Sabtu, 24 Oktober 2009

DOA YANG TERMAKBUL...!!


Diberitakan selepas kepimpinan tertinggi Pas mengalami ‘krisis dalaman’, sayap parti itu, Dewan Pemuda Pas Pusat pula kini berhadapan dengan kepincangan dalam soal perjuangan parti di kalangan ahli-ahlinya.

Ketuanya, Nasrudin Hassan melalui blognya,

menyifatkan ahli-ahli sayap parti itu kini bagaikan sudah hilang ‘umph’ kerana semangat perpaduan dan perjuangan demi agama di dalam diri masing-masing seakan menghilang.

"Sejak sekian lama, kini perjuangan kita seperti ketiadaan "umph". Bertugas dan bekerja dengan hambar . Terkadang dihambat rasa letih dan bosan. Memang aneh cara kita berjemaah di zaman moden ini. Hilang ‘umph’ dan yang timbul adalah rasa curiga mencurigai antara satu sama lain.

"Suasana sentiasa tegang dan panas. Bila-bila masa boleh mencetus perbalahan. Masing-masing menunggu ‘tuning point’ sebagai masa nak bertindak,” katanya di dalam entri terbaru di dalam blognya itu. - Utusan

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=1024&pub=Utusan_Malaysia&sec=Terkini&pg=bt_17.htm

Sementara itu Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pula masih tetap dengan pendiriannya dan berkata beliau sedia menghadapi sebarang kemungkinan jika cadangannya supayaPAS mengadakan muktamar agung luar biasa boleh mencetuskan perpecahan di kalangan anggota partinya.

http://www.malaysiakini.com/news/115787

Begitu juga keadaannya dikalangan ahli PAS dan Blogger mereka. Mereka seakan pasrah dengan krisis dalaman partai kesayangan mereka sehingga ada juga yang teringin untuk meneruskan perjuagan mereka bersama DAP. ISHH..ISHHH..KESIANNYA….SUSAH-SUSAH MASUK AJE PARTI TUPPERWARE…!!!

http://singa-maraja.blogspot.com/2009/10/orang-pas-di-seru-masuk-dap.html

http://abnnasution.blogspot.com/2009/10/masuk-saja-dap.html

Terdapat juga yang merasa bahawa tindakan Tok Guru mereka betul cuma salah timing. SALAH TIMING APENYA…CUMA TOK GURU KAU TU DAH OVER-TIMING….KAH..KAH..KAH..!!!

http://penarikbeca.blogspot.com/2009/10/timing-tak-kena-tok-guru.html

Tapi lagi lucu ada yang benar-benar percaya terdapat dikalangan pemimpin PAS yang pro-UMNO…malah dianggap AJEN-AJEN UMNO dalam PAS. Woiii…autahlah lu...setahu penulis pemimpin-pemimpin PAS yang PRO-PERPADUAN tu adalah WARAS otaknya...kerana memikirkan survival AGAMA dan BANGSA bukan semata-mata survival PARTAI..!!

http://tukartiub.blogspot.com/2009/10/ajen-gerombolan-dalam-pas-hendak-di.html

Itulah dulu kerap sangat berdoa dan bermunajat untuk kemusnahan terhadap saudara seislam dalam UMNO. Tapi ALLAH s.w.t tu Maha Kaya..sebaliknya berlaku…UMNO kian tersusun ..kian teguh…kian kuat…!!!

Lihat apa yang nyata sekarang ialah doa mereka yang berjela-jela mungkin telah dimakbulkan kerana sebelum ini mereka yang mendoakan agar Umno BN berpecah.

PENULIS PERCAYA SETIAP DOA YANG TIDAK BAIK KEPADA SAUDARA SEAGAMA ITU AKAN KEMBALI KEPADA MEREKA SEMULA

4 Comments:

Che Leh Jangok said...

Lawan tetap kena lawan. Menang kalah biar Tuhan yang tentukan. Pemunda pun kena buat keputusan sekarang. Inilah turning point. Titik bertolaknya disinilah sekarang.

Media Cyber said...

kata2 MSO tu ada kebenarannya.... hadi n kroni bukan nak sangat bergabung dengan UMNO .. tetapi entah siapa yang memesongkan niat baik mereka tu.. moga apa yang orang jahat itu lakukan akan dibalas dengan hukuman yang paling ngeri kat neraka.

demi parti, sanggup mereka menolak kerjasama bersama UMNO utk perpaduan umat islam di malaysia ini.

kuntakinte said...

salam, hebat... EGM MCA sampai Ni A Jis pun nak tiru... MAKNA NYA MCA JADI ROLE MODEL PADA PAIH.KAH!!! KAH!!! KARTUN, KALAU ITU HAKIKATNYA..APA SALAH HADI, NASRUDDIN, MUSTAFA DAN HASSAN NAK SOKONG UMNO.

BERSARA LE NI A JIS OI KUBUR DAH PANGGIL.

Tok Jerai said...

Assalamualaikum Pok Nik.

Tak berasa nak berenti lagi ke? tak berapa elok dah orang tua2 macam mu dok nak hambat kuasa dengan duit, ada lah lebih baik duduk dirumah main ngan anak cucu.

Aku bukan apa, aku kesian sangat bila orang tua2 macam mu kena hentam ngan budak2, nak kata apa? kerana yang depa cakap tu ada kebetulan pulak tu, kerana anak2 sekarang dah sekolah tinggi2, jadi kita kena hormati mereka, buanglah perangai "perasan diri" yang kita ni lebeh pandai dari mereka.

Kata pepatah petitih, " MUDA JANGAN DISANGKA ANAK, TUA JANGAN DISANGKA BAPAK,"

Pendek kta kenalah terima hakikat yang kita dah usang tapi bukan bodoh cuma dah tak sesuai lagi, dan berundur lah sabelum diundurkan biarlah yang baru mengambil tempat.

Kehormatan diri seseorang itu terletak pada dirinya sendiri.. Selagimana dia mahu berbuat demikian..

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online