Selasa, 21 April 2009

MALAYSIA YANG AMAN DAMAI.

BERTAPA AMANNYA PENGHIDUPAN DI MALAYSIA DI BAWAH KEPIMPINAN BARISAN NASIONAL. BERBAGAI BANGSA, SUKU KAUM DAN AGAMA MAMPU DISATUKAN DAN HIDUP SECARA AMAN DAMAI, SALING BANTU MEMBANTU DAN PERCAYA MEMPERCAYAI ANTARA SATU DENGAN LAIN.

HASIL KEKAYAAN NEGARA JUGA DI NIKMATI BERSAMA SECARA ADIL DAN SAKSAMA. SEMUA INI ADALAH HASIL DARI KEBIJAKSANAAN DAN KEWIBAWAAN KEPIMPINAN NEGARA YANG SENTIASA BERUSAHA MENCARI FORMULA BAGI MENGEKALKAN KEHARMONIAN DAN MUHIBAH YANG KITA NIKMATI INI AKAN SENTIASA SUBOR DAN BERKEKALAN.

KEAMANAN YANG KITA NIKMATI INI HANYA AKAN DISEDARI DAN DIHARGAI SEKIRANYA KITA BANDINGKAN DENGAN APA YANG BERLAKU DI NEGARA LAIN. AMBIL CONTOH DI SRI LANGKA DIMANA LEBIH 100 RIBU PENDUDUK SRI LANKA DALAM ZON PERANG MENJADI PERLARIAN DAN MENCARI PERLINDUNGAN. PEMIMPIN LTTE TETAP DENGAN KEPUTUSAN UNTUK BERPERANG DENGAN KERAJAAN SRI LANKA, LANJUTAN DARI ITU DILAPORKAN RAMAI MANGSA DIKALANGAN WARGA EMAS, BAYI DAN KANAK - KANAK MENJADI MANGSA PEPERANGAN TERSEBUT.

TAPI MALANGNYA TERDAPAT GOLONGAN OPUTUNIS DI TANAH AIR YANG INGIN MENGAMBIL……

Untuk mengikuti artikel selanjutnya sila ke pautan dibawah;

http://ddinbunga.blogspot.com/

9 Comments:

Tanpa Nama said...

Syukur Malaysia aman dan damai.
Terima kasih BN.

Tanpa Nama said...

bro.. lu kasi wa gelak besar la bro, kasi Ampu tinggi bro, bro kalau lu ddk negara perang, rakyatnya nak keamanan, kalau ddk negara yg aman, nakkan kemajuan, kalau dudk negara yg dah maju nakkan ketelusan, wa tengok sudah 50 thn BN memerintah ketelusan masih ditahap negara kelas ke3 bro, wa kata lu jgn marah bro, kita kasih kubur parti kris, baru malaysia akan jd negara yg disegani.

AbgTuah said...

BRO YANG WA NAMPAK LA KAN BRO PAKATAN RAKYAT YANG TAK TELUS DAN BERMASALAH BRO..

TAK PERCAYA TANYALAH YB FAIRUZ KAU ORANG..KERANA TAK LAMA LAGI DIA AKAN DEDAHKAN BERBAGAI KEONARAN PAKATAN RAKYAT..

HAHAHA..BRO LU MAU DEBAT DENGAN WA...SEKARANG WA TANYA LU PULA BAGAI MANA KALAU KITA KUBORKAN PAKATAN YANG DAH HARU BIRU DENGAN PERBAGAI KRISIS DAN MASALAH..

DARI ISU KATAK..
ISU RAHSUAH..
PENYALAHAN GUNA KUASA..
GAMBAR PORNO..
ISU AKHLAK YANG BURUK..
ISU DURHAKA...
DAN BERBAGAI LAGI..

APA LU PUNYA KOMEN BRO..JANGAN LARI LAK...

kuntakinte said...

salam, bro tanpa nama, wa cakap sama lu jangan marah bro, tok nenek sama mak bapak lu bro hidup aman damai lahir lu ke dunia semua subsidi bro, sampai lu belajar wa tak tau la sekolah meneggah ka, Universiti ka semua atas kerja itu parti keris bro dan lu hidup sampai sekarang bro sampai buncit lu punya perut bro semua kerja parti keris bro. sikit ingat bro....pahala mesti mau cari dalam hidup bro, wa kasi lu jalan mudah cari pahala iaitu cukup setakat BERSYUKUR LA BRO....kalau tak ada itu parti keris bro keturunan lu duduk bawah jambatan kayu bro..kutip sampah buat makan bro...sikit ingat. kita dapat nikmat sekarang bro free...tak perlu nak keluar peluru tembak sana sini bro....selepas hisap susu lu punya mak punya t@t@k lu celek mata sudah senang bro. org lain mahu telus bro... lu punya puak haptrak macam anwar bro kasi cover depan belakang..phuiii

Mohammad Roslan said...

Salam Tanpa Nama,
Ketelusan yang bagaimana yang kamu nak?.Negara yang sedang maju lain caranya denga negara sudah maju seprti Amerika ...apakah bekas presiden Bush tulus pada Rakyat Amerika Brother cuba cerita mai?.Bukankah dia menipu rakya Amerika tentang negara Iraq mempunyai senjata besar-besaran dan mempunyai senjata kimia?.Dan menganjurka peperang keatas Iraq hingga mengorbankan 100,000 nyawa orang Islam.Apakah syarikat gergasi tulus sehingga bangkerap?.Apa yang brother nak tulus?.Pasal anwar?.Kerajaan tak tulus?.pasal rasuah kerajaan tak tulus?.Buktikan rasuah?.Perlu ada bukti..janganlah cerita mai 6 peti anwar itu ..nak ketawa terbahak-bahak..Jangan buat Fitnah..Fitnah,rasa dengki,tamak haloba nak berkuasa yang menyebabkan orang melayu dibawah penjajah 400 tahun bro...maka janganlah ulangi kesilapan yang lampau...Takat anwar nak jadi Perdana menteri yang tulus lupakanlah..bacalah sejarah dia ketulusan pada Pas,Pada Abim dan UMNO itu...anwar ini sebanrnya pelakon Tamil yang hebat..bila filem tamat yang rugi penonton yang beli tiket yang mahal dan masa yang terbuang sehingga 4 jam menunggu kesudahan jalan cerita untuk hero kahwin ha..ha..Wasalam.

Tanpa Nama said...

bro..lu kasi wa gelak besar... biarkan depa bro,setakat pemimpin atas duniawi ni tak hairan kan... kebanyakkan pemimpin depa ni nak suruh isteri menutup auratnya tak berani... depa ni hidup ingat duniawi je,

Tanpa Nama said...

Wa tak lari Bro.. lu banyak bikin persepsi bro, zaman sekarang org mahu berita yg benar, tak mau khabar2 angin, org mau berita dari berbagai sumber, bukan maklumat sebelah pihak, isu derhaka tu persepsi bro, isu rasuah, lu tgk sendiri bro semua kena buang bro, atau lari sendiri bro, wa nampak sapa yang suka rasuah dan menyeleweng hati dia akan cenderung ke UMNO, tak payah di suruh dia akan lari sendiri, lu mau ambil bekas2 UMNO yg ddk dalam pakatan yg tak mau ubah perangai tu, silakan bro, kasi bersih...

kuntakinte said...

salam, bro... kita pun tahu bro orang yang tersesat agama akan mirip pada kumpulan yg menyesatkan agama bro... UMNO pun tak hinggin bro sebab bahaya bro boleh rosak akidah bro sebab mempergunakan agama untuk seleweng otak umat bro... korang ambil lah bekas-bekas dan saki baki yg lusuh jadi ahli PAih...kasi cuci dalam UMNO golongan ajaran sesat bro...kah...kah...silakan...

semua orang tahu bro... bawa agama kejalan sesat bro.....

kuntakinte said...

salam, mamak letih je bagi penjelasan mamak.

sebab otak dah diselaput lemak babi.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online