Selasa, 7 Julai 2009

SIKIT PUNYA HAL, SENDIRI KASI SELESAILA

Sana-sana..punya orang boleh kasi selesai ma..!!

SELESAIKAN SENDIRI – PM

KERAJAAN NEGERI PULAU PINANG PERLU MENYELESAIKAN SENDIRI MASALAH PENGAMBILALIHAN TANAH DI KAMPUNG BUAH PALA TANPA PERLU CAMPUR TANGAN ORANG LAIN.

PERDANA MENTERI, DATUK SERI NAJIB TUN RAZAK BERKATA, HAL EHWAL TANAH TERTAKLUK DI BAWAH BIDANG KUASA KERAJAAN NEGERI DAN KERAJAAN PUSAT TIDAK BOLEH MENCAMPURI URUSAN ITU.

“MEREKA PERLU MENYELESAIKAN MASALAH ITU SENDIRI TANPA CAMPUR TANGAN ORANG LAIN DAN SEKARANG ISU TERSEBUT DILIHAT SUKAR UNTUK DISELESAIKAN,” KATANYA.

NAJIB DIMINTA MENGULAS PERMINTAAN KETUA MENTERI PULAU PINANG, LIM GUAN ENG YANG BERHASRAT MENULIS SURAT KEPADANYA BAGI MEMINTA BANTUAN DARIPADA KERAJAAN PERSEKUTUAN UNTUK MENGAMBIL ALIH TANAH DI KAMPUNG BUAH PALA.

INI BERIKUTAN KERAJAAN PULAU PINANG MENGAKUI TIDAK MAMPU UNTUK MENGAMBIL ALIH TANAH DI KAMPUNG ITU DARIPADA SEBUAH KOPERASI DAN PEMAJU UNTUK MEMBOLEHKAN 23 KELUARGA TERUS TINGGAL DI SITU KERANA KOSNYA TERLALU TINGGI.

ISU PENGAMBILALIHAN TANAH ITU TIMBUL SELEPAS PEMAJU PROJEK, NUSMETRO VENTURE (P) SDN. BHD. (NUSMETRO) MENGHADAPI KERUGIAN HAMPIR RM6 JUTA SEJAK SETAHUN LALU APABILA TERPAKSA MEMBAYAR BALIK JUMLAH PENUH KEPADA PEMBELI YANG MEMBATALKAN PEMBELIAN MEREKA EKORAN MASALAH TERSEBUT.

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2009&dt=0707&pub=Utusan_Malaysia&sec=Muka%5FHadapan&pg=mh_01.htm

MACAMMANA NI LGE…ITU RAKYAT SUDAH BANYAK MARAH SAMA U…ITULAH DULU SEBELUM PRU 12 BANYAK SUKA KASI JANJI-JANJI MANIS MU. ITU BOLEH KASI SELESAI INI BOLEH KASI SELESAI. SEKARANG..APA HAL CARI JUGA BN. WAHH..ITU MACAM BANYAK SENANGLAH MAU PERINTAH NEGERI. MANIS PUNYA BOLEH AMBIL SEMUA..BUSUK-BUSUK PUNYA KASI PUSAT JUGA SELESAI. AHA..ITU HARI BANYAK KUAT..GAMUDA PUNYA PROJEK BOLEH KASI HENTI..INI APA..SIKIT PUNYA HAL KASI SELESAI SENDIRILA..!!

32 Comments:

Ekeng A/L Etong said...

Awal-awal lagi aku dah bagi komen kat Blog Sanggul Melayu yang aku memang tak sokong kalau Kerajaan Pusat layan permintaan Kerajaan Pulau Pinang bagi mengatasi kemelut yang berlaku di Kampung Pala tu. Biaq bagi dia rasa! Itu komen Sanggul Melayu yang nadanya juga tak setuju kalau Kerajaan Pusat bagi perhatian kat permohonan Lim Guang Eng.

Aku senang saja. Buat apa nak layan puak yang tak sokong kita. Baik kita bagi atau tolong bantu negeri-negeri yang sah sokong kita. Kalau bagi kat negeri dikuasai pembangkang, bukan depa nak terima kasih. Nak kutuk lagi ada. Nanti depa putar, kata itu memang tanggung jawab Kerajaan Pusat!

Bukti banyak sangat dah. Jalan tar merelit sampai rata kampung depa kata depa yang boh. Batas ban MADA boh tar pun depa yang buat. Bagus la macam tu! Lepas tu dok atas batas tar baru, tutuh pemimpin Kerajaan Pusat! Depa dapat nama, Kerajaan Pusat dapat maki.

Aku senang saja! Macam kita buat kenduri di kampung la..... Bila nasi dan lauk gulai semua masak, tentulah orang gedehoq macam aku ni kena rasa atau makan dulu. Lepas tu baru bagi orang kerja lain, macam bentara, tukang basuh pinggan, orang berhidang. Betul dak? Depa semua ni buat kerja, kena jamu depa dulu. Takkan nak jamu orang yang tak buat kerja dulu?

Kalau air secerek pun tak angkut, kayu sebatang pun tak kerat, pinggan sebiji pun tak pegang, kawah sikit pun tak tempuh..... mai dok cekak pinggang saja, komplen yang tu tak betul yang ni tak kena, lepas tu mai nak makan dulu? Banyak cantik! Jawapnya...... jamu keraklah. Tu pun nasib baik! Betul dak?

Kita bukan tak mau bagi depa makan. Tapi kena ikut gilir la. Hak kerja makan dulu. Hak dok cekak pinggang, makan lambat sikit. Semua kita bagi makan! Adil dak?

http://pemudatamanperuda.blogspot.com said...

Pada suatu hari, di dalam sebuah kelas semasa sedang belajar, suasana menjadi sangat tidak selesa kerana murid-murid lain tiba-tiba merasakan ada bau tahi manusia yang sungguh menusuk kalbu. Tiba-tiba tak semena-mena, si murid A telah bangun dan telah menuduh si murid B yang berak. Si murid B merasakan teraniaya dan menyatakan bahawa si murid A yang berak cirit di dalam kelas. Dengan tersipu-sipu akibat malu, si murid A telah merayu dan memohon pertolongan si murid B membasuh beraknya. Si murid B dengan lantasnya menjawab "LU BASUH SENDIRI LU PUNYA BERAK, PANDAI BERAK, PANDAI BASUH LAAAAA" Dengan rasa segan dan malunya, si murid A tadi pun pergilah ke tandas untuk membasuh najisnya yang busuk itu....Moral cerita ialah kalau kita sudah terberak cirit, janganlah kita meminta bantuan kawan untuk tolong membasuh najis kita. Seharusnya kita mestilah bertanggungjawab membasuh najis kita sendiri....ALLAH MAHA BESAR

Anak Lenggong said...

Elok laa gitu...jangan pedulikan ...suruh laa idola kaki longgok mereka iaitu mat sapu..salehuddin ayub..tian chua..ronald liu ..tak lupa gerombolan pas yang sanggup tidur atas jalan masa kat perak dulu sekat jentolak tu daripada merobohkan rumah2 kat situ..

Ishh dulu guan eng nie suka mengutuk kerajaan dalam soal yang sebegini rupa walaupun arahan merobohkan sesuatu permis tu dan mendapat perintah mahkamah..tetapi kenapa bila kena batang idung sendiri cuba melarikan diri dengan mengatakan mahkamah sudah perintahkan supaya penduduk mengosongkan rumah...mana peginya teloq cuna melaka tu..udah ilang kee..itu laa dulu pandai sangat mengutuk orang..tetapi cikarang lu balu tau aa...yang tergelaknya hindraff pulak siap bagi tempoh seminggu untuk dia selesaikan perkara ni..huhhh...kadok dah naik junjung maa...

Sulhairil Hafiz Bin Haji Sulaiman said...

Salam saudara

aku amat setuju dengan tindakan yang diambil oleh Kerajaan Pusat kerana jelas menunjukkan tanah adalah dibawah Kerajaan Negeri...yang paling lawak nya dalam Pakatan Pembangkang ini masa berkuasa di Perak dulu tidak pulak diorang ini nak tanya atau mintak pendapat atau bantuan dari Kerajaan Pusat berkenaan pemberian Tanah 999 tahun, pasal ini pandai pulak mintak bantuan Kerajaan Pusat siap antar salinan surat lagi pada media...apa punya Ketua Menteri,,,patutlah orang Pulau Pinang suruh dia balik Melaka. lagi satu aku nak cakap kat sini, rakyat dok sibuk isu tanah dia boleh pulak pindah rumah.

Pasal salian surat kat media tu nanti dia cakap dalam kempen pilihanraya yang kerajaan BN tidak suka bantu rakyat...kepada Ketua Menteri dan seluruh Exco Pulau Pinang negeri yang kecil tu pun tidak boleh selesaikan ke???, belum lagi perintah satu Malaysia..salip hari bulan mintak bantuan dengan kerajaan USA atau Singapura kot. Patutlah Perak jadi huru-hara semasa pemerintahan Kerajaan Pakatan Pembangkang.

hairan-hairan aku dengan Ketua Menteri Pulau Pinang ini

Tanpa Nama said...

mmg lahanat puak2 ko ni.....abis ko jualkan tanah...pastu komisen pun ko dah pulun......senang lenang jer tido eh....org lain lak nak g cuci taik2 korang.....mmg dah jenis bangsat lah UMNO/BN...

Mamak Penang said...

Salam, DAP Tanjung mintak talian hayat kat Federal?. Kalau tolong merekalah pejuang rakyat!.Kalau tak tolong " ini semua pasai UMNO/BN punya pasai!."...ha..ha..Pengalaman buatkan Pemimpin UMNO/BN lebih cerdik dari parti-parti politik lain.Ini baru negeri kalau negara macam mana tak tahu lagi!.Wassalam.

Tanpa Nama said...

Pulau pinang negeri didalam malaysia yang berada dibawah kerajaan persekutuan BN.Adakah kerana p.pinang ni diperintah oleh pembangkang maka ianya tidak perlu dibantu..Kalau pun tidak mahu membantu dari segi kewangan cubalah bantu dari segi lain.Kenapa Najib angkuh sangat dan bersifat pendendam bila orang meminta bantuan.Layakkah dia menjadi pm satu malaysia kalau bersikap begini kepada rakyat.Dahlah tak mahu menolong malah memperbesar besarkan pula masalah yg sepatutnya boleh diselesaikan.

EM said...

wahhh.. tanpa nama timbul perkataan angkuh, sifat pendendam?? loya la aku baca....
Weiiiiii Nik ajis tu bukan angkuh ker? bukan pendendam ker??? Aku rasa elok ko balik kencing dlm tempurung, pas tu tengok muka ko dlm air kencing ko tu dulu sebelum cakap kat org.

Baru ko org ada akai??? padan muka . sendiri buat sendiri tanggung. janji bukan main manis . Tu rakyat tak buat demo lagi pasal tol sungai Nyior yang kononnya akan dimansuh bila depa perintah??? dah setahun lebih masih lagi dok kutip tol. per hal diam jer??? mana janji2 korang???? cuba rakyat demo lak mcm korang demo minta kerajaan BN hapus kan tol tu dulu pulak. Amacam?????

Tanpa Nama said...

baru padan muka guan eng dap keparat tu....


nie masih ada jugak angjing2 pkr yang menyalak kat sini...


dasar muka tak tau malu....

pi la baring kat sana pulak.. kalau kat perak boleh baring atas jalan kenapa sekarnag tak berani baring pulak....

keh keh keh... biar dia rasa.... kalau BN tolong nanti jadi seperti melepaskan anjing tersepit pulak...

sasar tak sadar diri....

Tanpa Nama said...

nik ajis keparat tu dah tak layak jadi mursidul am pas dah....

buat fatwa sesuka hati.... dgn dap tak banyak cakap pula tu...

bila BN ... mcm mcm alasan.... apa punya org islam mcm nie....

takat dah baca beribu2 kitab tapi hati tak bersih.. layaknya ialah ... khakkkkk ptuii.....

sesama bangsa dan agama tak nak tolong.... apa punya bangsat tok guru kamu nie....

kalau kat palestin bukan main sibuk... ini ibarat kera dihutan disusukan anak dirumah mati kelaparan...

yg kau nak jaga sgt hati kafir harbi tu buat apa....

mana yg dapat pahala.... menolong sesama saudara muslim atau membantu kafir harbi memusnahkan ISLAM....

mcm nie pun nik ajis tak boleh pikir....

Ada Nama said...

woi tanpa nama. hg ni mangkaq hg tau dak. dap ada nk tlg kerajaan tak? nk berbaik pn xnk. lps tu time susah baru nk cari kerajaan. kalau hg ada member buat hg mcm tu hg nk tlg tak? DAP parti kaum. kudis rakyat malaysia, bangsa melayu khususnya.

Tanpa Nama said...

lupa ker?mser pilhanraya ko janji akan seatlekan benda nie....so skang buatla jgn pndi cakap jer.dulu jadi pembangkang tak perintah bolehla ko ?skang dah jadi pemenrintah baru padan muka ko...dendam???hehehe puak ko 2 lame dah berdendam bler dapat 4 negeri mulala balas dendam.heheheh kesia korang memenag patut bn tak apayah tolong.rasakan masa pru janji bukan2 heheheh tolong tunaikan

Tanpa Nama said...

Abg Tuah, Tolong letak Janji Janji Manis mu PR masa PRU12. Kalau kita tidak letak orang makin lupa bila kita letak maka orang akan sentiasa beringat.

Bila satu masalah besar dijanjikan untuk diselesaikan tapi tidak usahakan untuk menyelesaikan dan menangguh setiap hari setiap masa maka inilah akibatnya, bukan apa PR ni angkuh, mulut mcm murai dgn belatuk bising ja kutuk org, komplot sana sini, habuk pun tarak asyik nak "menatang minyak yg penuh" je kat Anuar Juburi tu, sibuk kehulu kehilir cari katak katak nak beli, tu hah beli katak hidup kat Jelutong market berlambak ada dalam sangkaq, negeri sendiri kucar kacir, mmg haprak laa..tapi tak pa laa orang penang sikit sikit sedaq la..bukan senang nak perintah negeri kalau hati dan niat masing masing "kotor" dan busuk dan mimpi istana kayangan. Ni la akibatnya, yg dikejar tak dapat, yang dapat apa..busuk tahi lembu dan B*B*. Sedar sedar la...Setahun setengah perintah tak de merit nak kasi, sibuk kutuk org, cuba praktik satu persatu janji janji PRU12 yg mudah selesai cubalah selesai, yg susah tu guna akal fikiran la cari penyelesaian byk otak otak bijak pandai boleh guna pakai ni tak otak bijak boleh fikir pun tak guna tau nak fikir hal jahat aja..orang dah sampai ke bulan dia dok kat bawah, tak naik naik ke bulan ciptaan Allah bukan tu aja bulan PAS dgn PKR tu tak sampai lagi baru suku jalan dah terhenjut henjut merajuk, tak puashati porak peranda ni la akibat kalau asyik khusyuk dok belai ANuar juburi..bila kerja nak jalan?susahkan rakyat aja..podah...

Jeffry said...

SLM BRO..BRU TD SI APEK TU TEHEGEH2 KATE NK PEGI JUMPA PENDUDUK KG BUAH PALA BRO..DH KENE BENTAK BRU NK PEGI..APE PUNYE PESEN KETUA MENTERI??..KASI CINCANG ANU DIA BRU TAU!! KEHKEHKEH

AnakWatan said...

ini duitnya seposen... nyah kau dari bumi malaysia nie guang eng...


kesian kat pencacai pkr nie... masih tak nak ngaku salah lagi tu...

ISAC said...

Salam,

Ini yang dikatakan oleh orang tua2"Seperti ayam, berkokok berdegar2 tapi ekor penuh tahi"

Dah puas mengata orang....6-8 bulan pemerintahaan dok cari kesilapan/kesalahan Dato' Koh Soo Koon (Gerakan/BN) tapi X dapat....

Bila dah susah nak mintak Federal (orang yang diumpat/dikata/dikeji) tolong dia....

Orang macam ni pun ada....Kalau "Ulamak" Pas pun boleh terasa hati dan X leh nak maafkan orang...Ini kan pulak "Umno/BN" yang tak berapa nak alim....:) Sendiri mau ingat lah bro...

Tanpa Nama said...

HATI MEMBEKU TERINGAT KATA JANJI MANIS MU.....OHH.KEJAMNYA....
(petikan dari lagu tahun 80Aan janji
manismu nyanyian dari Aisyah)

Tanpa Nama said...

kalau nak ikutkan dendam dah lama puak2 ko tu masuk ke dalam. kalau nak korek la. tp PR x buat camtu, cuba sedaya upaya selesaikan suatu walaupun isu itu dilakukan oleh puak2 BNgok. tu la nampak sangat puak BNgok nih x pandai jg negeri dulu. sepatutnya perkara camni x blh terjadi.

sebelum selesaikan suatu masalh tu kita mestilah tahu tentang puncanya dahulu. nah!!! puncanya adalah BNgok!!!

dah berak basuh la woi!!!

Mamak Penang said...

Salam EM,

Betul juga kata hang pasai "TOL SG.NYIOR"...anwar yang kata dan janji; kalau Pulau Pinang jatuh ke tangan Pakatan rakyat...tol sg.nyior akan dihapuskan. Apa 0.50 kupang pun tak mampuk settle kah Guan Eng....?. Cakap tak serupa bikin...

Tanpa Nama said...

ala tolon la dia..dia tiap2 hari dok buat muka sekupang ja...masuk tv,masuk newspaper,masuk tenet...wa kesian woooo sama lia..hahahaha. lanti lia melajuk mau turjun yambatan p pinang..sapaa susah???? ala apek..LOMPAT! lompat! lepan ala lubang ar...

Tanpa Nama said...

dialog skrip gambar LGE :gua tak tahu salasai itu rumah orang india,gua tahu pihala babi gau pandailah...ha ha ha..gua memang cilaka..ha haha

Darth Anwar said...

Nampaknya banyak pula Yang Tak Bernama dari puak sebelah sana masuk mencacai dalam artikel ni. Hmmm...

Biasalah, depa ni bukan saja pengecut tapi kalau ada masalah, tu dia lurusnya telunjuk dok tuding kpd kerajaan BN dulu. Tsu Koon ada jawapannya. Hangpa tak perlulah dok melalak menyalahkan orang kat sini.

Kita biarkan Tsu Koon jawap. Kat sini saya cuma nak bagi satu hint saja. Oleh sebab Kg Buah Pala tu kg kaum India, kita tanya sapa pejuang yang mereka banggakan semasa PRU12 dulu? Jawapnya HINDRAF. Hindraf juga telah bersekutu dlm pakatan kerajaan depa skrg. Dan skrg, bila isu Kg Buah Pala ni tak selesai lepas setahun PRU12, siapa yg Hindraf salahkan. Sejauh yg saya terbaca skrg, depa salahkan DAP dan Lim Guan Eng.

So, nasihat saya kpd para pencacai semua, drp kome dok buang masa melalak, lebih baik pi bagi tau kat Hindraf supaya ikut style kome salahkan BN. Guan Eng tu khulafa arrasyidin, jgn dijentik.

Tanpa Nama said...

Eleh taknak tolong tak payah,dia boleh settle sendiri walaupun masalah ni BN yg tinggalkan dahulu.Rupa rupanya umnobn ni lagi teruk dari pembangkang le dendam dan angkuh dia.Kata umno je yang paling baik dan bekerjasama.Bukannya nak tunjukkan kepimpinan melalui tauladan.Buat menambahkan kebencian rakyat adalah..poorah..ptuih.

harimau malaya said...

salam
Woi kata nama yang hang dok galak sokong kapiaq harbi tu pasai pa????biaq depa padan muka selesai sendiri......yang hang kecoh tu lebih tu awat nak jadi pecacai basuh juboq cina kapiaq tu ka......tu hang pi dengan bos mata dajal hang tu pi jadi barua dia......Wat pa UMNO nak tolong hangpa ......suruh superhero mata dajal kesayangan hangpa tunjukkan ke heroan di mata rakyat......what the superhero ?????its anuar superhero dajal.....

Afdzal Mokhtar said...

salam bro tuah...AMATLAH BAGUS SEKALI KALAU KERAJAAN PUSAT TAK MAU MASUK CAMPUR...DULU SEBELUM PRU 12,SIBUK SGT NK MEMERINTAH..SKANG PADAN MUKE..SELESAIKAN LAH SENDIRI...MINTAK TOLONG PAS DAN PKR...BUAT APE NK MNTK TOLONG KERAJAAN PUSAT..LGE DA PUAS KUTUK2 KWRAJAAN PERSEKUTUAN PASTU NK MNTK TOLONG LAK...X MALU,IBARAT LUDAH KE LANGIT,KENE MUKE SENDIRI...BERAK DA LA X BASUH,PENGOTOR BTOL LGE NI..HIDUNG DA KEMEK,PIPI BENGKAK SEBELAH(ganti hidung tak mancung,pipi tersorong2..hehehe)

AbgTuah said...

ASSALAMULAIKUM DAN SALAM SEJASTERA SEMUA..

TUAH DAH BACA SEMUA KOMENTAR DISINI..TERIMA KASIH TUAH UCAPKAN KEPADA YANG SUDI ZIARAH DAN MENINGGALKAN KOMEN.

BANYAK PENGAJARAN DAN MAKLUMAT YANG BOLEH DIFIKIR-FIKIRKAN DARI KOMENTAR YANG HEBAT-HEBAT BELAKA DARI TUAN-TUAN..

pkr simata satu said...

Tanah Kg Buah Pala tu tanah kerajaan negeri.Sukahati kerajaan negerilah nak jual berapa pun.Tak kiralah siapa yg jual.Yang india2 tu semua setinggan aje,duduk atas tanah orang lagi mahu kecoh ka?

Yang salah Khalifah Lim lah,janji macam2 pada penduduk kg setinggan tu masa kempen,masa belum berkuasa.Bila dah pandai berjanji pandai2lah tunaikan.

India2 tu semua dah ditawar pampasan 200K lagi tak puas hati?Setinggan Melayu Lembah Klang kena halau ada dapat pampasan ke?

Apa hal khalifah tak boleh setel benda kecik macam ni?Tak tahu buat kerja kalu,letak jawatanlah.Piirraaah

AnakWatan said...

padan muka guang eng dan pakatan haram nie....

baru kau org hindraf tau mana intan mana kaca....

yg keling kg buah pala nie pun satu... tamak haloba... keling lah katakan ... lidah berbelit..

bagi puak2 pencacai pakatan haram nie... sedarlah diri kau org tu,,,

sebab asyik dok mengata org haa kan dah dapat padahnya....

parti haram kau pun asyik bercakaran aje...

khakkk ptuiiii

ISAC said...

Salam, Tanpa Nama 2009 Julai 8 00:19,

Umno/BN kalau berdendam pun patut..
Kan ke Pas yang mengate Umno/BN ni "komunis", "Chin Peng", "Ayah" Pin, "Toghut", "Kafir" dan segala macam gelaran2 buruk yang lain....

Allah pun dan berfirman mahfumnya, "Jangan kamu mengelar suatu kaum itu dengan gelaran yang buruk kerana mungkin mereka itu lebih baik dari mereka".

Sendiri mau ingat lah bro...Wassallam.

Tanpa Nama said...

Dan Allah juga tidak suka dengan orang yang menyimpan dendam.Pas berdendam kerana terlebih dahulu bn berdendam kepada kelantan sekian lama.Tidak dinafikan ada sedikit bantuan tetapi bersebab dan terpilih.Kalau dengan negeri melayu dan islam pun umnobn tidak mahu membantu apatah lagi dengan negeri majoriti bukan islam seperti p.pinang.Tapi lantaklah biarlah sama sama terus berdendam kalau itu yg dipilih.Tapi nabi muhamad ada berpesan tunjukkan contoh kepimpinan islam yang baik kepada yg bukan islam agar islam dipandang mulia..tapi pengajaran paling besar dapat dilihat adalah bagaimana kuatnya kaum bukan melayu mempertahankan tanah dan hak mereka dari terlepas dari genggaman walaupun ditawarkan pampasan yg tinggi tidak spt orang melayu disana yg dgn mudah membiarkan tanah mereka diambil dulu semasa bn berkuasa bila nampak wang yg banyak.

Tanpa Nama said...

Tertarik dgn komen 2009 Julai 8 15:14, bagi saya yg cetek ilmu agama nie, rasanya Islam x pernah izin kita dendam berdendam nie, sepatutnya PAS tunjuk contoh teladan dkt pemimpin UMNO bila berkuasa. Tapi bila dah dapat kuasa serupa kaduk naik junjung..dulu ada juga ingat dihati nak pangkah PAS..Tapi sekarang rasa berdosa pula kalau pangkah PAS..Herannya mana pergi ulama2 yg masuk PAS..KENAPA ulama2 nie x berani nak menegur pemimpin2 PAS yg cakap sesuka hati dan menjatuhkan aib org lain..Rasanya ISLAM X pernah menghalalkan perbuatan yg salah..mcm mana kita nak berdakwah kepada org yang belum mengenal ISLAM..kalau parti yg mengaku ISLAM 100% berkelakuan seperti ini..

kuntakinte said...

SALAM, BETUL BRO....BARU PERINTAH PULAU PINANG LEPAS TU ISU SETAKAT SATU KAMPUNG BUAH PALA JE PUN DAH TAK MAMPU NAK SELESAI..HE..HE.. GELI HATI TEMAN.... DUIT SETAKAT 1 KE 2 JUTA PUN TAK ADA KEH!!!KEH!!!

MACAM MANA NAK BAGI HAPRAK2 NI PERINTAH MALAYSIA HE..HE.... KECUT PERUT TEMAN NAK BAGI JADI PERDANA MENTERI......PIKIAK TEMAN SEJUTA KALI NAK BAGI UNDI....

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online