Jumaat, 23 Januari 2009

BLOGGER TERHINA PR MANJUNGMALI DAN BLUES DITENYEH OYABUN

BERIKUT ADALAH KOMENTAR BLOGGER OYABUN YANG PENULIS EXTRACT DARI

https://www.blogger.com/comment.g?blogID=4072300644293878548&postID=3313381122653547988

PENULIS BERPENDAPAT KOMENTAR SEHEBAT INI YANG PADAT DENGAN MAKLUMAT PERLU DIBACA OLEH RAMAI.


---------------------------------------------------------------------------------------------
Pas sebenarnya mengheret Islam untuk menjadi temannya bagi menyebarkan dakwah Islam Pas. Pas menyalahgunakan ugama untuk kepentingan politik. Setiap kali bila ada piliharaya, pendirian selalu berubah. Sama seperti lalang yang mengikut angin, tiada pendirian. Untuk bersahabat dengan kafir sanggup meletakkan untuk menegakkan negara Islam ketepi...kerana apa? kerana nak kan kuasa sahaja..jadi jangan salahkan UMNO jika Parti sendiri tiada pendirian???

Dalam kamus politik PAS, UMNO musuh PAS manakala DAP sahabat PAS. Darah orang UMNO halal bagi orang PAS. Itulah kenyataan yang pernah dibuat oleh Haji Hadi. Tak kiralah walaupun UMNO telah meletakkan Islam sebagai agama Persekutuan seperti termaktub dalam Perlembagaan Persekutuan, namun mungkin bagi PAS, DAP yang (menyatakan bahawa negara ini adalah sekular dan menolak hudud) tak halal darahnya. Tapi apa boleh buat, kenyataan seorang ulaRmak, sebagai pengikut kena akur. Sebagai orang yang mahukan kuasa, PAS kena tunduk menyembah menjilat air kaki untuk mengharapkan undi dengan tuntutan DAP dan PKR.

Lihat apa sudah jadi di Pulau Pinang, Selangor dan Perak. Tolak Pulau Pinang (sebab Ketua Menteri DAP), Menteri Besar di Selangor dan Perak tunduk kepada DAP. Di Selangor, Tan Sri Khalid tidak mempunyai kuasai mutlak begitu juga Menteri Besar Perak, Haji Nizar (PAS) sanggup untuk gadaikan tanah tercinta kepada golongan yang berasal daripada penyokong komunis yang telah membunuh para pejuang Islam dan pembela tanah air, hanya atas dasar nak jaga hati pemimpin dalam pakatan dan mahu menarik sokongan. Sedarlah bahawa sokongan yang cuba diraih oleh PAS hanya akan memberikan kelabaan kepada DAP. Kes tanah di Perak dan penubuhan Jawatankuasa Kilang Haram di Selangor semuanya adalah ke arah perjuangan DAP. Isu bahasa dan pendidikan juga untuk DAP. Konsep samarata yang dilaungkan melalui perjuangan Malaysian Malaysia juga untuk DAP. Jangan lupa sejarah. Jiran di selatan kita adalah contoh terbaik dalam memperjuangkan hasrat Chin Peng yang ingin menguasai dan memiliki tanah tercinta ini.

DAP juga menconteng arang kepada PAS apabila secara terbuka menyatakan bahawa mereka menghantar wakil mereka Tan Seng Giaw dan membantu PRK Kuala Terengganu apabila Husam Musa menarik balik kenyataan beliau mengenai hukum hudud dan menukar kenyataan mengenai perlaksanaan hukum tersebut. Tapi nak buat macam mana? Biar dimalukan oleh DAP asalkan bukan UMNO yang memalukan mereka.

PAS pernah mengkafirkan orang Islam lain sewenang-wenangnya berdasarkan fahaman sempit mereka. Punca PAS mengkafirkan orang-orang UMNO ialah kerana UMNO bekerjasama dengan bukan Islam dan juga kerana tidak melaksanakan hukum hudud seperti mana ucapan amanat Hadi di Banggul Peradung.

Akibat amanat Hadi, maka timbulnya pelbagai kepincangan dalam masyarakat seperti sembahyang dua imam, haram sembahyang di masjid UMNO, haram makan sembelihan orang UMNO, tidak sah dinikahkan oleh imam UMNO, anak mengkafirkan ibu bapa, ibu bapa mengkafirkan anak, bercerai suami isteri kerana berlainan parti dan banyak lagi peristiwa sedih dan benar terjadi kepada orang Melayu Islam di Malaysia.

PAS menghalalkan perbuatan buruk seperti mengeji, menghina, memberi gelaran buruk, memaki hamun, memfitnah dan banyak lagi. Hukum mencaci, memaki, memberi gelaran buruk tidak dikatakan sebagai wajib ditinggalkan walaupun ia jelas dilarang dalam Al-Quran. Hukum hudud dan aurat dikatakan wajib dilaksanakan kerana jelas disuruh dalam Al-Quran.

Jika perkara hukum tinggalkan perbuatan mencaci, mencela dan sebagainya tidak dapat dibuat, macam mana hendak menjalankan syariat Islam lain yang lebih besar sedangkan syariat yang kecil pun tidak mampu dilaksanakan dengan sempurna.

Jika hudud dilaksanakan, maka pencuri bersertakan bukti sudah PASti dipotong tangannya. Persoalannya, jika termakbul hukum Hudud dilaksanakan oleh PAS, adakah lidah, tangan dll anggota ketua-ketua PAS akan dipotong kerana telah tertera segala bukti perkara-perkara seperti diatas? Adakah Nik Aziz, Hadi serta kuncu-kuncunya sanggup menerima hukuman ini? Jika PAS masih ingin mempertikaikannya maka terbukti bahawa mereka cuma berlakon selama-lamanya sehingga ke liang lahat.

PAS hanya memperalatkan Islam untuk mendapati simpati dan kuasa daripada orang Melayu. Perjuangan PAS bukannya seratus peratus hendak menegakkan Islam. Buktinya kebanyakan yang mengetahui mereka yang menyertai PAS ini bukannya kerana sebab Islam itu sendiri, tetapi lebih kepada rasa tidak puas hati dan nafsu amarah kerana tidak mendapat sesuatu seperti kebendaan, dendam peribadi dan pelbagai lagi sebab yang semuanya tidak berkait dengan faktor agama Islam semata-mata. Jika kita lihat kepada pemimpin PAS dan penyokongnya, kebanyakan mereka mengejar kebendaan seperti juga orang UMNO tetapi bezanya jika orang itu pengikut PAS, dia tidak akan dilabel mengejar kebendaan walaupun banyak harta dunia tetapi jika orang UMNO, mereka menuduh hanya mahukan kebendaan tidak kepada agama Islam.

Tak sedar-sedarkah lagi orang-orang PAS, rakan sekutu mereka, DAP secara terang-terang menolak hukum hudud, malah boleh pula pemimpin-pemimpin PAS berkata, mereka sanggup tunggu 30 tahun lagi untuk menjalankan hukum hudud. Ini bermakna akan menjadi 80 tahun, lebih dan selamanya PAS akan berdolak-dalih umpama badut membuat persembahan untuk menghiburkan dunia politik sahaja terutamanya umat Islam.

Nampak sangat mereka yang mempolitikkan isu hukum hudud ini. Kalau PAS katakan Lim Guan Eng tu sebagai "khalifah" yang KONONnya memahami Islam, untuk apa secara terang-terangan dia menolak hukum hudud. Bukan saja LGE, malah Karpal Singh tu juga tak suka langsung dengan hudud. Nah, terbukti sudah hudud itu tidak lebih daripada politik PAS yang tak bijak dan tak matang langsung. (Sebenarnya nak kata orang yang sokong membabi-buta PAS itu tidak lebih daripada BODOH saja!)

Tak nampak pun pelaksanaan hukum hudud di Kelantan walaupun sudah hampir 30 tahun memerintah. Yang PAS tau, kutip balak, sebab tebang balak boleh dapat duit dengan cepat. RamPAS SAR, ramPAS Masjid dan Surau, ramPAS dewan orang ramai untuk dijadikan markas dan bermacam-macam lagi kalau hendak disenaraikan bagi melemahkan umat Islam.

Mereka mendakwahkan Islam pada yang beragama Islam, menerima pakatan DAP sebagai rakan kongsi dan dalam masa yang sama menjadi minoriti dalam Pakatan Pembangkang. Ini bukan palsu. Ini benar dan inilah hakikat yang ada.

PAS turut dan menuruti seperti mana dalam surat-surat kerajaan yang diakhiri dengan ayat "SAYA YANG MENURUT PERINTAH". Begitulah nasib PAS dalam Pakatan Rakyat tetapi mahu tidak mahu tersepit untuk terus mengikuti PKR dan DAP. PAS sedar tetapi cuba berselindung dengan nada "everything is alright" dan ini meliputi agama Islam yang merupakan kunci perniagaan hari ini.

Angan-angan PAS tidak senada dengan Pakatan Rakyat. PAS yang juga di kenali dengan parti jubah ini cuba berubah tetapi adakah mereka dapat merubah kedudukan sedangkan mereka sendiri melukut di tepian gantang. PAS hari tersepit antara legasi kemenangan PR dengan kedudukan mereka dalam percaturan politik Anwar.

Ini hakikat dan hakikat ini perlu disedari oleh PAS. Dalam Pakatan Rakyat, PAS adalah parti ortodoks yang perlu ada untuk menjadi kayu penyokong dan kemudiannya setelah dapat berdiri kayu itu dibiarkan reput.

Terlampau banyak insiden semada dalam PAS yang jelas menunjukkan mereka dan PKR dan DAP adalah hanya pemanas kerusi yang tidak mempunyai suara vokal dalam memperjuangkan idealisme perjuangan mereka. PAS harus memikirkan semula demi perjuangan Islam yang ramai ragu dan melabel sebagai ajaran sesat yang berselindung disebalik parti politik.

Nasib PAS juga seakan-akan ditentukan oleh Anwar Ibrahim. Anwar adalah dominasi kuasa dan hari ini semua yang lain hanya dianggap pemanas kerusi yang tidak akan menguntungkan PAS. Bukankah PAS tersasar jauh dengan kolaborasi dengan DAP?

Perkembangan parti PAS dari dulu hingga sekarang jelas PAS hanyalah parti yang banyak bercakap dan berteori (berceramah), tetapi tidak banyak bertindak (pratikal). Mereka sebagi peranan pemerhati yang hanya pandai mengkritik itu salah, ini tidak betul tetapi tidak pernah membentangkan dengan telus dan nyata apakah yang sebenarnya patut dibuat atau cara yang terbaik untuk dilakukan.

Akhirnya apabila mereka kehabisan modal mereka berhenti mengkritik dan mengajak selruh ahlinya mengadakan sembahyang hajat dan berdoa untuk menjatuhkan kerajaan khasnya UMNO. Hal ini seolah-olah umat Islam ahli UMNO tidak berupaya menghadap Yang Maha Esa memohon keselamatan dan memohon dikekalkan amanah sebagai pemerintah.

Sebagai hamba Allah yang Islam selagi berikrar bahawa Allah sahaja yang patut disembah dan Nabi Muhammad itu adalah pesuruh Allah, umat Islam dituntut supaya menunaikan hak-hak Allah. Hak itu ialah menunaikan fardu ain dan fardu kifayah. Di sebuah negeri di mana PAS diberi peluang memerintah telah jelas mereka telah mengabaikan tuntutan hak Allah di bidang fardu kifayah.

Tetapi PAS masih tidak sedar dalam hal ini kerana selain beribadat secara individu mereka beranggapan perkara lain seperti bidang sains dan teknologi, berusaha bagi mencapai kegemilangan hidup di dunia sebagai sekular dan bukan Islam. Sedangkan hakikatnya bidang fardu kifayahlah boleh mengundang pahala dan ganjaran yang paling besar daripada Allah kalau dilaksanakan.

Sewajarnya PAS mengajak dahulu ahli-ahlinya bersembahyang hajat dan berdoa supaya parti DAP dapat menerima Islam sebagai hukum bernegara. Sebabnya terang-terang pemimpin DAP telah berkata : "Langkah mayat aku dahulu sebelum Islam dijadikan hukum bernegara." Inilah yang dikatakan huru-hara akan berlaku. Masanya cepat atau lambat, sekarang ataupun akan datang.

APA SUMBANGAN PAS?


Kalau PAS bertanya apakah yang dilakukan oleh UMNO untuk membangunkan Islam di Malaysia, jawapannya adalah perjuangan UMNO ke arah itu bermula sejak tuntutan kemerdekaan 1957 lagi. Perkara penting yang ditekankan oleh UMNO semasa membentuk pakatan murni dengan kaum-kaum lain bagi kemerdekaan adalah Islam dijadikan agama rasmi negara. Perkara ini tidak ada kompromi, walaupun pihak penjajah tidak begitu berkenan dengan syarat ini.

Perjuangan untuk membangunkan Islam oleh UMNO bermula lebih awal daripada perjuangan Islam ala-PAS oleh PAS. Kalau UMNO menjadikan Islam sebagai pra-syarat untuk berunding dengan kaum-kaum lain bagi kemerdekaan, tetapi PAS menjadikan Islam sebagai alat memuaskan nafsu kecewa Haji Ahmad Fuad yang tewas kepada Tunku Abdul Rahman dalam pemilihan Yang Dipertua UMNO. Kalau UMNO memperjuangkan Islam sebagai agama rasmi negara, tetapi PAS memperjuangkan Islam untuk meruntuhkan teraju kepimpinan negara yang didominasikan oleh Melayu yang sudah tentunya Islam. PAS lebih rela menggilirkan jawatan Perdana Menteri dengan bukan-Islam asalkan cita-cita politik berlandaskan nafsu serakah mereka tercapai.

Janganlah PAS bertanya apakah yang telah dilakukan oleh UMNO untuk membangunkan Islam, sebaliknya bertanyalah apakah yang dilakukan oleh PAS sendiri ke arah itu.

Kerajaan DAP (Komunis) Perak telah berusaha sedaya upaya agar orang Melayu ditindas, dan terus ditindas sehingga mereka tidak mampu untuk berdiri lagi. Kezaliman mereka tidak dapat dibendung lagi. Sedikit demi sedikit mereka makan harta orang-orang Melayu dan Sultan. Inilah tindak tanduk Komunis Moden yang menggunakan boneka Melayu nya yang kononnya "Islam" dan "Islamik".

Sementara orang-orang PAS yang kurang cerdik dalam hal pentadbiran, masih lagi bangga dengan Menteri Besar Boneka mereka. Mereka memang mahukan tanah-tanah mereka dijual kepada Cina Komunis ini supaya mereka boleh dapat duit dan duduk senang lenang goyang kaki sambil hisap rokok dan melepak di kedai kopi tanpa mereka sedari orang Melayu semakin lemah dan melemah.

Lihat sahaja status tanah pajakan yang ditukar kepada status KEKAL kepada penduduk Kampung Baru Kuala Rui di Gerik. Dan tindakan itu akan menyusul di semua Kampung Baru di seluruh negeri. Secara ringkas nya, penduduk di Kpg Baru ini adalah penyokong Komunis, dan rancangan British untuk menempatkan mereka di Kpg Baru supaya perhubungan dengan Komunis terputus.

Tetapi lihatlah betapa hebatnya Menteri Besar Boneka yang tak bijak itu walaupun ada IR. Secara tidak langsung mereka bersubahat dengan komunis-komunis itu.

Bukan saja perihal tanah, TADIKA KEMAS yang banyak berjasa kepada orang Melayu tidak kira UMNO atau PAS juga menjadi mangsa. PAS sendiri pun tak sanggup hantar anak ke TASKI kerana mereka tahu TADIKA KEMAS UMNO lebih bagus pengajaran dan pembelajarannya. Itulah sifat jelek orang PAS yang tak tahu malu. Kutuk UMNO bergantang-gantang tetapi kalau ada kemudahan disapu lebih awal dulu daripada orang UMNO.

Maka dengan ini, kalau anda ingin merujuk kepada kerajaan negeri Perak, jangan rujuk sebagai Kerajaan Pakatan Rakyat, tetapi KERAJAAN DAP KOMUNIS PERAK kerana yang memerintah bukan PAS atau PKR, tetapi hanya DAP sendirian.

Siapa penduduk kampung baru ini?

Mereka ini adalah Cina bekas-bekas ahli Parti Komunis Malaya yang membuat huru-hara di Tanah Melayu selePAS pengunduran Jepun. Mereka ini telah diberi pengampunan dan mendiami kebanyakan kampung baru di Perak. Ngeh Koo Ham iaitu Exco Kanan Kerajaan Perak ini adalah ketua kepada kampung baru ini. Dia inilah yang membawa usul pemberian tanah kekal dan mengunakan bonekanya Nizar, MB Perak untuk mengukuh hajatnya.

Apakah dengan menyerahkan tanah Negeri (Perak) oleh rakan se'KUTU' PAS oleh MB Nizar perlu terlalu dibanggakan oleh Nik Aziz? Di mana keadilan yang dicanang oleh pemimpin Pakatan Rakyat andai semua ini jelas DAP dan Cina semakin berani meramPAS hak-hak Melayu dan mereka akan sedaya upaya mendapatkan pemilikan tanah dimana-mana negeri dibawah PR dan dengan mudah mempertikaikan hal ehwal Islam?

Ketika UMNO memberikan bantuan kemanusiaan kepada sahabat-sahabat Islam yang menderita seperti di Bosnia, Kosovo dan Mindanau dan terkini Palestin. PAS lebih banyak mempolitikkan isu ini. PAS buat ceramah semata-mata untuk mengutip wang bagi membiayai agenda politik sempit, dan tidak langsung prihatin untuk memberikan bantuan kepada rakyat menderita tetapi masih menuduh kerajaan dengan bermacam-macam tomahan.

PAS, lupakanlah cita-cita untuk menghancurkan politik orang Islam-Melayu, kerana cita-cita itu samalah dengan meletakkan Islam di paras yang hina suatu masa nanti. Jangan racuni fikiran generasi muda dengan idea-idea politik yang terpesong jauh daripada asas kekuatan sebenar politik orang Melayu yang berteraskan UMNO di negara ini. Janganlah bermain api, kerana akhirnya orang Melayu akan sedar sejauhmana kejujuran politik tidak matang PAS yang menjadi tonggangan DAP dan PKR terutama sekali Anwar.

Rakyat harus sedar bahawa PAS, DAP dan PKR tidak pernah bersatu. Keadaan ini akan menimbulkan huru hara sekiranya rakyat terus membenarkan Pakatan memanipulasi rakyat dengan konon-kononnya perjuangan tanpa batasan ras. Kenapa kalau tidak ada batasan ras mereka tidak bergabung? Mungkin pula Pakatan ini lebih teruk kerana bukan sahaja ada batasan ras tetapi juga batasan agama. Ini lebih menakutkan apabila batasan-batasan yang wujud ini kelak di perjuangkan apabila Pakatan sudah memperoleh kuasa. Konflik besar PASti berlaku dan konflik ini PASti akan menggoncang kedudukan sosiopolitik negara ini.

Ingat kegusaran dan ketidakstabilan sosiopolitik ini mampu merosakkan negara, keharmonian perpaduan dan akhirnya meruntuhkan tamadun kita sesama. Pakatan Rakyat tidak akan melihat implikasi-implikasi yang akan berlaku. Mereka asyik dengan kekuatan mereka dan niat mereka untuk menggoncang dan merampas kuasa. Inilah matlamat mereka dan matlamat ini adalah untuk memperoleh kuasa tanpa mahu memikirkan implikasi akibat kempen buruk yang memberi mudarat kepada negara kita ini.

Kita harus diingatkan bahawa jangan sehingga kita terleka dengan gendang dan tarian yang mengasyikkan sehingga kita tersungkur. Sedarlah, negara ini sudah makmur dan jangan dikorbankan kemakmuran akibat kealpaan kita. BERUBAH DEMI KESEJAHTERAAN HIDUP melalui Barisan Nasional dan PAS HANYA BERUBAH DEMI KESEJAHTERAAN HIDUP UNTUK KEUNTUNGAN DAP DAN PKR.

Inikah jenis kumpulan yang kita hendak percayakan? Bersihkah Pakatan daripada kronisme dan nepotisme seperti yang dituduh kepada kerajaan kita yang sedia ada? Jika kita melihat kepada Dinasti Pakatan Rakyat, pentadbiran politik Anwar dikongsi bersama anak beranak, begitu juga dengan Lim kit Siang dan Karpal Singh. Kesemuanya aktif bersama "keluarga" masing-masing.

Pakatan Rakyat menuntut hak rakyat daripada kerajaan yang dinaungi UMNO kononnya ia telah dirampas untuk kepentingan pemimpin-pemimpin UMNO sahaja. Tetapi siapakah sebenarnya perompak yang hendak meragut hak bumiputra dan Melayu daripada tanah Melayu sendiri? Siapa yang lebih celupar hendak merompak kuasa raja-raja dan pentadbiran orang Melayu? Siapa yang berniat hendak meramPAS negara kita daripada pemerintahan orang Islam dan menggantikannya dengan negara berkonsep agama bebas seperti Singapura?

Kerajaan kepimpinan UMNO dituduh pengamal ajaran sesat Islam Hadhari, sedangkan Hadhari itu sebenarnya hanya satu konsep dan bukannya satu ajaran agama ataupun hukum agama. Jika slogan PAS "BERUBAH DEMI KESEJAHTERAAM HIDUP" iaitu memberi maksud kepada anjakan paradigma kearah perubahan kepada kemakmuran dari kontek agama, bangsa dan negara, maka tiada bezanyanya dengan konsep Hadhari yang cuba diketengahkan oleh pemimpin dalam membentuk perubahan kepada umat Islam keseluruhannya dalam memajukan agama, bangsa, diri, keluarga dan negara untuk membentuk negara yang kuat dan masyarakat yang harmoni. Akan tetapi rakan PAS didalam pakatan begitu juga PAS sendiri tidak mahu Hadhari dilaksanakan dan dipolitikkan adalah kerana DAP, PKR mahukan ianya sebagai alat melemahkan umat Islam-Melayu demi keuntungkan kuasa politik DAP dan PKR. PAS dikaldaikan untuk tujuan melemahkan agama Islam dan bangsa Melayu khasnya oleh DAP dan PKR.

PAS menganggap diri mereka lebih Islam daripada orang Islam yang lain, tidak segan silu meletakkan dosa pahala ke atas kertas undi demi perkara-perkara duniawi. Mereka berjihad memperjuangkan hak Islam dengan cara berkompromi dan menunggu restu daripada DAP untuk membentuk kerajaan Islam cara mereka. Akhirnya terbacul kenyataan "sokong DAP-PAS dapat pahala" dari ketua ajaran PAS sendiri.

Dapatkah kita memberitahu pihak manakah yang lebih rasional dalam menghadapi masalah rakyat, Pakatan Rakyat atau Barisan Nasional? Renungkanlah kembali semua isu-isu kontroversi yang melibatkan maruah orang Melayu selama Pakatan Rakyat berkuasa di negeri-negeri yang ditawan mereka. Ketua ajaran PAS, Nik Aziz menyoal anda, Undi PAS dapat pahala? Berdosakah atau dapat pahala?

Apakah kita tidak mengetahuinya? Dikala kita berusaha memboikot produk-produk Israel dan Amerika kerana menghancurkan umat Islam maka patut juga kita memboikot PAS, DAP dan PKR (Pakatan Rakyat) dalam usaha mereka menghancurkan, memecahbelahkan, memporak-perandakan, menghina Agama Islam, Bangsa Melayu dan Negara MALAYsia. Cuba fikirkan. Berubahlah dan jagalah AQIDAH ISLAM ANDA sebelum terlambat! Berdosakah atau dapat pahala?

Apabila anda mengatakan ugama dan politik boleh bersatu...inilah jadinya!!!
Nik Aziz yang dianggap ulama oleh PAS telah mengkhianati Agama Islam DEMI KEPENTINGAN PERIBADI DAN PERJUANGAN PARTI PAS. Nik Aziz tidak layak digelar ulama sebaliknya boleh digelar perosak kepada Agama Islam.

1. MENGAKU MENYELEWENGKAN AJARAN ISLAM SEMATA-MATA UNTUK MEMELIHARA PERJUANGAN PARTI PAS

2. MENGAKU MENYESUAIKAN BEBERAPA TAFSIRAN AYAT AL-QURAN DAN HADITH SEMATA-MATA MENJUNJUNG PERJUANGAN PARTINYA

3. MENGHASUT RAKYAT MEMBENCI DAN MENJATUHKAN KERAJAAN YANG MENDIRIKAN PERJUANGAN AGAMA ISLAM

4. MENGHAPUSKAN PERJUANGAN UNTUK MENDIRIKAN NEGARA ISLAM 5. MEMBOHONGI RAKYAT DENGAN BERBAGAI JANJI

6. MEMUSUHI UMAT ISLAM DENGAN MEMECAH-BELAHKAN MASYARAKAT MELAYU DI KELANTAN DAN MEMULAUKAN APA SAHAJA KEGIATAN KHAIRAT ORANG-ORANG ISLAM YANG TIDAK SEHALUANDENGAN PAS

7. MELINDUNGI SHAHNON AHMAD (PENULIS MUNAFIK SAMA TARAF SALMAN RUSHDIE)

8. GAGAL MEMPERKENALKAN HUKUM HUDUD DI KELANTAN KERANA TERLALU CETEK DALAM BIDANG PERUNDANGAN ISLAM)

9. MENGELUARKAN FATWA ISLAM DENGAN SEWENANG-WENANGNYA TANPA MERUJUK MANA-MANA PIHAK

10. MENGHALAKAN SIFAT CARUT-MENCARUT DAN KATA-MENGATA DI KALANGAN UMAT ISLAM

11. MENDAKWA TUHAN MENCARUT HAMBANYA DALAM AL-QURAN DALAM SURAH AL- LAHAB

12. MENIPU RAKYAT UNTUK MEMBENTUK PERLEMBAGAAN ISLAM MENJADIKAN KELANTAN 'SERAMBI MEKAH?'

13. MENGHALALKAN PERDANA MENTERI MALAYSIA DARI KALANGAN ORANG KAFIR

14. MENGHALALKAN PERSEPAKATAN DENGAN SYAITAN UNTUK MENANG DALAM PILIHANRAYA

15. MEROSAKKAN AKIDAH UMAT ISLAM DENGAN MENGAJAK MEREKA BERMUSUHAN SESAMA SENDIRI,TERUTAMANYA DENGAN ORANG-ORANG ISLAM YANG TIDAK SEHALUAN DENGAN FAHAMAN PAS.

16. MELAKUKAN DOSA DENGAN MENJANJIKAN SYURGA KEPADA ORANG-ORANG YANG MENYERTAI PAS

17. MENGKAFIRKAN UMNO DAN MENUDUH ORANG-ORANG UMNO KAFIR

18. MENUDUH ULAMA-ULAMA KERAJAAN FASIK. HANYA ULAMA PAS YANG MAKSUM

19. MENGAKUI BAHAWA DIRINYA ULAMA YANG DITERIMA AGAMA ISLAM

20. MENGELUARKAN FATWA BAHAWA DR. MAHATHIR MAHAFIRAUN DAN KAFIR KERANA MENENTANG ISLAM

21. MENDAKWA DR. MAHATHIR ANTI-ULAMA DAN PARTI UMNO SAMA SEPERTI PARTI ORANG KAFIR

22. GAGAL MEMERINTAH KELANTAN . KELANTAN MENJADI MUNDUR

23. MENGHALALKAN RAKYAT KELANTAN HIDUP DALAM KEMUNDURAN24. MELINDUNGI KRONI-KRONINYA YANG MELAKUKAN JENAYAH KHALWAT SEPERTI KES MAT SABU

25. MENGHALALKAN FITNAH KEPADA PEMIMPIN UMNO DAN BN SEMATA-MATA UNTUK MENGHADAPI PILIHANRAYA

26. MENGGANTUNG BEBERAPA PERATURAN DALAM AL-QURAN DAN HADITH SEMATA-MATA UNTUK MENGHADAPI KEMPEN PILIHANRAYA

27. MEMPERMAIN-MAINKAN AL-QURAN, HADITH DAN AGAMA ISLAM UNTUK KEPENTINGAN PERIBADINYA.

28. MEMEPERSENDA-SENDAKAN NAMA ALLAH PADA SETIAP FATWA DAN CERAMAH YANG DIBERIKAN

29. BERTINDAK SEBAGAI IMAM MAZHAB APABILA MENGELUARKAN FATWA TANPA BERMUZAKARAH

30. MENGANGKAT DIRINYA SENDIRI SEBAGAI ULAMA TETAPI BELUM MAHIR DALAM SISTEM PERUNDANGAN ISLAM

Justeru itu, sebagai umat Islam yang senantiasa mengutamakan AQIDAH, perlu fikirkan ADAKAH NIK AZIZ DAN PAS MEMPERJUANGKAN AGAMA ISLAM ATAU MENYESATKAN UMAT ISLAM DARIPADA AJARAN YANG DIBAWA OLEH RASULULLAH?

Telah lama pemimpin-peminpin PAS sebenarnya yang cukup besar menyesatkan umat Islam di Malaysia dan sanggup mengadaikan maruah agama Islam dan bangsa Melayu demi kepentingan politik mereka. Kepimpinan PAS yang meneruskan tradisi berjuang di dalam politik dengan menggadaikan maruah Islam.

PAS berbangga dengan konsep perjuangan dengan menggunakan nama Islam. Apabila mereka menang, mereka bangga dengan kemenangan dan tiada lagi kritikan yang diberikan kepada SPR. Jika mereka kalah, mereka menyalahkan kerajaan dan SPR. Inilah yang dapat disimpulkan kepada PAS berdasarkan beberapa siri pilihanraya kecil atau umum.

1. JIKA MENANG, SPR betul tetapi JIKA KALAH, SPR salah. 'Pengundi hantu' menjadi alasan hantu-hantu PAS, PKR dan DAP.

2. Bagi PAS yang benar hanyalah PAS dan pembangkang. ALLAH hanya menerima PAS sahaja dan ahli PAS dan pemimpin PAS bakal ditempatkan di syurga. Bunyi semacam ajaran dari 'Ayah Pin'.

3. Imam-imam yang dilantik kerajaan akan dipecat dan digantikan dengan imam yang mempunyai keahlian PAS, ini kerana hanya imam PAS sahaja yang diterima malaikat amalannya.Temberang dulu, Syariat Islam cerita lain

Kata-kata pemimpin mereka hanya retorik dan berkepentingan sahaja.a. Hadi berkata PAS sekarang bukan perjuangan hudud lagi. b. Azizan berkata tiada hukum Islam di Kedah. c. Nizar berkata tiada juga hukum Islam di Perak. d. Nik Aziz berkata tiada juga hukum Islam diKelantan.

Waktu UMNO memerintah mereka mengatakan UMNO menentang hukum ALLAH. Sekarang apabila mereka berkuasa, mereka lebih teruk menentang hukum ALLAH. Pemimpin kerajaan tidak pula menyatakan hukum Islam tidak akan di wujudkan tetapi kerajaan sedang berusaha kearah itu. Tetapi PAS terus terang menyatakan hukum Islam tiada dalam perjuangan manifesto.

PAS terpaksa bersetuju dengan pendirian DAP yang tidak menyukai undang-undang Hudud walaupun mereka cuba mengatakan kesepakatan dengan rakan kongsi pakatan. Malah bersetuju mempersendakan Al-Quran apabila merelakan Gobalakrishnan dan semua ahli bukan Islam PKR menggunakan ayat Allah iaitu Al-Quran.

Sewaktu UMNO, mereka kata dan menyalak sana sini yang UMNO halalkan Disco, Kilang arak dan apabila mereka memerintah dan berkuasa, mereka sendiri yang menyatakan tidak boleh haramkan Disco dan menutup kilang arak.

PAS juga tidak mengekang gejala murtad yang dilemparkan kepada UMNO sedangkan merekalah yang membawa fahaman songsang. Demi menutup fahaman mereka, mereka alihkan kepada kerajaan dan UMNO.

Mereka berselongkol dengan pemimpin PKR dan DAP seperti Irene Fernandez berjuang kearah mencetak Bible ke dalam bahasa Melayu agar orang Islam di murtadkan. Peguam-peguam yang mewakili anakguam terdiri daripada mereka yang berkepentingan dalam DAP dan PKR yang merupakan pakatan dan rakan politik PAS.

Bahawasanya PAS, DAP dan PKR tidak pernah bersatu kerana sudah hakikat mereka ini tidak pernah bernaung dibawah satu ideologi. DAP Lawan Islam manakala PAS memperjuangkan Islam konon-kononnya. Apa akan jadi agaknya kalau ketiga-tiga parti perosak ini menjadi pemerintah kita?

Satu sahaja jawapannya iaitu LINGKUPLAH SEMUA.

Kesimpulan

Sedarlah rakyat umat Islam-Melayu Malaysia, bahawasanya PAS bukan pejuang Islam sejati. Mereka hanya mengunakan Islam sebagai alat mendapatkan kuasa iaitu berselindung disebalik parti politik. Jika ianya bukan sebuah parti politik nescaya ia ibarat sama sahaja dengan kumpulan-kumpulan ajaran sesat yang wujud di Malaysia. Kumpulan mereka meletakan syurga dibawah tapak kaki ketua-ketua mereka seolah-olah syurga mereka yang punya diakhirat kelak.

Tiada siapa diantara golongan mereka berani menegur perbuatan yang menyalahi ajaran Islam sepertimana ketua ajaran-ajaran sesat yang ada. Ini memberikan satu kuasa sampingan kepada ketua-ketua mereka untuk melakukan apa sahaja untuk mendapat keuntungan politik. Al-Quran, Hadith, hukum-hakam, hal ehwan Islam menjadi mainan politik serta pertaruhan oleh ketua-ketua serta pengikut dan penyokong PAS untuk mengekalkan kuasa.

Demi DAP dan PKR, PAS dibawah pemimpin yang ada kini akan mengorbankan PRINSIP dan Undang-Undang Tubuh parti PAS sendiri. Ahli PAS dan penyokong PAS yang mahukan Islam ala-PAS, sedarlah bahawa tiada lagi perjuangan dan syariat Islam di dalam PAS. Perjuangan Hudud bukan lagi "make-up" buat PAS.

Kepada penyokong PAS yang sangat mentah untuk menilai semua ini kerana berpandukan emosi dan terpengaruh dengan lidah bercabang pemimpin PAS. TOLAK PAS, sebuah parti yang bertopengkan Islam yang sanggup merosakan agama Islam hanya untuk mendapat tempat di dalam Pakatan Rakyat. Janganlah tersesat dan mengadaikan AQIDAH demi kepercayaan tok-tok guru PAS yang berkepentingan.




BLOG BLOGGER HEBAT INI ADALAH:

http://oreoyabun.blogspot.com/

3 Comments:

Ali Abdullah said...

Salam Abgtuah,

Panjang penjelasan buat PAS. Kalau tak faham lagi, memang sah dah beku akai. Pemuja pemimpin.

Tanpa Nama said...

haram masa tak dapat bila dah dapat semuanya halal itu la dia modal puak2 pembangkang

Mohammad Roslan said...

Salam,
Memang baik penulisan saudara ini.Beliau nampaknya bukanlah seorang yang taksub sebarang parti tapi beliau masih dapat gunakan pemikiran liberal dalam penulisan.Inilah bentuk pemikiran perlu ada pada specis mamalia yang dipanggil Manusia atau Insan.Allah beri kelebihan pertimbangan akal dalam semua perkara untuk manusia berbedza dengan Haiwan mamalia dengan itu diangkat manusia menjadi Khalifah dimuka buminya untuk segala specis yang mempunyai roh.Orang-orang Islam dikatakan lebih mulia dari penganut agama lain,kerana Allah menghadiahkan Al-Quran sebagai panduan hidup.Al-quran adalah Kalam Allah yang diturunkan melalui malaikat kepada Insan yang termulia dari kalangan specsis manusia iaitu Nabi Mohammad s.a.w.Al Quran diturunkan untuk manusia sebagai panduan dalam bahasa senang difahami.Ia boleh dikatakan sebagai "Instruction Manual" untuk ciptaan ALLAH yang maha Agung.Al-Quran ini seperti, apabila manusia cipta sesuatu peralatan untuk kegunaan dan manfaat manusia bagi memahami kegunaannya pasti ada manual untuk memahami tatacara penggunaan.Kalau beli kereta baru pasti kena baca manual kereta sebut untuk kaedah kegunaan yang tidak merugikan penggunanya;begitu juga manual untuk ciptaan Allah adalah Al-Quran.Sekiranya Al-Quran dijadikan untuk memutar belitkan dengan berbagai tafsiran tanpa merujuk pada pakar-pakar yang diiktiraf ia akan mengelirukan orang ramai.Pemikiran celaru ini akan memberi kesan mendalam kepada Masyarakat Islam dalam sesebuah negara dan pastinaya perpecahan akan berlaku.Apa yang dikesali ialah berbalahan penerangan Al-Quran digunakan untuk kekuasaan politik dan agenda tersendiri sesuatu parti bukanlah baru dalam negar ini.Badan-badan yang dikatakan arif tentang Kitab Allah perlu mendapat keputusan saksama dalam sebarang kekeliruan yang ditimbulkan oleh parti-parti politik yang mewakili rakyat Islam,membincang melalui forum atau pun gunakan musyawarah kaedah zaman rasuluallah s.a.w.akan memberi satu keputusan yang diterima pakai dan menghalang dari kecelaruan rakyat Islam yang mewakili sesuatu parti politik.Hasil perbincangan ini perlu diberitahu kepada seluruh umat Islam melalui kutubah Jumaant atau pun di mass media negara.Ulama-ulama atau badan-badan Islam perlu proaktif untuk berani memberi pandangan mengikut garis panduan Islam yang ditetapkan.Pegawai-pegawai pemerintah yang dilantik untuk menasihati pemerintah pula janganlah cuma menjadi pembaca doa awal atau akhir untuk sesuatu forum atau pun perbahasan.Pemerintah Negara perlu beri keutamaan untuk ulama-ulama di negara ini dalam isu yang membabitkan perpecahan ummah.Beri mereka peluang untuk menegur dan membaiki keadaan pemikiran Orang-orang Islam didalam barisan pemerintah atau pun dibarisan pembangkang yang terlalu kerap menghadapi isu-isu agama Islam yang merungsingkan orang-orang Islam.Isu-Isu inilah pokok pada perpecahan umat Islam dinegara ini kini.Tanpa mengdakan ulama jadi orang tengah keadaan perpecahan ummah terus akan berlaku di negara ini.Pemikiran Rakyat ISLAM negara ini perlulah sentiasa dibimbing kearah Islam yang sejahtera didunia dan akhirat supaya kita teguh dibawah panji-panji Islam dan Negara.Hanya agama Islam saja boleh membantu Bangsa Melayu Bersatu dan Teguh bukan dengan berbagai aliran parti politik yang pentingkan kekuasaan.Bersatu kita teguh bercerai kita roboh.Roboh bukan UMNO atau Pas tapi Umat Islam keseluruhannya di negara ini seperti keadaan Umat Islam Timur Tengah.Tiada gunanya meratap bangsa lain tetapi bangsanya sendiri sedang menghala ke jalan yang sama!.Wassalam.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online