Jumaat, 30 Julai 2010

BEKAS MELAYU TERAKHIR PKR: HARAMKAN DAP..??

HARAMKAN DAP!


Salam 2 all.

Cadangan mutakhir pemimpin DAP, Tony Pua, Ahli Parlimen DAP (PJ Utara) untuk memansuhkan diskaun bumiputra dalam sektor tertentu pembangunan sekali lagi membuktikan sikap cauvinis, rasis, anti Melayu dan anti perlembagaan yang dianuti oleh kepimpinan DAP. Dan yang paling malang, orang Melayu saperti Tan Sri Khalid Ibrahim boleh bersetuju dengan cadangan bodoh saperti itu.

Persoalannya bukan isu diskaun bumiputra, tetapi soal prinsip perlembagaan dan keharmonian kaum yang telah dibina sekian lama. Perkara berkaitan hak istimewa Melayu telah tercatat dengan jelas didalam Perlembagaan dan tidak perlu dikupas. Dan ini adalah antara formula kepada perpaduan dan keharmonian agama dan kaum selama ini.

Kepimpinan DAP kini semakin angkuh dan kurang ajar didalam mempersoalkan perkara asasi Perlembagaan. Mereka seolah-olah lupa sikap cauvinis dan rasis yang mereka amalkan adalah punca terjadi rusuhan kaum 1969. Dan bila kita mengingatkan supaya peristiwa hitam 13 Mei itu dijadikan iktibar, maka pemimpin DAP lah antara yang paling bising menyalak mendesak supaya peristiwa itu tidak diungkit-ungkit lagi. Kerana apa? Kerana mereka tidak mahu rakyat khususnya generasi baru mengetahui sejarah hitam mereka!!

Saya membaca lapuran Majlis Gerakan Negara (NOC) bertarikh Oktober 1969 yang membutirkan secara terperinci apa sebenarnya yang berlaku sebelum 13 Mei 1969. Kenyataan saperti "Melayu sudah tidak berkuasa", "ini negeri bukan Melayu punya", "halau Melayu keluar" dan macam-macam lagi yang dibuat selepas DAP memenangi beberapa kerusi di Selangor akhirnya mencetuskan perasaan marah orang Melayu dan berakhir dengan peristiwa berdarah itu. Dan ada antara petualang DAP yang aktif pada masa itu masih hidup dan melalak kesana kemari hari ini.

Kalau tahun 1969 mereka tidak mendapat sokongan orang Melayu, tetapi hari ini bukan sahaja Melayu haprak, pak janggoat-pak janggoat pun turut menyokong mereka. Maka bertambah besarlah kepala mereka, makin menjadi-jadi kesombongan mereka. Tambah pulak ada Melayu yang tergamak menawarkan jawatan Timbalan Perdana Menteri kepada puak-puak cauvinis ini. Hanya kerana nafsu serakah mahu menduduki Putrajaya!! Dan yang lebih teruk, Melayu haprak dan pak janggoat-pak janggoat inoi disamatarafkan dengan sahabat Nabi saw!!

Cuba bayangkan kalau tahun 1969, lebih 40 tahun lepas, mereka meraikan kemenangan kecil itu dengan memaki hamun dan menghina bangsa Melayu, cuba bayangkan apa yang akan mereka lakukan kalau mereka menguasai kerajaan persekutuan, apatah lagi menjawat jawatan Timbalan Perdana Menteri!! Tengok sendiri apa yang mereka buat di Pulau Pinang, Selangor, dan buat seketika di Perak. Dan yang paling malang, ada orang Melayu yang sanggup bersekongkol dengan pelampau-pelampau cauvinis dan rasis ini.

Dan ada antara Melayu haprak ini yang sanggup menipu diri sendiri dengan mendakwa persekongkolan ini adalah demi dakwah dan mendekatkan DAP kepada Islam. Apa yang saya nampak, mereka yang makin lama makin terikut-ikut rentak DAP. DAP semakin tegar dengan semangat anti Islam dan anti Melayunya. Kenyataan terbaru "mursyidul am" DAP Karpal Singh menolak sama sekali gagasan penubuhan negara Islam jelas membuktikan DAP masih dengan sikapnya. Dan ini sepatutnya sudah cukup menyedarkan bangsa Melayu yang beragama Islam bahawa mereka sedang bermain dengan api apabila rela diperkudakan oleh kafir harbi ini. Tetapi tidakn segelintir bangsa Melayu ini sanggup sekali lagi menipu diri sendiri dengan mendakwa kenyataan Karpal itu adalah kenyataan peribadi dan bukan pendirian DAP. Betapalah bangsa yang punya Al Quran ditangannya boleh menjadi begitu bodoh! Memang kebodohan itu bukan suatu jenayah, tetapi kebodohan itu akan membawa kemusnahan kepada agama, bangsa dan tanahair sendiri!!

Pada saya sikap cauvinis, rasis, ala komunis, anti Melayu, anti Islam dan anti Perlembagaan kepimpinan DAP ini semakin melampau. Hari demi hari mereka mengasak umat Islam dan orang Melayu dengan pelbagai isu. Daripada isu tanah, isu biasiswa, isu hak istimewa, kini menular kepada mempertikaikan institusi Islam, Raja-Raja Melayu, badan kehakiman, Polis DiRaja Malaysia, SPRM, SPR, Mahkamah Syariah membawa kepada isu-isu negara Islam, kalimah ALLAH dan lain-lain.

Sekiranya tidak dibendung segera, saya yakin sikap melampau kepimpinan DAP ini akan menjadi barah kepada kestabilan dan keharmonian agama dan kaum yang telah lama kita nikmati selama ini.

Atas alasan itu, saya percaya sudah tiba masanya kita bertindak tegas terhadap kepimpinan DsAP ini. Saya mencadangkan supaya Pendaftar Pertubuhan mengambil tindakan untuk membatalkan pendaftaran parti DAP ini, ianya hendaklah diisytiharkan sebuah pertubuhan haram yang membahayakan rakyat dan negara ini. Rakyat Malaysia tidak memerlukan kepimpinan yang cauvinis, rasis, berfikiran ala komunis, anti Melayu, anti Islam dan anti Perlembagaan saperti DAP. Meminjam kata-kata Presiden Ahmadinejad, "kepimpinan DAP ini wajib dihapuskan daripada peta politik negara ini"!!

Wassalam.

Zulkifli Bin Noordin

Khamis

18 Sya'ban 1431

29 Julai 2010


http://zul4kulim.blogspot.com/2010/07/haramkan-dap.html

KOMEN PENULIS..

SI-CULPRITNYA ADALAH PUAK JUAK MELAYU YANG BUTA MATA DAN HATI JUGA. 
 
DEMI INGIN SANGAT BERKUASA, PUAK-JUAK MANGKAK INI SANGGUP MENGADAI APA SAHAJA DAN TELAH MEMBUKA RUANG SELUAS-LUASNYA PADA DAP...TANPA MENGHIRAUKAN KONSIKUEN-KONSIKUEN DAN RISIKO YANG BAKAL DIHADAPI OLEH AGAMA DAN BANGSA.

13 Comments:

Tanpa Nama said...

Apalah Lu Olang mising-mising..Itu Nik Ajis juga kata DAPig manyak magus (bagus). Itu MB Selangor pun ada cakap itu magus jugak..

Biar itu Melayu tau siapa itu DAPag. Lama-lama Lu Melayu ha!! hilup (hidup) sama rata..sama rasa macam itu Bangla sama Indo (PATI) juga ha!ha!ha!

NASIB MELAYU

kuntakinte said...

Salam, Tony Phua menyambung Dan meneruskan perjuangan DAP di Perak masa memerintah 11 bulan d Perak dasar untuk memansuhkan kouta Dan diskaun unt bumiputera sedang di perjuangkan Dan dal am penyediaan kertas untuk diluluskan dal am mesyuarat exco unt dibawa ke sidang DUN hari berikutnya tapi tak sempat kerana kerajaan kecundang sebelum pilihanraya, syukur.

Kini perjuangan DAP diteruskan di SElangor apabila mereka melihat MB melayu Dan Exco Melayu hanya pak turut Dan tak bertelor. aWAS rakyat Selangor bertindak sebum menyesal, tenung Dan tatap wajah anak2 Dan
cucu2 sendiri kemudian fikirkan!!!!!

ISAC said...

Mungkin ada baiknya dalam PRU 13, Kumpulkan semua pemimpin2 DAP suruh bertanding di Kelantan.

TG Nik Aziz pun mungkin dah tak larat masa tu...

JEBAT said...

khas untuk tatapan puak juak umnoapcowahabibarangnaik

Berikut adalah 17 pengkhianatan Umno terhadap orang Melayu yang disenaraikan oleh Dato’ Kamaruddin Jaafar di dalam Majlis Hi-Tea tersebut;-

1. Melemahkan institusi raja-raja Melayu yang menjadi simbol ketuanan Melayu.
2. Melemahkan sistem kehakiman negara.
3. Menarik balik royalti rakyat petroleum rakyat Terengganu yang majoriti orang Melayu.
4. Memperkenalkan PPSMI; menghapuskan bahasa Melayu.
5. Menarik peruntukan geran kepada Sekolah Agama Rakyat, tempat belajar agama anak-anak Melayu.
6. Memperkenalkan meritrokrasi; mengurangkan peluang belajar anak-anak Melayu.
7. Memperkenalkan PTPTN dan mengurangkan biasiswa kepada anak-anak Melayu.
8. Persempadanan semula pilihanraya oada 2002; mengurangkan kawasan majoriti orang Melayu.
9. Menafikan hak royalti rakyat Kelantan yang majoriti Melayu.
10. Memperkenalkan Islam Hadhari yang mengelirukan orang Melayu.
11. Menyenaraiawamkan syarikat TH Plantation yang dahulunya dimiliki 100% oleh Tabung Haji dan dimiliki
oleh orang Melayu. Tetapi sekarang orang bukan Melayu boleh memiliki saham TH Plantation.
12. Menggabungkan syarikat-syarikat konglomerat orang Melayu iaitu; Sime Darby,Guthrie dan Golden
Hope, dan sekaligus mengurangkan peluang orang Melayu daripada tiga syarikat kepada satu syarikat
sahaja.
13. Memetik kenyataan Mufti Perak, Dato’ Harussani – 250 ribu orang Melayu murtad. Semua ini adalah di
bawah pemerintahan kerajaan Umno.
14. Mewujudkan Wilayah Iskandar yang menjadi zon bebas, maka orang-orang Singapura boleh masuk
secara bebas ke sana.
15. Krisis Menteri Besar di Perlis dan Terengganu apabila Umno sendiri yang menentang keputusan Sultan
di negeri berkenaan.
16. Membubarkan Kementerian Pembangunan Usahawan yang menjadi sumber bantuan usahawan-
usahawan Melayu.
17. Memperkenalkan liberalisasi ekonomi, maka sekaligus menghapuskan Dasar Ekonomi Baru yang
tujuannya membantu ekonomi orang-orang Melayu Bumiputra.

peribahasa biasa :

jangan biarkan diri anda seperti :

LEMBU DICUCUK HIDUNG

Tanpa Nama said...

makluman jebat...TH tu kerajaan BN yg bina. Sime Darby,Guthrie dan Golden Hope tu pun kerajaan bn yg tubuhkan. dasar ekonomi baru pun bn yg buat..jd lu sibuk psal pe? baik ko g cuci dosa2 pemimpin2 ko tu

JEBAT said...

kuda tunggangan tuah telah bersuara :

khas untuk kuda yang masih belum ada surat beranak ( tanpa nama ).

Dari 17 senarai yang aku tampalkan, kua jawab satu aje. itu pun jawapan yang bertaraf BAGAI LEMBU DICUCUK HIDUNG.

KUDA YANG BERNAMA KUNTAKINTE sambung dah.. next.

ps untuk kuntakinte :

AKU SUKA BENAR KAU CADANGKAN KEPADA TUAH KOMEN BAB
KENAPA PAS MENGKAFIRKAN UMNO DAN KENAPA KERJASAMA UMNO DENGAN BUKAN ISLAM HARAM. AKU TERNANTI-NANTI NAK KOMEN.

Ali Abdullah said...

Hang Jamban,

fakta ko memang fakta sampah..

Kalau nak tau sapa yang bohong buta2 depan rakyat ko rujuk balik Guan Eng.. Sapa yang dibagi tempat tempat duduk tapi kata tak ada?

Kalau ko nak tau sapa reka2 fatwa palsu ko tanya kat tok guru ko.. sapa yang kata undi BN tempah neraka?

Kalau ko nak tau sapa reka2 konspirasi konon nak pejatuh PM Kencing ko tanya kat Yahudi, sapa PR yang dibelanya?

Tanpa Nama said...

Salam rindu utk semua..

Dah malas nak melayan fahaman manusia yg buta hati ni, cakap ape pun dia jugak yg kononnya betul..

LAST MINIT said...

KITA TUNGGU DAN LIHAT PRU 13 NI SIAPA YG AKAN TERGOLEK BABI BARU PERINTAH 4 NEGERI MACAM PERINTAH SATU NEGARA NI AKU NAK BAGITAHU JANGAN MIMPI DAN JANGAN HARAP PKATAN RAKYAT NAK PERINTAH INI NEGARA APA LAGI DAP LANGKAH MAYAT ORG MELAYU DULU BARU BOLIH AMBIL INI TANAH MELAYU TOLAK MELAYU PAS SEBAB DIA SEMUA MELAYU PEMBELOT SAMA ORG MELAYU TALI BARUT DAP.

JEBAT said...

PUAK JUAK UMNOAPCOWAHABIBARANGNAIK HANYA TAHU MAKI ORANG JE KE....MENGAKU AJELAH UMNOAPCOWAHABIBARANGNAIK ADALAH PENGKHIANTA NEGARA SEBENAR.

TUAH AKU CADANGKAN SATU LAGI TAJUK :

KENAPA UNDI UMNOAPCOWAHABI MASUK NERAKA, SELAIN AMANAT TGHA DAN KENAPA KERJASAMA UMNO DENGAN BUKAN ISLAM HARAM.BIAR AKU KOMEN SELEPAS ITU.

WAHAI ADINDAKU SERIKANDI SUDAH LAMA KEKANDA MERINDUI ADINDA.

AKHIR KATA: JANGAN BIARKAN DIRI ANDA MENJADI LEMBU YANG DICUCUK HIDUNG.

sangtukangkata said...

ABEH YG PUAK2 BENGGONG TONGGENG JUBOQ KAT DAPIG TAK MENGUTUK KER.. CEH PIGIDAH.. CAKAP JER LEBEH KEJE TAK BUAT TELORTAKDE.. APA KEBERNIAN PAS N PKR DLM MEROBEK EGO DAPIG.. BUKAN JADI KUDA KUDA KUDA TUNGGANGAN KER KEH KEH.. SEDARLAH WEI...

Tanpa Nama said...

Salam kekanda Jebat..

Sri jawab dgn soklan.. Kalau kerjasama antara bukan Islam itu haram..Apakah pula hukumnya bila PAS berkerjasama dgn kafir DAP.. Kalaulah tujuannya utk berdakwah, berapa ramai pulak org2 dlm puak2 DAP yg telah menerima cadangan utk penubuhan negara ISLAM dan berapa ramai pulak dari org2 DAP yg dah memeluk ISLAM

Tanpa Nama said...

semua kaum melayu memang tak boleh di guna pakai cakap tak serupa bikin sembang tak nak jatuh cakam serupa macam kepala butuh.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online