Isnin, 21 Disember 2009

PENYOKONG PAS KENA SESAH...??


ISS...ISHHH..ISHHH..!! KESIANNYA PUAK PENYOKONG PAS NI TERUK NYA MEREKA KENA BELASAH. TENTU MEREKA SERIK NAK MASUK BERJUANG LAGI DI DUNIA SIBER...MAKLUM PENYOKONG BPN HEBAT-HEBAT BELAKA. IKUTI KISAH BAGAIMANANA HANG JEBAT DARI PAS DISESAH CUKUP-CUKUP OLEH MAMAK BENDAHARA DAN SRI KANDI TUN TEJA...

Mamak Penang berkata...

Salam,

Orang Pas seperti Jebat ini seperti orang kata " Sepuluh jong masuk, anjing bercawat ekor juga". Susah nak terima kemajuan Islam yang dialami di negara ini. Pada satu masa, ramai pemuda Pas gilakan "republik Islam Iran". Kerana dapat halau shah Iran kononnya nak selamatkan rakyat Iran. Kini apa yang telah terjadi kepada Negara Iran...rasuah! di sana sini. Nak jadi Orang Islam yang baik Jebat tak perlu parti politik. Yang perlu adalah hati yang jujur dan ikhlas. Kalau otak kita dah ditanam dengan benih-benih kebencian kepada orang Islam yang minati parti lain sukar nak terima pendapat orang lain. Kita nampak macam kita je betul..apa orang lain buat semuanya salah.

Pada umumnya ulama-ulama merupakan orang yang paling terpengaruh dalam kehidupan seharian masyarakat Islam di negara ini. Ada juga Ulama politik ini pula sentiasa mengintai untuk menjadikan diri mereka untuk kepentingan karier politik. Pengaruh mereka dalam masyarakat Islam jadikan potensi untuk masa depan karier politik mereka. Inilah golongan Ulama-ulama Pas yang jadikan Islam ini sebagai barangan komiditi yang boleh jual beli kuasa politik!.Tugas mereka yang perlu menjadi pembimbing masyarakat Islam negara ini ke jalan yang benar tetapi ulama-ulama Pas ini bercita-cita tinggi pulak dalam politik.Dan seperti Saudara Jebat kita pula menjadi alat untuk ulama-ulama ahli politik yang gila kuasa seperti ini. Tugas pemimpin Islam sepatutnya mempersatukan umat Malah golongan Pas ini menggunakan agama untuk mekanisme memporak-perandakan umat Islam di negara ini untuk desepsi politik mereka. Menghukum siapa saja membangkang hasrat mereka untuk tujuan merebut kuasa politik mereka dengan tuduhan kafir, sesat dan tuduhan-tuduhan jahat yang lain. Ulama pas perlu mampu mengembalikan funsi agama kepada masyarakat daripada libatkan diri mereka dalam kemelut politik ingin memerintah.

Apakah di negara ini kita sudah hilang agama?.Agama yang kita memiliki bukan hanya sekadar ritual tapi di ruang bahtin yang hakiki.Apakah apabila kita jalankan undang-undang Islam menjadikan kita lebih Islam?. Segala tingkah laku manusia adalah dari pantulan hatinya.Bila hati kita rosak maka rosaklah kehidupan orang itu. Orang yang rosak hati akan terlepas dari agamanya. Kalau kita letakan nawaithu atau niat yang kedalam hati maka terpancarlah kebenaran dalam kehidupan seharian walu pun kita berparti politik mana. Ulama-ulama Parti PAS sebenarnya sudah tua kalau sudah tua maka mandullah pemikiran. Orang-orang muda dalam Pas sepatutnya berani kehadapan untuk menyambut tangan untuk pendamaian yang dihulurkan oleh orang UMNO demi ummah di negara ini. Buruk sangka terhadap orang lain adalah sangat dilarang dalam Islam. Apakah dosa parti UMNO?. Walau pun berdendam dengan orang perseorangan tetapi bukankah pucuk pimpinan UMNO sentiasa ditukar ganti. Apakah sebab dibenci terus UMNO itu cara orang islam berhentikan permusuhan antara saudaranya.

Sayang orang Parti Politik Pas cuma jadikan agama sebagai Package untuk inginkan kuasa politik di negara ini.Hukum Hudud pas cuma satu ritual dalam perjuangan Politik parti pas. Parti Pas bukanlah satu gerakan Islam tetapi cuma satu parti politik yang ingin berkuasa.Apakah doa selama 60 tahun penantian untuk berkuasa di negara ini telah ditolak kerana keikhlasan perjuangan untuk Islam tidak ada pada hati pemimpin Parti Politik Pas?. Allahuallam!. Wassalam.


srikandi melayu berkata...

Salam bang Tuah..

tikam tuah..tikam..tikam kat akal pendek jebat tu..

tak per..tak per..tun teja tolong

HUDUD ongah ko jebat oiii..bila lak dasar perjuangan PAS nk kan hudud.. tak reti2 lagi nizar kata tak dak dalam perlembagaan PAS nk buat negara ISLAM..Islam PAS pun malap mcm lampu solar..ini lah dia org yg gunakan agama sejak brpuluh tahun menipu orang Islam...Nak pimpin masyarakat kelantan pun hancur..ade hati nak pimpin masyarakat M'sia, lagilah hancussssss

ehhh..kekanda jebat oiii..balik suruh Nik Aziz tukar dasar perlembagaan PAS dulu..masukkn HUDUD sebagai hala tuju..baru tak malu nk sebut kat sini...kasi ISLAM tu terang menderang bak gemilang dulu..baru bole sebut pasal hudud.. jgn gemilangkan kebodohan jer pandai..akidah pun hancur kat kelantan tu.. berhala bersepah2 kat sana..

kalau rase2 PAS ni bagus sangat kenapa tk de sorang pun wakil tukangsebat syariah pompuan PAS yg tawar diri sebat si kartika tu.. cakap jer lebih..pompuan dlm PAS ni kene gadai talak tiga dgn laki jer diorg sanggup..

haaaaa..ari tu kate PR kukuh kononnya..terbubar cawangan2 di ijok mmg menunjukkan PR itu kukuh dgn kebodohannya....

riak lah lagiriak lagiriak lagilagi lagi

tulah balasan utk org2 munafik yg menggunakan agama utk menipu org..

12 Comments:

TAAVEEKUN PERAK said...

salam bro,
teman sokong penuh abg tuah dan srikandi.hujah anda mmg tepat sekali.Pas yang hampas menyebabkan penang dirampas superkiasu.PKR yang sesak telah sabotaj dan jadikan sistem kerajaan melayu begitu rosak.Dap yang yg begitu pandai dah halus cara permainkan politiknya telah membodohkan sebodoh2nya melayu islam dalam PKR dan PAS.Laknatullah DAP.

Tanpa Nama said...

Bravooo..bravoo..powerlah komen mamak dan srikandi Tun Teja..Teruskan, dedahkan sehingga PRU 13, inshallah kita boleh tewaskan mereka.

Tanpa Nama said...

Melayu.

Si Jebat ni berguru dengan Tok Guru sesat..patut tak pandai menepis..rasakan kena sepak tepat di muka.

Hang Jebat said...

Salam .......

Abg Tuah dah tak mampu ke bertikam dengan hamba sehingga terpaksa guna pengikut setia membantu.

Ayuh Tuah kita bertikam lagi, hamba tak peduli, anak jantan bertikam biar cara anak jantan. Hamba jawab segala tomahan dangkal abg Tuah.

Alasan- alasan dangkal dari abg tuah :

BUKAN TAKUT KEHILANGAN KUASA WAHAI MAMAT OIII...TAKUT KEHILANGAN SEGALANYA NEGARA, BANGSA DAN AGAMA..
( kerana bukan takut kehilangan kuasalah, setiap kali pemilihan dari peringkat bawah sampai atasan sanggub guna cara haram ( Rasuah )... contoh paling terang KJ. Isa , Ali Rustam... keh...keh... aku faham inilah alasan orang poltik yang sayang pada negara, bangsa dan agama hanya duduk dirangking no 3.)

KAMI TAK YAKIN PAS MAMPU MENGEKALKAN KUASA DAN MEMARTABAT ISLAM DINEGARA NI..
( kerana keyakinan dangkal inilah tukang sebat cara syariah tidak ada seorang pun selama 52 tahun.memerintah. Bagusnya umno kerah usaha menjalankan perundangan Islam beruntunglah peminum arak, perompak rumah Abg Tuah ( kalau pernah kenalah )sebab tak dihududkan,.. keh...keh..)

SEKURANG-KURANGNYA UMNO MENGAKU JUGA SEMEMANGNYA MASIH KEKURANGAN DAN BANYAK YANG TAK DAPAT DILAKSANAKAN DINEGARA NI..
( siapa yang membuat pengakuan tersebut, ada siaran langsung tak macam ustaz Asri ( Arqam)biar semua rakyat tahu. bila ego menguasai diri inilah jadinya kahs utk abg tuah.)

JEBAT..ANTARA KAU DENGAN AKU..BELUM TENTU SIAPA YANG AKAN MASUK SYORGA DAN NERAKA..HANYA ALLAH YANG TAHU DAN MENENTUKAN...BUKANNYA KAU...!!!
( Ini telah melanggar etika bloger kerana buat fitnah pada aku. aku rasa tak ada pula aku seut tentang syurga.... faham balik etika bloger yang kau sanjung - sanjung tu.

Hang Jebat said...

sambungan....hujah dangkal abg tuah

APA..?? SOKONG PAS MASUK SYORGA..TAK ADA DALAM KITAB PUN..
KITAB MANA YANG KAU IKUT..??
KITAB SESAT NIK AJIS KE..??
PATUTLAH PUN..??

(Surah As-Saff Ayat 10-12 yang bermaksud: "Wahai orang-orang yang beriman, mahukah aku tunjukkan kepada kamu satu perniagaan yang menyelamatkan kamu daripada seksaan yang pedih (dalam neraka)?
Iaitu (dengan) kamu beriman kepada Allah dan Rasulnya, dan kamu berjihad pada jalan Allah dengan harta kamu dan diri kamu. Itulah yang paling baik bagi kamu sekiranya kamu mengetahui. Nescaya dia (Allah) mengampuni dosa-dosa kamu dan memasukkan kamu ke dalam syurga yang mengalir di bawahnya sungai-sungai, dan tempat tinggal yang baik di dalam syurga ‘Adnin. Itulah kemenangan yang besar."

( jangan jadi dangkal dalam menilai ayat al Quran,dibimbangi tanpa disedari abg tuah menuduh al quran tak lengkap).

TAK PAYAH NAK TARBIAH AGAMA DISINILAH..KAMI TAHU DAN YAKIN SEYAKIN-YAKINNYA DUNIA SEMENTARA AKHIRAT JUGA YANG KEKAL. YANG KAMI TAK YAKIN DAN TOLAK IALAH ISLAM PAS.
(“Demi masa, sesungguhnya manusia itu dalam kerugian, kecuali mereka yang berpesan-pesan kepada kebenaran dan mereka yang berpesan-pesan kepada kesabaran” -
Surah Al ‘Asr)... jangan jadi manusia jahil murakkablah abg tuah.

kata- kata ni siapa punya :

1.SULAIMAN DAUD (22/8/1993): "PADA PENDAPAT SAYA, UNDANG-UNDANG ISLAM TIDAK SESUAI DILAKSANAKAN DI MALAYSIA SEKARANG, LEBIH BAIKLAH UNDANG-UNDANG YANG ADA SEKARANG DIKEKALKAN."

2.NAJIB TUN RAZAK (20/4/1993): "NEGARA AKAN HURU HARA JIKA UNDANG-UNDANG ISLAM DILAKSANAKAN." "KERAJAAN KELANTAN HARUS DIPERTANGGUNGJAWABKAN JIKA BERLAKU HURU-HARA, KETIDAK-STABILAN POLITIK, PERPECAHAN DIKALANGAN UMAT ISLAM DAN KEGELISAHAN RAKYAT APABILA HUKUM HUDUD DILAKSANAKAN DI NEGERI ITU." Soal menentukan keamanan atau huru-hara sesebuah negara bukan urusan manusia. Itu adalah ketentuan Allah. Yang mewajibkan pelaksanaan undang-undang Islam ini adalah Allah. Yang menentukan keamanan juga adalah Allah.
"RAKYAT HARUS MENYOAL PELAKSANAAN HUKUM HUDUD ITU MENGUNTUNGKAN ATAU MENYEBABKAN PERPECAHAN, PERTENTANGAN DAN KETIDAK-STABILAN POLITIK. TIDAK SEMUA NEGARA ISLAM MENGAMALKAN HUKUM HUDUD, BAHKAN ADA NEGARA ISLAM LEBIH MAKMUR TANPA HUKUM HUDUD."


3.ISA SAMAD (26/3/2001): "TUAN-TUAN JANGAN PERCAYA DENGAN PAS. KITA SEMUA PASTI AKAN MASUK SYURGA. KALAU ADAPUN DIKALANGAN KITA YANG BUAT DOSA, DIA HANYA AKAN MASUK NERAKA BEBERAPA KETIKA, KEMUDIAN AKAN MASUK SYURGA BALIK. JANGAN BIMBANGLAH, KITA PASTI AKAN MASUK SYURGA."

Tanpa Nama said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama said...

SALAM ABG TUAH

HANG JEBAT BRKATA
kata- kata ni siapa punya :

1.SULAIMAN DAUD (22/8/1993): "PADA PENDAPAT SAYA, UNDANG-UNDANG ISLAM TIDAK SESUAI DILAKSANAKAN DI MALAYSIA SEKARANG, LEBIH BAIKLAH UNDANG-UNDANG YANG ADA SEKARANG DIKEKALKAN."

2.NAJIB TUN RAZAK (20/4/1993): "NEGARA AKAN HURU HARA JIKA UNDANG-UNDANG ISLAM DILAKSANAKAN." "KERAJAAN KELANTAN HARUS DIPERTANGGUNGJAWABKAN JIKA BERLAKU HURU-HARA, KETIDAK-STABILAN POLITIK, PERPECAHAN DIKALANGAN UMAT ISLAM DAN KEGELISAHAN RAKYAT APABILA HUKUM HUDUD DILAKSANAKAN DI NEGERI ITU." Soal menentukan keamanan atau huru-hara sesebuah negara bukan urusan manusia. Itu adalah ketentuan Allah. Yang mewajibkan pelaksanaan undang-undang Islam ini adalah Allah. Yang menentukan keamanan juga adalah Allah.
"RAKYAT HARUS MENYOAL PELAKSANAAN HUKUM HUDUD ITU MENGUNTUNGKAN ATAU MENYEBABKAN PERPECAHAN, PERTENTANGAN DAN KETIDAK-STABILAN POLITIK. TIDAK SEMUA NEGARA ISLAM MENGAMALKAN HUKUM HUDUD, BAHKAN ADA NEGARA ISLAM LEBIH MAKMUR TANPA HUKUM HUDUD."


SRIKANDI MELAYU:-
UTK JAWAPANNYA SILA LIHAT INFO:-
P/S: RAJIN2 LAH MENBACA WAHAI KEKANDA JEBAT

http://srikandi-melayu.blogspot.com/2009/04/logiknya-malaysia-dan-negara-islam.html

http://srikandi-melayu.blogspot.com/2009/04/terima-kasih-isac-atas-komen-anda-gee.html

http://srikandi-melayu.blogspot.com/2009/09/antara-hudud-rasullullah-hudud-nik-aziz.html

AbgTuah said...

BETULAH KATA MEREKA TU WAHAI JEBAT OII..!!

NIK AJIS PUN TAK SANGGUP NAK LAKSANAKAN DENGAN MENAGGUHKANNYA..

HJ HADI PUN SAMPAI BERUBAN TUNGGU AYAM BETINA BERKOKOK

HUSAM PUN SAMPAI DEMAN 3 HARI KERANA MEMIKIRKAN BAGAIMANA NAK MENJAWAB PADA DAP TENTANG KETERLANJURAN KATA-KATANYA..

SI NIJAR PUN TAK MENGAKU HUKUM HUDUD ADA DALAM PERLEMBAGAAN PAS..

TAPI HJ YANG TERKEBIL-KEBIL TU PUN PUJI PERINDANGAN SEKARANG KERANA MENGATAKAN HUKUM ISLAM SEBAHAGIANNYA DAH TERLAKSANA KERANA PERUNDANGAN SEKARANG ADALAH SEBAHAGIAN HUKUM ISLAM..???

UDAH LE JEBAT OII..KARANG MARAH PULA SAUDARA-MARA KAU SI DAP TU BILA DAPAT TAHU YANG PAS MASIH BERDEGAR-DEGAR BERCAKAP FASAL HUKUM ISLAM DAN NEGARA ISLAM..

BERSATULAH KAU DAN PAS KAU DIBAWAH LOGO BARU BERLAMBANGKAN ANAK DOT..DOT..TU..

MEMANG LAYAKLAH KAU DAN DAP TU..MASING-MASING TERLALAK DENGAN IDELOGI YANG IBARAT MACAM LANGIT DAN BUMI..SEMUGA JODOH KAU DAN PAS DENGAN DAP SEHINGGA AKHIR HAYAT..JANGAN NANTI DAH BERANAK PINAK BERCERAI BERAI PULA JADINYA

Hang Jebat said...

Salam....

Terima kasihlah abg Tuah atas nasihat mu itu.....

Blogger yang baik ialah yang sanggub menerima kritikan hasil dari karyanya. Tak payahlah nak masuk bakul angkat sendiri.

Ps : srikandi nanti lain masa abg jebat layan seri ye... sabarlah ye...

Tanpa Nama said...

Siapa yang belasah siapa bro??? sepatutnya anda patut berasa pening dgn jumlah peningkatan pembelasah pro UMNO yang telah berjaya meloloskan diri di dlm blog2 UMNO...sekurang2nya engkau tahu dan sedar bahawa masih tak cukup kelentong diberikan utk meyakinkan rakyat kpd UMNO/BN....engkau sepatutnya sedar bhw UMNO/BN di bwh Najib hanya lbh sbg tong kosong....hanya beretorik kosong sekadar menyedapkan hati...makin lama rakyat dpat menilai akan keburukan UMNO/BN selama ni...dan bolggers spt engkau juga perlulah bekerja keras lagi utk mencipta kelentong baru, namun hakikatnya sokongan kpd UMNO adalah statik dan mendatar sahaja....belum berbaloi dan tidak akan berbaloi....semuanya TONG KOSONG....

Tanpa Nama said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Tanpa Nama said...

Saya pun nak sokong sama..

(berbangga dengan kejayaan Amalina yang difitnah..dia orang tak boleh terima Melayu memang pandai)

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online