Ahad, 14 Februari 2010

50 AHLI PARLIMEN AUSTRALIA BIADAP

 

Gesaan Ahli Parlimen Australia biadap

KOTA BELUD: Naib Pengerusi Kelab Penyokong Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC), Datuk Abdul Rahman Dahlan menyifatkan gesaan 50 Ahli Parlimen Australia supaya kerajaan menggugurkan tuduhan liwat terhadap Penasihat Parti Keadilan Rakyat (PKR), Datuk Seri Anwar Ibrahim sebagai biadap.

Beliau menegaskan, Malaysia bukan budak suruhan Australia dan negara ini mempunyai kedaulatan undang-undang serta institusi kehakiman yang bebas daripada pengaruh mana-mana pihak, termasuk kerajaan.

"Mereka mungkin boleh memberi pendapat tetapi untuk meminta kerajaan menggugurkan dakwaan kes berkenaan adalah tindakan biadap,” katanya pada sidang media selepas majlis pembayaran elaun sara hidup nelayan Persatuan Nelayan Kota Belud, di Dewan Tun Said, di sini semalam.

bharian

KUALA LUMPUR 13 Feb. – Gesaan 50 ahli Parlimen Australia agar kerajaan menggugurkan pertuduhan liwat ke atas Datuk Seri Anwar Ibrahim memperlihatkan mereka tidak memahami sistem demokrasi berparlimen di sini.

Presiden Pergerakan Keadilan Sedunia (Just World Movement), Dr. Chandra Muzaffar berkata, dalam sistem berkenaan yang turut diamalkan di negara itu, kerajaan yang merupakan sebuah badan eksekutif tidak berhak meminta badan kehakiman menggugurkan kes tersebut apatah lagi setelah perbicaraan bermula.

Menurutnya, permintaan itu juga merupakan sesuatu yang janggal kerana jika diperhatikan, Anwar telah diberikan sepenuh hak untuk memfailkan beberapa petisyen dalam mempertahankan dirinya sehingga perbicaraan itu tertangguh 18 bulan dari tarikh sepatutnya.

‘‘Kenapa mereka ghairah pertahankan Anwar, adakah ini menguatkan dakwaan bahawa Anwar merupakan darling of the west seperti yang telah kita dengar beberapa tahun lalu.

‘‘Jika benar anggota Parlimen Australia itu mendokong dan menjuarai sistem demokrasi, apakah pula nasib pengadu dalam kes liwat itu iaitu Mohd. Saiful Bukhari Azlan? Siapakah yang membelanya?’’ soal Chandra ketika dihubungi Mingguan Malaysia di sini, hari ini.

Beliau mengulas tindakan 50 penggubal undang-undang Australia baru-baru ini yang menggesa kerajaan Malaysia menggugurkan kes liwat terhadap Anwar dengan alasan ia akan mencemarkan imej negara.

Dalam laporan agensi berita asing semalam, Pengerusi Jawatankuasa Kecil bagi Hal Ehwal Luar Parlimen Australia, Michael Danby berkata, pendakwaan liwat kali kedua ke atas Anwar merupakan sesuatu yang memalukan sistem demokrasi di Malaysia dan merasakan mereka perlu menyokong pemimpin pembangkang.

KOMEN PENULIS;

MEMANG TERNYATA 50 AHLI PARLIMEN AUSTRALIA BIADAP. TANPA RASA SEGAN SILU BERANI MEREKA CAMPURTANGAN DAN MEMPERTIKAI KEDAULATAN UNDANG-UNDANG DAN INSTITUSI KEHAKIMAN NEGARA MALAYSIA.

MEREKA TIDAK SEPATUTNYA MEMPERTIKAIKAN KEDAULATAN UNDANG-UNDANG SESUATU NEGARA YANG BERDAULAT. TINDAKAN MEREKA INI SEOLAH-OLAH TERPENGARUH DENGAN TELUNJUK PIHAK-PIHAK YANG TERTENTU YANG BERKEPENTINGAN.

TINDAKAN MEREKA JUGA SEOLAH-OLAH INGIN MENCALARKAN IMEJ DAN KEDAULATAN NEGARA KITA DIMATA DUNIA.

KERAJAAN PERLU BERTEGAS DALAM HAL INI DAN PERLU MENGHANTAR BANTAHAN RASMI KE CANBERA AGAR MEREKA MEMINTA MAAF DIATAS KEBIADAPAN MEREKA DAN TIDAK LAGI MENGULANGI PERBUATAN YANG SAMA. !

JANGAN SEHINGGA KITA BERKEMPEN 'BUY AUSTRALIAN LAST'

6 Comments:

Antibarua said...

Tak heran langsung dengan permintaan manusia-manusia biadap ni sebab asal usul mereka daripada penjenayah-penjenayah di Eropah yang dibuang ke Australia bekerja di lombong emas.. penjenayah mana tahu erti sopan santun.. tapi penjenayah dimalaysia ni si CIFUT BABI... diberikan layanan terlalu istimewa pulak... sial punya CIFUT/...

mokhtar out

akai adaka?

Tanpa Nama said...

tak tumbuh tak melata...tak sungguh orang tak kata.. memang sungguh kut tak de tusukan.. he..he.. tusuk dengan jari sendiri...

warisan tmk said...

Anwar nampakinya begitu NERVOUS sekali di dalam menghadapi perbicaraan ini.

Berani kerana benar, takut kerana salah.

Terdapat petunjuk-petunjuk awal bahawa Anwar akan didapati bersalah.

YANG GAMBI said...

Abang Tuah, ini bukan sekadar biadapnya MP-MP Autralia, lebih menampakkan kurang ajarnya nya si Nuar..... menampakkan juga si Nuar sudah terlalu gegel dengan kemungkarnya....... bagi kawan tak payahlah Nuar nak susah-susah mintak tolong dari luar..... umum aje kat oarang ramai yang dia sudah insaf dengan kemungkarannya...... mungkin ada pertimbangan....

Tanpa Nama said...

Australia penyamun
Penyamun keturunan British
Jaguh bola sepak Asia tapi benci orang Asia
Orang putih Australia memang takde otak
Penyamun keturunan British serang pelajar China dan India
Orang putih Australia macam binatang
Orang putih Australia takde otak
Majulah keturunan penyamun jaya!
Orang putih Australia takde otak
Majulah keturunan penyamun jaya!

Kalau orang putih Australia benci orang Asia, memang patut halau Australia dari anggota AFC.Ibupejabat AFC kat KL

Tanpa Nama said...

Australia penyamun
Penyamun keturunan British
Jaguh bola sepak Asia tapi benci orang Asia
Orang putih Australia memang takde otak
Penyamun keturunan British serang pelajar China dan India
Orang putih Australia macam binatang
Orang putih Australia takde otak
Majulah keturunan penyamun jaya!
Orang putih Australia takde otak
Majulah keturunan penyamun jaya!

Kalau orang putih Australia benci orang Asia, memang patut halau Australia dari anggota AFC. Ibupejabat AFC kat KL

Australia berlagak sebagai sherif Asia Tenggara

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online