Isnin, 11 Mei 2009

KAIL SEBENTUK UMPANNYA SEEKOR, SEKALI PUTUS SEHARI BERHANYUT.

Mamak Penang said...

Salam,

Perbahasan sekarang bukan kalah atau menang di antara UMNO-BN dan PR.Cukup gembirakan hati kita sebagai rakyat negara ini ialah keputusan makamah Negara kita telah membuktikan negara ini mempunyai sebuah makamah yang adil dan luhur dalam Undang-Undang Negara.Mamak cukup bangga dengan Hakim yang berani dan mennyatakan pendirian mengikut Hukum undang-undang negara.Walau pun dalam hati kecil ini mamak rasa sedih dan kecewa tetapi bangga menjadi rakyat negara ini yang mempunyai parti politik pemerintah yang mementingkan undang-undang negara terlaksana dengan seadil-adilnya.Inilah kerajaan Barisan Nasional-UMNO yang kita amat bangga.

Dalam fahaman Poltik liberalisma amat mempercayakan; setiap INDIVIDU adalah asas kepada undang-undang negara dan Masyarakat.Politik liberalisma juga menekankan kontrak sosial yang mana rakyat adalah pembuat undang-undang melalui wakil yang dilantiknya dan rakyat bersetuju terima-pakai undang-undang yang telah dibuatnya.Disinilah letaknya prisip "rakyat tahu apa yang terbaik untuk mereka".Maka sebagai rakyat kita perlu akur dengan Undang-undang yang kita buat sendiri walau pun ia pahit dan perlu ditelan untuk menghormati janji kita.Bagi BN Perak ingat "ESA HILANG ,DUA TERBILANG".Usahalah sungguh-sungguh dan jangan sekali takut risikonya.UTOPIA negeri Perak belum tamat lagi.

Bagi Pakatan rakyat cuma 'ikut hati mati, Ikut rasa binasa, ikut mata leta...janganlah sangkakan parti-parti Politik PAS,DAP atau PKR ini boleh memberi kenikmatan politik yang lebih baik dari BN-UMNO.Peringatan cuma janganlah sangka UMNO-BN ini yang "Intan di sangka Kelikir' nescya menyesal suatu hari di bumi sendiri.Wassalam.

p/s; Baca dan fahamkan tulisan blogger "nalapambu" yang ingin beliau nak sampaikan secara radikal.Sungguh sedih orang melayu belum memahami apakah itu "Perpaduan Ummah"?.Politik Orang Melayu cuma "kail sebentuk umpannya seekor, sekali putus sehari berhanyut".Terima Kasih nalapambu!!!. Masih yang tak sedar lagi ke ?.

nalapambu said...

BN/UMNO nampak jelas takut menghadai PRU di negeri Perak.

Pakatan Rakyat sekarang tidak masalah untuk menang di mana2 PRU untuk menumbangkan BN/UMNO.

Sekarang sokongan kaum bukan melayu sudah padu kepada PR.

Di mana2 kawasan penduduk Bukan melayu melebihi 30% PR pasti akan menang.

Kaum melayu berpecah kepada 3 kumpulan. UMNO, PAS dan PKR.

Jika bilangan penyokong PAS dan PKR sama jumlah dengan UMNO, BN/UMNO pasti tumbang. Kerana PAS dan PKR mendapat sokongan padu dari kaum bukan melayu dari DAP.

Di mana sahaja penduduk melayu ini sudah berada dalam PAS se kurang2 nya 25% dan dalam PKR lebih kurang 15%.

Jumlah ini ialah penyokong tegar PR, di kuatkan pula dengan sokongan kaum cina dan india dari DAP.

PR pasti akan dapat menawan semula Perak.

penulis said...

THANKS MY FRIEND MR. NALAPAMBU..ITUKAH SEBENARNYA HASRAT NIJAR AND PR ..MENAWAN SEMULA PERAK SELEPAS DUN DIBUBARKAN..PATUTLAH BERIYA-IYA SANGAT…!!

OH YA..IKUTI UCAPAN UNTUK MB NIJAR KHAS FROM RAKYAT PERAK DIPAUTAN DIBAWAH;

http://parpukari.blogspot.com/2009/05/tahniah-nizar-dari-penduduk-perak.html

PENULIS PERKENALKAN BLOGGER X PKR DENGAN PENDAPAT YANG MANTAP;

http://x-pkr.blogspot.com/2009/05/anwar-meludah-ke-langit.html

1 Comment:

Tanpa Nama said...

Betul tu mamak, heran masih ada yang tak sedaq diri macam nalapambu@nalapundek

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online