Selasa, 24 Februari 2009

TERNYATA KERAJAAN NEGERI DAHULU LEBIH ELOK

Kerajaan negeri Pulau Pinang juga telah mengusir 80 peniaga Melayu di Batu Feringgi.

Kira-kira 500 pekerja industri pelancongan di Batu Ferringhi di sini akan kehilangan mata pencarian berikutan tindakan kerajaan negeri Pulau Pinang mengeluarkan arahan meroboh premis perniagaan milik 80 pengusaha yang telah dimajukan sejak 30 tahun lalu.

Notis mengosongkan premis yang beroperasi sepanjang pesisir pantai sejauh lima kilometer dari kawasan Hotel Rasa Sayang hingga ke Hotel Bayview Beach Resort itu dikeluarkan Pejabat Daerah dan Tanah, Daerah Timur Laut pada 16 Februari lalu.

Pengerusi Badan Bertindak Pengusaha Pelancongan Batu Ferringhi, Shahul Hamid Hameed Sultan mendakwa, mereka dimaklumkan oleh pegawai pejabat itu bahawa arahan tersebut datangnya dari pejabat Ketua Menteri yang mahu pengusaha mengosongkan premis perniagaan masing-masing dalam tempoh empat hari dari tarikh surat itu dikeluarkan.

"Tidak tahu apa yang kami hendak buat selepas ini setelah mata pencarian kami mahu dirampas. Kerajaan negeri kata mahu bantu, mahu tolong kami. Apa ini, mana janji-janji dulu? Tindakan ini benar-benar tidak adil, kejam dan satu penganiayaan," katanya pada sidang akhbar di sini hari ini.


CORETAN PENULIS:

ISH..ISHHH..ISHHHH..PENULIS BENAR-BENAR SIMPATI DENGAN NASIB PERNIAGA MAKANAN KECIL-KECILAN DAN LAIN-LAIN DITEPI PERSISIRAN PANTAI BATU PERINGHI. ADA DIANTARA MEREKA YANG TELAH BERNIAGA DI KAWASAN TERSEBUT SELAMA 30 TAHUN TANPA DIGANGGU-GUGAT OLEH KERAJAAN TERDAHULU.

KINI TERBUKTI KERAJAAN NEGERI TERDAHULU AMAT PRIHATIN TERHADAP NASIB RAKYAT YANG SUSAH DAN MISKIN TEGAR.

ITULAH MELAYU, MAMAK MAMU DAN MAMI PENANG..PADAN DENGAN MUKA HAMPA…HAWATTT HAMPA TAK PIKIAK TERLEBIH DULU SEBELUM MEMANGKAH KERTAS UNDI. DULU. ORANG DAH BAGI TAHU DS KOH TSU KOON TU BAIK ORANGNYA HAMPA TAK MAU PERCAYA..HAMPA PERCAYA LAGI PADA CERAMAH SONGSANG PUAK TAK TENTU HALA…

OH YA..KALAU GERAI HAMPA DAH TAK DA HAMPA KIRA MISKIN TEGAR JUGALAH…TAPI HAMPA JANGANLAH RISAU, AKAUN AMANAT LIM ENG GUAN KAN ADA…KAHKAHKAHKAH…

10 Comments:

PAPA GOMO said...

SALAM BRO...
KAWAN PUN SEMALAM BERBULU TENGOK BERITA PASAL HAL BATU FERINGGI TU.

DAPATKAN ULASAN YANG MENARIK BRO.
KITA BPN HARUS MEMBANTU DALAM ISU NI.

KITA MINTAK MANA-MANA RAKAN BPN YANG DI PULAU PINANG BUAT SATU SIASATAN DAN GAMBAR YANG PERLU BAGI MEMBOLEHKAN KITA MENYAMPAIKAN MAKLUMAT PADA RAKYAT!!!

INI SATU LAGI PENGHAPUSAN KAH ORANG MELAYU DI TANGAN DAP KOMUNIS!!!

Tanpa Nama said...

Salam bro n rakan...

Kalau terantok tk tahu sakitnya...
Apabila terantok setakat bengkak saja tak apalah juga, tpi kalau bernanah macamana?

Miskin tegarlah nampaknya...

Asalamualaikum...salam perjuangan BPN. Pakmie.blogspot.com

Tai said...

Encik, mamak Penang boleh tolong.

ha, aku terpaksa buang artikal tentang Dap hina islam tu. yalah takut satni kena saman leceh. Tapi, buang bukan bererti mengalah. masih ada banyak lagi yang akan diterjah.

Tanpa Nama said...

Ada lesen perniagaan ke?
Kalau tak berlesen, haram itu.


Garu KEPALA

Muhammad Hafizzuddin said...

nak salah kerajaan negeri, dah rakyat pilih nak buat apa
nak salahkan rakyat, lumrah manusia suka dengan janji manis nak buat apa
sbagai anak jati pulau pinang saya juga sedih krana tempat itu mrupakan tarikan pelancong. tapi ini pengajaran kpada pkedai yang sesuka hati meletakkan harga yang sangat mahal dan tak berpatutan. apa pun terjadi, ia datang dari Allah, teruskan usaha membela nasib mereka ini walapun ada kmungkinan mreka akn kekal mengundi kerajaan sekarang juga di penggal akan datang

Jeepers Creepers said...

itulah aku dah post benda ni dlm blog aku semalam. aku labelkan dorang ni semua kerajaan zionis

Tanpa Nama said...

SAYB RAZ..

NANTI KAWAN GI BACA...ZIONIST..HAHAHA

ABANGTUAH

MAWAR BERDURI said...

salam abe tuah?

merasa lah mrk2 mcm mana kalu pakatan pembangkang sudah berkuasa. Sabah dah rasa lama dulu..semoga sejarah pahit itu tidak akn berulang lagi. palis2

Unknown said...

Angan-Angan Aku Nak Jadi Menteri

Salam,

Sibuk betoi aku mggu ni. Start dr Isnin sampai Jumaat ni dok berulang ke parlimen je la keje aku. Bkn nk bodek MP lompat parti atau nak p saman MP. P.A aku la pya cite, 5hb lepas dia p antar surat kt kementerian utk wat demo produk tv kami ni, dia p antar kat semua agensi kerajaan, 102 keping pucuk surat gak yg dia dh pos. So, start mggu ni semua dok pakat telepon suruh wat demo. Sapa sangka, antar surat je pun leh jd jual produk. So sapa-sapa kat sini rasa nk try juai produk, bleh try antar surat kat menteri lak. Mana la tau...dlm dok byk2 nih sangkut satu pun jadi lah. Kalo bleh..idea tu pelbagaikn utk return kt org ramai. Dalam lain kata, kalo sedara kita Shukri ESS nk jual produk kopi, jgn plak kata nak jual kopi, tp propose wat kilang kopi utk ganerate peluang kerja ka, nak tambah produk bumi ka, wat kajian produk tempatan ka atau lain2 lah, untung2 dpt geran. Kalo Tan Sri Abu Juling dulu leh dapat geran nk wat highway (Maju Xpress), nape kita x leh. Mcm org kata, rezeki Bro Anwar Bin Ibrahim nampak di DAP, rezeki kita sapa tau...

Keje aku pun x susah, just present apa yg aku ada ngan apa kelebihan produk aku. Kira aku ni genuine bisnes la..bkn main pakai kabel sumbat masuk je pe menda semua. Bro Comrade pun nnt x leh tuduh aku guna kabel politik wat bisnes. Tapi kalo betul aku guna pun apa salahnya..at least nnt ada la gak saluran masuk WK kita nih. Kot2 murah rezeki leh tubuh yayasan WK plak. Drp dok sokong Bro Anwar Bin Ibrahim semua nnt msk poket dia...lebih baik msk poket aku kan? kan?

Aku jumpa dr MP sampai la ke wartawan. Wartawan lak tak kisah la hang dr malaysiakini ka, agendadaily ka semua aku belasah. Peramah gak aku ni bila pikir balik. Bukan apa, aku dh bertenet ni dh lama..dh paham sgt selera org kat tenet nih. So byk gak idea aku utk web depa. Tapi bila sembang bab politik ngan depa, syok la aku. Byk gak rahsia leh korek. Tp tu la...aku yg pengalaman psl politik x besaq mana pun tapi kena ngan cara ckp bleh kalah pak menteri. Even ada menda besaq depa dok persoal tp aku kasi jawapan simple pun depa x leh nk pk sblm nih. Tup2 de satu soklan depa tya aku...x nk try involve politik ka? x nk jd menteri ka?

Isk..mesti la aku nak jd menteri. Nanti kalo aku dh jd menteri, aku x nk la ckp nk banteras rasuah mcm Bro Anwar dok ulang-ulang ckp tu. Sbb apa? Sebab rasuah ni mmg mcm pentas drama. Satu watak...cuma pelakonnya lain2. Nanti kalo aku dh jd menteri, aku x nk ckp nk basmi kemiskinan tegar...sebab apa? Sebab mmg susah...Ni bukan aku yg ckp...ni Tuan Guru Lim Guan Eng yg ckp. Dia sendiri mengaku x bleh nk hapus kemiskinan tegar kt Penang. Tapi kalo aku dh jd menteri...aku nk kayakan orang. Memandangkan aku ni bekas pekerja kilang, so aku nk kayakan dan wujudkan ramai usahawan dr warga kilang. Bila aku dh kayakan sorang dua warga kilang, depa lak akan kayakan lagi beberapa warga kilang yg lain. Bila beberapa warga kilang yg lain dh kaya...dorang lak akan kayakan lagi warga kilang yg lain2. Last2 semua warga kilang dh kaya...kilang kt mesia ni semua katup sbb x de dh orang nak keje kilang. Hahahaha...besarnya impian aku ni.

Kalo aku nk main politik, aku x nak join dlm UMNO tp aku akan sokong parti UMNO mcm parti bebas yg lompat dr PR tu. Aku nk tubuhkn parti baru, parti 'Ayam Turkey'. Logo parti lak kasi gambar kepala ayam turkey. Kalo org tya kenapa nama parti ayam turkey? aku akn jwb sebenarnya nk letak nama 'Tengkorak', tp bila org tya nnt hang parti apa..dh sah jwb parti tengkorak mu! hehehe...jd gadoh lak nnt. So utk mengelakkan pergaduhan antara Melayu ni dan untuk mengelakkan depa berbaring atas jalan memprotes mcm protes kt sultan perak aritu, terpaksalah aku guna nama 'Ayam Turkey'. Kaler parti aku nnt aku akan pilih kaler PINK. Sebab apa pink? sebab aku nk tarik majoriti org pompuan sokong atau msk parti aku. Org pompuan la ni paling ramai drp org laki, kalo kt KL ni...nisbah 1:7. Kira sorang lelaki leh kawin 7! Org pompuan lak x suka main politik atau berparti...so aku dh de kelebihan nk pikat depa nih. Depa pun x kan sokong Bro Anwar sbb selera Bro Anwar ni more kt lelaki.

Parti aku nnt khas utk remaja belia je. Lebih umur 40 tahun kena ubah haluan msk UMNO atau DAP. Sebab apa UMNO ngan DAP je? PAS ngan PKR pesal x leh? Sebab 2 parti UMNO ngan DAP ni je yg genuine dan jujur. Lelain semua berlakon je. Tak caya leh tya pemimpin depa apa matlamat penubuhan parti depa pastu tgk pe yg depa dh tunjukkan. Sama ke x ngan matlamat depa. UMNO nk martabatkn org Melayu..memang betul dh. DAP nk halang penubuhan negara Islam...memang betul dah. PAS nk tubuhkn negara Islam...hmmm...skg rasanya dh berubah. PKR plak?...Bro Anwar pun smpi skrg x tau pe matlamat parti PKR ni. Nak kata nk bawa pembaharuan...rasanya pembaharuan PM je dia nk. Ye lah...berubah dr Pak Lah ke Anwar. Tak caya try tya bro Anwar...dia de daftar ke x diri dia sbg ahli parti PKR? Tak kn la pengasas sendiri x daftar diri sendiri? dlm PKR pn sbg penasihat je...hmmm...

Bila dh ada parti nnt...aku sasarkan golongan muda belia je. Sbb depa ni darah panas...bersemangat...agresif...main hentam je...satu lagi jenis main ikut. Bro Anwar dh paham sgt sbb tu dia target kt golongan ni je. Dia dulu pn start dr belia...ahli politik zaman dulu semua dr zaman belia. x mcm skrg...semua vateren je yg pegang. Tak pnh nk kasi golongan belia ni pegang jawatan...x nk paham jiwa belia remaja yg ada padahal golongan ni nnt nk perintah negara, depa semua yg de dh masuk parti ahli kubur. Sebab tu politik dulu kuat sbb depa paham jiwa pengikut depa. Time skrg yg de semua yg tua2...so apa la nk ikut sgt selera org muda nih...50 tahun dh...sejarah selalunya berulang. So biarlah skrg sejarah berulang utk golongan belia remaja plak yg rasa.

Pe pun...ni la angan2 aku..Andai kata nnt korang semua ternampak kain rentang kaler PINK ngan logo gambar kepala ayam turkey...maknanya angan2 aku dh tercapai. Tak kisah la bila pun...bulan ni ka...bulan depan ka...tahun depan ka...we have the numbers...eh...mcm pnh dgr je ayat2 janji nih...hehehehe...


- Fairu
Anak Changkat Jering, Bkt gantang.

STOP DREAMING START ACTION said...

trims infonya

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online