Isnin, 25 Mei 2009

AKIBAT MEMORI DAN MATA KURANG POWER.

Penulis heran betul dengan sikap seorang yang dihormati kerana ketinggian ilmu agamanya seperti Nik Aziz sanggup mengelar DS Dr Zambry dengan gelaran ‘Menteri Besar Mahkamah’.

Menurut Menteri Besar Perak Datuk Seri Dr Zambry Abdul Kadir hari ini berkata gelaran “Menteri Besar Mahkamah’ patut diberikan kepada Datuk Seri Mohammad Nizar Jamaluddin yang telah memulakan proses mahkamah bagi mendapatkan pengisytiharan bahawa beliau adalah Menteri Perak yang sah.

Beliau berkata oleh kerana proses mahkamah itu dimulakan oleh Mohammad Nizar, sewajarnyanya gelaran itu diberikan kepada bekas menteri besar Perak itu dan bukan dirinya.

“Jadi proses mahkamah itu dilakukan oleh Nizar, bukannya saya. Tok Guru (Mursyidul Am PAS Nik Abdul Aziz Nik Mat) yang saya hormati pun manusia juga, dia pun buat silap dan bukannya manusia maksum.

“Jadi saya tolong perbetulkan sedikit pandangan Tok Guru itu,” kata Zambry kepada pemberita di sini hari ini semasa diminta mengulas kenyataan Menteri Besar Kelantan itu Sabtu lepas bahawa beliau adalah “Menteri Besar Mahkamah" dan tidak mewakili seluruh rakyat Perak.

Penulis juga ada terbaca kenyataan Nik Aziz dalam Harakah bertarikh 23 Mei; Menteri Besar Perak sebelum ini, Dato' Seri Mohd Nizar Jamaludin mengambil jalan yang betul dengan mengadap Sultan Perak untuk membubarkan Dewan Undangan Negeri.

Sebenarnya begini wahai Tok Guru, tindakan Nizar memohon untuk membubarkan DUN tu memang betul, tapi keputusan Sultan juga betul kerana baginda mempunyai hak untuk tidak memperkenankan pembubarkan DUN.

Jadi Nik Aziz nak kata siapa lebih betul sekarang..DS Nizar si pemohon ke atau Sultan yang ada hak ke atas sesuatu permohonan ?

Jadi diharap jangan lah lupa lagi ya dan semuga memori Tok Guru akan bertambah kuat lepas ni ya.

Bila ditanya kepada Nik Aziz mengenai keputusan Mahkamah Rayuan yang berpihak kepada BN, beliau menyifatkan BN sebagai satu gerombolan dan bukan sebuah parti politik. Katanya "Umno sekarang bukan lagi sebuah parti politik sebaliknya ia sebuah gerombolan pemikiran sahaja," katanya lagi.

Tapi ada satu yang Nik Aziz tak nampak ialah; bukankah tindak tanduk pihak DAP bermogok lapar dan diiyakan pula oleh PAS juga tindakan sebuah gerombolan pemikiran negatif ? Kenapa Nik Aziz tak nampak semua ini, apakah mata Nik Aziz dah kurang power.?

Jadi wahai Tok Guru Nik Aziz kami nampak, rentikan lah sikap hipokrit tu kerana kami masih ada sikit hormat lagi pada Tok Guru.

JIGA SAMBUTLAH SERUAN SAHABAT KITA DI PAUTAN BERIKUT;
http://brojinggo.blogspot.com/2009/05/ayuh-kita-tawan-selangor-kedah-dan.html

JUGA KISAH RAKAMAN VCD OLEH AMINAH;

10 Comments:

Tanpa Nama said...

ini lah akibat kuat onani.

leman said...

harap dapat Tuan dan bloggers pro umno sokong kempen no2anwaribrahim 916 dengan menaikan logo no2anwaribrahim916 sila layari No2anwaribrahim.blogspot.com

Tanpa Nama said...

Ada sikit hormat lagi? Kawan dah lama dah hilang respek sama N. Ajis ni..

Tanpa Nama said...

Habis la puak2 Parti Pitih Aku Sebat (PAS). Konduktor dah nyanyuk. Nanti nak tiket ke syurga dapat tiket ke neraka. Ubat je senang je. Bawa jumpa Dik Eli garenti "tegak" punya. N.Ajis, N.Ajis, kesian ko. Dah nyanyuk pun tak nak turun2 gak... Nak tunggu mati ko....

Tanpa Nama said...

Begitu lama aku dengar orang sebut nama dia, nak tanya sikit?

Dari segi ekonomi dan pembangunan Rakyat, selama ini apa sumbangan dia nih?

Selama ni aku asyik dia keluar FATWA halal haram ajer? Nabi kita s.a.w. pun giat dalam perniagaan sambil memimpin, berperang dan sebagainya. Tok no perang business guna air liuk saja ker?

HERAN

dzul said...

Tanpa Nama,

AKu rase ko ni yg buta mata,buta hati,xpndai menilai mane yg hak dan batil..ko ade penah tgk ke umah die cmne?ade ke mcm umah Pmimin2 umno ni, yg duk megah2 dgn rumah2 besar die..ha..seorg pmmpin yg zuhud,bkn sng nk cri ulama mcm ni kat Malaysia.ade ke pmimpin UMNO kesygn ko tu mcm tu cr kehidupn die?

dzul said...

Aku kesian la dgn parti komponen ko tu,,PPP..
puak2 Bee End ni mmg rakus kuase,pastu xngaku konon.contoh dah de depan mate.xabis2,berebut2 nk jadi presiden plak..
ha tuah,pe sal ko x buat plak tuk Title psl PPP ni.??
xabis selesai kes tganu,,kes bru plak smpai..pelah truk sgt zaman Pak Jib kali ni..

ISAC said...

Kesihan TG NA.....

Betul ke apa yang dia buat & dia cakap?

Walaupun Tok Guru X maksum....Tapi adakah tindak-tanduknya leh diterima?

Dia kelihatan terlalu lemah kini....Terlalu mengharapkan kepada penolong2 nye yang lebih kelihatan seperti sokong membawa rebah...

kuntakinte said...

salam, N ajis beruntung jadi MB di kelantan, term dulu majoriti 1 kerusi je tak sapa pun minta bubar DUN atau bawa ke mahkamah.

Kalau Ni Ajis MB di Perak harus - harus kena serangan jantung, jadi MB di Hospital je la..sebab 3 kerusi majoriti pun kena bubar DUN dan kena keluar masuk mahkamah...

Tanpa Nama said...

habistu kalau jadi MB dengan 58% peratus rakyat tak sokong nak kat apa?

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online