Ahad, 1 Ogos 2010

RAKYAT MALAYSIA SEMUA SAYANG SATU MALAYSIA..TAPI TIDAK DENGAN LIM GUAN ENG.?

Syabas macha..!!

 Ini gambar ada tipu ka..?

Edisi Bongkar !!! Lim Guan Eng "HARAMKAN" 1 Malaysia di P.Pinang !

Pada Mesyuarat Exco Kerajaan negeri P.Pinang pada awal April 2010, Lim Guan Eng telah memutuskan bahawa logo atau slogan 1 Malaysia dilarang penggunaannya didalam semua Majlis Kerajaan Negeri di P.Pinang.

SUK telah diarahkan oleh Lim Guan Eng supaya mengeluarkan arahan kepada semua Jabatan dan semua Agensi negeri P.Pinang mengenai keputusan ini.

Tindakan Ketua Menteri P.Pinang ini dilihat sebagai satu bantahan serta protes terhadap kerajaan pusat. Dan ia juga seolah-olah menunjukkan Lim Guan Eng tak akan berkerjasama dengan kepimpinan DS Najib.

Tetapi ketika Majlis NCER di Langkawi yang juga dihadiri oleh Perdana Menteri, MB Perak, Kedah dan Perlis, Lim Guan Eng telah menunjukkan sikap bermuka-muka dan berlakon wayang opera cinanya apabila dia memakai tag 1 Malaysia di kotnya.

Konon-kononnya dia tak mempunyai masalah dengan gagasan 1 Malaysia tetapi sebaliknya dia "mengharamkan" penggunaan gagasan tersebut di P.Pinang. Ini menunjukkan bahawa Ketua Menteri bekas banduan ini amat buruk perilakunya dan dia juga memang kaki pembohong dan kaki putar !

Slogan 1 Malaysia dan juga Gagasan ini diilhamkan sendiri oleh YAB DS Najib. 1 Malaysia juga merupakan Aspirasi Nasional oleh Perdana Menteri bagi memupuk keharmonian masyarakat berbilang kaum di negara ini sebagai satu masyarakat berdaya maju dan juga mempunyai minda kelas pertama.

Slogan 1 Malaysia juga berasaskan prinsip-prinsip keadilan (bukan kesamarataan) bagi menghasilkan sebuah masyarakat yang sayang kepada negara dan bersama-sama berkerjasama memakmurkan Malaysia.

Jadi, tiada sebab untuk Lim Guan Eng mengarahkan larangan penggunaan 1 Malaysia di negeri P.Pinang. Tindakan Lim Guan Eng ini menunjukkan bahawa dia dan kerajaan DAP negeri mahu memboikot dan menolak gagasan 1 Malaysia dari kerajaan Pusat.

Nampaknya Lim Guan Eng dan DAP negeri telah melakukan penghinaan kepada seluruh rakyat Malaysia dan juga berniat jahat didalam "pengharamannya" terhadap 1 Malaysia di P.Pinang.

Sumber mediapematangpauh

MANGKUK BETUL APEK LIM GUAN ENG NI. LARANG PENGUNAAN 1 MALAYSIA DI NEGERI PULAU PINANG, TAPI YANG JELAS LOGO 1 MALAYSIA DISEMATKAN DI KOTNYA. INILAH YANG DIUBARATKAN LIDAH SERUPA BEWAK

INI BETUL-BETUL ORANG TAK BOLEH PERCAYA…TAK BOLEH PAKAI PUNYA CAKAP.

 Nampak muka Mat Bewak tak..??

LAGI SATU..JANJI YANG TAK PERNAH TERTUNAI IALAH JANJI SEBELUM PILIHANRAYA AKAN MENGHAPUSKAN PLAZA TOL SUNGAI NYIOR JIKA MEMERINTAH..

WOII..LIM GUAN ENG..ITU PLAZA TOL SUNGAI NYIOR BILA MAU KASI ROBOH..??

ITULA..CAKAP MANA PERNAH SERUPA BIKIN PUNYA…!!

14 Comments:

ISAC said...

Salam Bro,

Dia nak buat selogan baru...

"Semua DAP punya!!!" Air, pasir, tanah, Eli...

Kuda Perang said...

Bergeliga betul otak PM Malaysia mampu cipta gagasan 1Malaysia... setaraf dgn kebijaksanaan Benjamin Nentanyahu...

Tanpa Nama said...

Kuda perang tak usah nak cakap banyak, PRU nanti lu kena jilat itu lim punya barang la.

Lung Bruang eng mesti sayang sama lu.

jensi manuisa tak sedr diri.

JEBAT said...

Sekadar penilaian dan perbandingan persamaan di antara 1Malaysia dan 1Israel:

a. 1Israel adalah parti gabungan yang dipimpin oleh Ehud Barak yang menang pilihanraya Israel pada tahun 1999. Ia pada asalnya mengumpulkan Parti Buruh, Gesher dan Meimad dan kemudiannya bergabung dengan parti-parti agama Yahudi dan sayap kanan seperti Shas, Meretz dan beberapa parti lain.

b. 1Israel menandakan beralihnya dasar Parti Buruh menjadi lebih keras dan bersayap kanan; dengan kemasukan parti-parti lain di dalam gabungan. Ia merupakan gabungan pilihanraya yang mengumpulkan parti-parti perkauman bersayap kanan yang berbeza ideologi dan kepentingannya.

c. Sebab itu pendekatan yang diambil oleh Ehud Barak adalah dengan menumpukan kepada perkhidmatan-perkhidmatan yang ditawarkan oleh 1Israel kepada rakyat untuk mengalih perhatian pengundi daripada perbezaan ideologi parti-parti di dalam 1Israel.

d. Platform 1Israel menjanjikan perkhidmatan-perkhidmatan yang lebih baik terutamanya di dalam pendidikan dan kesihatan yang terpampang di papan tanda besar.

e. Mesej-mesej yang konsisten di papan tanda besar ini adalah tumpuan 1Israel untuk mendahulukan rakyat; dengan mendahulukan perkhidmatan seperti pendidikan dan kesihatan sebelum meluaskan kawasan penempatan Israel.

f. Jadi mesej 1Israel adalah “rakyat didahulukan”, mesej 1Malaysia adalah “rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan”.

g. Satu lagi inisiatif utama kerajaan 1Israel adalah dengan merombak sistem kesihatan. Di bawah 1Israel, fungsi Kementerian Kesihatan diubah dengan menjadi perancang dan mengurangkan penekanan kepada rawatan wad dan hospital – sebaliknya rakyat digalakkan mendapatkan rawatan pencegahan sebelum ke hospital; sama ada di klinik atau dengan ubat-ubatan yang diberikan.

h. Maka 1Israel penekanannya adalah klinik, di Malaysia kita ada Klinik 1Malaysia.

i. Selain itu di bawah 1Israel pelbagai tabung, yayasan dan kempen dilancarkan secara bertubi-tubi; semuanya di bawah payung 1Israel. Begitulah juga di Malaysia tiap-tiap hari kita disuap dengan pelancaran, yayasan (contohnya Yayasan 1Malaysia), tabung, kampung dan pelbagai lagi – semuanya konsep 1Malaysia

I malaysia = 1 ISRAEL (UMNOAPCO)

PERIBAHASA : JANGAN BIARKAN DIRI ANDA SEPERTI LEMBU DICUCUK HIDUNG.

srikandi melayu said...

Salam Semua

Walau apa pun perbandingannya.. Segala kebaikan utk rakyat sejagat berlaku di setiap negara & masyarakat, Tgjawab pemimpin utk merangka setiap kebaikan rakyat dari segi sosial, ekonomi, kesihatan, pertahanan dan kebajikan.. tp apakah pelan yg dirangka puak2 PR utk rakyat M'sia..

Tanpa Nama said...

dasar org tak bersyukur memang sentiasa tak puas,nak cari salah pemimpin yer....bolh belah...

JEBAT said...

DARI ULASAN SERIKANDI INILAH NAMANYA MATLAMAT MENGHALALKAN CARA.

Tanpa Nama said...

utk jebat la..

kalo semua untuk kebaikan apa salahnya sedangkan komputer atau perisian malah internet utk jebat mencarot pun dihasilkan oleh oleh yahudi..

Apai Ngelai said...

Guan Eng sayang cuma kat Singapore jer

Tanpa Nama said...

weii JEBAT gampang..bodoh ..sila..haramjadah..lahanat..

bodoh betullah kau nih ha..komputer..internet...tv...kereta...handphone tu bukan ke hasil asal ciptaan orang yahudi..

kalau dah bahalul sangat usah nak bagi fakta songsang lak.

ada ke satu malaysia nak disamakan dengan israel..

itu ke tarbiah harambezadah dari tok-tok guru giler karut marut..lagi nyayok kau tu..

kalau gitu sah..sah...sah...tok garu kau tu semua keturunan iblis kacukan jin afrit.

Tanpa Nama said...

nilah perangai munafik si kufur lahanat jebat haramjadah..

apa yg baik ditomah-tomah jadi tak biar tak baik dimata rakyat..

kalau tok garu harambezadah kau kata pula kawan dengan saitan tu tu mulia...si jebat ni pun kata tok garu dia tahap wali besar.

woii..jebat..tok garu kau ni..saitan pun dia sanggup berkawan..jika hanya untuk menjatuhkan UMNO.

woii..jebat giler...sedarlah..kau dah SESATTTTTTTTTTTTTT...

srikandi melayu said...

kanda jebat

itulah ulasan dan kesimpulan yg seri beri utk hujah kanda yg cukup panjang.. kalau kanda lihat dan baca semula secara tidak langsung kanda telah menyebut setiap perkara kebaikan yg telah kerajaan sediakan utk rakyatnya sebagai tgjwb

JEBAT said...

OELH ITU ROBINHOOD ADALAH BENAR DIMATA TANPA NAMA. KEH..KEH..KEH. CETEKNYA ISLAM KAMU.

kuchingitam said...

Tak apalah apa orang nak kata.yang penting PM ikhlas dalam mewujudkan 1 malaysia.

walau apapun yang di ketengahkan oleh kerajaan, pihak pembangkang tetap tidak akan merestu.dah memang sikap pembangkang,kalau mereka setuju itu bukan pembangkang.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online