Sabtu, 23 Januari 2010

KISAH DUA PEJUANG HEBAT..!!



SALAM SEMUA...

TERINGAT SEMASA SAMA-SAMA BERJUANG

DI BEBERAPA MEDAN PERANG

SEMASA ITU DIANTARA RAMAI-RAMAI PEJUANG HEBAT, ADA DUA PEJUANG YANG AMAT DIBANGGAKAN..

KEDUA-DUA BERJIWA BESAR..
KEDUA BERDARAH PENDEKAR HEBAT..
SAMA HEBAT..SAMA GAGAH..
SAMA LANTANG..SAMA GARANG..
SAMA BISA SAMA BERKESAN..
KEDUA-DUANYA PANGLIMA PERANG..

MEREKA..

MENYERANG..
MENGHENTAM..
MENEYEH..
MEBEDAL..
MEMBIDAS..
MEMINTAS..
MEMATAHKAN..

SEGALA TOMAHAN, TUDUHAN, STRATEGI PIHAK PEMBANGKANG..

DENGAN PENULISAN MEREKA..
DENGAN KEBIJAKSANAAN MEREKA..
DENGAN TEMPIKAN MEREKA..
DENGAN KEBERANIAN MEREKA..
DENGAN SEMANGAT WAJA MEREKA..
DENGAN KESIAPSIAGAAN MEREKA
DENGAN SENJATA BERBISA..
DENGAN SENJATA TERHUNUS KEARAH MUSUH..

KETIKA ITU, AKIBAT DARI SERANGAN BERTALI-ARUS LAGI BERBISA DARI PARA PEJUANG SEMUA…MAKA..

LAWAN TERKEDU..
LAWAN TERKIAL..
LAWAN TERBISU..
LAWAN TERKETAR..
LAWAN TERKAKU..
LAWAN TERPAKU..

TERINGAT PERKATAAN HIKMAT DARI SALAH SEORANG PEJUANG HEBAT INI KEPADA TUAH SEBELUM BERTOLAK KEMEDAN PERANG.

‘WAH..TUAH…HEBAT KALI INI..KITA ADA RAMAI PEJUANG HEBAT, KITA ADA GAP, KITA ADA TAIPINGMALI, KITA ADA APAI, KITA ADA PISAU DAN PARPUKARI SERTA BRO JINGGO PUN BERSAMA-SAMA KITA..ITU YANG BESTNYA!!’

YA ITULAH PERKATAAN YANG SUNGGUH-SUNGGUH MENAIKAN DAN MEMBARAKAN SEMANGAT JUANG PARA PEJUANG BPN DAN PRO KERAJAAN KETIKA ITU.

KEDUA-DUA PEJUANG INI TUAH KENALI DAN RAPAT…DAN SAMA-SAMA PERNAH SALING MEMBERIKAN WADAH SEMANGAT BAGI MENERUSKAN PERJUANGAN..

BERKAT KITA BERSATU KITA TELAH BERJAYA DI BEBERAPA MEDAN PERANG PRK...

KINI..KENAPA SENJATA AMPUH LAGI BERBISA YANG BIASA DIARAHKAN KEARAH LAWAN YANG TELAH MENYIAT-YIAT MEREKA JUGA KEBENGISAN KETURUNAN PENDEKAR MELAYU HEBAT YANG DIGERUNI LAWAN YANG PERNAH SAMA-SAMA DISASARKAN KE LAWAN..

TERTIKAM DAN TERSASAR PULA HALUANNYA KE ARAH SESAMA SAUDARA..SESAMA SAHABAT…SESAMA PEJUANG..!!!

PERCAYALAH TANPA DISEDARI MEREKA BERDUA TELAH MENJADI TUNGGAK KEPADA PERANG SIBER INI..TANPA SALAH SEORANG MAKA PINCANG JUGALAH SAF INI..!!

OLEH ITU APAKAH MASIH ADA PELUANG...MASIH ADA HARAPAN..

UNTUK KEDUA PEJUANG HEBAT INI JIKA TAK KEBERATAN USAHAKAN UNTUK CEASE-FIRE DEMI PERJUANGAN YANG MASIH JAUH INI…?

7 Comments:

Anakbukitgantang said...

salam,

entry yang sungguh bermakna

lama saya tak komen sebab sibuk, namun perjuangan saya percayalah bersama Tuanh dan rakan rakan

marilah kita raptakan saf sebab perjungan kita masih jauh....jauh lagi sebab musuh musuh negara dah masuk menyelinap dalam sistem saraf..kepada semua blogger waspada lewat ini kerana beberapa kejadian macam nak menyebabkan kita bertelagah sesama sendiri

elok juga kita berjumpa- sesama blogger

ABG insyaAllah akan turun untuk bersama blogger Perak sebab jadual yang ketat.

Salam perjuangan kepada semua

10 BUDAK HITAM said...

Salam Ukhwah dr 10SBH,

Perang Uhud menjadi bukti kenapa Nabi Muhammad s.a.w hampir tewas dalam peperangan dek kerana ketamakan harta rampasan oleh askar2 Islam.

Begitulah yang sedang terjadi di dalam dunia blogger kini.Duit telah mengaburi sesetengah bloggers sehinggakan perjuangan yg tulus dahulu kini berjuang atas arahan 'WANG RINGGIT'.

Sesiapa yang rasa diri mereka kini berjuang dalam 'BEBAS', tanpa perlukan sokongan rakan-rakan? TM ke?

Tepuk Dada Tanya Selera.

pejuang/// said...

Salam kekandaku Tuah, sedangkan Jebat dalam sejarah peradaban Melayu dikatakan penderhaka. Bagaimana dengan pencarut di alam cyeber ini? Pejuang/// akur kedua2 bloggers yang kekanda Tuah katakan ada kelebihan masing-masing dan pernah berjuang bersama. Namun persoalannya, mengapa perlu dilagakan sesama pemimpin dalam UMNO ini? Siapa yang memulakan? Percayalah, kita MELAYU ada tahap kesabarannya. Andai ada gunting yang tersembunyi dalam lipatan. Kenapa harus kita biarkan? Ambil gunting itu dan BUANG. Tidak terfikirkah kita andai siDIA di bayar untuk menyusup ke dalam kumpulan Bloggers pro UBN hanya sekadar untuk melagakan kita sesama bloggers? Terfikirkah kerajaan UBN Perak kalau 10 bloggers Jati Perak MOGOK dan tidak menyokong dasar kerajaan negeri? Kalau nak cuba, apa salahnya. Bab si gempal tu, jangan sampai diri pejuang/// dikuasai SETAN sudahlah. Buat masa ini, pejuang/// masih boleh berfikir waras.

AbgTuah said...

SABAR PEJUANG..

BIAR MEREKA MENYAKITI KITA..TETAPI ELAKAN DARI MENGIKUTI PERANGAI MEREKA..

JIKA SUDAH BEGITU PENERANGANNYA MAKA FAHAMLAH TUAH DAN KENKAWAN SEMUA AL KISAHNYA..

AYOH..KITA TERUSKAN PERJUANGAN.

Mohammad Roslan said...

Salam Abang Tuah,
Bagus juga abang tuah ambil berat tentang sahabat-sahabat pejuang UMNO di alam cyber ini. Ramai pengalisa politik sebelum PR2008 telah melihat kecenderungan penggundi golongan muda telah bersama Pakatan rakyat kerana terdedah kepada maklumat-maklumat alternatif di internet berbanding dengan golongan tua yang sudah terbiaa dengan maklumat daripada akhbar atau televisyen.Maka pada masa itu Mamak yang tua ini sudah sedar bahawa Internet kini telah berupaya bentuk medan perjuangan untuk Parti UMNO. Terkial-kial ingin membuka blog tapi tidak memahami caranya. Sehingga kini menjadi blogger Nomad...hahaha. Dari satu blog ke satu blog tercari-cari medan untuk berperang. Terus terang ingin mengatakan blog-blog pemimpin UMNO pada masa itu cuma ada main page tanpa sebarang artikal yang memberangsangkan. Sebagai pejuang ingin berjuang tak kira di mana jua adalah Medan Peperangan tak kiralah walau pun di alam siber. Maka dalam kedudukan ini Mamak pilih blog-blog radikal Pakatan rakyat adalah sesuai digunakan sebagai sumber risikan dan bagaimana anak-anak muda ini berfikir terhadap UMNO?. Dalam keadaan inilah terjumpa Abang Tuah dalam artikal " Batu Putih menjadi berputih mata".Pertengkaran yang sihat diantar dua pejuang UMNO ini telah menghasilkan keakraban sebagai sahabat dan saudara. Dan mamak diajak abg tuah untuk berpindah ke Medan Perjuangan kita yang sebenar di blog Pemuda UMNO Jln. Enggang. Maka di sinilah kami berjuang dan berjumpa pejuang-pejuang yang hebat seperti Sekupangduas, kuntakinte, Apai, Big8,Ikan emas berenang bebas,Panglima Cyber dan lain-lain pejuang yang hebat. Setiap hari Kami menulis komen diselit dengan penulis undangan untuk menuis artikal tanpa berhenti.Masih ingat lagi Tajuk Artikal: "Bendera Pas Di gereja" mendapat tentangan yang paling hebat dari blogger Pas dan PKR sehingga kini artikal tersebut
masih di komen oleh blogger baru di pemuda enggang!. walau sudah selepas hampir dua tahun (beratus-ratus komen perlu dilayan saban hari untuk menuetralkan provoksi blogger Pakatan rakyat). Ada yang mencaci, memaki hamun dan cuba menuteralkan isu sebenar "menghormati Islam".

Mohammad Roslan said...

Sambung sikit je!

Sedih!..Kini blogger pejuang sejati UMNO bertengkar sama sendiri?. Ini bukanlah sesuatu yang baru selepas berjuang dan mencapai kemenangan. Kita sebagai pejuang janganlah anggap "Aku" yang hebat atau semua ini kerana "aku"!. Dalam perjuangan seperti Three Muskeeter kata " One For All, All For One". Tiada siapa yang hebat; tida siapa yang lemah. Kita pejuang cyber, berjuang dengan ikhlas bukan untuk dapat habuan nama atau wang ringgt. Tetapi ada yang murah rezeki "Alhamdullilah" jangan berdabik dada pulak.

Mamak amat menyanjungi sikap Abang Tuah..sikap penyayangnya membawa kita bersatu dibawah BPN.Bagi saya blogger Sekupangduas adalah sahabat rapat dan Parupukari pula seorang pejuang yang amat saya hormati. Walau pun saya jarang menulis komen diblognya tetapi dah jadi routine untuk membaca blognya seperti semua blog-blog BPN yang lain. Haha...dah tak ada kerja inilah kerjanya saban hari.Maka marilah kita damaikan kedua saudara kita yang sedikit bergeser dan selisih faham dalam medan pertempuran. Perjuangan kita yang sebenarnya adalah PR13 yang tidak lebih dari dua tahun lagi. Marilah kia ranapkan kubu musuh di alam cyber di mana jua!. Jangan takut memasuki kubu seperti blog Tukar Tiub? atau kubu kuat Pas?. Marilah kita berjuang bersama-sama dibawah BPN...tak perlu gentar dan jangan "delete" sebarang komen di blog anda. Kita akan membantu anda!.Gunakan medan chat untuk berinterasi bukan untuk iklan blog anda. Kalau ingin bantuan hebahkanlah di chat BPN...pasti kami berjuang bersama anda.

Bagi Blogger ParupuKari yang amat dihormati dan sekupangduas yang disayangi dan dihormati; buanglah yang keroh ambillah yang jernih...Amar Makruf; Nahi Mungkar...adalah pegangan kita dan perjuangan kita. Ingatlah Juz 30 yang kita Junjung itu...maka orang Islam adalah saudara kita..Nabi Mohammad s.a.w adalah junjungan kita...agama Islam adalah agama kita...Allah adalah hak eklusif kita!. Wassalam.

Frodo Baggins said...

mmmm ... agak blur disini

>>___<<


apapun teruskan perjuangan bro tuah!

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online