Jumaat, 10 April 2009

SPRM hantar kertas siasatan Fairus ke pendakwaan hari ini

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah menghantar kertas siasatan berhubung dakwaan rasuah melibatkan bekas Timbalan Ketua Menteri I Pulau Pinang, Mohammad Fairus Khairuddin ke Bahagian Pendakwaan hari ini.

Pendedahan berkenaan dibuat oleh Ketua Angkatan Muda (AMK) Kepala Batas, Amizuddin Ahmat pada Februari lepas dan ia dipercayai menjadi punca kepada peletakan jawatan Mohammad Fairus. — Bernama

- ALAMAK APA NI…MACAM TAK PERCAYA DENGAN BERITA NI. BETUL KE APA YANG PENULIS LIHAT NI..ATAU MATA PENULIS YANG SILAP…OHHH…TAK MUNGKIN PARTAI KEADILAN RAKYAT YANG SENTIASA DIUAR-UARKAN BERSIH DARI SEGALA KEONARAN DAN BERKAWAN PULA DENGAN SEBUAH PARTAI SUCI UNGGUL YANG TERJUN DARI LANGIT JUGA DI TUDUH MELAKUKAN KEONARAN.

PAS…KAU ORANG TAK MAHU BERKAWAN DENGAN UMNO KERANA KAU TUDUH UMNO TAK ADILLAH, TAK BERKEBAJIKANLAH, UMNO RASUAHLAH..DAN MACAM LAGI KAU ORANG KEJI UMNO YE. SEKARANG ALLAH TA ALA DAH TUNJUK DEPAN BATANG HIDUNG KAU ORANG BAHAWA KENKAWAN KAU ORANG PUN TAK TERLEPAS DARI SIFAT KEONARAN YANG KAU ORANG BENCI SANGAT TU.

APA MACAM PAS…TAK BERANI NAK BIDAS KE..? HAHAHA..MACAM BIASALAH..GENG SENDIRI..MANA BOLEH BIDASKAN.?

BUKANKAH DAH CUKUP KAU ORANG GUNA AGAMA SEMAKSIMANYA UNTUK KEPENTINGAN POLITIK ? KINI SEORANG BUKAN ISLAM MENGUNAKAN AYAT SUCI UNTUK BERDIRI DI ATAS PENTAS POLITIK MENGUNAKAN AYAT SUCI AL-KORAN BAGI MENGIYAKAN KEPENTINGAN POLITIK MEREKA PUN KAU ORANG PUJI…KAU ORANG TIMANG-TIMANG LAGI. OH YE..PENULIS LUPA…ORANG BUKAN ISLAM PUN TAK BOLEH MEMISAHKAN POLITIK DARI AGAMA MEREKA, TU SEBAB MEREKA MEMBAWA AYAT SUCI KETIKA BERPOLITIK. YE..MUNGKIN DAP PUN TAKUT DILABELKAN SEKULAR PULA KALAU TAK GUNA AYAT SUCI AL-KORAN DALAM CERAMAH POLITIKNYA.

HAA..TERINGAT LAGI SATU PERKARA…MANA DIA RAHSIA YANG TERSANGAT BESAR YANG PKR NAK DEDAHKAN SANGAT SEBAIK DS NAJIB ANGKAT SUMPAH SEBAGAI PM. PENULIS TUNGGU JUGA. NAMPAKNYA MACAM BIASALAH, RAHSIA TU DAH MASUK DALAM SALAH SATU DARI 9 KARUNG TEMBERANG KERAMAT KAU ORANGLAH..BUKAN BEGITU ?..HAHAHA.

4 Comments:

Tanpa Nama said...

pas pun ape kurangnye. kes balak tanah lodging kat kelantan tu jadi contoh. demo semua dap, pkr, pas same je hipokrit. saje je tuduh fitnah org lain supaya nampak demo baik belake, pada hal mereka la yg paling banyak makan hasil negara hak rakyat jelate.

Tanpa Nama said...

BIASALAH...BILA KUASA DAH ADA KAT TANGAN DAN DUIT DAH ADA DEPAN MATA...TEPUK DADA TANYA IMAN...

KAWASAN BALAK TU NAMA DIA LOJING KAN? YA LAH NAK KATA ORANG UMNO TAK ADIL PASAL ROYALTI MINYAK TERENGGANU MASA PAS MEMERINTAH....YANG KAT KELANTAN TU SEMUA BALAK DIA BAGI KAT CINA SINGAPORE? PATRIOTIK BETUL ! KATANYA SEMUA PROJEK KAT TERANGGANU MASA MB DULU BAGI KAT "CINA MALAYSIA" MEREKA KOMPLEN....

UMNO PUN TAK CERDIK TANGKAP ORANG SENDIRI PERGI HEBOH2 SATU DUNIA! TENGOK PR (KONONNYA TELUS) ORANG SENDIRI SALAH...DIAM2 AJE...BILA ORANG TANYA KATA PI CUTI TANYA LAGI KATA BERHENTI NAK SAMBUNG BELAJAR....TELUS BETUL....KALAU SPRM (BPR) TANGKAP NANTI KATA PENDAWAAN BERPILIH....

ORANG LAIN DIA SURUH TRANSPRENT...SENDIRI TAK.....MACAM NI KALO....LINGKUP....

ISAC


ISAC

Mohammad Roslan said...

Salam,
Ha..Ha tak payah siasat dah..memang sah depa ini penyangak dari dulu...siapa Fairus?Graduan dari UIA seperti Shamsul Iskandar Black dan ramai produk UIA yang dikeluarkan oleh Anwar untuk barisan untuk rampasan kuasa...Dapatkan Degree untuk kepentingan politik anwar..Ramai orang Melayu tak tahu berkenaan anwar siapa dan siapa kuncu-kuncu dia.Kenapa mamak Pulau Pinang menentang PKR di Pulau Pinang habis-habisan bukankah Anwar geng kita juga? ha..ha..Kami tahu mamak ini tak boleh pakai.Tentang Fairus ini dia sebenarnya duk kat KL ceritanya guru silat..jambu anwar.Anwar beri satu tempat yang paling selamat DUN Penanti yang berada dalam Kawasan Parlimen dalam PR12.Jadikan Fairus ini sebagai Exco Agama (kerana orang yang paling tinggi iman),Timbalan Ketua Menteri dan dilantik timbalan pengerusi PKR Pulau PInang.Wah...dalam usia muda begini sikit punya hebat ke dia ini?.Rupanya dari cerita kawan-kawan PKR mamak selepas setahun jadi TKM Pulau Pinang harta peribadi melimpah sampai Beli BMW 5Series dan Mercedes Benz C class secara tunai!.Bayangkan harta simpanan wang tunai tak tahulah..mamak rasa heran juga pendapatan taukeh Restoren Nasi kandar sehari RM18,000 pun payah nak simpan duit nak beli BMW 5 series secara tunai.Jadi ahli politik baru setahun mcm ini..wau.Betul kata Tanpa nama itu nak jadi ahli politik kena ada iman yang tinggi dan sepatutnya kena hadir kursus khemah ibadat setiap tahun ha..ha..!

Yang bongkar kes rasuah ini Amizudin Ahmat apa kurang hebatnya kereta empat biji , berbini dua dan Fairus sudah nampak lubuk Amizudin Ahmat yang masa itu jadi Ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai.Fairus dikatakan tidak puas hati dengan Amizudin dan tidak membenarkan lanjut perkhidmatan sebagai Ahli Majlis MPSP maka kawan ini mengamuklah kerana Fairus tabur Pasir dalam Periok Nasinya.Maka kata Amizudin dia hantar satu lapuran kepada Kak Wan pada 8hb Januari 2009 mengatakan si Fairuz ini mengambil rasuah dengan beberapa buah syarikat-syarikat tiga kuori yang beroperasi secara haram dan ada yang tak bayar royalti kepada Kerajaan Negeri.Maka lapuran itu tidak dipedulikan oleh ketua de facto PKR.Kerana fairus adalah produk Anwar. " kalu kuah itu tak tumpah kat Nasi dimana lagi". Pada 26 Februari 2009 maka Amizudin pun dedahkanlah kepada media.Jadi kelam kabutlah seluruh parti PKR yang selama ini membohongi rakyat dengan ketuanya berkata "Saya berjuang untuk sediakan pemimpin bersih,PKR adalah parti paling bersih,tidak ada penyelewangan,salah guna kuasa dan seks..tuan-tuan sekelian sabar..sabar..sabar sedikit masa lagi kita akan rampas Putra Jaya kerana kitalah yang layak dan bersih mendendangkan lagu ini ke telingga rakyat yang paling bodoh mempercayai Anwar ini.

Tidak sampai seminggu pendedahan ini anwar cepat-cepat nak tutup pekong didada yang mula keluarkan bau busuk dengan minta Fairus bercuti dan kononnya nak pergi luar negeri sambung belajar..LGE sendiri mengakui bahawa Anwar yang mohon cuti untuk pihak Fairus anak emasnya!.

Dikatakan Amizudin mempunyai cukup bukti seperti slip bank pembayaran kepada akaun Fairus,pengakuan dirakam melalui pengusaha kuori dan saksi untuk membuat tuduhan itu.Mamak suka ingat pepatah Melayu yang selalu memberi kesan yang kuat pada perjalanan hidup seperti "Sepandai-pandai tupai melompat,akhirnya ke tanah juga".Tetapi orang Melayu selalunya lupa pada falsafah Melayu melalui peribahasa-peribahasa yang indah yang cukup beri pengajaran dalam kehidupan sehari.Cuma "Karam Singh Wali dari TV3" selau mengingatkan kita tentang kehebatan peribahasa Melayu ini!!!.Wassalam.

Unknown said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
 

blogger templates 3 columns | Make Money Online