Selasa, 26 Mei 2009

MOGOK LAPAR BERTENTANGAN DENGAN ISLAM


UMAT ISLAM DINASIHATKAN SUPAYA MENJAUHI KEMPEN MOGOK LAPAR KERANA IA TIDAK WUJUD DALAM ISLAM DAN BERTENTANGAN DENGAN PEGANGAN AKIDAH AHLI SUNNAH WAL JAMAAH, SYARIAH DAN AKHLAK ISLAMIAH.

PENASIHAT MAJLIS AGAMA ISLAM JOHOR, DATUK NOH GADUT BERKATA, MOGOK LAPAR BERCANGGAH DENGAN AL- QURAN, SUNNAH, IJMAK ULAMA, QIAS DAN SUMBER PERUNDANGAN ISLAM YANG LAIN.

JELASNYA, SEBARANG PERKARA YANG BOLEH MEMBAWA KEMUDARATAN KEPADA NYAWA, AKAL, MINDA, HARTA DAN KELUARGA ADALAH HARAM DI SISI ISLAM.

BEGITULAH PANDANGAN PENASIHAT MAJLIS AGAMA JOHOR. TAPI YANG PENULIS PALING TAK TAHAN IALAH BIDASAN HEBAT DARI PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA) DAN PRESIDENNYA DATOK IBRAHIM ALI.

PERTUBUHAN PRIBUMI PERKASA MALAYSIA (PERKASA) MAHU MEREKA YANG MENYERTAI KEMPEN MOGOK LAPAR ANJURAN PAKATAN PEMBANGKANG ESOK MELAKUKANNYA HINGGA MATI SEBAGAI SEORANG PAHLAWAN DEMOKRASI.

PRESIDENNYA, DATUK IBRAHIM ALI BERKATA, PIHAK TERLIBAT HANYA MAHU MENCARI PUBLISITI. BELIAU YANG KESAL DENGAN TINDAKAN TERSEBUT BERKATA, TINDAKAN PAKATAN PEMBANGKANG ITU HANYA AKAN MENCEMARKAN IMEJ NEGARA.

"KITA MENGALU-ALUKAN TINDAKAN MEREKA. TETAPI JIKA MEREKA MAHU BUAT MOGOK LAPAR, PASTIKAN MEREKA BUAT SAMPAI MATI. NANTI KITA AKAN TABUR BUNGA KEPADA MEREKA SEBAGAI PAHLAWAN DEMOKRASI," JELASNYA DALAM KENYATAAN DI SINI HARI INI.

KAHKAHKAH..KIHKIHKIH...!!!!

31 Comments:

Panglima Perang Cyber said...

sampai mati ? hahahaha..

itulah pandangan paling tepat untuk kempen 'publisiti murahan' mereka.

kesian...


tak ada cara lain dah nak tarik perhatian rakyat.

cuba tanya mereka apakah pencapaian mereka telah lakukan selama menjadi Kerajaan di Perak?

satu lagi, mari kita lihat bagaimana geng PKR puji komunis macam malaikat di blog saya

http://penembak-tepat.blogspot.com/2009/05/edisi-pagi-amin-iskandar-puji-parti.htmljuga tengok artikel lengkap tentang kekejaman komunis di sini


http://anginperubahan.blogspot.com/2009/05/komunis-tiada-maaf-bagimu.htmlkomunis memang celaka dan pro komunis pun celaka !!!

TokAyah said...

Saya setuju dengan cadangan YB Dato Ibrahim Ali. TAk ajak sekali supremo dengan keluarganya dan lain-lain pengikutnya....

MAWAR BERDURI said...

salam Abe Tuah?

wa wa wa wa..mantap gile ek cadangan tu...org sabah pun kan datang tulung2 siram apa yang patut kui kui...sila la mogok..sila la mampus

luah fikiran said...

POLITIK SESUNGGUHNYA TIDAK KOTOR. ORANG YANG BERPOLITIK YANG MENJADIKANNYA KOTOR! Sila lihat posting terkini, luahfikiran: "Politik Kotor! Kota Hindari Bersama!

Parang Sasau said...

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA

AKU NAK MAKAN BURGER JAP... PR NI MEMANG BODOH BETUL LA.....

Tanpa Nama said...

Utusan Melayu yang bertarikh 26 Mei 2009 telah melaporkan dengan memetik kata-kata seorang tokoh agama berkata : "mogok lapar bercanggah dengan al- Quran, sunnah, ijmak ulama, qias dan sumber perundangan Islam yang lain" .

Saya tidak mahu mengulas panjang memandangkan beliau mempunyai autoriti untuk mengeluarkan pandangan tersebut. Tapi penulis di sini ingin menjelaskan bahawa Syeikh Dr. Yusuf Al-Qaradawi telah mengeluarkan fatwa bahawa mogok lapar yang bertujuan mendedahkan kezaliman dan kejahatan pemerintah bukan sahaja tidak haram bahkan dituntut oleh syarak dan menjadi kewajipan kepada semua umat Islam untuk memberikan sokongan padu kepada mereka !


Ikuti terjemahan fatwa beliau tersebut :
Ianya dipetik dari www.qaradawi.net :

Sebagai respon terhadap " Mogok Lapar" yang telah dilancarkan oleh Tahanan Palestin dalam Penjara Israel pada 15 Ogos 2004 maka Syeikh Dr. Yusuf Al-Qaradawi telah menyeru :

“ Mereka adalah pejuang keadilan! Mogok (lapar) adalah hak mereka yang telah diiktiraf yang bertujuan untuk membongkar segala bentuk kezaliman dan kejahatan yang dilakukan ke atas mereka ! Oleh itu menjadi kewajipan ke atas setiap orang Islam untuk memberikan sokongan padu kepada mereka mengikut kemampuan masing-masing samada secara sokongan aman, demontrasi atau sokongan moral termasuklah secara mogok lapar ! atau menghantar telegram dan mengeluarkan kenyataan rasmi untuk merasakan dan menzahirkan bahawa kita adalah senantiasa bersama-sama dengan mereka ! …”



Fikirkanlah ...

AbgTuah said...

KAHKAHKAH..ITU KAT ISRAEL..

AbgTuah said...

KAU ORANG MOGOK LAPAR KERANA MEMBANTAH SULTAN DAN MAHKAMAH..THEN KAU ORANG KATA UNTUK KEADIALAN..

Tanpa Nama said...

eh tuah..yang tak bertuah..

apsal keris kau bau taik hah?

kalau orang bukan islam nak mogok lapar kena tanya mufti ke halal haram nya?

lain kali korang tanya pulak mufti hukum pasal orang bukan Islam makan babi ya...

AbgTuah said...

EEE..EHHH..KENAPA AKU NAMPAK MUKA NIZAR KENA TANGKAP DALAM TV PAKAI LILIT KEPALA MOGOK LAPAR TU..

NIZAR TU ORANG PAS KAN..

PAS MENGIYAKAN BERMAKNA SUBAHAT..APA HUKUM SUBAHAT...YEH..YEH..YEH..

Tanpa Nama said...

biarkan depa buat mogok lapar. kalau mati, kurang sikit pengacau. mungkin akan ada prk lagi pasal ada adun dan mp yang nak sertai mogok.

biar depa terkejut yang kerajaan tak layan depa. teruskan dengan mogok.

tapi latest news, tak sempat mogok pasal ada kena tangkap (kalau tak silap).

**cIk KoBiS** said...

kah3....napee lahh mogokk laparrr 3 arii jer...mogokk 3 bulan kerr 3 tahunn ker...biaa cepattt sikit mampuss amannn malaysiaaa nieee tanpaa dorangg huhuhuhuh...
bodohh nyerr seksaa diri...orangg makann kenyanggg doranngg berlpaar.... huhuuhh....
ermmm sedap nyerr ayamm gorenggg......huhuhhu

AnakPas said...

hanpa ingat depa berani ke mogok lapar tak makan tu??..3 hari boleh minum pulak..memang le idup...PENIPU BETOLLLL...

Tanpa Nama said...

Kami orang jawa biasa pati geni..7 hari x makan apa-apa pon...steady je..tak caya tanya orang sebelah johor....Biasanya lepas tamat belajar silat..
ini 3 hari je???ehhh...

taipingmali said...

Ikut lagi irama patriotik
"inilah barisan kita"

go,

Inilah pakatan bodoh,
mogok tak tentu pasal,
andaikata mampus semua,
taburkan najis di atas pusara

tolong sambung,,,,,

sekupangdua said...

huahahahaha... naik pecah perut bila anonymous siap kait dengan fatwa, apalah bro itu protes tahanan terhadap israel yang menyiksanya, tak masuk trek lansung, ini ketua hang posa ikut ustad ngah.. dengan ustad ngeh, jadinya ngangeh ler, sebab ko memang biol ler memanjang tak paham2
menyedihkan pulak, yang nizar ikut arahan si siva,nga,ngeh yg tentu kapirlaknatulah, boleh minum pulak.. nampak sangat menghina umat islam yg berpuasa tak macam tu, lebih kronik lagi diikuti org islam yg sesat pendiriannya, asyik ikut telunjuk jer.. esok kalau versi mogok kedua ala angkat kavadi apamacam? aku bengang betui cara ini menghina amalan rukun islam! ko mana ada otak yg boleh pikir!

sedih..sedih... kalau nak dijadikan niatnya pon dah tau serongnya... apa yg di niat ko 'saja aku posa utk kosa (tamak kuasa) nija! betui ler kata ibrahim ali kena betul2ler sampai mati... huahahaha pastu rayanya jumaat ni ler... bagus kenapa tak 3 tahun jer cepat sikit confirm outnyer, boleh tolong rayakan!

pecah perut dengar ragam palatkon-palatkon korang ni, pehhh beriya beno korang ni, ko tu puasa jugak ker?

Tanpa Nama said...

aku kat ipoh tadi.., mmg tak ada nampak org islam mogok lapar tadi..

tapi tolak hukum hudud mmg bertentangan dengan agama islam.. malah jejas akidah!!

Tanpa Nama said...

hina sunnah nabi pun boleh jejas akidah...

abg tuah taknak ulas ke???

macam TUN M buat dulu2...

tapi.. sampai sekarang umno mmg tak terima hudud...

ddinbunga said...

AS'KUM, MOH KOME NENGOK LAGI GAMBOR TAUKE DAN PENGHUNI SARKAS DI DDINBUNGA.BLOGSPOT.COM

kuntakinte said...

salam, keparat - keparat agama ni cuba nak tagih dan minta sedekah sebanyak yang mungkin simpati dari orang ramai...yyeop!!! orang dah cerdik yeop setakat wayang dan opera murahan sorry le yeop!!! tak habis jual tiket yeop!!!! 60 orang je yang joint mana yang lain-lain yeop!!!!
PIIIIRAH balik rumah malam2 cari nasi kat dapor yeop!!!! hukum tuhan suruh puasa ada yang ponteng yeop!!!!

Mister Rie said...

Kepada orang yang bernama TANPA NAMA tu...

UMNO tak pernah kata taknak hudud, cuma UMNO cakapkan HUDUD yang dibawa PAS bertentangan dengan HUDUD yang diturunkan oleh Allah...

UMNO tak pernah cakap "KAMI TOLAK HUDUD"

Tapi DAP cakap "langkah mayat kami dulu kalau nak tubuh negara islam/hudud"

Tapi PAS boleh pulak bergabung dengan DAP...


Dan encik TANPA NAMA, jangan jadi terlalu ketinggalan zaman la... PAS dah tak gunakan lagi isu hudud sejak PRU lepas... yang mereka duk cadangkan ialah negara berkebajikan... so, PAS dah takde point pasal hukum hudud, kata je nak jalankan hudud, tapi kat kelantan tak jalan2 jugak (walaupun bunga-bunga hukum hudud pun PAS tak jalan), masih jugak pakai undang2 biasa... yerlah.. sebab takutkan DAP, sanggup lupakan perjuangan asal nak umum hudud..

So, kalau anda sokong PAS, sekarang ni sila bercakap soal pembangunan, sebab pemimpin2 anda kini dah suka bercakap soal pembangunan (event nak buat ladang babi mega). So rasailah sendiri apa yang BN dok cakap dulu

Tanpa Nama said...

hahaha...

UMNgok memang pandai, bila isu2 yg berkaitan dgn PR/PAS pandai cari mufti, ulama'.

kalau pasal judi ada minta pndangan ulama'? knp x tnya apa hukum kalau krjaan luluskan lesen judi?

pasal arak knp x siarkan pandangan mufti???

pasal tidak menutup aurat knp xtnya mufti n siarkan di tv3suku???

memang ini la keje BNgok,UMNgok... menhancurkan Islam adalah keje puak2 UMNgok...

mrL

Tanpa Nama said...

mister rie,

ai, org pas je ke yg Islam??? UMNgok bukan Islam ke??? knp UMNgok xnak tlg PAS dalam melaksanakan hudud di malaysia? knp nak letakkan hukum hudud di bahu pas sahaja? kalau UMNgok btl2 ikhlas nak melaksanakan hudud, knp xde langsung usaha ke arah itu???

byk lg pasal Islam yg belum dilaksanakan oleh UMNgok, bahkan dah 52 thn UMNgok perintah negara dan memang tidak nampak jalan untuk dilaksanakan. terlalu byk kalau nak di jelaskan disini...

mrL

ISAC said...

Nanti kalau DSAI didapati bersalah bicara bulan 7 ni....Mogok lah lagi....Ramai2...

Solat hajat dan doakan Tun Ma supaya ditimpakan bala sebelum ni X diterima Allah....

Jadi kali ni siapa pulak yang nak didoakan supaya terlungkup?

Doa orang terinyaya sepatutnya dimakbulkan Allah....

Doa Tok2 Guru juga pun sepatutnya begitu...

Walau apapun hanya Allah yang Maha Mengatahui.....

Tanpa Nama said...

miste rie..

masa PRK baru2 ni, umno yg guna hukum hudud dulu, bermula dengan debat khairy dan husam..

dapat je sokongan, kalau tak cina K.Ganu tak bagi undi pada pas, walaupun Umno serang sampai habis peluru isu hudud.

bila tengok balik, yang pas nak bg faham hudud, yang umno nak bg tak faham ttg hudud.

Hudud pas lain?? dimana? bgtau yg mana?? ko ni baca quran ke tidak ni...

takyah la pusing2, kata tak tolak hudud, ini hudud pas lah macam2. ko ni mmg tak analisis apa yg pimpinan umno berucap, selidik dulu.. ada yg tolak..

walaupun belum dilaksana, pas ada juga cita, walaupun dihalang oleh umno.. tapi umno mmg tak dak niat nak laksana, udah sekular.

DAP tolak hudud tak pelik.. sbb bukan islam,sbb kurang faham umno ni mejority islam TAPI TOLAK, HUDUD!!, lagi teruk!!

Mohammad Roslan said...

salam,
pakatan rakyat akan buat mcm-mcm lagi sampai PR13...tunggu larian bogel lepas ini...cara mcm ini tak laku kat DS Najib...ha..ha..

Cara-cara seperti ini cuma meluatkan silent majority je...Datuk Nizar perlu bekerja untuk rakyat yang memileh dia sebagai wakil rakyat..gaji yang diperolehi dari wakil rakyat itu hasil dari pembayar cukai...BN pun ada PR pun ada..maka tinggalkan kerja-kerja bodoh ini dan tumpukan kepada kerja wakil rakyat!!!.Itu lebih faedah..Allah beri pahala untuk menolong orang yang perlukan pertolongan.Wassalam.

Tanpa Nama said...

wei mamak..

mmg kami nak buat macam sampai BN RUYUB....

sebab BN selama ni dah buat kami macam2..

bodoh ke tak ke..

YANG PENTING BN, MESTI DI RUYUBKAN...

Tanpa Nama said...

Tuah (yang tak dak 'buah')..

masa bila Nizar pulak kena tangkap?

ko nie buta ke apa?

yang kena tangkap 8 adun + 5 pekerja, semuanya BUKAN ISLAM!

ko tengok TV apa hah? TV Mongolia atau TV Timbuktu ke?

Nizar iyakan apa? Suruh mereka mogok lapar? Suruh mereka bunuh diri? Bagi sumbangan? Bagi derma? Anjurkan acara mogok lapa? Subahat mende?

Soalan aku simple ja..

kenapa mufti buat fatwa dalam amalan keagamaan orang bukan
islam? tak ke pelik bin ajaib?

Bila DAP bukan Islam nak buat mogok lapar, Nizar bagi sumbangan ke?

Lain lah si Zambry MBH tu:

1) Thaipusam pergi kuil hindu kallu malai kat Ipoh siap bagi derma RM100,000. Ini subahat ke hadiah Tuah (yang tak dak buah) oi...

2) Chap Goh Meh, buat sumbangan lagi...ini bukan subahat kah Tuah yang (tak dak buah) oi..


Heran tol..melayu Islam macam kau nie dok sibuk cari fatwa mufti untuk amalan orang bukan Islam...

lepas nie tanya dan siar dan hebahkan pendapat mufti (kalau ko ada 'buah' la) pasal rogol, bunuh, hudud, rempit, politik wang, bohsia, video blue tempatan yang berleluasa, judi, arak, raba, fitnah, sumpah, cacimaki, rasuah, bon C4, komisen, dsbnya..

Tanpa Nama said...

cuba buat fatwa jelas pasal ASB tengok...

Tanpa Nama said...

mamak sayang..

silent majority tu cerita dulu.

masa tu orang kampung tak ada pelajaran dan anak-anak tadika kemas dan sekolah kampung.

berita cuma RTM dan utusan.

la ni anak-anak di parantauan pasang streamyx kat rumah.

fitrah manusia dia nak tahu balance reporting. orang tua pun!

Tanpa Nama said...

sebab itu bila kerajaan nak buat satu isu supaya rakyat 'latah mamak' tak pernah menjadi sebab dia tunggu balance reporting...sekurang2nya dari anak yg kerja di penang dan selangor.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online