Rabu, 12 Ogos 2009

HASAN ALI MEMBUKTIKAN, YANG LAIN MASIH MALU-MALU KE..?


Hasan sanggup dilucut jawatan exco berhubung isu penjualan arak

12/08/2009 4:22pm

SHAH ALAM 12 Ogos - Pesuruhjaya Pas Selangor, Datuk Dr. Hasan Mohd. Ali sanggup dilucutkan jawatan Exco kerajaan negeri demi mempertahankan pandangannya agar minuman keras dan bir tidak dijual di kawasan majoriti penduduknya beragama Islam.

Menurut Hasan, beliau tidak akan tunduk dengan ugutan pihak tertentu yang meminta pucuk pimpinan pakatan pembangkang mengambil tindakan ke atasnya berikutan pendiriannya dalam isu penjualan arak di Selangor. – Utusan

PANDANGAN PENULIS.

PENULIS PUJI PENDIRIAN DATO HASAN ALI, BERANI DAN TEGAS, SANGGUP DILUCUTKAN JAWATAN DAN TIDAK AKAN TUNDUK DENGAN DESAKAN DAN UGUTAN PIHAK DAP DEMI MEMPERTAHANKAN PENDIRIANNYA.

TETAPI WALAU PUN BEGITU PENULIS BERPENDAPAT PRETASI PAS TAK MEMBANGGAKAN LANGSUNG. KENAPA MASIH TIDAK KEDENGARAN SUARA-SUARA LANTANG PEMIMPIN PAS YANG LAIN MEMBELA HASAN ALI ? KENAPA DIBIARKAN BELIAU BERJUANG SENDIRIAN ?

SETUJU TAK SEKIRANYA PENULIS KATAKAN: BELUM CUKUP BAIK BAGI SEBUAH PARTAI YANG DILABEL SEBAGAI PARTAI YANG MEMPERJUANGKAN ISLAM TAPI HANYA HASAN ALI SAHAJA YANG LANTANG BERSUARA DALAM ISU INI.

ATAU HANYA ADA SATU SAHAJAKAH SEMANGAT DAN SUARA SELANTANG DAN SETANDING HASAN ALI DI DALAM PAS. ?

APAKAH PAS TELAH KETANDUSAN SUARA PERJUANG YANG BENAR-BENAR BERANI MEMPERJUANGKAN KEBENARAN DAN ISLAM. ?

DIMANAKAH PERGINYA SUARA LANTANG LAGI HEBAT YANG SERING MENGEGARKAN PENTAS POLITIK MALAYSIA ?

HAHAHA…MUNGKINKAH SUARA MEREKA DI KHASKAN UNTUK BERKEMPEN KETIKA PILIHANRAYA SAHAJA ATAU UNTUK KES-KES TERPILIH SAHAJA ?

WAH..KALAU MENCEMUH..MEREMEH..MENGUTUK..UMNO DAN KERAJAAN BUKAN MAIN LAGI HEBAT DAN RIBUTNYA.

HMMM…ELOKLAH DI FIKIR-FIKIRKAN, SUARA YANG GEGAK GEMPITA TU DIGUNAKAN UNTUK MEMPERJUANGKAN ISLAM BUKAN HANYA UNTUK MEMPERTAHANKAN KEPENTINGAN POLITIK KEPARTIAN SAHAJA.

CEHHH MALU..BETUL BETUL MEMALUKAN..!!

18 Comments:

oyabun said...

Salam sahabat ku Hang Tuah...

Mereka ( PAS ) cuma juara dijalanan sahaja. Ibarat anjing menyalak bukit.

Salam perjuangan

YANG GAMBI said...

Salam AT,

Syabas Hasan Ali, kalau PAS dah tak reti nak bela, pemimpin UMNO banyak yang nak bantu.......

Ulama UMNO bukan macam ulama PAS, ular dalam semak....

Tanpa Nama said...

lorr.... tunggu kena lucut jawatan ker.. Hassan Ali patut letak jawatan jer terus.. baru laahh gentleman..

Unknown said...

SEKADAR SATU PANDANGAN......

Baguslah kalau itu dibuat dengan hati yang ikhlas dan jujur...tapi..adakah ianya sekadar satu umpan untuk mendapat sokongan prk di Permatang Pasir untuk menaikkan populariti Pas yang semakin condong....?

denaihati said...

Ini baru pemimpin Islam...aku sokong pemimpin Islam yg berani demi Islam bukan demi politik dan kuasa sahaja...

denaihati said...

Ini baru pemimpin Islam...aku sokong pemimpin Islam yg berani demi Islam bukan demi politik dan kuasa sahaja...

Lin said...

salam abang tuah

yang lain tu takut kena marah dengan ayahanda nik aziz sebab tu pakat diam aje nanti kena suruh letak jawatan dalam pas susah jugak tu


salam

Mohammad Roslan said...

Salam,
"Berani kerana Benar....Takuut kerana salah"...teruskan perjuangan Saudara Hassan Ali...DAP ini seperti "Bagai kelip-kelip terbang malam" tak boleh sembunyikan perasaan Anti-Islam mereka dari dulu lagi....wassalam

Tanpa Nama said...

Salam..Abang Tuah,

Kemana hilangnya pejuang-pejuang Islam yang hebat yang selama ini sanggup mengkafirkan sesama Islam. Berceramah keseluruh negara yang kononnya merekalah pejuang Islam sejati untuk menegakkan hukum Allah di bumi Malaysia dan UMNO pula dilebelkan golongan 'tolak' Islam.

Apabila berdepan dengan isu anti Islam oleh DAP mereka sanggup biarkan Dato Hasan Ali keseorangan diterjah kiri kanan oleh DAP dan PKR...

Sebelum ini saya sangat kagum dengan perjuangan PAS..Kini baru sedar, rupanya mereka ini hanya hebat dan jaguh dalam ceramah yang mengutuk sesama Melayu/Islam..tetapi 'kelu dan bisu' bila berdepan dengan realiti untuk mempertahankan kesucian Islam yang sedang dihina dan dicaci.

Tahniah Dato Hasan Ali..kaulah pejuang Islam sejati. Sudah tiba masanya Dato bebaskan diri daripada bersekongkol dengan golongan pengecut yang pentingkan perut dan pandai memperalatkan Islam. Apalah besar sangat jawatan Exco tu disisi Allah kalau setakat untuk jadi 'patung bernyawa' .

Selamat berjuang..demi mendapat keredaan Allah.

Tanpa Nama said...

syabas pada hassan ali....orang pertama dalam PAS yang berani bersuara demi ISLAM sejak PAS masuk pakatan rimba

Unknown said...

Okay lah tu..kira bersuara jugak..kan
UMNO pulak amacam? Bila nak bersuara menyokong kenyataan Hassan Ali tu. Buktikanlah selogan kerajaan perpaduan tu..hee

Jali said...

Yang umno dok kalut suruh Pas keluar pakatan ni dengki apahal pulaknya.Kami mewakili penduduk melayu kat Shah Alam ni bangga dengan adanya Pas dalam kerajaan negeri.Anak anak muda melayu tidak nampak lagi melepak sambil minum arak malam2 bawah flat kami.
Pas tak heranlah kalau setakat nak keluar pr tu.Dulu pun Pas ada dalam kerajaan perikatan lagi,ada 2 menteri lagi,tapi demi agama pas sanggup keluar.Tak perlu susah2 nak berkempen,bercakap ikut tv je.
Kalau tak ada Pas dalam PR kat Selangor ni,nak harapkan kat sapa untuk kawal jualan arak.Umno??Lagi tambah ada lah.Mana nak peduli.Mana ada exco umno nak masuk ke kedai2 cari arak sendiri macam yang Dr Hasan Ali buat sekarang.
Apa yang nampak baik kita kena sokong.Nak hentam,tolong hentam Dap cukuplah kalau tak berani nak hentam 13 rakan bukan melayu dalam bn tu gak.

Tanpa Nama said...

PAS dulu..TakBir ..Allah Hu Akbar

PAS sekarang..TakeBir..a ha A hak..TakeBir...A ha A hak..

Tanpa Nama said...

Jangan bermain main dengan bergelak ketawa dengan kalimah Takbir..kena faham takbir tu untuk Allah..Boleh hina Pas kerana ianya hanya sebuah parti tapi jangan menghina laungan takbir Allah Maha Besar..Bukan Pas saja yg mengucapkan takbir tapi sambutan maulidur rasul,tragedi kg medan pun orang islam melaungkan Takbir..biar ada sedikit kefahaman islam dalam hati tu.

Mohammad Roslan said...

Salam,
Baru mamak puji si Hassan ini...alah..berpeluk-peluk pulak dgn DAP dajal Ronnie...anWar bagi settle...kha..kha..Baguilah dengan Tuan Guru Niky berkata "DAP KALAU HINA ISLAM TAK APA KERANA DIA BUKAN ISLAM!!!!TIDAK BANTAH TINDAKAN SEGELITIR PEMIMPIN DAP MENGHINA ISLAM KERANA PARTI ITU BUKAN PARTI ISLAM"....macam ini pun adakah Tuan Guru....ini bukan tuan Guru Islam...ini tuan guru apa nak gelar ya!!!!fikirlah sendiri. Nak muntah dengan Parti Pas sekarang.

kuntakinte said...

salam,politik ni di dahulukan agama di kemudiankan....

Pentingkan politik kerana keuntungannya dapat dilihat jadi baik didulukan politik.

Agama tak nampak kalau dapat untong pun di akhirat.

Jadi baik lah peluk, dapat undi cina.

Gedung Akal said...

Tahniah
UMNO kini lebih vokal menentang arak berbanding PAS!
Tahniah Melayu 1Malaysia.
Kah..kah..kah..kah. tahniah.
Melayu sudah tahu arak itu karut..kah..kah..kah..kah..kah
Melayu Pahang bila pula nak banteras arak dan judi kat puncak Genting? Kah..kah..kah..kah takkan hanya UMNO Selangopr saja yang tahu arak itu karut... Takkanlah sebab tauke arak kat Genting bukan dari DAP maka tak patut ditentang!
Kah..kah..kah Melayu dah tahu arak itu karut. Melayu berjiwa besar sebesar 1Malaysia!

eXception said...

Hassan Ali berjaya membuktikan yg dia adalah pelakon murahan...

eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online