Isnin, 24 Ogos 2009

SOALAH CEPU MAS, PKR DAN DAP KE SYORGA ATAU NERAKA.?


PKR..DAP..KE SYORGA ATAU NERAKA..ISHHH..SOKLAN CEPU MAS NI..!!


Dengar kabarnya Pemuda Umno Malaysia semalam mencabar Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, supaya mengeluarkan 'fatwa' status ahli Parti Keadilan Rakyat (PKR) dan DAP, yang juga rakannya dalam Pakatan Rakyat, sama ada ahli parti itu masuk syurga atau neraka kerana parti terbabit langsung tiada agenda perjuangan untuk Islam.

Pengerusi Biro Agama Pergerakan Pemuda Umno Malaysia, Mohd Afandi Yusoff, berkata tindakan Nik Aziz hanya membangkitkan isu penyokong Umno saja tidak masuk syurga, memberi gambaran seolah-olah ahli PKR dan DAP yang beragama Islam sudah dijamin oleh Nik Aziz sebagai selamat.

"Pemuda Umno mencabar Nik Aziz mengeluarkan fatwa, apakah status ahli kedua-dua parti terbabit, sama ada masuk syurga atau neraka kerana parti itu langsung tiada agenda perjuangan untuk Islam. Bagaimana status ahli Pas, PKR dan DAP yang rasuah, yang salah guna kuasa, yang menipu, mereka akan masuk syurga atau neraka?

"Apa yang dilakukan Nik Aziz sekarang, tidak lain dan tidak bukan hanyalah untuk menghidupkan semula isu takfir (kafir-mengkafir), isu menolak hukum hudud Allah, isu agama suku politik suku, kerana di situlah tunjang kekuatan Pas yang sebenarnya. Namun kini, semua tuduhan palsu itu sudah terkena atas batang hidung Pas sendiri," katanya dalam satu kenyataan di sini, semalam.

Mohd Afandi yang juga Ketua Pemuda Umno bahagian Rantau Panjang, berkata Pemuda Umno Malaysia menyokong penuh keputusan Majlis Fatwa Kebangsaan dan Majlis Raja-Raja Melayu, bahawa ketentuan syurga dan neraka adalah hak mutlak Allah SWT.

"Maknanya Allah berkuasa menganugerahkan syurga atau neraka berdasarkan kepada amalan dan perbuatan dosa dilakukan di dunia. Perkara ini cukup jelas dalam al-Quran dan hadis

"Kalaulah Pas dan GMI mengadakan demonstrasi besar-besaran membantah ISA, sedangkan ISA itu bukan perintah mutlak Allah SWT dalam al-Quran, kenapa Pas tidak mengadakan demonstrasi mendesak kerajaan di negeri Pakatan Rakyat melaksanakan hukum hudud, mengikut fiqh awlawiyyat, itu lebih utama daripada membantah ISA kerana hudud hukum Allah. Pas dicabar berbuat demikian," katanya.

Beliau berkata, jika Nik Aziz juga mahukan kuasa dalam urusan pengagihan syurga neraka, ia perkara yang menyeleweng daripada urusan agama.

"Barangkali syurga yang didakwanya itu 'syurga Pas', manakala syurga yang diputuskan Majlis Fatwa adalah 'Syurga Allah," katanya.

Sebelumnya, di KOTA BHARU, Nik Aziz meluahkan perasaan hatinya di hadapan kira-kira 2,000 orang yang mengikuti kuliah mingguannya, di Dataran Ilmu, dengan tidak bersetuju terhadap ketetapan Jawatankuasa Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan yang dibuat pada 2000.

Beliau merujuk kepada akhbar berbahasa Melayu kelmarin, dengan menyatakan pendiriannya bahawa ketentuan dibuat jawatankuasa itu terhadap seseorang Islam boleh masuk syurga atau neraka hak mutlak Allah, adalah tidak tepat.

Beliau berkata, sekiranya syurga neraka itu hak mutlak Tuhan, menghisap dadah serta rasuah tidak mengapa kerana perbuatan itu belum tentu masuk neraka sebab mutlak masuk syurga neraka itu sudah menjadi hak mutlak Tuhan.

"Bila syurga neraka mengikut petua ini (Jawatankuasa Muzakarah Majlis Fatwa Kebangsaan) hak mutlak Tuhan, kita (umat Islam) tidak perlu melaungkan azan, mencuri pun tidak mengapa kerana ia hak mutlak Tuhan," katanya.


HA..APA LAGI NIK AJIS..KASILAH FATWA TENTANG PKR DAN DAP PULA. KEMANA ARAH HALUAN MEREKA AKHIRNYA..APAKAH MEREKA AKAN MENUJU KE SYORGA ATAU SAMA-SAMA PAS MENUJU KE NERAKA …?

SEMUA ORANG ISLAM FAHAM BAHAWA KITA DIJANJIKAN SYORGA JIKA MELAKUKAN SURUHAN DAN KEBAIKAN DI MUKA BUMI INI. BEGITU JUGA KITA AKAN DIPERTANGGUNGJAWABKAN SERTA AKAN DIBALAS DENGAN SEKSAAN DI AKHIRAT KELAK DI ATAS DOSA-DOSA YANG PERNAH KITA LAKUKAN.

TETAPI WALAU PUN BEGITU…PENULIS PERCAYA DENGAN SEYAKIN-YAKINNYA ADALAH HAK ALLAH SWT JUA YANG MENETUKAN SAMADA SESAORANG ITU AKAN KE SYORGA ATAU NERAKA. ALLAH MAHA PENGAMPUN, MAHA PENGASIH DAN MAHA PENYAYANG KEPADA SEMUA INSAN….JADI KITA HANYA BERUSAHA YANG MENENTUKAN TETAP ALLAH SWT YANG MAHA ESA.

OH YE..NIK AJIS NI TAK PERNAH DENGAR KISAH TENTANG SEORANG PELACUR DI PADANG PASIR YANG MATI KEHAUSAN DI PADANG PASIR KERANA MEMBERIKAN AIR MINUMAN NYA KEPADA SEEKOR ANJING YANG JUGA KEHAUSAN …AKHIRNYA PELACUR TERSEBUT MASUK SYORGA KERANA KEMULIAAN HATINYA..

DAN JUGA KISAH

KISAH PEMBUNUH 100 NYAWA YANG MASUK SURGA

DARI ABU SA’ID AL-KHUDRI RADHIALLAHU ‘ANHU BAHWA RASULULLAH SHALLALLAHU ‘ALAIHI WASALLAM BERSABDA, “SEBELUM KALIAN (DARI KALANGAN BANI ISRAIL ADA SEORANG LELAKI YANG TELAH MEMBUNUH 99 JIWA, KEMUDIAN DIA BERTANYA TENTANG ORANG YANG PALING PANDAI DI MUKA BUMI. DIA DIBERITAHU ADANYA SEORANG AHLI IBADAH, DIA PUN MENDATANGINYA, DIA BERKATA, BAHWA DIA TELAH MEMBUNUH 99 JIWA, APAKAH ADA KESEMPATAN UNTUK BERTAUBAT?. AHLI IBADAH ITU MENJAWAB, ‘TIDAK’. KEMUDIAN LELAKI TADI MEMBUNUHNYA, SEHINGGA DIA MENYEMPURNAKAN JIWA YANG TELAH DIA BUNUH MENJADI 100. DIA BERTANYA LAGI TENTANG ORANG YANG PALING ALIM DI MUKA BUMI INI. DIA DIBERITAHU ADANYA SEORANG ALIM. DIA BERTANYA KEPADANYA, BAHWA DIA TELAH MEMBUNUH 100 JIWA, APAKAH ADA KESEMPATAN UNTUK BERTAUBAT ? ORANG ALIM ITU BERKATA, ‘YA’. APA YANG MENJADI PENGHALANG UNTUK BERTAUBAT. PERGILAH KE DAERAH ITU, DI DALAMNYA ADA BANYAK ORANG YANG BERIBADAH KEPADA ALLAH TA’ALA, MAKA BERIBADAHLAH KEPADA ALLAH TA’ALA DENGAN MEREKA. DAN JANGAN KEMBALI KE DAERAHMU, KARENA IA TEMPAT YANG DIPENUHI DENGAN KEBURUKAN. LELAKI ITU KEMUDIAN MENINGGALKANNYA DAN MENUJU KE DAERAH YANG DISARANKAN . KETIKA DI PERTENGAHAN JALAN MALAIKAT MAUT MENGAMBIL RUHNYA (1A MENINGAL DUNIA). MALAIKAT PEMBAWA RAHMAH DAN MALAIKAT PEMBAWA ADZAB BERSELISIH TENTANGNYA. MALAIKAT RAHMAT BERKATA, ‘DIA TELAH DATANG DENGAN BERTAUBAT KEPADA ALLAH TA’ALA.’ MALAIKAT ADZAB BARKATA, ‘DIA TIDAK PERNAH MELAKUKAN KEBAIKAN SEDIKIT PUN’. DATANGLAH SEORANG MALAIKAT DALAM BENTUK MANUSIA SEBAGAI PENENGAH DI ANTARA KEDUANYA. DIA BERKATA, ‘UKURLAH ANTARA KEDUA DAERAH TERSEBUT, MANA YANG LEBIH DEKAT, MAKA ITU ADALAH BAGIANNYA’. KEDUANYAPUN MELAKUKAN ITU, DAN MENDAPATINYA LEBIH DEKAT KEPADA DAERAH YANG DITUJU. KEMUDIAN MALAIKAT RAHMAT MEMBAWANYA.” (HR. AL-BUKHARI DAN MUSLIM).

DAN..SEKIRANYA KITA BERMINAT DENGAN KISAH LOMPAT KATAK PULA JOM KE,

http://ddinbunga.blogspot.com/2009/08/lompatsi-katak-lompatlompat-lompat-lah.html

SUMBER RUJUKAN

http://www.bharian.com.my/Sunday/Nasional/20090823003055/Article/index_html

http://farhansyaddad.wordpress.com/2009/06/20/kisah-pembunuh-100-nyawa-yang-masuk-surga/

24 Comments:

YANG GAMBI said...

Salam Abang Tuah, umat Islam Malaysia sudah mula membuka mata, bahawa PAS hanya menggunakan Islam untuk menipu rakyat, tunggulah akan kebangkitannya........

PEJUANG CYBER said...

SALAM HURMAT..

MENARIK SUNGGUH ARTIKEL SAHABAT INI..

KAWAN NAK TAMBAH SEDIKIT...

Cara mereka masuk syurga sama la seperti anugerah bintang yang di perkenankan oleh Nik Aziz dalam mempersembahkan bintang kebesaran negeri Kelantan. Kalau beliau merasakan, Lim Kit Siang boleh masuk syurga, beliau akan cipta satu fatwa yang membolehkan mereka ini masuk syurga, Sesiapa yang berimamkan Anwar Ibrahim dalam solat mereka juga antara mereka yang akan menjadi penghuni syurga. Syurga sudah menjadi seperti satu permainan dan barangan anugerah, Nik Aziz boleh tentukan siapa yang masuk dan siapa yang tidak layak masuk syurga.

Beliau mengatakan UMNO adalah sebuah parti sekular yang mengasingkan agama dan parti politik dan dengan itu masyarakat yang mengasingkan Iman dari agama tidak boleh masuk Syurga. Bagaimana pula dengan Pas dan politik? Adakah PAS menyatukan Parti politik gabungan mereka PKR dan DAP dengan agama serta iman? Apakah mereka yang menganut agama PAS dan PKR serta DAP akan masuk syurga? Keranan menurut Nii Aziz, gabungan mereka DAP dan PAS adalah sebuah parti yang berlandaskan agama dan Iman. Takebeer.................

Lin said...

salam abang tuah

macam mana nak dapatkan borang keahlian pas ni ??? atau address online pas???

sebab saya nak jadi ahli pas dan berhara dapat tunjukkan kad ahli tu kat malaikat so bolehlah masuk syurga beb

salam

ISAC said...

Salam Abg Tuah,

Ya dalam kedua-dua contoh kes tadi, mereka dapat masuk ke syurga kerana kurnia Allah s.w.t.

Walaupun dari segi hukum, sepatutnya mereka masuk ke neraka disebabkan dosa2 yang pernah mereka lakukan.

Taubat mereka diterima Allah & disebabkan keikhlasan maka Allah perkenan mengurniakan syurga kepada mereka.

Tapi perkara tersebut jarang berlaku dan sebab itulah kita dimaklumkan agar berbuat baik dan meninggalkan yang mungkar.

Ada suatu kes pula seorang ahli ibadat yang tinggi ilmu dan amalannya sehingga boleh berjalan di atas angin meninggal dunia.

Roh beliau ingin dibawa ke syurga oleh malaikat. Beliau sempat bertanya kepada malaikat bahawa dia ke syurga atas rahmat Allah atau kerana amalanya ?

Malaikat menjawab atas rahmat Allah, abid itu meminta agar pahalanya ditimbang agar dia dapat masuk ke syurga atas amalannya tetapi sebaliknya beliau dihumban ke neraka.

Pengajaran yang saya dapat, selalaulah mengharapkan rahmat/kurnia Allah s.w.t dan janganlah bongkak. Walaupun setiap kebaikan akan dibalas di akhirat kelak, tetapi jika amalan kita didampingi oleh perasaan riak & takabur ia tidak dikira.

Setiap umat Islam pasti akan ke syurga jika mati dalam iman cuma lambat dengan cepat, insyaallah...Tetapkanlan iman, banyakkan amalan dan berbuat baik mudah2an kita akan mendapat keredhaan Allah.

Tanpa Nama said...

This old man sure is learning fast from the DAP Amoy's. He is into suing business!!!

Wow, if Kok can sue RM100m hardly a year in office, imagine how much this old Kok is going to sue for?

No wonder he can assure all PAS supporters HEAVEN ON EARTH, mana tau menang berbillion nanti, makan duit haram le semua penyokong dia!!

Seorang Islam yang perasan diri dia .. hehehe one crazy old man out of 1.8billion Muslims who thinks he has the RIGHT to give tickets to HELL and HEAVEN?

MALU MALU, SHAME ON YOU old man!

SYURGA?

Tanpa Nama said...

aku tahun ni nak bagi kad raya kat nik aziz la. aku nak tanya dia kalau anak dia sokong umno anak dia masuk neraka ke??

kalau bini dia senyap2 penyokong umno bini dia masuk neraka ke??

kalau seorg penyokong tu tahun 98 dia sokong PAS, tahun depan dia sokong UMNO , lepas tu dia frust, dia sokong PAS semula , kemudian masuk umno balik lepas dr.m bersara, keluar umno sbb meluat dgn paklah dan masuk pas semula masa di manik urai, sbb nik aziz kafirkan umno dia keluar PAS dia masuk umno semula sbb nakkan perpaduan umat, kemudian dia demam panas dia masuk PAS semula sbb nik aziz janji syorga , bila dia lepas demam dia berkira2 nak masuk umno semula sbb mengikut adun lunas keluar pkr. bagaimanakah status pemuda ini, adaakah dia ahli syorga atau ahli neraka.

nak kasi kompommm. btul2.

syahid

TokTam said...

Allah SWT beri kita pilihan sebab tu dijadikan sesuatu berpasangan. Nak sampaikan perkara ini perlukan kepada orang yang mewarisi sanadnya sampai kepada Rasulullah SAW. Sebab tulah dalam bab syurga neraka ni ditekankan "barangsiapa" yang membuat perkara yang membawa ke syurga, Insyaallah ke syurga dan " barangsiapa " membuat perkara yang membawa ke neraka, Insyaallah ke nerakalah. Takkan kita dok buat maksiat kepada Allah SWT nak minta masuk syurga, itu namanya angan-angan. Kalau kita nampak orang islam minum arak, kita kena tegur/ cegah, tapi tak boleh kata kat dia hang masuk neraka tapi kita boleh kata perbuatan hang perbuatan ahli neraka. Macam tulah yang Tuan Guru nak sampaikan kepada kita, tapi dah dasar kita tak mau muhasabah diri dan tak faham agama, kita hina alim ulama macam puak musyrikin Quraisy menghina Rasulullah SAW bila ajak depa kepada mentauhidkan Allah SWT dan seterusnya ke syurgaNya.

kuntakinte said...

salam, bro, Ni A Jis nak bagi gula 2 je pada orang melayu agar sokong dia dan PAS..

Nanti di alam barzah, kalau ada nak masuk Syurga tak dapat...dia boleh kata kawe tertinggal kunci kat rumah di kelante...

Di kencing manis je orang bro.

Gedung Akal said...

Sering kita terbaca perkataan 'take beer' dalam blog-blog Pembela Negara yang disamakan dengan laungan takbir.
Ertinya laungan 'take beer' itu sama sahajalah dengan laungan takbir. Apa ertinya ini?
Melayu-Islam 1Malaysia kita memang kreatif dan berani. Kah..kah..kah..kah..kah Melayu sudah kreatif. Melayu sudahj berani! Itulah kelebihan PPSMI, entri bahasa ARAB pun mampu diterjemahkan ke English. Kah..kah..Melayu sudah maju dengan PPSMI! Take beer...take beer..Melayu sudah mabuk!

Gedung Akal said...

Sering kita terbaca perkataan 'take beer' dalam blog-blog Pembela Negara yang disamakan dengan laungan takbir.
Ertinya laungan 'take beer' itu sama sahajalah dengan laungan takbir. Apa ertinya ini?
Melayu-Islam 1Malaysia kita memang kreatif dan berani. Kah..kah..kah..kah..kah Melayu sudah kreatif. Melayu sudahj berani! Itulah kelebihan PPSMI, entri bahasa ARAB pun mampu diterjemahkan ke English. Kah..kah..Melayu sudah maju dengan PPSMI! Take beer...take beer..Melayu sudah mabuk!

Tok Pambu said...

Kita akan menhadapi satu lagi PRK di Permatang Pasir, pastikan UMNO akan kecundang lagi sekali. Sebenarnya pemimpin UMNO tahu dan sedar mereka tiada harapan untuk menang di Permatang Pasir atau di mana2 juga bila diadakan PRK.

Itu sebab mereka letak seorang calun yang ada masaalah. Ini akan mereka jadikan alasan nanti. "UMNO kalah kerana salah pilih calun".

Tanpa Nama said...

DNAJIS kata bukan ahli tapi PENYOKONG. Ini maksudnya makin ramai lah yang tak dapat masuk syorga. Soalan Kepada DNAjis Kalau ahli/penyokong PAS memang dari dulu tak ada kesempatan sokong PAS iaitu undi DAP/PKR/bebas CINA/Bebas India ada tak peluang masuk SYORGA

Tanpa Nama said...

Menjawab bagi pihak Nicky Ajiss...

"Maka kedua-duanya DAP dan PKR tidak masuk ke sorga aaataupun nerakaaaaa. Maka kedua-duanya akan masuk ke dalam lubang jubo Anwar adaya".

Demikian jawapan bagi pihak Nicky Ajiss.

Tun Teja

Kuda Perang said...

Ya, sokong TokTam dan GedungAkal..

Jam 8mlm esk kita pakat tengok apa keputusan PRK N11 DUN Permatang Pasir. Biar apa pun juga keputusannya... Terima dengan redha...

Tanpa Nama said...

Salam semua kpd yang Islam.
Saya tidak pasti ulasan anda ikhlas atau mengikut hawa nafsu.
Saya juga tidak pasti sama ada anda dengar sendiri ucapan berkenaan.
Apapun sebelum anda tidur pada malam ini cuba fikir sekali lagi.....

Tok Pambu said...

Sekarang ternyata pencacai2 UMNO sudah habis putus asa dalam perjuangan nya memberi kekuatan kepada UMNO.

Apa sahaja mereka buat semua nya menemui kegagalan.

Jika sekiranya DUN negeri Perak di bubarkan, pasti BN/UMNO akan hancur.

Ex-UMNO said...

Nampak nya UMNO makin bertambah parah. setiap strategi yang diaturnya tidak pernah menjadi. Di mana salah silap nya?

Sehingga ke hari ini UMNO masih tidak nampak pulih. Sudah 7 PRK dilalui, semuanya kecewa belaka.

N11, Permatang Pasir majoriti penduduk melayu, UMNO tewas dengan teruk. Bagaimana pula dikawasan majoriti bukan melayu pula? Adakah UMNO akan mendapat sambutan pula? Saya rasa jawapan nya TIDAK.

Jika trend pengundi yang sama berlaku di N11 Permatang Pasir merebak keseluruh negara, pasti UMNO akan menerima padah buruk pada PRU13 nanti.

PRU13 semakin hampir, tanda2 UMNO untuk bangun semula langsung tidak nampak. Nampak nya UMNO sudah hilang akal, cuma menunggu hari untuk di pukul mati.

AbgTuah said...

HAHAHAHA...HIHIHI..APA ADA HAL.BN KALAH DITEMPAT KUBU KUAT PAS..TAPI PENGARUH PAS SEMAKIN BERKURANGAN..

LAGI PUN PAS SEMAKIN KELIHATAN GANAZZZZ..

AKHIRNYA JADILAH MEREKA PENGANAZZZZ..

PUKOL SANA..PUKUL SINI..

UMNO RELAX JE..SAJA NAK LIHAT RANGGI NYA PAS..BUKAN TAKUT ATAU TAK KUAT ..AIR YG TENANG MASIH ADA BUAYA BEB..CUMA LUM TUNJUK GIGI JE LAGI..!!!

TALIBAN MALAYA HAHAHAHA

Kuda Perang said...

NAK TUNJUK GIGI MACAMANA LAGI, GIGI DAH TAK ADA, KALAU GIGI PALSU GIGI PLASTIK ADALAH.

SEKALI NGANGA NAMPAK GANAZZ NAK MAMPUS...TAPI MENGGIGIT GIGINYA TERCABUTTT.....

MALAS NAK GELAKK...

Kuda Perang said...

ADA JUGAK LAGI RUPANYA DALAM KOTAK PEMIKIRAN UMMAT MELAYU ISLAM SANGGUP MELETAK LABEL PENGGANAS KPD PEJUANG ISLAM..

DARI PERSPEKTIF MANA TAK TAHU LAH KEPALA HOTAKNYA MENTERJEMAHKAN PEJUANG ISLAM SEBAGAI PENGGANAS..
SETAHU KAWAN YANG MELABEL ORANG ISLAM PENGGANAS IALAH PUAK2 YAHUDI LAKNATULLAH... TAKKAN KITA PUN NAK JADI LAKNATULLAH JUGAK..
WAL'IYAZUBILLAH..

Kuda Perang said...

BETUL LAH YANG TUAN GURU CAKAP AHLI LAIN PENYOKONG LAIN..

DI SEGI PERKATAAN/ISTILAH PUN DAH BERBEZA DAH, MAKSUD LAGILAH BERBEZA..

AHLI IALAH AHLI UMNO, PENYOKONG PULAK ADA YANG AHLI UMNO DAN ADA YANG BUKAN AHLI UMNO (TAK KIRA LAH ATAS PAGAR KE, ATAU AHLI2 PARTI LAIN).

UMNO NI BENDA BURUK, BAWA PERJUANGAN SALAH, AHLI UMNO ATAUPUN BUKAN AHLI UMNO (PENYOKONG) SOKONG UMNO, BERMAKNA SOKONG BENDA SALAH BENDA MUNGKAR, SOKONG BENDA SALAH BENDA MUNGKAR NI MASING2 TAU SAJALAH AKIBAT BURUKNYA, NABI DAH TINGGAL PESAN DAH ADA DALAM AL-QURAN N HADIS...

DAN SEBALIKNYA PULAK WALAUPUN DIA AHLI UMNO TAPI JIKA TAK SOKONG UMNO....FIKIR SENDIRILAH MASING2 DAH BESAR BUKAN LAGI BUDAK TADIKA KEMAS...

AbgTuah said...

HABIS NAK PANGGIL KAO PERJUANG AGAMA ISLAM KE..?

PIIIRAHHHH..APA YANG KAU DAH PERJUANGKAN..MENCEMARKAN AGAMA ADALAH

SEBUT SATU-SATU AKU NAK DENGAR APA YANG KAO DAJH BUAT UNTUK ISLAM...

SETAHU AKU ZERO..MACAM LAMBANG PARTAI KAO TU..KOSONG..

AKU BAGI GELARAN TALIBAN KAO NAIK ANGIN..KAN KE PENGITIRAFAN TU..

OKLAH..PENGANAZZZ ATAU TALIBAN KAO KATA TERLALU EXTREME..

APA MACAM PEJUANG TAIK KUCING..SESUAI TAK..

TAZKIRAH PUN TAZKIRAH POLITIK TAIK KUCING..

EEE GELI AKU..

OK SORY BEB..BUKAN DIDALAM KOMEN JE AKU BERANI BANCUH PUAK PAS..TADI SIANG PUN AKU BANCUH SEKOR-SEKOR..TERSENBGEH-SENGEH MALU..HEHEHE..

HEHEHE..PEJUANG ISLAM HAHAHAHA..

Mohammad Roslan said...

Salam abg tuah,

Kuda perang itu ingat dia terlebih belajaq..mungkin dia belum tengok mcm mana keris Taming Sari abang tuah menari dulu...hahaha...kena banyak sabaq dalam bulan ramadan nie...hehehe!. Saudara kudaperang sabaq noo!...cuma rindu kat tulisan-tulisan mcm dulu-dulu kuntakinte,sekupangduas,apai ngelai!haha...wassalam.

AbgTuah said...

SALAM MAMAK PENANG..

BUKAN APA..

KAWAN LIHAT SI KUDA PERANG NI DAH TERLALU TAKSUB DENGAN SEMANGAT PARTI PAS..MELEBIHI AGAMA ISLAM..

ASHIK-ASHIK SEBUT SOKONG PAS..SOKONG PAS..

TAK FAHAM KAH DIA BAHAWA PARTI PAS TU TAK BOLEH BAWA KEMANA..PAS BUKAN AGAMA ISLAM DAN ISLAM TAK PULA PERNAH SEBUT NAMA PAS..

KALAU HAMPAS TAK TAHU LE ..MUNGKIN ADA DISEBUT..?

YANG SEBETULNYA KITA WAJIB MENYOKONG ISLAM..MEMBANGUNKAN ISLAM..MENSYUMULKAN ISLAM..BUKANNYA SOKONG PARTI PAS...

INILAH AKIBAT..KALAU DAH TERLEBIH DITARBIAH YANG SENANG JADI PAYAH..HEHEHE

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online