Isnin, 11 Mei 2009

MATLAMAT SEBUAH KEMENANGAN..!

MATLAMAT KEARAH NEGARA REPUBLIK MULA MENAMPAKAN PUTIKNYA….

SEPERTI BIASA DAP KETAWA RIANG…

AN WAR GIRANG GUMBIRA…

MELAYU PAS BERSORAK BERARAK..

YA..MEREKA SEHARUSNYA KETAWA..GUMBIRA..BERARAK KERANA MEREKA TELAH MENANG…

MENANG KAMU HANYA UNTUK MENGALAHKAN KUASA DAN KEDAULATAN SULTAN KAH ?

ITU KAH KEMENANGAN YANG KAU PANGGIL SEBENAR-BENAR KEMENANGAN ?

BUBARKAN DUN…PILIHANRAYA DAN BERKUASA SEMULA LEBIH BESARKAH ERTINYA DARI KEDAULATAN SEORANG SULTAN..?

SHABAS, MEMANG HEBAT KAU MELAYU YANG SENTIASA MENANG SORAK.


DAN BACA JUGA KOMEN DARI SAUDARA ISAC..

YALAH....BILA MAHKAMAH MEMIHAK KEPADA PR, "MB NIZAR MASIH MB YANG SAH" PR AKAN BERKATA KEPUTUSAN MAHKAMAH ADIL, KENA HORMAT, KENA PATUH...

TAPI KALAU KEPUTUSAN MAHKAMAH MENYEBELAHI BN/UMNO, "OH MAHKAMAH TAK ADIL, HAKIM BERSIKAP MEMIHAK KEPADA BN/UMNO, HAKIM MAKAN RASUAH, HAKIM NAK PROJEK, HAKIM BILA PENCEN NAK JADI CHAIRMAN SYARIKAT GLC"

ITU LAH NILAI KEADILAN BUAT PAKATAN RAKYAT ! SEBALIKNYA WALAUPUN MAHKAMAH MEMBUAT KEPUTUSAN BAHAWA 3 DUN BEBAS YANG MENYOKONG BN/UMNO MASIH ADUN YANG SAH, SPEAKER DEWAN (SIVA) BOLEH MENGHALAU MEREKA DARIPADA MEMASUKI SIDANG DUN MACAM ANJING.

KENAPA TAK LIHAT MADSUD YANG TERSIRAT ?

1) DS IR. NIZAR SUDAH TIDAK MEMPUNYAI SOKONGAN MAJORITI DEWAN DUN PERAK. DIA BOLEH KENA PECAT SEKIRANYA MENGIKUT PERATURAN UNDI TAK PERCAYA DLM SIDANG DUN. WALAU PUN DIA MASIH MB YANG SAH, SEBENARNYA DIA TELAH HILANG MANDAT RAKYAT!

2) SULTAN MELAYU SUDAH KEHILANGAN TARING/KUASA (KEDAULATAN). MENOLAK MB YANG TAK ADA SUARA MAJORITI DI DUN PUN TAK BOLEH. KESIHAN RAJA2 MELAYU...ADE NEGERI TAPI TAK BERKUASA. SIAPALAH LAGI YANG BOLEH MELINDUNGI ORANG2 MELAYU SELEPAS INI.

3) SIVA LEBIH BERKUASA DARI SULTAN, MB DS DR. ZAMBRY DAN 6 EXCO BOLEH DIDAKWA MENGHINA DEWAN DUN KERANA MENERIMA PERLANTIKAN DARI SULTAN.

IKUTI JUGA KISAH MENARIK DIPAUTAN BERIKUT;

http://sekupangduas.blogspot.com/2009/05/bermulalahepisod-penderhakaan-bangsa.html
http://faisalrohban.blogspot.com/2009/05/mulianya-hati-bn.html
http://faisalrohban.blogspot.com/2009/05/sidang-tergempar-dun-perak.html

19 Comments:

Chairman Kaga said...

ELEH DAH KALAH KAU NAK MEMBEBEL SEMACAM. KAO TAK PAHAMKE, RAKYAT PERAK TU BENCI TENGOK SI HARAM JADAH ZAMBRY TU, BENCI SAMPAI YANG DAH PUTUS ROKOK TERUS HISAP KERANA NAK KAWAL FRAS. AKU TANYA KAO SOALAN DIREK, MENGAPA PUAK united malays national organization BEGITU TAKUT DAN BERTANDING DIPETI UNDI? APAHAL WANG BERATUS JUTA TAK CUKUP? PROJEK MI SEGERA RM 10 BILIION TAK MEMADAI?
HAKIKATNYA united malays national organization BERKUASA DI PERAK KERANA SOKONGAN DARI DUA PRODUK HARAM YANG DISYAKI PENGAMAL SEKS HARAM. KAO TAK PERASAAN BETAPA JIJIKNYA united malays national organization KELIHATAAN DI MATA ORANG UMUM. LEPAH TU, KAO UPAH BLOGGERS KARAT SEPERTI PARPUKARI, KALAU NAK BERHUJAH KENA MAKI HAMUN PLAK, LEPAH TU KOMEN ORANG DIA TAPIS. HARAM DAN PENGECUT ITULAH united malays national organization

AbgTuah said...

PUSINGLAH..

KENAPA PERLU PILIHAN RAYA SEMULA...BN + BEBAS SAH DAH CUKUP MAJORITI..DAN SULTAN PERKENAN?

KALAU PR DI SITUASI BN APA YG PR AKAN BUAT.LEPASKAN BEGITU SAHAJAKAH..?

KALAU ANUAR RAMPAS KUASA DENGAN TENTERA KATAKNYA..BN MOHON BUBARKAN DUN OK TAK PADA KAU..?

SEBENARNYA KAU TAK TAHU MELAYU PERAK AMAT MELUAT MELIHAT NIJAR HALVE-HALVE TU..TERUK BENAR SIKAP DURHAKANYA..

Mohammad Roslan said...
Ulasan ini telah dialihkan keluar oleh pengarang.
Mohammad Roslan said...

Salam,
Perbahasan sekarang bukan kalah atau menang di antara UMNO-BN dan PR.Cukup gembirakan hati kita sebagai rakyat negara ini ialah keputusan makamah Negara kita telah membuktikan negara ini mempunyai sebuah makamah yang adil dan luhur dalam Undang-Undang Negara.Mamak cukup bangga dengan Hakim yang berani dan mennyatakan pendirian mengikut Hukum undang-undang negara.Walau pun dalam hati kecil ini mamak rasa sedih dan kecewa tetapi bangga menjadi rakyat negara ini yang mempunyai parti politik pemerintah yang mementingkan Undang-undang negara terlaksana dengan se adil-adilnya.Inilah kerajaan Barisan Nasional-UMNO yang kita amat bangga.

Dalam fahaman Poltik liberalisma amat mempercayakan; setiap INDUVIDU adalah asas kepada undang-undang negara dan Masyarakat.Politik liberalisma juga menekankan kontrak sosial yang mana rakyat adalah pembuat undang-undang melalui wakil yang dilantiknya dan rakyat bersetuju terima-pakai undang-undang yang telah dibuatnya.Disinilah letaknya prisip "rakyat tahu apa yang terbaik untuk mereka".Maka sebagai rakyat kita perlu akur dengan Undang-undang yang kita buat sendiri walau pun ia pahit dan perlu ditelan untuk menghormati janji kita.Bagi BN Perak ingat "ESA HILANG ,DUA TERBILANG".Usahalah sungguh-sungguh dan jangan sekali takut risikonya.UTOPIA negeri Perak belum tamat lagi.

Bagi Pakatan rakyat cuma 'ikut hati mati, Ikut rasa binasa, ikut mata leta...janganlah sangkakan parti-parti Politik PAS,DAP atau PKR ini boleh memberi kenikmatan politik yang lebih baik dari BN-UMNO.Peringatan cuma janganlah sangka UMNO-BN ini yang "Intan di sangka Kelikir' nescya menyesal suatu hari di bumi sendiri.Wassalam.

p/s; baca dan fahamkan tulisan blogger "nalapambu" yang ingin beliau nak disampaikan secara radikal.Sungguh sedih oran melayu belum memahami apakah itu "Perpaduan Ummah"?.Politik Orang Melayu cuma "kail sebentuk umpanya seekor,sekali putus sehari berhanyut".Terima Kasih nalapambu!!!.masih yang tak sedar lagi?.

YANG GAMBI said...

Kawan setuju dengan pendapat Abang Tuah dan kekawan sealiran....
BN bukan takut pada pilihan raya, tapi adakah PR begitu ghairah tunjuk kekuatan ?

Sedarkah, kalau piliharaya diadakan, berapa kos yang akan ditanggung ? lebih baik peruntukan ini dibelanjakan untuk pembangunan rakyat.

Jangan angkuh sangat Pakatan Rakyat..... Jangan jadi Pak Kadok, menang sorak kampong tergadai....

Tanpa Nama said...

Bodoh lah kau ni Tuah..sikit sikit berselindung dibawah isu Raja..kalau lawan umno bererti melawan Sultan...Kalau cabar zambri bererti mencabar sultan..
Sultan dengan umno tu apa kena mengena..Umno..umno lah,apasal nak heret institusi Raja yang Mulia sekali dalam politik korang.Jangan diheret sultan didalam kancah politik.Kalau sultan tak menyebelahi korang,mulalah derhaka,kutuk sultan macam2...Ingat rakyat tak sekolah mcm tahun 60 an ke..

AbgTuah said...

KEPUTUSAN MAHKAMAH KENA AKOR..MAHKAMAH TAK SALAH...

BIAR 1000 KALI UMNO/BN KALAH TAK MENGAPA PADA AKU..

TAPI MENGHERET KEPUTUSAN SULTAN IMPLIKASINYA KEPADA INSTITUSI BERAJA AMAT BESAR...

KAU FIKIR SEDALAM-DALAMNYA.!!

Chairman Kaga said...

WAH NI TUAH NI BUKAN SEBARANGAN, KIRA PENDEKAR SPIN. TIME IMAM BESAR UMNO IAITU MAHADEY MELUCUTKAN KEISTIMEWAAN SULTAN, KAO NI ADA BISINGKE? TIME SI ANUAR MUSA DENGAN SELAMBA JE MENJADI PENENTU SIAPA YANG DUDUK DI ATAS TAKHTA DI KELANTAN, KERIS ITU KAO ADA HUNUS KE KAO GUNA UNTUK MAIN DUBUR PARPU?
AKU TANYA JE, KERANA NI NAMPAK MCM SPESIS HIPOKRIT, NAMAJE BERGELAR TUAH, TETAPI BERSAMA SELAMANYA DENGAN PEMBERONTAK MAMAK KELING YANG BEGITU GAH MENGENAKAN INSTITUSI DIRAJA

Chairman Kaga said...

TAK SILAP BUKANKAH AMENO YANG BEGITU MEGAH MEMAPARKAN KAIN YANG DEPA TULIS ' KAMI MAHU IDRIS .....'YANG TERAKHRI AKU MALU NAK SEBUT, RASA BEGITU JIJIK.

BUKANKAH AHLI UMNO DIPERLIS YANG MEMANGGIL MENTEHRI BESAR YANG DILANTIK BAGINDA RAJA PERLIS SEBAGAI PRODUK HARAM?

BUKANKAH IMAM BESAR AMENO MAHADEY A/L MOHAMAD YANG BARU BARU NI MENGHINA RAJA RAJA MELAYU DENGAN BERKATA BAHAWA KALAU DIBERI KUASA MUTHLAK, MEREKA AKAN MENYERAHKAN KUASA TERSEBUT KEPADA PENJAJAH.

ELEH..KALAU NI TAHAP BLOGGERS UMNO, AKU RASA LEBIH BAIK KAO BERHUJAH DENGAN BUDAK TADIKA. DAN MENGAPA PULA PARPUKARI DAH MACAM PENGECUT DAN TIDAK BERANI NAK TUNHUK KOMEN AKU NI...

Chairman Kaga said...

YANG GAMBI PULA SEKEOR,
SEKARANG united malays national organization NAK BERJIMAT CERMAT. KALAU NAK BUAT PILIHANRAYA APA YANG MAHAL SANGAT, TAK SAMPAI RM 1-2 JUTA. AKU RASA LEBIH MAHAL KAO NAK BAYAR PEMBELOT DAP TU, ORANG KATA DAH DAPAT LEBIH DUA PULUH JUTA RINGGIT LA WEI.

united malays national organization KONONYA NAK BERJIMAT. AKU MCM NI KETAWA HINGA TERBURAI KENTUK KU? KAO SURUHLAH MACAI NAJIB IAITU BOYFRIEND ALTANTUYA TAJA AJE PILIHANRAYA. KOMISEN BELI KAPAL SELAM SKORPENE YANG RM 500 JUTA TAK CUKUP KE?

YANG PRODUK HARAM UMNO DAN MCA KEBAS RM 12,000,000,000 DALAM SKANDAL PUSAT DAGAGAN BEBAS DI PELABUHAN KELANG MACAM MANA?

JAWABLAH YANG BUTA, KAH KAH KAH KAH

yang berikut pesanan buat parpuki
PARPUKARI PENGECUT. TAKDE BOLA BERDEPAN DENGAN CHAIRMAN KAGA

AbgTuah said...

UMNO TAK PERNAH MEMANJANGKAN SESUATU PERSELISIHAN FAHAM DENGAN SULTAN..SEMUA SELESAI DENGAN BAIK..

KAU ORANG DALAM DUN PUN NAK BELAGAK SAMSENG..BIARKAN RAJA MUDA MENUNGGU..

ITUKAH RUOA KAU SEBENARNYA..

YG..'KAMI NAK DERIS NATANG'..ITU DI TUJUKAN PADA WAK DOL SAID LAH MAKRUP.

TAK PAYAH SPIN LAGILAH..DALAM POKET AJE..

AbgTuah said...

WAHAI CHAIRMAN KAGA..TAK SANGKA KAU NI PUN JENIS DUDE JUGA YE..

28 + 3 = 31 UNTUL BN..BETUL KAN..

31 - 3 = 28 UNTUK PR..BETUL KAN

APA PULA NAK SUSAH-SUSAH BUAT PILIHAN RAYA SEMULA..

WHY NOT IKUT CARA SENANG TAK PERLU KELUAR WANG..TAK PERLU DERA RAKYAT KELUAR MENGUNDI..KITA IKUT SARANAN MAHKAMAH...MB PERLU DIPECAT DI SIDANG DUN..KAHKAHKAH

ITULAH KAU MATH PUN CUKUP MAKAN TU YG TAK PERNAH FAHAM..

AbgTuah said...

WOII CHAIRMAN KAGA..

MANA BUKTINYA 500 JUTA..NO PROVE NO TALK..

JANGAN JADI BRO SENGET KAU RPK TU..

MAIN TARBI ..MAIN HENTAM AJE..

LAST-LAST BERBLOGGER DARI DALAM CELL..KAHKAHKAH

Tanpa Nama said...

Sedikit pesanan kepada rakan-rakan blogger dan pengunjung blog saya.

Kita semua haruslah bersabar dan bertenang menerima keputusan Mahkamah hari ini. Semua itu ada hikmah disebaliknya.

Tak kan lari gunung dikejar. Manusia mampu merancang,tetapi Allah jua yang menentukan segalanya.

Pesanan saya kepada semua usahlah kita risau dan usahlah rasa gundah gelana. Jika tidak aral melintang Insyaallah Perak akan kembali ditadbir oleh BN dengan aman damai.

Kita hanya merancang, tetapi Allah jua yang menentukan. Kita sebagai orang Islam harus percaya kepada Qada & Qadar.

Ceritanya begini...

nizar bintang tiga akan mengadap Tuanku Sultan Perak,mungkin besok,mungkin lusa. Apabila mengadap Tuanku,beliau akan mencadangkan kepada Tuanku untuk membubarkan DUN.

Tuanku akan bertanya,mengapa kamu nak bubarkan DUN. Maka si bintang tiga akan menjawab kerana patik sudah hilang majoriti Tuanku.

Maka Tuanku akan berkata,sekiranya kamu hilang majoriti ianya harus dibuktikan didalam DUN,selaras dengan keputusan Mahkamah hari ini sebarang undi tidak percaya harus dibuat di dalam DUN.

Maka Tuanku akan mengarahkan sidang DUN diadakan untuk melihat bukti Nizar tidak lagi mendapat majoriti dan Dun yang akan membuat keputusan samada DUN Perak patut dibubarkan atau tidak.

Maka apabila Nizar membawa usul DUN Perak dibubar di dalam dewan,sudah tentu ianya tidak mendapat sokongan majoriti Ahli Dun. Ini kerana pengikut pakatan bintang tiga hanya ada 28 kerusi,manakala BN 31 kerusi.

Maka pada saat itu juga usul undi tidak percaya akan dibuat terhadap nizar bintang tiga ini. Sekali lagi nizar bintang tiga dan kuncu-kuncunya akan tumpas,kerana BN menguasai majoriti DUN.

Seperti yang saya katakan tadi,kita hanya merancang tetapi Allah jua yang menentukan. Manalah tahu kot-kot pada hari tersebut ada pula Adun-Adun BN 3-4 orang atau lebih yang nak menyokong nizar bintang tiga ni. Maka kita akan tewas. Tapi kita juga tak tahu kot-kot pada hari tersebut ada pula Adun-Adun pakatan bintang tiga ini yang memberi sokongan kepada BN.

Cuma apa yang saya bimbangkan disini ialah,takut tiga orang Adun bebas yang menyokong BN tersebut diculik dan disimpan oleh mafia-mafia sebelah sana. Maklumlah mereka mengamalkan politik binatang. Sepertimana bekas Adun Bukit Selambau dan Hilmi Malik hilang.

Apa pun saya yakin kita akan berjaya. Kita harus yakin pada diri sendiri dan pada orang-orang kita. Tetapi kita hanya mampu merancang,Allah jua yang menentukan.

Banyakan bersabar,banyakan berdoa dan sembahyang hajat,semoga kejayaan bersama kita. Masanya tak lama ,saya rasa mungkin dalam minggu ini atau minggu depan Sidang Tergempar Dun Perak akan diadakan.

Insyaallah minggu depan MB Perak akan jadi milik orang kita balik. Tiada apa kerugian bagi pihak kita. nizar bintang tiga akan dapat balik gaji dia yang tiga bulan lepas. Dr.Zamry kena pulangkan balik gaji yang dia terima tiga bulan lepas. Itu sahaja. Maka dapatlah nizar bintang tiga itu merasa balik masuk pejabat MB yang dia gila-gila kan itu esok.

Tadi selepas keputusan Mahkamah pun dia terus pasang balik di Mahkamah juga tulisan
MENTERI BESAR di kereta Camry kesayangan dia tu.


Cuma saya agak mushkil sedikit disini ialah bagaimana dengan keputusan p/raya kecil Bukit Gantang. Saya nampak ada ruang untuk calon BN memfail petisyen kerana nizar bintang tiga telah menipu didalam borang calon.

Di ruangan pekerjaan nizar bintang tiga menyatakan pekerjaan beliau sebagai Adun Pasir Panjang. Tidak sebagai MB Perak. Sedangkan beliau adalah MB Perak seperti mana yang diputuskan Mahkamah hari ini. Sebarang petisyen p/raya hendaklah dikemukakan dalam tempoh 60 hari selepas keputusan digezetkan. Apa pun kita sama-sama tunggu keputusan dalam hal ini.

Seperti yang saya katakan diatas,ada hikmah disebalik keputusan Mahkamah hari ini. Berikut adalah salah satu hikmah yang kita sudah boleh nampak

Tanpa Nama said...

KEPUTUSAN mahkamah mengenai MB Perak hanya teknikal sebab seperti kata Hakim MB boleh digugur jika ada undi tak percaya di DUN.

BN boleh buat usul itu dalam sidang Dun. Tapi notis sidang dewan itu ada. Notis ini akan mengambil masa beberapa hari, baru itu Dun boleh bersidang.

Perlu juga ditegaskan bahawa proses mahkamah ini belum selesai. Ada proses rayuan. Maknanya keputusan mahkamah adalah bersifat interim atau sementara. Interim sehingga habis proses rayuan.

Jadi peminat Pas, Dap dan Pkr jangan lah bersorak. Ini suku akhir sahaja. Ada separuh akhir selepas ini di mahkamah rayuan. Dan akhirnya final di Mahkamah Persekutuan. Baru itu pemenang sebenarnya akan diketahui.

Tanpa Nama said...

SEKADAR RENUNGAN- BN + Bebas masih 31 kerusi, Pembangkang tetap 28 , R Ganesan masih Speaker, Nizar WAJIB dapat perkenaan Sultan kalau nak bubar DUN. Kalau ikut demokrasi, majoriti satu pun dah dikira menang. BN ada 3 majoriti.

Namun Nizar nak adakan mesyuarat EXCO kerajaan negeri pakatan pembangkang di Ipoh jam 11 pagi esok.

Tapi Exco Nizar dah terkubur dengan sendirinya. Mahkamah cuma 'reinstead' Nizar sebagai Exco. Mahkamah 'silent' mengenai Exco Nizar. Mb dan Exco adalah entiti yang berlainan. Jadi Exco tu dah 'mati'. Mahkamah tak hidupkan mereka. Boleh kah kita bermesyuarat dengan orang mati?

Mohammad Roslan said...

Salam,
Ramai on-line blogger menyalahkan UMNO /BN dalam kemelut politik Negeri Perak.Sebenarnya Semua kekalutan ini berpunca dari Tuan Mahaguru master ji katak Anuar yang mengajar anak muridnya lompat katak.Bukan salah Pas dan Dap atau UMNO/BN.Ini yang buat bai kat utara ini amat marah dengan master ji katak nuar nie.Hidup dia penuh dengan lompat katak..Dari Abim ....>Pas ...> UMNO...> PKR..> PR..jadi orang mcm ini yang buat politik negeri perak kalut.Apa bila 3 YB dari PR lompat ke UMNO/BN BN jadi 31 dan PR jadi 28..jadi mana yang ada simple majority? BN/UMNO kan.Jadi dlm sistem demokrasi walau pun kelebihan satu kerusi dia lah pemenang dan berhak menduduki tampuk kerajaan negeri.

Masalah kedua terbesar ialah apabila BN nak panggil sidang DUN perak..tiba-tiba saja speakar SIVAJI BOSS ini, gantung ADUN BN pulak..dari original nak buat undi tak percaya MB tiba-tiba yang lain berlaku!.Fikir apakah BN/UMNO yang salah kah?.Jadi PR nak main desepsi politik bukan begitu?.Nak tak nak SIVAJI BOSS itu kena angkutlah...fair and square mah!.Asalnya siapa salah?PKR
&DAP tak jaga anak mereka...terbiar lari dari rumah!.siapa salah?. bukan PAS..parti politik PAS cuma melukut ditepi gantang di Perak!.Harapkan half blood MB nijar nie je?!.

Tentang YAM Sultan Perak mempunyai niat yang baik.Asalnya perkara kecik tetapi MB Nizar nak peluk bumi, sayang tangan tak sampai.Tuanku Sultan suruh dia sabar hingga PR13..tapi dia tamak.Kalau pun dia menang pun di Perak PR13 (kalau) nak tak nak kena jumpa Tuanku Sultan Perak tak?..masa itu mana nak letak muka.."Tuanku hamba mohon perkenankan MB?.Malu tak?.Dia tak fikir..rakus dan tamak..tak pentingkan rakyat perak kena undi...apa pii undi dapat gaji kah?Duit yang habiskan untuk Pilihan Raya boleh digunakan untuk rakyat bukan?.Adakah Nijar nie seorang yang sayangkan rakyat?.Bagi Bn/UMNO ini sebagai parti pemerintah negara perlu bertahankan simple majoriti dengan apa cara sekali pun.Itu sudah lumrah.Yang kuat selalunya tak mahu kalah dengan yang lemah.Itu adat kita janganlah beri penjelasan ikut malaikat pulak!.Kita nie manusia biasa!.JANGANLAH PERSALAHKAN BN/UMNO KEMELUT POLITIK DI PERAK.FIKIR SALAH SIAPA sudah tentu dimulakan oleh PKR & DAP...kalau nak maki ..maki si nuar..ha..ha..ajar orang lompat katak...wassalam.

Tanpa Nama said...

Tak kisahlah apa pun,yang penting perlantikan Zambri negro sebagai MB dan Exco nya adalah tidak sah..dan tdk boleh memerintah Perak.Kan dah malu tu...Sebagai pihak yg mendakwa sentiasa membela Sultan,kenapa UMN0 senyap apabila keputusan mahkahmah ini telah memalukan Sultan.
Zambri tu Sultan yg lantik,kenapa mahkamah berani menidakkan kuasa Sultan.Kenapa kuasa Sultan boleh dicabar di Mahkamah..Nampaknya umno bermain wayang,dgn mendakwa merekalah pembela Raja,tetapi disebaliknya dlm pemerintahannya telah membuang imuniti kuasa sehingga kuasa Raja tidak laku lagi,boleh dihina oleh mahkamah..umnolah penderhaka sebenarnya..

AbgTuah said...

EHH..UMNO JUGA SALAH KERANA AKOR KEPUTUSAN MAHKAMAH..

WOII MAT SPIN..MASUK WASHING MACHINE LAGI BAGUSLAH..KASI PUTIH SIKIT HATI TU..

TAK PERLU BICARA BANYAKLAH..MB SEMENTARA KAU TU MEMERINTAH TANPA MAJORITI...BESOK LUSA TERSINGKIR LAGI LAH TU..HEHEHE..

NAK MENANG HANYA KERANA INGIN BUBARKAN DUN..KAHKAHKAH..

ITU SAHAJA TUJUAN NYA.INGAT RAKYAT BUTA KE..RAKYAT NAMPAK..!

BUBARKAN DUN LEBIH PENTING DARI KEDAULATAN SULTAN SENDIRI..KAHKAHKAH

RASAKAN..ITULAH JADI KALAU SENTIASA RIAK TAKABOR DAN TAK SEDAR DIRI..AKHIRNYA TERGULUNG DALAM GOLONGAN HINA..PENDERHAKA KEPADA ULIL AMRI..

DAH DASAR KETUANAN RAKYAT TU LANUN..LANUN JUGALAH JADINYA

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online