Jumaat, 23 Oktober 2009

BURUK SANGKA DAN PRASANGKA TU HASUTAN SHAITAN..!!

WOII..!! NIJAR CUKUP-CUKUPLAH TU..DAH JADI SEJARAH DAH..HEHEHE..!!

Buang buruk sangka terhadap kerajaan Pusat

KOTA BHARU 22 Okt. - Pemimpin Pas diminta membuang prasangka buruk terhadap usaha kerajaan Pusat membangunkan Islam di negara ini dengan tidak membangkitkan perkara remeh-temeh pada sidang Dewan Undangan Negeri (DUN).

Ketua Pembangkang DUN Kelantan, Datuk Alwi Che Ahmad (BN-Kok Lanas) berkata, kedua-dua pihak sebaliknya perlu menunjukkan tanggungjawab memelihara syiar Islam dengan menjalin persahabatan supaya pihak lain tidak mempersoalkan kredibiliti agama itu.

"Kita menghadapi masalah dengan adanya satu jurang pemisah yang besar antara BN dan Pas. Saya sebut ini sebagai jurang kepercayaan yang semakin melebar yang kita semua harus atasi dan bertanggungjawab,'' katanya.

Beliau berkata demikian ketika membahaskan titah ucapan Pemangku Raja Kelantan pada sidang DUN di sini hari ini.

Alwi mengambil contoh perbezaan pendapat yang wujud antara Mufti Perak, Tan Sri Harussani Zakaria dengan Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat mengenai tindakan ahli politik bukan Islam mempergunakan ayat suci al-Quran.

Ujarnya, perkara ini menjadi semakin meruncing apabila ia disebarkan oleh media dan menjadi tatapan umum sehingga menimbulkan pelbagai reaksi daripada masyarakat bukan Islam.

"Kita tidak sepatutnya mendedahkan kelemahan seperti ini kepada umum kerana ia hanya menyebabkan pihak lain mempersoalkan kita.

"Memang perbezaan pendapat adalah sesuatu yang amat baik dalam Islam tetapi jangan sampai kita sendiri bergaduh, bermusuhan dan tidak berhenti bercakaran," tambahnya.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1023&pub=Utusan_Malaysia&sec=Politik&pg=po_04.htm


KOMEN PENULIS..

ENTAH APA LAGI YANG TAK PUAS HATI.. SEGALANYA MEREKA TAK PUAS HATI….YANG TAK BETUL DI BIDAS DI KECAM OK FINE….TAPI YANG ELOK YANG BAIK UNTUK NEGARA UNTUK RAKYAT PUN SELALUNYA DI REMEHKAN..DI BIDAS DAN KECAM TAK HABIS-HABIS.

TAK ADA BUKTI..TAK ADA FAKTA…NO PROBLEM…BOLEH GUNA TAKTIK SPIN….SPIN SANA..SPIN SINI…SAMPAI PEMIKIRAN RAKYAT MENJADI KELIRU…JADI KELABU ASAP..!!.

ITULAH APA YANG BERLAKU MALAYSIA…TAK MACAM PEMBANGKANG DI SESETENGAH NEGARA, SEBAIK SELEPAS PILIHANRAYA PIHAK YANG TEWAS AKAN MEMBANTU PIHAK YANG MENANG UNTUK MEMBERIKAN INPUT YANG POSITIF BAGI KEBAIKAN BERSAMA.

INI TIDAK…MEREKA LEBIH SUKA RAKYAT BERTELINGKAH DIANTARA SATU SAMA LAIN. KALAU BOLEH MEREKA LAGI SUKA ADA JURANG PERBEZAAN DIANTARA MEREKA DENGAN YANG LAIN. KASI PECAH..!!! KASI PECAH..!!! SEOLAH-OLAH ITU MENJADI SLOGAN MEREKA DALAM AGENDA MENCAPAI MATLAMAT DAN CITA-CITA POLITIK SONGSANG LAGI SEMPIT MERAKA…!!!!

DEI..PEMANGKANG..CUKUP CUKUPLAH…BE FAIR LA…BE A GOOD AND POSITIVE-MINDED CITIZEN LA….!!

8 Comments:

Tanpa Nama said...

Yang kafir memang pasti akan ke neraka. Yang mengaku Islam tetapi melacurkan agama demi politik yang dianjurkan oleh Nik Ajis(Najis) dan pengikut setianya harus menjasi kayu arang yang membakar di neraka untuk selama-lamanya. Entahlah mudah-mudahan Allah jadikan hendaknya.

bat69

kuntakinte said...

SALAM, BRO, MASA DULU2 ZAMAN TEMAN KECIK BIASA KITA DENGAR GELARAN TIGA SUKU, UNTUK BUDAK2 SEKARANG YANG TAK BIASA DENGAR TIGA SUKU HA...INI LAH LAH DIA CONTOH TEPAT NI A JAR TIGA SUKU.

HANG JEBAT said...

aKU BERSETUJU DENGAN TAJUKNYA TAPI TAK BERAPA SETUJU DENGAN ULASAN ABG TUAH KERANA BERPIHAK. AKU PETI SEDIKIT ULASANNYA :

( ITULAH APA YANG BERLAKU MALAYSIA…TAK MACAM PEMBANGKANG DI SESETENGAH NEGARA, SEBAIK SELEPAS PILIHANRAYA PIHAK YANG TEWAS AKAN MEMBANTU PIHAK YANG MENANG UNTUK MEMBERIKAN INPUT YANG POSITIF BAGI KEBAIKAN BERSAMA.)

SEPATUTNYA IANYA DITUJUKAN JUGA KEPADA BN KERANA SELALU BURUK SANGKA DAN PRASANGKA KEPADA NEGERI YANG DIPERINTAH OLEH PR. SEPATUTNYA BANTU PIHAK YANG MENANG DENGAN MEMBERI INPUT YANG POSITIF BAGI KEBAIKAN BERSAMA.

TERAKHIR SEKALI TAJUK INI SESUAI UNTUK ABG TUAH UNTUK DIJADIKAN PANDUAN MUHASABAH DIRI TURUT SERTA YANG TAK ADA MAK BAPAK EH SALAH ... SORRY TANPA NAMA YANG MEMBUAT ULASAN MEMBABI BUTA.

ISAC said...

Salam,

Orang politik ni 2 x 5 aje Jebat...


Kita kena pilih yang kurang "teruk" di antara keduanya...

Kalau engkau duduk dah kaji balik tingkah-laku DSAI, dia ni bukannya pemimpin yang "berbaloi" untuk di"naikkan".

Dari mula2 dia jadi ketua pelajar, mogok lapar di Baling, beberapa siri demonstrasinya, masa dalam Abim, masuk Umno dan sekarang PR. Berapa teruk dia bedal Pas dulu, Pas pun mcm tu...Tapi kerana politik dan kuasa...Semua tu telah menjadi lipatan sejarah.

Dulu aku memang mengkaguminya...

Aku x nak mengata orang...Ko selidiklah dulu...

Nanti lain kali kita boleh bincang & bertukar2 pendapat...

Mana tahu aku mungkin bersetuju dengan engkau...

Wassallam

AbgTuah said...

ADUSSS JEBAT..

KAU KENA LAGI DENGAN ISAC...

CUBA LAGI HANG JEBAT...

Tok Jerai said...

Salam,

Buruk sangka dan prasangka tu hasutan shaitan!!, ada lagi..yang membuatkan orang buruk sangka dan prasangka pun hasutan shaitan juga!!!

Shaitan akan menghasut anak cucu Adam disegenap segi dan cara terutama yang lupa kepada Allahh..

Barang siapa yang tidak melupai Allah sahaja yang selamat..

HANG JEBAT said...

iNI BLOG YANG PALING KELAKAU AKU JUMPA KERANA BLOGGER TAK TAHU NAK MENGURUSKAN DENGAN BAIK, ABG TUAH .. ABG TUAH SEPATUTNYA KAU TEGURLAH SI ANAK RIMAU TU, KATA MACAM NI WEH.. ANAK RIMAU KAU DAH MELENCONG DARI TAJUK ASAL { BURUK SANGKA DAN PRASANGKA TU HASUTAN SHAITAN).INI TIDAK .... KIH ...KIH ..KIH. KALAU NAK SURUH AKU ULAS TENTANG DSAI BUATLAH TAJUK KHAS TENTANG ITU. ABG TUAH AGAKNYA FAIL DALAM MATAPELAJARAN BM NI. BUAT KARANGAN IKUT SUKA DIA JE SAMALAH DENGAN SI ANAK RIMAU TU..

PS; TANGKAP BELA ANAK RIMAU DI OK JUGAK.

kuntakinte said...

SALAM, BRAVO!!! KEJAYAAN PAIH MEMPROMOSI AYAT SUCI AL QURAN PADA KAFIR HARBI.... PERSOALANNYA CUMA SATU APABILA DI BACA DIK KAFIR HARBI NI KENAPA DI SAHUT KETAWA BERDEKAH2 DIK HARBI LAIN TERMASUK LAH PAK LEBAI2 JUMUD.

SEBAB BIAR TEMAN JAWAB... P O L I T I K MAKIN MENDALAM KALAU DULU ISILAH AGAMA ISLAM SAJA DI POLITIKKAN KINI DAH MAKIN SERIUS HINGGA KAN AYAT - AYAT SUCI PUN DI POLITIKKAN BERMAKNA PAIH MAKIN TERPESONG JAUH TERSESAT DI HUTAN AMAZON AKIDAHNYA.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online