Selasa, 26 Januari 2010

JOHOR HERE I COME..


Lawati Johor Darul Takzim..
(gambar sekadar hiasan)

Polis bawa Aduka Taruna dari Kelantan ke Johor


Harakahdaily

KUALA LUMPUR 26 Jan: Penulis blog Aduka Taruna yang didakwa menyiarkan tulisan yang menghina Almarhum Sultan Johor dilaporkan telah menyerahkan diri kepada polis petang semalam di Kota Bharu.

Menurut laporan dalam blog beliau, “AT (Aduka Taruna) telah pun menyerah diri dan membantu siasatan pihak polis.

“Insya-Allah, kita doakan semoga beliau bersabar akan dugaan yang menimpa beliau.. semoga ada hikmahnya di kemudian hari.

“Kami, rakan AT akan sentiasa membawa berita terkini terus kepada anda,” tulis blog berkenaan yang kini dikendalikan oleh pihak lain.

Penulis berusia 28 tahun itu ditahan di Kota Baru, Kelantan petang semalam sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Muar.

Ketua Polis Johor Datuk Mohd Mokhtar Mohd Shariff mengesahkan penahanan penulis itu, yang disiasat mengikut Seksyen 233(3) Akta Komunikasi dan Multimedia.

Penulis dari Seremban itu dikatakan menyembunyikan diri di Kota Baru selepas butiran peribadinya tersebar dalam internet.

IKUTI BUTIRAN SELANJUTNYA DIHARAKAHDAILY

WELL ADUKA..INI PELUANG FREE NAK MELAWAT JOHOR DAN KEINDAHANNYA. RAKYAT JOHOR TERDIRI DARI MEREKA YANG AMAT TINGGI BUDI BAHASA, ADAT RESAM SERTA ADAT SOPAN KETIMURANNYA. PENULIS PASTI ANDA TENTU GEMBIRA DAN SELISA KETIKA BERADA DI JOHOR..!!

10 Comments:

YANG GAMBI said...

Salam Abang Tuah,

Kalau benar si AT ini anak jantan, kenapa mesti lari ke Kelantan dari Negeri Sembilan...... kenapa tidak serah diri di Johor......

INilah kebaculan pencacai-pencacai hamPAS...... macam tok-tok guru mereka juga...... bacul dengan sergah DAP, pondan dengan ugutan kalimah Allah..... nasib baik ada seorang manusia dalam PKR yang menjadi pejuang Islam tulin mempertahankan kalimah Allah......

Harapkan hamPAS....... takut hilang kuasa dan jawatn, mereka sanggup lelong bangsa Melayu dan agama Islam pada si kafir....

hilbert said...

Salam AbgTuah,

harapan saya, walau sebesar mana sekalipun kesilapan yang telah dilakukan oleh Aduka Taruna, saya harap beliau akan diadili secara adil oleh undang-undang yang telah termaktub dan bukannya oleh undang-undang yang berada dibawah undang-undang kerana dari sisi undang-undang negara setiap dari kita adalah tetap sama iaitu tidak lebih dan juga tidak kurang.

walaupun saya sama sekali tidak bersetuju dengan perbuatan beliau menghina Almarhum Sultan Iskandar sehingga melukakan hati seluruh rakyat Johor namun saya juga tetap bersetuju beliau harus dikenakan tidakan yang sewajar menurut undang-undang yang telah sedia ada tapi dalam pada itu ada satu kelebihan yang ada pada beliau yang patut kita terima yang ianya langsung tiada pada Raja Petra Raja Kamaruddin, Hilmi Malik, Bala dan yang lain2nya lagi termasuk Anwar Ibrahim, Khalid Samad, Lim Kit Siang, Nik Aziz dan mereka yang sama jenis dengan PKR,PAS serta DAP iaitu sikap berani bertanggungjawab serta cepat sedar...

Tanpa Nama said...

Salam Sejahtera Abang Tuah,

Kawan kira kira,hukuman yang patut dijatuhkan keatas "Ade Ke Terune???" ini ialah dihukuman jentik oleh seluruh rakyat Negeri Johor Darul Takzim.

Nampak tak lah berat dan zalim sangat. Tapi kalau dah semua lebih 4 juta rakyat Johor jentik Mamat ni, apa agaknya kesudahannya.

Cuba kita fikir-fikirkan......

Tanpa Nama said...

hai...!!! satu saja kah bloger yg menghina almarhum sultan Johor??? kenapa dia sorang jer yg kena??? banyak lagi blogger bukan melayu yang hantam serupa itu macam....kenapa UMNO tarak kasi lepot polis????????????? kenapa UMNO tarak bising???? oooo..lu hantam bangsa lu sendili, tapi org lain lu takut ma...bodoh lah lu...

Tanpa Nama said...

hai...!!! satu saja kah bloger yg menghina almarhum sultan Johor??? kenapa dia sorang jer yg kena??? banyak lagi blogger bukan melayu yang hantam serupa itu macam....kenapa UMNO tarak kasi lepot polis????????????? kenapa UMNO tarak bising???? oooo..lu hantam bangsa lu sendili, tapi org lain lu takut ma...bodoh lah lu...

Jeffry said...

JGN LUPE UP DATE BRO..KASI UP DATE!

Tanpa Nama said...

skang dh sampai JOHOR.. so update diharamkan di JOHOR... hahaha.. lepas ni senyaplah aduka ni..

Tanpa Nama said...

halo...halo...

Apa ni bising2 macam ayam betina baru lps bertelur??? inilah bodohnya UMNO, sikit2 bising..apa benda lah...banyak lagi blog bukan melayu yang buat lagi teruk dr AT, apa ko sebok ker???
ginilah...apa yang aku lihat dan teliti dan atas pemerhatian aku, sebenarnya yakin aku nyatakan bhw AT adalah bloger UMNO yg menyamar sbg pro Pas..well...!!cuba lihat dan renung betul2...UMNO gunakan AT (belaan dia) sbg lidah pro PAS utk digunakan satu hari nanti spy dapt memberi sumbangan balik kpd UMNO (ini dikira sumbangan AT pd UMNO lah)....kenapa aku kata gitu??? nah..jika dilihat modus operandinya, memang bagaikan dirancang secara halus...AT yang dikenali sbg pro Pas akhirnya menggemparkan tatasulia rakyat kpd rajanya apatah lagi al marhum sudah mangkat!!! apa tujuannya???? untuk memburukan imej Pas dgn mengatakan bloger PAS lah yg menghina almarhum dan buruklah imej Pas seluruhnya...dan AT berangkat ke Kelantan di masa dia dicari polis sungguh pelik dan aneh...kenapa dia pergi kelantan??? supaya lbh kuat hujah mengatakan bhw AT memang org PAS!!!!dia nak berlindung pd Pas kelantan!!!!dan Pas kelantan pun layan AT dgn baiknya maka timbullah satu lagi permainan fitnah UMNO yg menyatakan bhw lihat Pas kelantan melindungi AT sbg pengkhianat raja/sultan...UMNO akan "spin" isu ini...dan isu royalti minyak akan terhapus atau terbantut dr fikiran org kelantan...hanya disebabkan olh seorang AT...sungguh licik dan jelik permainan UMNO ....

inilah adalah permainan seni politik bagi org yg celik mata hati dan akal..bukan org yang pandai bermain silap mata yg bisa membuat rakyat terlopong mulut...UMNO cukup licik dgn silap matanya, yg membuatkan rakyat (dululah) rabun...tapi kini sudah celik....jadi kes ini tak perlulah digembar-gemburkan...tak der pek dahnya...ada gak blogger bangsa lain yg lbh teruk dr AT, nape korang tak bising???

teruk UMNO nih!!!

poppiapap said...

Cair lar ngko Aduka, tp yg pastinya yg pastinya anda akan "berduka!"

Kesian, kerana otak bau bangkai, jari penuh taik, badan merana kat jerjak besi!! Kerana jari badan binasa.

Kesian mak bapak dia, anak org baik2 boleh jadi malaun mcm ni..

Tanpa Nama said...

apala korang ni...kalau lu orang nak kutuk AT tu jgnla libatkan keluarga n mak bapak dia...lu orang tu yg kutuk dia mcmla baik sgt..entah2 lebih jahanam dr dia..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online