Rabu, 7 Julai 2010

USUL PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN SETIAWANGSA

KEPADA SEMUA KETUA EDITOR

KENYATAAN MEDIA UNTUK SIARAN SEGERA

(Sila lihat lampiran dibawah)

USUL PERGERAKAN PEMUDA UMNO BAHAGIAN SETIAWANGSA WILAYAH PERSEKUTUAN DI PERSIDANGAN TAHUNAN

KUALA LUMPUR, 4 Julai – Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Setiawangsa Wilayah Persekutuan, telah dengan sebulat suara meluluskan usul

“MAHUKAN INSTITUSI RAJA-RAJA MELAYU DINOBATKAN DI PULAU PINANG & MELAKA”

Ketika Barisan Nasional (BN) memerintah Pulau Pinang yang diterajui Gerakan, UMNO, MCA, MIC bukannya tidak pernah mencabar Melayu, tetapi ianya dapat diselesaikan secara baik & bijaksana melalui semangat permuafakatan Barisan Nasional.

Tetapi kini, kerajaan campuran DAP/PKR/PAS yang baru berusia setahun jagung yang diketuai oleh Lim Guan Eng lebih tekad bertindak. Mungkin kerana ramai yang terkejut disebabkan tindakan berani kerajaan campuran ini. Mulanya mereka mungkin mengharapkan kerajaan Pakatan Rapuh ini dapat memberi nafas baru kepada orang-orang Melayu Pulau Pinang. Mereka tentu lega dengan slogan keadilan & kebajikan yang dibawa oleh pakatan pembangkang semasa kempen pilihan raya.

Malangnya, ibarat mendengar guruh di langit, air tempayan dicurahkan atau panas tidak sampai ke petang. Kebahagiaan yang diharap tidak muncul. Melayu yang dulunya 'hidup' di bawah naungan BN kini bakal menjadi catatan sejarah. Malang sungguh nasib Melayu Pulau Pinang. Terbelakah Melayu Pulau Pinang? Jika semua kaum diberi layanan sama rata, maka Melayu Pulau Pinang akan terus ketinggalan, umpama melukut di tepi gantang.

Justeru Melayu Pulau Pinang perlu insaf dan sedar bahawa tidak ada sesiapa yang dapat membela nasib mereka kecuali INSTITUSI KESULTANAN RAJA-RAJA MELAYU. Pemimpin Melayu perlu menghentikan sandiwara politik. Jika ada di antara mereka yang ada kuasa lupa akan SULTAN atau RAJAnya, maka lambat laun, Melayu seluruhnya akan hilang di Pulau Pinang.

DAULAT TUANKU

Yang benar,

AB. HALIM TUAH BIN RAHMAT (HP: 012-2332676)



KOMEN PENULIS;

PENULIS MENYOKONG PENUH USUL TERSEBUT DAN PERCAYA RAMAI DIKALANGAN BLOGGER PRO UMNO/KERAJAAN DAN MAJORITI RAKYAT MALAYSIA JUGA BERSEPENDAPAT DENGAN PENULIS.

9 Comments:

Tanpa Nama said...

COUNT ME IN BRADERRRR!!!!..KETUANAN KOMUNIS RASIS HARUS DI TENTANG!!! YEHAAAAAAA!!!!

Cheguman said...

orang melayu perlu faham agenda tersirat DAP

alan said...

syabas! memang patut kita usir cina komunis dari malaysia.

zainalsamsudin said...

ayuh sama2 kita pertahankan institusi yang tunggal ini dan sama2 kita tentang habis2an agenda PAP Bapak DAP ini .... ayuh Sdra2 ku Bangkit sebelum Terlambat....Nyawa sanggup ku korbankan demi maruah bangsa dan ugama juga demi untuk masa depan cucu cicit keta...

kuntakinte said...

SALAM BRO, BARU LAH RAJA BOLEH HUKUM MEMANDA KETUA MENTERI BUANG NEGERI CAMPAK KE MELAKA BALIK KAH!!!!

lord ried said...

ALOO BEWAK2 PEJUANG MELAYU......

KALU DAH BEWAK TETAP BEWAK.....
52 TAUN BEWAK MERINTAH TAKLEH NAK BINA MELAYU KETAHAP YANG LEBIH BEIK. MASA PARTI BEWAK MERINTAH PON MELAYU KENA HENJAQ SAMPAI KELUAQ TAIK. KALU PARTI BEWAK DAN BEKI MELAYU KE TAHAP YANG BULIH BERDIKARI......MAI LA CINA MANA NAK WAT NAYA PON DEPA BULIH PERTAHANKAN DIRI.

INI TIDAK MASA PARTI BEWAK MERINTAH MENEMPATKAN MELAYU KE TAHAP BAHALOL..... LANI PALA2 BEWAK DAH MEROYAN.

HUHHHHHH MALAIH AKU CAKAP BANYAK2 NANTI PUAK HANG NEIK DAGHAH DOK MAKI AKU. NEIK DAGHAH KALU TINGGI SANGAT BULIH JADI STROKE....LAGI CEPAT MAMPUIH.... RUGI SATU UNDI.

Tanpa Nama said...

bahalul betul si biawak reid ni. woii..menaggis mak kau, akhirnya kau jadi pengkianat bangsa...cihh..bau tahi

sparqzx said...

institusi raja??

raja apa? rajagopal... kah kah kah...

Tanpa Nama said...

kita lawan itu DAPig the bangsat of durjana... jangan biarkan si cina bangsat ini memijak kepala kita orang melayu, kita sentiasa berbuat baik kepada mereka.. tetapi dalam diam mereka menyimbah minyak panas ke muka kita... BANGSAT HARUS DITENTANG.. LAWAN LAWAN LAWAN...

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online