Kesian nijar kena aniaya dgn aljub muaaaahaaa

Tanpa Nama said...

org melayu umno mmg jumud, mungkar depan mata pun bolrh sokong lagi. rasuah rustam ali, khairy.. umno yang bg hukuman bukan mahkamh..

SOKONG LAGI UMNO..

harga barang naik, minyak nai..

SOKONG LAGI UMNO..

media terang2 tidak seimbang laporan, sebelah umno sahaja...

SOKONG LAGI UMNO..

sebab itulah aku lihat hujan org BN dalam blog ni, tak ubah macam utusan melayu dan berita harian..

korang tak perlu hujah apa pun, aku dah dapat agak, ayat pun sama.

sempit sungguh korang. tunggu nak kena batang hidung sendiri, baru nak tinggal umno kot..

Tanpa Nama said...

BLOG NI BLOG BABI..SETAN..ANJING..MCM2..MENGHINA ORG...SEDARLAH..ANJING KURAP BETUL

Tanpa Nama said...

sabarrr

masaa PRU12 dulu aku tengok khemah UMNO penuh orang 24 jam. motor penuh bawak bendera 24 jam.

ketua cawangan pesara kerajaan lulusan SPM berceramah begitu hebat tanpa isi. ketua penerangan pengawal keselamatan. mat bendera terlalu banyak nak dikira.

khemah PR kosong.

makcik dan pakcik pun angguk2 paham nak pangkah dacing untuk kesekian kalinya.

tapi one day before polling anak2 balik,tiba2 serangan golongan terpelajar melayu ini mengubah terus pandangan makcik/pakcik ni ( takkan tak percaya anak sendiri-graduate pulak tu..)

esoknya BN kalah.....

Tanpa Nama said...

Ni nama nya ulamak..


ULAMAK KOMUNIS..

Tanpa Nama said...

pemimpin tertinggi cuma boleh bagi general idea , kempen perlu disesuaikan ikut kawasan dan ikut individu.

Dulu media boleh tolong last minute bagi berita sokong kerajaan-tapi last minute ini telah diambil oleh golongan cerdik pandai melayu yang anti UMNO.

Di peringkat cawangan pulak UMNO dah tak ada orang cerdik sebab ketua cawangan asyik nak takik org pandai dari dia...

semua ini terjadi kerana masih banyak orang umno yang fikir rakyat tetap sokong dia.

Tanpa Nama said...

nama ayahanda nabi muhammad ialah abdullah. maksudnya abdul Allah. hamba Allah. sebelum islam lagi nama Allah dah digunakan.

tapi kalau menganggap Agama sebagai budaya sahaja memang kita akan mempertahankan nama Allah itu. Tapi Islam adalah ad-din.

Tanpa Nama said...

tapi one day before polling anak2 balik,tiba2 serangan golongan terpelajar melayu ini mengubah terus pandangan makcik/pakcik ni ( takkan tak percaya anak sendiri-graduate pulak tu..)

ulasan:
ni yg katakan anak melayu yg bodoh..lupa diri bukan terpelajar, dia jadi terpelajar pun sebab peluang yg dibagi oleh BN(majoriti kuasa UMNO)..kalau tak, nak masuk U pun tak mampu kena bayor ribu2,blk pikiaq betul2..sapa yg ramai kat sek asrama, U dan pi o/seas,bukan anak melayu yang diberi peluang dan bantuan...bodohnya punya orang pi skong DAP tuh untuk anak2 cucu hang kut2 la masih ada peluang masuk U

Tanpa Nama said...

jangau ungkit kisah lalu.

umno dulu masa tun razak terutamanya memang berjuang ikhlas untuk rakyat.

tapi jasa tok nenek tak boleh diwarisi oleh anak cucu - itu sistem monarki namanya.

yang ada sekarang dalam umno ialah geng anak cucu soh org support mereka sebab tok nenek mereka buat jasa .

Sedangkan Allah sendiri pun mengakui sedikit sekali hambanya yang bersyukur...

ini pulak third party appreciation.

MAWAR BERDURI said...

salam Tuah?

baca2 pasal mogok2, mogok lagi..salah sebut jadik momok? uhmmm ok jugak. nizar? muka dah mcm momok dah aku tenguk...bagus dia jadik pelakun utama momok hantu d movie..musti laris, dari p mogok lapar..sambil tersenyum girang..kalau garing tak pa juga buli ada gigi taring..uhuh ahahah sekian kemerapuan yang kan memberi makna buat anon2 @tanpa nama penyokong nizar yang tegar.

Tanpa Nama said...

salam

terimakasih abg tuah kerana mengadakan blog interaktif ini.

sekurang2nya pemimpin tertinggi UMNO dapat gambaran sebenar dibawah.

Umno menguasai media cetak dan elektronik dan mempunyai kekuatan kuantitatif untuk memenuhi internet dengan blog/website umno tapi..

adakah ia mencerminkan pendapat rakyat terbanyak?

hakikat yang kita tahu umno/bn asyik kalah dalam pilihanraya kecil di semenanjung.

amaran: blog pro umno jangan jadi sokong membawa rebah. maklumat sebenarnya perlu diberi ke atas sementara ada masa!

bukan semua org melayu anti umno. ada yang masih ingin memberi peluang terakhir sebelum dikuburkan macam golkar.

GOMO said...

SALAM BRO..
HUA HUA HUA ...
APA MOGOK LAPAR DEPA NI...
HE HE HE
KESIAN....
APA LAH NAK JADI DENGAN GEROMBOLAN KOMUNIS NI...

ISAC said...

Tanpa Nama, 2009 Mei 27 15:38.

Apa yg anda cakap ade benarnya...Puak BPN kena lebih efektif menangkis serangan juak2 PR serta Persepsi dan Andaian2 Politikus2 mereka....

BPN perlu lebih kolektif, effektif, energetif dan condusif dalam memberikan penerangan...Taktik menyerang pemimpin PR mungkin hanya akan mengundang kemarahan penyokong2 mereka dan menyebabkan mereka langsung X mengindahkan messege yg hendak disampaikan...

Baik cadangan tersebut...Tetapi dalam masa yang sama, Tanpa Nama sepatutnya juga sedar bahawa perpaduan Melayu kian rapuh...Umno juga sebenarnya X bersalah secara total...

Persepsi2 dan fitnah2 yang dilaung2kan pembangkang bukan semuanya benar...Fitnah jika diulang2 dengan begitu sistematik akan diterima sebagai kebenaran....

Ya Golkar telah berkubur! Tapi adakah Indonesia kini lebih maju, lebih berjaya, lebih aman dan rakyaatnya lebih kaya tanpa Golkar?

Juga adakah Iraq/Afganistan lebih aman tanpa Saddam/Taliban ?

Adakah Tanpa Umno nasib Melayu akan lebih terbela?

Jika agihan pemberian tanah pajakan 999 tahun di Perak dijadikan rujukan;
1) Melayu = 23%
2) Cina = 54%
3) India = 13%

Adakah ini yang dinamakan keadilan untuk rakyaat Malaysia? Kenapa agihan ini tidak dibuat mengikut peratusan penduduk Malayisa maupun Perak?

Bagaimana dengan bekas2 perajurit yang telah mengorbankan masa muda mereka, berjauhan dengan keluarga dan mengadai nyawa mereka untuk negara di zaman komunis dulu?

Setiap rakyaat perlu memainkan peranan... Bertindaklah sebelum semuanya terlewat!!!!! Lihatlah disekeliling kita....Nasib Melayu Singapura, Melayu Thai, Melayu Moro dan Melayu Indonesia? Jadikan iktibar....

Tanpa Nama said...

anon 10:52,

kamu ni student u ke? aku rs ko ni bukan student u sebab kenyataan dangkal ko kat atas. sape ckap BNgok/UMNgok yg bg peluang blaja kat U? kalau bodoh dapat ka masuk U? xkira melayu ke cina, asalkan cerdik sepatutnya diberi peluang dan bantuan untuk melanjutkan pelajaran...

lg ko cakap masuk u kene ada ribu2, memang la kene ada ribu2. tp ribu2 tu duit mak bapak aku, duit aku buat pinjaman dol.bukan duit BNgok/UMNgok!!! tu la, kalau xtau knp nak komen. aku terpaksa maki ko kat cni la sebab kebengapan ko ni...

org lain bg pendapat ko nak bg gak. tp pndapat ko bangang dan menampakkan kebodohan puak2 BPN. ahli2 BPN tlg nasihatkan ahli2 korg nih,

bongok!!!

mrL

Tanpa Nama said...

knp negara mundur yg ko nak jadikan hujah??? knp xamik contoh dr negara2 maju cam jepun ke??? tgk pemimpin2 negara jepun, camne diorg bekerja. nilai ketelusan mereka dalam menjalankan tugas.

meletakkan jawatan sekiranya suatu target tidak dapat dilaksanakan, letak jawatan bila didapati menipu rakyat, letak jawatan jika didapati rasuah, menyalahgunakan kuasa, membunuh, merogol...

unsur2 ketelusan dalam pemerintahan adalah kunci pada kemajuan sesebuah negara!!!

korg x teringin ke negara kita maju???

ko bg peratusan pasal pemberian tanah di perak. bagus, rajin membuat analisa. tp agak2 la, brp peratusan tanah yg diberi oleh BNgok/UMNgok pada cina n india seluruh malaysia, selama 52 tahun??? agak2 blh kira x? mesti x terkira...

isu saman MB pahang ape citer ek??? pemimpin no 1 pahang pon cam haram jadah, inikan pula ahli2 nya yg lain...

mrL

AbgTuah said...

mrl..

kawan faham awak ni dari pihak sebelah pembangkang.

tak mengapa awak ada pendirian awak nak sokong siapa sahaja yg awak fikir baik di mata awak.

tapi walau pun begitu awak juga kena be fair juga..

bukan tak ada langsung jasa-jasa UMNO/BN yg patut di kenang selama pemerintahan nya..

betul kata awak pemimpin kalau tak mencapai matlamatnya atau korup kena turun.

jadi kita tunggu ajelah keputusan mahkamah berkaitan kes liwat Anuar dan kes tawaran sogokan PKR kepada Kak Min yg sedang dalam siasatan polis..

kawan pun nak tunggu tengok juga apakah mereka akan turun juga..

kes pemimpin BN memang ada yg pernah diturunkan..seperti kes Dato Kasitah Gadang...

Tanpa Nama said...

sy sokong pas, so sy menentang dasar sekular yg dilaksanakan pemimpin BN/UMNO... masalh sampingan aku x amik kisah sangat.

sedar x sedar, dasar sekular byk menimbulkan masalah dalam masyarakat terutamanya melayu. sedih tgk bdk melayu, sosialnya mengalahkan org bukan Islam... krjaan xde usaha2 dalam menangani masalh ni... PAS dah cakap kembali pada jalan Islam, tp krjaan bt xtau je...

kalau betul syangkan bangsa melayu, tolong usahakan, ikhtiar, buat la ape cara sekalipun martabatkan Islam, Islam adalah penawar segala masalah. knp kita xnak guna penawar yg sudah diketahui sememangnya berkesan???

mrL

Tanpa Nama said...

mrl saya sokong pendapat awak kecuali satu..

kasar bahasa awak saya tak setuju, totally tak setuju, ia mengingatkan masa saya kecil dulu masa pas dipandang sebelah mata oleh orang2 kampung ( apatah lagi di parlimen)

tak payah ikut sangat rentak lama..politik apapun boleh jadi...sekarang pas adalah parti melayu kedua terbesar dan 'king maker' dalam politik malaysia.

jadi gunalah bahasa yang halus dan lunak..yang sudah tu sudahlah.

lagipun kita sedarah sebangsa dan seagama kat sini.

ingat kata2 ustaz azizan MB kedah bila pas takeover kerajaan kedah " jangan seronok sangat , yang menang orang kita(melayu), yang kalah orang kita juga(melayu)!

jadi tak payah emotional sangat.

saya juga syok candik umno...

luah fikiran said...

Posting saya terbaru:
UCAPAN
'SELAMAT BERPUASA SUNAT DAN
SELAMAT BERBUKA PUASA SUNAT'
===========================
'KALAU TAK MEMUDARATKAN,
TERUSKAN USAHA INI
DAN PANJANGKAN TEMPUHNYA'
===========================
blog: luahfikiran

Tanpa Nama said...

aku rasa wayar dia putus kot...

dia nak gaji lebih.

Gaji MB
Elaun ADUN Pasir Panjang.
Elaun MP Bukit Gantang.

Tol x?

ISAC said...

mrL 2009 Mei 27 21:52,

Sedap aje awak mengata anon 10:52,
tu bongok....

Begini ke org yang beragama? Lepas tu baca lah apa yg orang kata tu betul2 bukan "hentam kormo" aje....Kalau orang Kafir baca tulisan awak pun malu.....Mengaku lebih Islam...

Apa yg anon 10:52 tu, kata... kalau dasar2 Umno ni tak ada, awak nak masuk Universiti pun kena bayar ribu2....Ya lah sistem merit....Universiti Awam semua penuh dengan anak Cina....

Awak dan Melayu2 yang X berapa nak pandai sangat terpaksalah masuk ke Universiti Swasta...

Bila ini terjadi, ribu2 yang dia maksudkan bukannya RM 10-20 ribu....

Universiti Swasta mcm Monash kat USJ, Universiti Medical kat Perak kat Bukit Jalil...Sekurang2 nya yuran sahaja RM 200k-250k....Ada faham?

Ada mampu ka? Orang Tua ko, tokey balak ke? Kalau ya...Tak apa lah...Itu X termasuk kos sara hidup (makan, tempat tinggal & tambang ke kolej).

Peluang yang kita ada kat Malaysia di X ade org peribumi kat negara lain dapat kat dunia ni kecuali mungkin kat Brunei....

Fikir2 kan lah saudara mrl....Paling X gunakan lah bahasa yang lebih sopan...Kita orang Melayu beradab ...pulak tu beragama Islam, kenalah jadi contoh yang baik...

Tanpa Nama said...

tuah...

mmglah kalau nak dikenang jasa, semua orang ada jasa walau sejahat mana sekalipun.. tetapi jasa, buka pra syarat untuk kita terus menyokong walaupun yang memberi jasa telah membuat penindasan, bg org yg dapat jasa, mmg dia kata jasalah, tapi yang ditindas? tuah faham kan..

sejarah lalu-..

firaun dianggap musyrik, bongkak, mengaku tuhan, tolak seruan nabi. tetapi jasanya ialah menbela nabi musa dari kecil sampai besar, memberi satu kehebatan tamadun dengan membina piramid, sehingga terkenal antara perkara ajaib dalm dunia.

robin hood- menolong orang miskin dan susah dengan hasil rompakan. hati org miskin mmg suka, tapi hati yang kena rompak?

dan banyak lagi yang saya boleh ungkapkan. so.. adakah sebab JASA boleh kita terus dan menerus menyokong? walau onar yg dibuat banyak dari jasa?

saya ulang sekali lagi:- " hati org yg dapat jasa, sangat senang, tapi hati ramai yg dilukai,ditindas?bagaimana?

AbgTuah said...

anon 22.14..

betul kata awak tu..firaun pun berjasa..

amerika pun berjasa..

britain pun berjasa..

pencipta yahudi pun berjasa..

tapi apakah perlu kau sokong mereka kerana jasa mereka..

tentu tidak..kerana mereka sekiranya kafir harbi adalah musuh mu yg nyata..jadi dilarang juga berpuluk cium bercumbu mesra dengan kasih sayang amat mendalam macam hj hade buat kat lim tu..

sekarang kalau pemimpin dan kerajaan islam UMNO..berjasa..kenapa pula kau orang tolak..

kenapa kau sanggup pilih pemimpin yg apabila berceramah menyemburkan air lior mereka yg kau sokong..

jasa pemimpin seumpama itu hanya lah bermodalkan air lior..

berceramah bukan main hebat..bersembor air lior..lengok-lengok sikit badan dengan gaya tangan bersilang-silang mengutuk orang kau orang keras perut tergelak..

itu kau panggil jasa ke..itu bukan pemimpin..sebenarnya hanya lah badut-badut sarkis yg hebat..

betul tak apa aku kata nie??

Tanpa Nama said...

apa kateria yg abg tuah ukur sayang yang amat dalam tu? adakah setakat berpeluk, sudah buat kesimpulan, nyat ia langsung tidak membawa kepada dosa..

adakah baik pandangan abg tuah dan pandangan islam atau pandangan adat melayu, yg mana Tun M peluk rafidah aziz.. ketika tun menangis???

sebab tolak memilih UMNO, kerana walaupun Islam, Melayu. tapi hanya nama islam, hukum islam tolak.. abg tuah nak hujah adanya bank islam? tabung haji? pusat Islam? dah muak abg tuah.. abg tuah mesti faham, bagaimana yg dikatakan pelaksanaan islam secra syumul.

pilih org bukan islam?

sebab bukan islam telah terima sistem islam, adanya kelab penyokong. dalam dunia ni, dah banyak sejarah org bukan islam terima cara hidup islam.. dan banyak juga org islam tolak islam sbg cara hidup..

jgnlah hujah secara dangkal... org berani cabar melayu, rampas tanah melayu, murtadkan org islam melayu, org melayu ketinggalan, miskin, rasuah, tidak bijak, tdk kuasai ekonomi,teknologi... BUKAN SALAH KAUM LAIN, AGAMA LAIN, BANGSA LAIN, TAPI SALAH MELAYU SENDIRI.... JGN TAKUT MUHASABAH, KALAU NAK LIHAT MELAYU,ISLAM DIJULANG!!!!!!!!!!!1

AbgTuah said...

KARUTLAH..

DI ARAB PUN MASIH BERLAKU JENAYAH DAN PERLAKUAN SUMBANG..

KAT MALAYSIA APA YG BERLAKU SEMUA KAU ASAK PADA UMNO..

TAK KE KARUT PUNYA KENYATAAN..

KAU NI PENDAK WAK POLITIK BUKAN AGAMA..SAMA MACAM PARTI KAU PAS..PARTI POLITIK..BUKAN PARTI AGAMA..

JANJI DAN TIPU MUSLIHAT SEMUANYA ATAS DASAR POLITIK SEMPIT..SAHAJA..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online