Rabu, 10 Jun 2009

ULAR DALAM SELIMUT

MAHATHIR TIDAK SETUJU K'JAAN PERPADUAN

TUN DR MAHATHIR MOHAMAD BERKATA PEMBANGKANG PERLU ADA BAGI MEMAINKAN PERANANNYA SEBAGAI "CERMIN" KEPADA KERAJAAN DAN "TIDAK SIHAT" MEWUJUDKAN NEGARA SATU PARTI.

APA YANG DIMAKSUDKAN ABDUL HADI JUGA "TIDAK JELAS", SAMA ADA IA DILAKUKAN DI ANTARA PAS DAN UMNO ATAU BN DENGAN PAKATAN PEMBANGKANG, LAPOR BERNAMA.

"DULU MASA KITA TUBUHKAN BN, KITA JEMPUT SEMUA ORANG (PARTI) UNTUK MENYERTAI DAN YANG TOLAK HANYA DAP.

"PAS PUN MASUK JUGAK BN TAPI KEMUDIAN KITA TERPAKSA BERPISAH DENGAN PAS SEBAB DIA GUNA KUASA DIA DALAM KERAJAAN UNTUK PERKUKUHKAN PARTI DIA BUKAN BN," DR MAHATHIR DIPETIK BERKATA DALAM SATU SIDANG MEDIA DI SHAH ALAM HARI INI.

KOMEN PENULIS-

PENULIS TAK MAHU KOMEN JAUH SANGAT FASAL KERAJAAN PERPADUAN. TUN PUNYAI PENDAPAT SENDIRI DAN SEMUA ORANG PUNYAI PENDAPAT MASING-MASING. CUMA PENULIS MASIH RAGU-RAGU…KALAU BENAR-BENAR JADI ALHAMDULLILAH...

YANG PENULIS MINAT NAK SENTUH IALAH PUNCA PAS DI 'KICK-OUT' DARI BN.

SEKARANG BARU JELAS KENAPA PAS DIHALAU KELUAR. MENGIKUT KATA TUN, SEPANJANG PAS DI DALAM BN MEREKA GUNA KUASA DIA DALAM KERAJAAN UNTUK PERKUKUHKAN PARTI DIA BUKAN BN. MUJUR CEPAT DIKESAN DAN DIAMBIL TINDAKAN SEBELUM MEREKA MENGHANCURKAN UMNO/BN DARI DALAM.

HOO..HOO..!! TAK HERANLAH SELAMA INI NIK AJIS MARAH SANGAT PADA UMNO…RUPA-RUPANYA AGENDA DAN STRATEGI POLITIK SEMPIT DIA DAPAT DIHIDU. TETAPI YANG HERANNYA DITUDUH PULA UMNO KONONNYA MENGINAYA PAS…KONONNYA UMNO JENIS TIKAM DARI BELAKANG…TAPI BUKANKAH PAS NI YANG CUBA MEMATUK-MATUK DARI DALAM ? CHITTT..!! BUSUK PUNYA ORANG…

EH..OK RASANYA JIKA PENULIS KIASKAN KISAH INI DENGAN PERUMPAMAAN ‘BAGAI ULAR MAK DALAM SELIMUT’..MASHALLAH...MACAM MANA NAK LENA TIDOR..HEHEHE...

IKUTI JUGA KISAH LIDAH-LIDAH SHAITAN;

http://ddinbunga.blogspot.com/2009/06/harakah-lidah-syaitan.html

10 Comments:

kuntakinte said...

salam, PAih ni banyak di takdir kan Allah syok tak habih....syok tak sampai kemuncak...

Bukan sekarang je jadi Kerajaan sekerat - sekerat 11 bulan sempat guna kuasa untuk dapat habuan, sempat le lulus balak, pasir, tanah pertanian.

Rupa2 nya dulu pun dah syok tak habih...kena sepak keluar rupanya abng tuah yek... ish...ish...kesian teman nengok...patut le sasau je...

Mohammad Roslan said...

Salam Abg.Tuah & broder kuntakinte...

Wah..lawa pulak ulaq 'ala batik negeri Kelantan tapi bisanya...
Ulaq macam ini tak boleh sup..tapi kita kena tibai je..sampai mampus!

AbgTuah said...

SALAM BRO KUNTAKINTE DAN MAMAK HJ..

BENAR..ULAR JENIS NI KATUK PAKAI CANGKUL AJE..

PARPUKARI said...

SALAM BRADER OTAI SEMUA! MEMANG BETUL, KASI KATUK JE ULAR MAK JENIS NI. BARU AMAN!

Tanpa Nama said...

salam bro,

emmm...

tanya che det memang la dia cakap camtu. dia kan org UMNO...

kalau tanya org pas lak di sebaliknya...

rakyat kene pandai menilai mn yg betul mn yg x betul...

wassalam,

mrL

Tanpa Nama said...

PAS NI BKN ULAR BROO! TP ANACONDA SEHH!!.. SEKALI NGAP SAMPAI 5, 6 ORG TUU! KEHKEHKEH. JENIS ULAR XDE BISA TP KUAT MENJERUT

ISAC said...

Salam, Saudara mrL

2009 Jun 10 01:28. Lama saudara X komen dalam Blog Abg Tuah ni. Saudara tiada kelapangan atau bekerja di luar kawasan ?

Saya pun kurang arif punca sebenar tragedi 1978 yang telah menyebabkan Pas ditunjukkan jalan keluar dari BN.

1985/86 pula negara dikejutkan dengan Peristiwa Berdarah Memali.

Memandangkan Saudara mrl memang dilahirkan dalam keluarga Pas apa kata saudara menceritakan mengapa perkara ini terjadi dari sudut pandangan Pas.

Jika saudara keberatan untuk menulis di sini saudara boleh email saya di isacjohore@yahoo.com.my.

Saya ada seorang kawan lama berasal dari Muar yang juga dibesarkan dikalangan kaum keluarganya yang memang org kuat Pas. Nama beliau samada Nakahie/Najakie (saya pun dah terlupa)kami sama2 bersekolah di Sekolah Men Teknik Melaka 1983/84. Kami sama2 menerajui persatuan Agama Islam di sekolah pata waktu itu.

Jika saudara kenal dia tolong dapatkan no h/p dia untuk saya.

X kira apa pun harga yang perlu dibayar!!!! Melayu/Islam mesti bersatu. Lihat tragedi berdarah terbaru di Thailand, Umat Islam sedang berjemaah di Masjid dibunuh dengan kejam.

Tragedi tersebut telah meragut 10 nyawa termasuk Tuan Imam (Allahyarham Wan Abdullah Bin Wan Latif) dan 11 yang lain parah.

Apa jaminannya perkara tersebut tidak akan berlaku di Malaysia jika kita diperintah oleh orang bukan Islam ?

Setakat statistik untuk tahun 2008, Pulau Pinang masih mengungguli jumlah penagih dadah teramai di Malaysia iaitu seramai 3,433. (Pulau Pinang di bawah pemerintahan Bukan Melayu samada dibawah BN maupun PR, perlu diingat Kaum Melayu merupakan penagih yang teramai)

http://www.utusan.com.my/utusan/info.asp?y=2008&dt=0515&pub=Utusan_Malaysia&sec=Johor&pg=wj_01.htm

Wassalam.

Tanpa Nama said...

Salam, Bukan UMNO je singkirkan parti politik pas ini dulu tapi tunggulah...Di PR 13 nanti DAP dan PKR pun akan singkirkan parti ini....depa dua tengah hot dengan paih ini sekarang.Lepas menang lupa kawan jaga kepentingan sendiri..betullah kenyataan TDM itu.Hanya satu saja peluang Pas kalau nak terus nak jadi parti politik di Malaysia...join dengan UMNO!!!.Sampai bila hampa nak berjuang?.Ini bukan perjuangan tapi buang masa ahli yang menyokong hampa semua...pakai akal untuk juang...orang dah pakai bom cluster dah..hampa masih lagi pakai meriam buluh...guna kal dalam perjuangan. kalau akal dah tak ada senang masuk UMNO berjuang bersama UMNO...tapi jangan buat mcm Anwar yang gila kuasa makan kawan kena ikhlaslah..To be Not To be. Parti Politik Pas dah terperangkap dengan ideologi yang kerap bertukar-tukar ikut selera macam orang bikin filem...lepas ini apa pulak Ular Mak Pas akan bawa ideologi?.takat negara perpaduan dah keluar tajuk dah!.

Kalau filem Melayu sekarang orang minat cerita seram..ha..ha..tapi cerita hantu mengundi dah terjual dah oleh pas di PR11 pasal kalah teruk. Di PR12 pasal sudah menang, cerita hantu mengundi tak muncul...eloklah ambil nasihat dari producer filem Melayu apa jalan cerita yang peminat filem Melayu sekarang minat?.Rasanya letak calon Hero-hero filem Melayu mewakili parti Pas di PRK di manik Urai atau Di pR13.Mana tahu nanti ada bakal pelakun jadi ketua menteri seperti MGR di Tamil Nadu!!!he..he...pasai anuar dah jadi the boss...

harimau malaya said...

salam buat semua, PAS atau UMNO itu gua tak peduli apa depa punya ideologi selagi dia pejuang ISlam dan sebangsa dengan gua takpeduli. apa yang gua peduli BOS PKR yang sebenaqnya ulaq dalam selimut....punya gila kuasa sampai sanggup jual bangsa dan agama.Orang cam tu le kita kita jangan terlepas pandang.Bagi gua la kalu kita dengaq ceramah dia banyak yang dia putar belit cam ulaq yang hang bang tuah bagi kami tengok gambaq ulaq tu. Nampak cantik tapi bisa beb.natijahnya Hindu dgn cina KAFIR tepuk tangan gelak pasai melayu mampos kena belit dengan ulaq bangsa dia sendiri.

ISAC said...

Harimau Malaya 2009 Jun 10 22:48

Saya setuju dengan anda!!! Boss PKR paling bahaya untuk orang Melayu/Bumiputera.

Dan bila kita bercakap pasal nasib orang Melayu/Bumiputera di Malaysia, itu bermaksud kita juga berkata tentang survival Islam itu sendiri kerana di sini di tanah bertuah ini Islam dan Melayu X boleh dipisahkan!!!

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online