Isnin, 14 Disember 2009

SEKUPANGDUA, JASA MU TETAP DIKENANG.


SALAM SAHABAT KU SEKUPANGDUA..SEMUGA SAHABAT BEROLEH KESIHATAN DAN KESEJASTERA SENTIASA.

TERHARU MENDENGAR BERITA SAHABAT INGIN MENINGGALKAN PERJUANGAN ALAM SIBER.

BERAT RASA HATI KAMI MELEPASKAN SAHABAT KU SEKUPANG DUA MENINGALKAN PERJUANGAN ALAM SIBER INI. SEKIRANYA DAPAT DITAHAN INGIN SEKALI TANGAN INI MENAHAN MU WAHAI SAHABAT. TAPI KAMI PERCAYA SAHABAT TENTU MEMPUNYAI SEBAB TERSENDIRI YANG AMAT PENTING LAGI PERIBADI YANG HARUS DISELESAIKAN DULU.

KEHILANGAN SAHABAT KU DARI ALAM SIBER KELAK TETAP AKAN KAMI RASAI DAN RINDUI.

PERCAYALAH WAHAI SAHABAT KU SEKUPANGDUA, DIHATI INI SENTIASA BERBANGGA DAPAT BERKENALAN DAN BERSAMA-SAMA BERJUANG DENGAN SAHABAT YANG KAMI KETAHUI MEMPUNYAI JIWA YANG BESAR DAN KEKUATAN SEMANGAT YANG AMAT TINGGI LAGI TULEN UNTUK MEMBELA BANGSA DAN AGAMA.

KAMI TETAP MENUNGGU SEKIRANYA SATU HARI NANTI SAHABAT TERINGAT UNTUK KEMBALI BERSAMA-SAMA BERJUANG DI ALAM SIBER.

JASAMU TETAP KU KENANG SAHABAT....

HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!
HIDUP MELAYU!

SALAM PERJUANGAN,


ABANGTUAH.

http://sekupangduas.blogspot.com/2009/12/wasiat-sekupang-dua-aku-undur-diri.html

8 Comments:

taipingmali said...

kenapa ni? apa yg berlaku..patut le teman call tak berjawab mesej tak berbalas. merajuk apa nyer

Tanpa Nama said...

SLM BRO..WLUPUN AKU X MENGENALI SGT BRO SEKUPANG TP DR APA YG BRO TERANGKAN MMG AGAK MENYEDIHKAN LA. KITA TELAH KEHILANGAN SEORG BLOGGER PEJUANG SEJATI ATAS SBB2 YG X DPT DI ELAKKAN. NAMUN DI HARAP SATU MASA NANTI BELIAU AKAN KEMBALI DAN MENERUSKAN PERJUANGAN BERSAMA KITA SEMUA BRO

cafemlm said...

salam abg Tuah,
Sebgai org baru dalam "pasukan perang siber" ini,aku tak mengenali kebanyakkan bloggers2 pejuang bangsa yang aku percaya telah bertahun bertungkus lumus memerangi muauh2 bangsa Melayu di bumi bertuah ini,termasuklah saudara "sekupangdua".
Saudara sekupangdua mungkin ada keuzuran tertentu yang memerlukan dia bersara dari pasukan ini.
Wlaubagaimanapun kita akan berbaik sangka dan mendoakan kesajahteraan untuknya.
Aku sebenarnya tak peduli mengenai puak2 dalam UMNO asalkan mereka tidak menjual bangsa untuk mendapatkn kuasa seperti "maha pengkhianat anwar dan juak2nya.
Sebagaimana Tun membantu syarikat2 gergasi milik Melayu yang pada akhirnya disyarikat2 inilah tempat anak2 bangsa Melayu mencari rezki dan mendapat manafaat menimba ilmu dan pengalaman.
Kalau ada diantara pemimpin2 UMNO ini yang belot kepada bangsa sendiri kita pakat2 balun sepertimana kita balun pemimpin2 PKR dan PAS.

SELAMAT BERJUANG.
cafemlm.com

AbgTuah said...

SALAM KEPADA TM, DIMENSI DAN CAFE MALAM..

TERIMA KASIH KERANA SUDI SINGGAH.

YE CAFEMLM..SAYA SETUJU..TERUSKAN PERJUANGAN MENEGAKAN KEBENARAN.

AbgTuah said...

SALAM JEFF..

YE..KAWAN AMAT BERTUAH DAPAT BERKENALAN DAN SAMA-SAMA BERJUANG DENGAN SEORANG PERJUANG BANGSA DAN AGAMA IAITU SEKUPANGDUA YANG AMAT KENTAL DAN TINGGI SEMANGAT JUANGNYA. KEPENTINGAN DIRI DIKETEPIKAN..PERJUANGAN DAN OBJEKTIF PERJUANGAN ADALAH MATLAMAT UTAMA BELIAU.

Pendita Melayu said...

api apa yg dikorbankan oleh sekupangdua sememang nya telus kerana tidakkah kita sedar jika dua puak ini kalau disatukan dalam satu kumpulan akan menjadi lebih parah. kita kena bangun bersama menentang mereka jika berpuak? siapa kj dan mukriz adakah mereka yang menghidupkan blogger seperti kalian? tetapi kita sedar sekupangdua bukan dibayar seperti mereka, ayuh mari kita tolak mereka-mereka ini, kerana kita bukan minta belas ihsan mereka.

Tanpa Nama said...

sebagai seorang lama tentunya ada sebab dia undur, kalian sebagai blogger kenalah mencari sebabnya, cuba kita fikirkan bila blogger di perak mahu disatukan tetapi mempunyai dua pauk iaitu kj dan mukriz, bahayanya tentunya bukan bersatu malah semakin parah, saya rasa itulah yang maksudkan! jadi korban besar ertinya demi penyatuan melayu sekelian sebelum pakatan rakyat mengambil kesempatan

percayalah sekupangdua adalah seorang pejuang, tentunya dia tidak akan undur begitu sahaja, dalam doanya pun dia mahu mati di medan perang,

jadi kalian yang berpuak awaslah kalian buka hati dan minda, melayu tak perlu orang yg berpuak-puak!

hamba allah

Mohammad Roslan said...

Salam Abang Tuah,

Mamak baru kembali dari luar negara. Bila baru bukak blog Abg Tuah terasa pilu pulak "Sekupang duas The Great Blogger" telah undur diri. Walau pun tak up-date lagi otak ini rasanya dah macam-macam berlaku. Ada blogger UMNO pro KJ dan Mukriz...apakah kita sudah hilang daya saing intelektual untuk menyahut cabaran pakatan rakyat?. Tak mungkin..kita sebenarnya berada di kemuncak kemenangan menentang blogger pakatan rakyat. Kita tentang habis-habisan gerombolan pakatan rakyat yang penuh dengan cara hasutan dan fitnah. Kita lakukan ini semua untuk orang muda supaya maruah Melayu iaitu ketuanan Melayu tidak lagi diperlekehkan oleh sesiapa jua!. Tetapi yang sedih sekali bila Melayu sendiri mempersoalkan Ketuanan Melayu adalah rasis!.Sedih sekali!. Mamak baru balik dari New Zealand, mamak sedih lihat nasib bangsa moari yang tidak dianggap lagi sebagai "Tuan" tanah di Negara mereka sendiri. Apakah nasib Melayu akan datang menjadi seperti bangsa Moari dan Masyarakat Asli Australia?.

Kita di UMNO tak mahu golongan Pemuda ini menjadi alat untuk ahli politik walau pun orang UMNO sendiri. Pemimpin pemuda yang harapkan bantuan, kedudukan, malah ingin menjadi mewah tidak ada tempat di UMNO. Kita perlukan pejuang bangsa Melayu yang sebenar.Kita tak mahu Ideologi yang diimport dan meniru dari negara barat untuk parti dan negara tetapi kosong dalam asas pemikiran intelectual.Kita mahu Pemimpin yang intelectual yang membimbing barisan Pemuda UMNO.

Orang-orang tua di UMNO perlu kerja lebih masa apabila pemuda-pemuda UMNO gagal memahami perjuangan UMNO yang sebenar. Ada juga pemuda- pemuda UMNO yang terlalu taksub dengan pemimpin dengan ingin merobah dasar perjuangan parti dengan menjadi berpuak-puak. Ini umpama perjuangan yang bermutu rendah yang hanya berbekalkan nafsu ingin berkuasa tanpa memikirkan asas perjuangan UMNO.

Kita harapkan kemunculan ahli politik muda dalam parti dan dalam kerajaan telah membawa harapan besar untuk perubahan dalam Parti. Ini pula mereka ini cuma membabitkan pergelutan dan perebutan kekuasaan.

W.S. Redra pernah berkata: "Bila daya hidup tua sudah melemah dan mentalnya sudah mula mandul. Dan si Tua macam mamak ini mula meroyan kembali Dan mula bersikap eksploitasi anaknya. Dia mula mencuba merampas hidup orang yang lebih baik darinya untuk menumpang hidup dengan anak kesayanganya". Anaknya cepat mencapai ketuaan dari semula jadi.Maka anaknya menjadi dirinya".Wassalam.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online