Khamis, 20 Ogos 2009

YANG LEBIH DARI MAKNUSIA BIASA.?


DIBERITAKAN TUN DR MAHATHIR MOHAMAD MENYIFATKAN MURSYIDUL AM PAS, DATUK NIK ABDUL AZIZ NIK MAT, SEBAGAI 'SEORANG YANG LEBIH DARIPADA MANUSIA BIASA' KERANA MAMPU MENENTUKAN SESEORANG MEMASUKI SYURGA ATAU NERAKA.


BELIAU BERKATA, BELIAU 'BERBANGGA' DENGAN KEBOLEHAN MENTERI BESAR KELANTAN ITU MEMANDANGKAN TIADA MANUSIA BIASA LAIN DAPAT BERBUAT SEDEMIKIAN.

JUGA DENGAR KABARNYA NIK AZIZ NIK MAT DINASIHATKAN BERHENTI DARIPADA POLITIK DAN MELETAK JAWATAN DALAM PARTI SERTA MENTERI BESAR KELANTAN BERIKUTAN KENYATAANNYA YANG MENYELEWENG DARIPADA AJARAN ISLAM SEBENAR.

YANG DIPERTUA YAYASAN DAKWAH ISLAMIAH, DATUK NAKHAIE AHMAD, BERKATA INI KERANA KENYATAAN ITU BOLEH MENYESATKAN UMAT ISLAM TERUTAMA AHLI DAN PENYOKONG PARTI BERKENAAN. ITU.

"BANYAK KEPERCAYAAN PAS BERTENTANGAN DENGAN ISLAM DAN TERPULANG KEPADA PENYOKONG DAN AHLI PAS SAMA ADA MENERIMA ATAU MENOLAK KETETAPAN JAWATANKUASA MUZAKARAH MAJLIS FATWA KEBANGSAAN.

ITULAH AKIBATNYA JIKA BERPULUH TAHUN TERLALU ASHIK MENGELUARKAN KENYATAAN YANG HEBAT-HEBAT SEHINGGA TERLUPA BAHAWA KITA HANYA SEORANG MAKNUSIA YANG LEMAH LAGI TAK MAKSUM.

SUMBER…

http://www.bharian.com.my/Thursday/Nasional/20090819234213/Article/index_html

IKUTI JUGA BERITA..PAIh DAH GENTAR DI PEMATANG PASIR DI BLOG

http://ddinbunga.blogspot.com/2009/08/hoi-paih-awat-takut-sangat-ke-nak-lawan.html

21 Comments:

kuntakinte said...

salam, he..he.. body dahsyat ye..Ni A Jin ni bila dah jadi jin..

Ni A Jin cuba nak pecah guiness of rekod orang yang paling banyak beri fatwa gila. hadiahnya guiness stout.

ISAC said...

Kalau dulu2 cerita ustaz2 saya memang ada abid (ahli amal ibadat) yang boleh berjalan atas angin kerana banyaknya amalan mereka dan dek keikhlasan mereka beramal.

Tapi kalau TGNA dah sampai ke tahap/martabat itu, mercedes dia tu boleh lah bagi kat saya pun tak apa....Ya lah dia boleh lah jalan atas angin....

Lin said...

salam

saya tak ada kat Malaysia skrg ni tapi ada kawan kata TV3 dah tunjuk rakaman kata2 nik aziz tu memang benar dia ada sebut

yang peliknya macam mana dia berani kata tidak

jenis manusia apa dia ni yek..???


salam dan selamat berpuasa

eXception said...

Org tua ni mula-2 keluar fatwa, pastu ngaku dia Tuhan lak...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

eXception said...

TL kalo ada rakaman tu, harap dpt minta kat member nko pastu upload kat blog nko...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

ikutsukakula said...

ni la yg jadik kalu baca kitab tak berguru..maklum la "TUAN GURU" ye dak.... aper barang nak rujuk kat orang lain
tepikir gak aku, tak ke ampunkan dosa manusia,bekawan dengan setan,hak tentukan syurga neraka tu ajaran Kristian ???

pemerhati said...

salam semua..apapun p rujuk ngan tuan guru nik aziz sendiri, jangan main dengar dari cerita surat khabar jer.wahai orang UMNO rajin2 la dengar majlis ilmu di surau2 atau masjid, hidup wajib menuntut ilmu.

Tanpa Nama said...

SLM BRO..PAK AJIS NI JENIS ULALAMAK PAKAI BANTAI JEK. SEMUA KITAB2 DLM DUNIA NI DIA BUKAK SEMATA2 NAK PUSING2 FATWA IKUT SELERA PARTI DIA JEK!..SBB TU TERLAMPAU BYK SGT KITAB DIA BELEK2 SAMPAI PENING KEPALE SENDIRI KEHKEHKEH

PEJUANG CYBER said...

SALAM HURMAT....

Undi PAS Masuk Syurga!

Isu syurga neraka bukan merupakan perkara baru yang dimainkan PAS apabila berlaku pilihan raya baik pilihan raya kecil mahupun pilihan raya umum. Pemimpin PAS khususnya Mursyidul Am, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat adalah antara yang paling kerap membuat kenyataan tersebut. Namun malangnya status Tok Guru yang diberikan kepadanya seolah-olah menjadi lesen untuk beliau terus membuat kenyataan yang mengguris hati umat Islam khususnya ahli-ahli dan penyokong UMNO. Walaupun pelbagai rintihan dan teguran dibuat, Nik Aziz tidak pernah berusaha untuk meperbetulkan keadaan jauh sekali meminta maaf.

Dulu PAS bercakap nak jalankan hukum Allah bila dah memerintah mula banyak helah, baru tahu betapa susahnya memerintah, nak khabar apa lagi kepada rakyat; isu kurang, hujah tak dok, naik jadi macam orang gila, bertempek sorak tengah jalan, siang malam nak buat rusuhan. PAS doh tak sebut lagi nak jalankan hokum Allah. Allah pun dia kecek (tipu)

Kuda Perang said...

Nasionalisme adalah perjuangan yang tidak selari dengan Syariat Islam.

Sabda Rasulullah SAW:
Bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang menyeru kepada perkauman, dan bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang berjuang demi kerana perkauman, dan bukanlah daripada golongan kami (golongan umat Islam) barangsiapa yang mati kerana perkauman.
-Hadis riwayat Muslim, Abu Daud dan An-Nasa'ie.
Nasionalisme=perkauman sempit=kepentingan kaum sendiri=takut kepada kaum lain.
Sepatutnya takut kepada Allah kerana tidak memartabatkan Islam.
Semua bangsa, suku kaum, etnik apa sekalipun akan selamat apabila Islam dimartabatkan.

Renung kembali Sejarah Gemilang Islam, Negara Islam Madinah tegak dengan Islam menjadi tunjang negara (bukan sekadar sebagai agama rasmi), maka semua umat manusia di sana muslimin, yahudi, nasrani dan majusi hidup aman, makmur, selamat, sejahtera dan berkebajikan. Begitu juga yang berlaku dibawah pentadbiran Empayar2 Islam selepasnya spt Empayar Islam Umawiyyah, Abbasiyyah, Turki Uthmaniyyah dll. Tamaddun Islam mula runtuh hanya apabila umat Islam mula berpecah belah di atas dasar perkauman bukan atas dasar persamaan akidah. Masing2 menuntut hak dan kepentingan atas dasar persamaan suku kaum masing2 sahaja, maka bermula dari situ hinggalah sekarang sebahagian besar umat Islam yang ada hari ini masih mewarisi perjuangan semangat perkauman yang serupa, dek kerana itulah tamaddun Islam di seluruh dunia masih belum dapat bangkit semula. Umat Islam dihina dicaci dipersenda dibunuh dan sebagainya.

Oleh itu marilah kita umat Islam di Malaysia sama bersatu di bawa satu panji iaitu Panji Islam di atas satu dasar iaitu Dasar Islam, buangkan lah dasar perjuangan yang hanya berlandaskan ketakutan perkauman semata-mata kerana dasar mementingkan kaum sendiri dan takut kepada kaum lain tidak akan membawa kita ke mana melainkan ke tempat yang tidak baik di akhirat kelak...wal'iyazubillah.

Tanpa Nama said...

ya la tu KUDAPERANG...memang benar hadis yang cuba ko sampaikan dan aku tidak pula menafikannya...tetapi penjelasan ko utk mengaitkan nasionalisme adalah tidak tepat...LANGSUNG!! tapi aku bukan ahli falsafah atau ahli ulamak nak explain byk2...

make it simple...nasionalisme adalah semangat CINTAKAN negara dan sanggup BERKORBAN untuk mempertahankan negara...iaitu MALAYSIA, negara ko jgk!!!ke ko ni lahir di Angola?

make it more simple, MALAYSIA (iaitu negara ko jgk) adalah tanah untuk MELAYU (kaum ko jgk) dan orang bumi...tiada melayu tiada la namanya MALAYSIA...

jadi ko sebagai orang melayu sepatutnya mempertahankan kaum ko terlebih dahulu at the same time ko mempertahankan NEGARA ko sendiri...

kesian anak ko yang disebelah tu...ayahnya adalah seorang pengkianat negara dan tidak ade nasionalisme di dalam dirinya...dia hanya mau memberikan laluan kepada bangsa lain untuk mengusai negara, maka pada waktu itu semua umat manusia di MALAYSIA muslimin, yahudi, nasrani dan majusi hidup aman, makmur, selamat, sejahtera dan berkebajikan di bawah pemerintahan BANGSA lain.

SELAMAT HARI KEMERDEKAAN


SELAMAT MENJALANI IBADAH PUASA KEPADA SEMUA MUSLIMIN DAN MUSLIMAT...WASSALAM

Tanpa Nama said...

One Malaysia one Israel..
Satu Malaysia..Satu bangsa Malaysia..Satu Nasionalisme..Satu Patriotisme..Tanamkan sikap tolak perkauman..Aman damai..

cakcibo said...

Salam,
utk en.Indi apa yang dkatakan oleh kuda perang tu mmg bnyk betulnya...xkan ada sudahnya perjuangan atas bangsa sehinggakn Nabi pn xiktiraf perjuangan atas bangsa yang lebih penting adalah perjuangan atas menegak agama ALLAH...cuba bayangkn kalau Nabi dulu hanya memperjuangkan bangsa dah comfirm melayu yng ada kt M'sia hr ni pakat2 kafir semuanya kerana ISLAM hanya untuk bangsa arab...

Kuda Perang said...

Orang lain pun cintakan negara jugak Indi tapi bukan dengan cara awak n kaum kerabat awak tu... Tak cinta negara tak sempurna iman beb...

Minta Indi tambah penjelasan tentang 'Nasionalisme'. Sekurang2nya tak sia2 bergaduh disini, boleh jugak kita bertukar fikiran dan saling menambah ilmu pengetahuan..

Tanpa Nama said...

'bestnyer' tgok org kutuk2 tok guru dcini..smoga Allah kekalkn lg kelantan dbwah pemerintahan ulama yg kata2nyer boleh difahami oleh adkku yg bljr d skol arab tp dpening2kn oleh org2 ktcni yg nmpk hebt berhujah tp dgkal mksud n pgertiannyer sbgmana dgkalnyer mereka dlm mmahami n mncapai mksud kata2 tok guru apetah lg stelah mmbca utusan n berita hairan..aku klu x sokong pas n tok guru klu mereka tsilap pon xper tp klu nk sokong umno g halalkn pelacuran serta tidak meyakini undg2 syariat spt dlm quran ishh mati hdup smula 10x pon xmgkin aku sokong..

Tanpa Nama said...

sepertinya ramai beranggapan "Nasionalisme" sudah menjadi suatu perkara yang tidak elok dan ditegah Islam.

kepada CAKCIBO & KUDAPERANG...yang mungkin belajar telalu tinggi sehinggakan tak paham apa itu "Nasionalisme",ini dia:

"Nasionalisme adalah semangat CINTAKAN negara dan sanggup BERKORBAN untuk mempertahankan negara"

aku rase cukup penjelasan mengenai ape itu "nasionalisme". tidak pula di dalam maksudnye menyatakan perjuangan agama...
aku juga ISLAM...aku tau membezakan NASIONALISME dan FISABILILLAH...jadi klo kamu ingin berhujah berkenaan FISABILILLAH,
lain pula maksud yang aku akan berikan.

aku akui & paham agenda kamu & parti...sebagai Islam aku sangat menyokong dan take part.
tapi tolong la sedar wahai saudara ku...even pakatan berjaya di next PRU...
PAS tetap tidak dapat menjalankan agenda2 itu...

kamu telah berjaya di 5 buah negeri...tapi hasilnya tetap sama bukan...
aku juga benci maksiat, benci arak, lebih dasyat benci Islam dikutuk
adakah ini terjadi kerana kamu lebih memperjuangkan kuasa memerintah dari perjuangan atas menegak agama ALLAH?

cuba bayangkan kalau PAS hanya memperjuangkan ISLAM di KELANTAN sahaja..
dah comfirm agenda ISLAM itu hanya untuk orang KELANTAN...

Kuda Perang said...

"aku juga benci maksiat, benci arak, lebih dasyat benci Islam dikutuk
adakah ini terjadi kerana kamu lebih memperjuangkan kuasa memerintah dari perjuangan atas menegak agama ALLAH?"

Saya setuju yang ini dengan Indi..tapi saya tak setuju penjelasan Nasionalisme yang Indi jelaskan.. Hujah anda tentangnya masih dangkal dan cetek daripada maksud sebenar Nasionalisme. Kalau setakat itu sahaja maksudnya itu bukan Nasionalisme tetapi itu ialah Patriotisme.

Pergi sekolah semula lah Indi, rujuklah buku-buku ilmiah yang lebih pelbagai, jangan rujuk satu buku jer yer....jangan mare..

Kuda Perang said...

"sepertinya ramai beranggapan "Nasionalisme" sudah menjadi suatu perkara yang tidak elok dan ditegah Islam."

Salam en Indi Nasionalisme menjadi suatu perkara yang tidak elok dan ditegah Islam bukan anggapan lah...tapi sudah jelas diberitan oleh Nabi Muhammad SAW, Nabi kita semua En. indi nak tolak apa yang Nabi cakap ke..lebih baik jangan.. Buruk akibatnya.

Saya bukan pengkhianat negara, bahkan saya sangat cintakan Negara ini, sebab ini lah saya sanggup bertegang urat dengan awak.

Saya bukan Melayu tetapi Islam..biasa hidup dalm persekitaran Melayu Islam yang baik2 tak serupa dengan sesetengah Melayu yang namanya Islam tapi tak macam Islam...

Pergi jahanam dengan bangsa..melayu ke..cina ke..india ke... Hidup manusia yang bertamaddun bukan dengan semangat bangsa-bangsa..tapi semangat kemanusiaan berasaskan Prinsip Keadilan Islam...

Tanpa Nama said...

Boleh tahan hujah KudaPerang... Amacam Indi ??? Tu la kalu xda ilmu jgn cuba nak berhujah air liur + lidah jerr...hehehe

AbgTuah said...

PAS SENGAJA MEMPEBESARKAN ISU NASIONALISME BAGI MEMBEZA KAN DUA PUAK ISLAM.

INGIN BERTANYA KEPADA KUDA PERANG..APA KAH JENIS PERJUANGAN YG TELAH DI CURAHKAN OLEH PAHLAWAN-PAHLAWAN MELAYU SEPERTI HANG TUAH..MAT KILAU..TOK JANGGUT..DATO BAHAMAN..DAN LAIN-LAIN. JUGA APAKAH KONSEP PERJUANGAN PERAJURIT-PERAJURIT KITA SELAMA INI. APA KAH PERJUANGAN MEREKA NSIONALISMA ATAU FISABILLILAH..?

APAKAH PERJUANGAN MEMPERTAHANKAN AGAMA..HARTA..KETURUNAN..MARUAH..DI PANGGIL NASIONALISMA..

AGENDA KAUM KAU TERBESAR ADALAH MEMECAHKAN UMMAT ISLAM MALAYSIA DIMALAYSIA DENGAN MENGUJUDKAN KEFAHAMAN PERJUANGAN SELAIN PAS ADALAH NASIONALISMA...AGAR SELAIN DARI PAS AKAN NAMPAK BUSUK..SEDANGKAN PERBEZAAN ANTARA NASIONALISMA DAN FISABILLILAH DI MALAYSIA TIDAK DAPAT DITERANG DENGAN JELAS OLEH PAS SENDIRI.

PAS ADALAH TIDAK JELAS..ITU SEBAB ERTI AHLI UMNO DAN PENYOKONG UMNO PUN TAK MAMPU DIDEFINASIKAN DENGAN BETUL...LEPAS TU NAK BERPUSING-PUSING PULA.

KEPADA YG MASIH DALAM PAS TU FIKIR-FIKIRKAN LAH ..ANDA DIDALAM KESAMARAN YANG NYATA..

PEJUANG CYBER said...

DAH LAMA SANGAT DAH NI!! SEMAKIN LAMA SEMAKIN MERAPU!! AKU KESIAN JUGAK NGAN NICK AJIS, SEPATUTNYA NICK AJIS DAH LAMA BEREHAT DAN MENGHABISKAN SISA-SISA USIANYA BERAMAL IBADAH DI MEKAH! ITU YG SEBAIKNYA...

SALAM HURMAT

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online