Khamis, 4 Disember 2008

CHUA SOI LEK GIVES STATEMENT TO COPS

Chua Soi Lek gives statement to cops

By NG CHENG YEE

KUALA LUMPUR: MCA deputy president Datuk Seri Dr Chua Soi Lek has given his statement to the police over his remarks on Ketuanan Melayu (Malay supremacy).
On whether the police mentioned any further action after the interview, he said: “It was just a normal interview on why I said those things where I was invited to talk about the political changes after the March 8 general election.”
He said the interview, which lasted for about 41 minutes and 22 seconds, specifically referred to the terminology “ketuanan Melayu” he used and why he used it, as well as whether he used it to incite hatred.

Sumber: thestar online

Penulis berpandangan, isu Ketuanan Melayu ini telah menjadi satu isu yang hangat diperkatakan dan diperdebatkan. Isu yang amat sensitif yang telah pun menyentuh hati majoriti orang Melayu. Penulis berharap perkara seumpama ini tidak akan berlaku lagi, iaitu pemimpin-pemimpin politik usahlah lagi mengeluarkan sesuatu kenyataan tanpa memikirkan akibat dan risikonya yang akan tercetus berpunca darinya. Tak kira pemimpin tersebut dari parti politik BN atau pembangkang, tugas anda sekarang adalah membawa negara dan rakyat Malaysia terus maju kehadapan, jadi jalankan lah tugas anda dengan baik, jangan lagi diusik disentuh isu-isu berkaitan perlembagaan, kaum, agama dan adat-resam. Rakyat telah terasa muak dengan badai kemelut politik negara yang bagai tidak menunjukan redanya.

'TERLAJAK PERAHU BOLEH DIBELOK, TERLAJAK KATA BURUK SENDIRI RASA'

6 Comments:

Sedingin Salju said...

Ha, itulah akibatnya kalau kita terlalu berlembut dan terlalu pemurah encik. mengapa orang melayu mesti terlalu berlembut dan pemurah?

Demang Lebar Daun said...

Setuju dengan AbangTuah. Pemimpin jangan lagi bermain dengan api.

kuntakinte said...

Salam, masalahnya orang di negara kita ni hobinya tak henti2 dan sepanjang masa berpolitik, apa perkara pun di politikkan, 3rd class mentality.

Di negara maju tak seperti kita, Obama boleh lantik Hilary sebagai Setiausaha Negara, Roger dilantik Setiausaha Pertahanan yang memang semua tahu musuh politik dia tapi dilantik dan setuju di lantik kerana apa? kerana masa untuk sama2 bekerja membangunkan US dan bangsa mereka.

jiro said...

Salam,

sebab cina india naik kepala adalah berpunca dari seorang melayu yang pengkhianat bangsa DSAI. kalau bukan dia yang mulakan dahulu semua nie takkan berlaku... yang menjadi mangsa adalah org melayu yang susah dan daif apabila isu ini semakin mambara dan apabila tiada ruang lagi utk org melayu bersuara maka lenyaplah melayu dibuminya sendiri dan tinggallah nama sahaja seperti yang terjadi di negara jiran kita.

Kita tak dapat nak menyedarkan melayu semua melainkan mereka sendiri terjaga setelah terhantuk jadi jalan penyelesaiannya PRU 13 kita undi PR biar melayu kampung dan bandar yang kais pagi makan pagi kais petang makan petang merasa sekali padahnya apabila ditadbir oleh PR kelak kita sokong saja apa taliban cakap dan sekutu serta tuk gurunya mungkin rakyat di perak dan selangor dah merasa jadi tak adil jika melayu di negeri lain tak merasa juga peritnya berada dibawah pemerintahan PR... salam ikhlas

kuntakinte said...

Salam, ini bukti Chua cina pengkhianat, ini segolongan jenis cina yang dibelai apatah lagi dengan satu jenis cina lagi dalam DAP....

Betul jugak kata sdr Jiro, tapi difikir2kan dalam2, boleh ke kita main cuba2 bila melibatkan tentang negara...ish..ish... susah ngak nak di fikirkan.. teman yang cukup heran dan tertanya kenapa melayu tak boleh disatu2 kan lagi.. apa yang tak kena, apa yang tak cukup? dan melayu nak macam mana lagi?, melayu nak lagu mana lagi? sedang kan kita percaya pada Allah S.W.T, hukum hakam Allah yang tetapkan, kenapa kita yang nak menghukum satu sama lain hingga tak mahu bersaudara, kenapa tak serah pd Allah S.W.T. je untuk menghukum pada mereka yang buat salah, part kita hanya satu bersatu je...ish..ish.. pening ye sdr jiro.

Sedingin Salju said...

Jawapannya senang. Mereka ini terlalu takbur. Tidak mengikut ajaran sebenar agama islam.

kuntakinte
telah meninggalkan ulasan baru pada catatan "
CHUA SOI LEK GIVES STATEMENT TO COPS":

Salam, ini bukti Chua cina pengkhianat, ini segolongan jenis cina yang dibelai apatah lagi dengan satu jenis cina lagi dalam DAP....

Betul jugak kata sdr Jiro, tapi difikir2kan dalam2, boleh ke kita main cuba2 bila melibatkan tentang negara...ish..ish... susah ngak nak di fikirkan..
teman yang cukup heran dan tertanya kenapa melayu tak boleh disatu2 kan lagi.. apa yang tak kena, apa yang tak cukup? dan melayu nak macam mana lagi?,
melayu nak lagu mana lagi? sedang kan kita percaya pada Allah S.W.T, hukum hakam Allah yang tetapkan, kenapa kita yang nak menghukum satu sama lain hingga
tak mahu bersaudara, kenapa tak serah pd Allah S.W.T. je untuk menghukum pada mereka yang buat salah, part kita hanya satu bersatu je...ish..ish.. pening
ye sdr jiro.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online