Isnin, 25 Mei 2009

APA..!! KEPUTUSAN DAH DISKRIPKAN..MENGARUTLAH LU MAT..


WOII..MAT..!! MAU KINCING KA..?

Apa kena pada kuncu Nik Aziz seorang ni. Inilah yang dikatakan BAGAIMANA ACUAN BEGITULAH KUIH NYA... Apa tak nya, tahunya main tuduh sana sini aje.

Kisahnya begini..menurut Naib Presiden PAS, Si-Mat Sabu keputusan Mahkamah Rayuan yang memberi kemenangan 3-0 kepada Dato' Dr Zambry Abdul Kadir pada 22 Mei lalu adalah satu keputusan yang telah diskripkan.

Katanya "Keputusan ini sangat pelik kerana ia telah bocor dahulu, seluruh media BN telah menanti hanya untuk umumkan sahaja, satu lagi tanda sebelum keputusan dibuat ramai Adun dan pemimpin BN hadir, tak macam semasa keputusan di Mahkamah Tinggi,"ujarnya.

Ishh..ishh..ishh..wahai Mat Sabu media siapa pula yang mendapat tahu lebih awal tentang keputusan tersebut. Aku pun banyak juga baca paper tak terbaca pun. Oh ya...puak juak mana yang awal-awal lagi sebelum pembicaraan mahkamah rayuan telah mempersoalkan kewibawaan para Hakim. Hmm..siapa ya yang mempersoalkannya..mungkin lu punya geng Si Hussam tahu ?

Sebenarnya..ADUN dan pemimpin BN kurang semasa menunggu keputusan oleh Mahkamah Tinggi mungkin kerana mereka rasa terlalu konfiden DS Dr Zambri akan menang. Jadi baik mereka ikuti keputusan pembicaraan melalui media sahaja. Kehadiran ramai untuk menunggu keputusan semasa di Mahkamah Rayuan pula kerana mereka sedar keputusan tersebut amat penting dan keadaan adalah amat getir. Oleh itu penting bagi mereka untuk memberikan sokongan dan mengikuti secara live. Satu lagi bukan kah DS Dr Zambry dan exconya telah tidak hadir kerana sibok. Ahaa..jangan pula awak pusing kata DS dr Zambry dah tahu itu sebab dia tak hadir !

Jadi rumusannya, keputusan mahkamah rayuan tiada langsung kaitan dengan jumlah yang hadir. Ishh..ishhhh..sekolah ke tidak Mamat nie...?

Berita dari para Blogger pula awak jangan ambil kira…blogger Pro UMNO ni kebanyakan pandai berfirasat. Al maklumlah kami melayu jati, belajar ilmu firasat warisan Hang Tuah.

Hahaha..!! Ginilah Mat Sabu..penjelasannya begini. Perjalanan kes tu senang aje nak buat andaian dan telahan kerana sememangnya DYTM Sultan telah membuat keputusan yang betul; tidak menerima permohonan DS Nizar untuk membubarkan DUN. Juga terang-terangan perlantikan DS Dr Zambry oleh DYTM Sultan adalah sah mengikut lunas Undang-Undang Tubuh Kerajaan Negeri Perak.

Jadi apa susah sangat nak buat andaian serta telahan dan lagi pun kebanyakan kami ada menyimpan buku berkaitan PENJELASAN ISU PEMBENTUKAN KERAJAAN BARU PERAK. Semua maklumat tentang undang-undang tubuh dan segala kewajaran keputusan DYTM Sultan telah pun kami baca dan khatam.

Jadi pembangkang tak payah pusing dan kalentunglah…sebut aje fasal Akta..Seksyen dan Perkara dalam Undang-Undang Tubuh Negeri Perak berkaitan isu ini kami dah hafal..hehehe.

Sumber rujukan;

http://www.harakahdaily.net/index.php?option=com_content&task=view&id=020901&Itemid=85

SEKALI LAGI MUFTI PERAK BERSUARA DIPAUTAN BERIKUT;

http://ddinbunga.blogspot.com/2009/05/kalau-menang-belah-dia-tidak-apa-ipoh.html

18 Comments:

Tanpa Nama said...

bebal nye umno..

Tanpa Nama said...

ala ! apa ni abang mat , tak kan la sampai macam tu . relax la . tu la lain kali cakap tu baik2 .itu doa . ni tak blm apa2 dah cakap ,PR kalah , jadi kalah la . Mulut org PAS ni masin . Doa mereka sentiasa Allah kabulkan , jadi kena jaga mulut ,jgn salah cakap lagi . Bagaimanapun tak pa la abg Mat , tak dapat jadi MB pun tak pa la , lepas ni abg mat selalu cakap " Nizar jd MB "- lama2 mungkin berjaya . Lepas ni ajar la sama sukusakat yg lain Ngeh & Ngo , SSS dan lain2 cakap macamana abg mat cakap tu " Nizar jd MB " . mat memali

Antibarua said...

Bebal punya Mat Sapu... kaki mencarut dia ni la, ditangkap berkhalwat tapi sebab PAS perintah boleh lepas.

Mat Sabu ni sorang je cakap tak pakai skrip sebab dia adalah bapak segala pencarut-pencarut kat dunia ni. Kalau dengar ceramah dia dapat dosa kering je kerana terlalu banyak mencarut.

Rasanya kalau mahkamah rayuan hari tu memberi kemenangan kepada Nizar Barua tu, maka berjela-jela skrip diterbitkan dalam Harakah.

Allah maha mengetahui, Mat Sabu hanyalah insan kerdil yang terbuang dalam PAS.

Akai ada ka?

Jeffry said...

KEHKEHKEH MAMAT SABU NI 'TERR'SABUTAJ DIRI SENDIRI TU BRO..SEKALIGUS 'TERR'SABUTAJ PAS DGN BANGGANYE HUHUHU!!!..PADAN MUKE DIA BROOO..ALAHAI MENGAPNYEEE SI MAMAT SABU NI!!!!..YEHAAAAAAA!!!!

adha said...

saman saja (hakim) tu kepada mereka yg menuduh sebab dituduh makan rasuah.

padahal hakim tu tidak tahu secara langsung

Tanpa Nama said...

APA PELUANG DI MANIK URAI?

( NIZAR DARI PAS?)

Tanpa Nama said...

Bungkuslah di manik urai...

kuntakinte said...

salam, ha...ha... dah al bu#i# bini orang dah bercakap, yeop!!! mulut khalwat mana orang nak dengar yeop!!!!

Yang teman nengok WR dan penyokong puak2 pengkhianat yang ramai di mahkamah yeop!!! siap buat bising jerit sana jerit sini... yeop!!! maknanya yeop keputusan mahkamah tinggi korang dah tahu awal le ye... dah ada skrip nya le sebab WR pengkhianat dan penyokongnya bersepah di Mahkamah tinggi ari tu.

dah terdesak ke yeop sampai puak kau lepas kan al bu#r#t buat kenyataan uwekkkkk....uwekkk nak muntah teman.

Tanpa Nama said...

alahai Pakatan Rakyat..... terimalah ... kenape setiap kali kamu semua kalah... tak pernah nak mengaku kalah.... terima kekalahan.... sebagai gentelmen( saje) masa BN kalah dulu... tak ada masalah pun nak serahkn kuasa..... yg tak malu sampai kereta pun tak mau pulangkan kembali.....iks2 malu kawe..... WAHAI ORG2 MELAYU YG MENYOKONG PAKATAN RAKYAT..... SEDARAHLAH KAMU BAHAWA MEMPERJUDIKAN MASA HADAPAN ANAK2 SERTA CUCU CICIT KITA. SEDARLAH APA YG CUBA DIBAWAKAN OLEH PAKATAN RAKYAT... JGN MENYESAL DI KEMUDIAN HARI. JGN TERLALU TAKSUB PADA PEMIMPIN YG TERANG2 TERNAMPAK NODANYA...... BANGKIT......

Tanpa Nama said...

Mat Sabu inilah yang mula-mula mengelarkan Brother Anwar Bin Ibrahim sebagai Al-Juburi. Sekarang tengok siapa yang menjilat Al-Juburi kehulu-kehilir kalau bukan Mat Sapu eh silap Mat Sabu.

Tanpa Nama said...

Apa nak diherankan, orang yang pernah ditangkap berkhalwat di dalam bilik hotel di Kelantan? Dibebaskan oleh mahkamah sebab kesilapan teknikal. Dari segi tekniknya, memang dah ditangkap khalwat. Jawablah dengan Allah swt di akhirat nanti wahai Mat Sabu.

Tanpa Nama said...

ntah la tapi bagi rakyat biasa, kalau di kampung2, orang terakhir yang akan memakai tudung adalah isteri ketua UMNO. itupun kalau pakai.

anak perempuan tu tunggu lambat lagilah.

itu persepsi rakyat. jadi nak cakap pasal islam kena tengok2 lah keliling dulu.

tempat saya satu2nya perempuan tua melayu tak pakai tudung adalah isteri ketua UMNO . satu lagi nyonya kedai runcit.

kini UMNO berjuang kerana Agama...

Tanpa Nama said...

he he takda yang lebih buruk pandangan mata dari perempuan TUA melayu tak pakai tudung....

Tanpa Nama said...

mat sabu ni pelak dan haprak. cakap saja lebih.

dulu dia juga bising hentam anwar habis-habisan. kamarudin jaafar dia hentam pasal kroni anwar.

tapi la ni, dia ikut pungkok anwar dan kamarudin. tak dak maruah langsung. sebab tu orang macam dia sanggup cakap apa-apa saja.

pas tak larang pasal mat sabu ni ayam tambatan. dialah yang akan masuk kampung pi buat ceramah, cerita yang bukan-bukan. nak dapat undi, pas sanggup buat apa saja.

ISAC said...

Kita beramal untuk mendapat keredhaan Allah...

Banyaknya amalan...Bukan tiket untuk masuk syurga...

Apalagi jika kita banyak beramal sambil memaki-hamun orang...

Kalau kita nampak keterlanjuran orang...tegurlah dengan berhemah...Islam itu persaudaraan...

Hinaan & cercaan hanya menunjukan kita jalan ke Neraka...

Dosa orang lain akan menjadi dosa kita jika kita hanya pandai mengata & mengumpat..."Bertuah" lah orang yang "berdosa" itu kerana semua dosanya kita ambil dan kita tanggung....Waima dosa zina sekalipun?

Yang menghukum hanyalah hak Allah kecuali jika kita adalah seorang Hakim...Itupun ade batas2nya...

Fikir2 kan.....

Melayu Mesti Bersatu!

ISAC said...

Kita beramal untuk mendapat keredhaan Allah...

Banyaknya amalan...Bukan tiket untuk masuk syurga...

Apalagi jika kita banyak beramal sambil memaki-hamun orang...

Kalau kita nampak keterlanjuran orang...tegurlah dengan berhemah...Islam itu persaudaraan...

Hinaan & cercaan hanya menunjukan kita jalan ke Neraka...

Dosa orang lain akan menjadi dosa kita jika kita hanya pandai mengata & mengumpat..."Bertuah" lah orang yang "berdosa" itu kerana semua dosanya kita ambil dan kita tanggung....Waima dosa zina sekalipun?

Yang menghukum hanyalah hak Allah kecuali jika kita adalah seorang Hakim...Itupun ade batas2nya...

Fikir2 kan.....

Melayu Mesti Bersatu!

kuntakinte said...

salam, apa hal pulak si anom sekor tu ke tudung pulak perginya.... lapor ke yeop tak makan lagi mgok kebulor le tu!!!!

yeop!!! mat sabu tu berkhalwat dengan bini orang yang pakai tudung labuh yeop!!!!!, lebih baik tak bertudung akhlak nya tinggi yeop!!! dari pakai tudung dan serban kerja nya berzina yeop!!!!!!!

Dosa pahala bukan kau yang tentukan yeop!!!!

pergi balik bukak puasa mogok bersunat korang tu!!!

Tanpa Nama said...

terima kasih kunta kinta

UMNO yang sejati

berjuang untuk 'agama' ,bangsa dan negara.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online