Jumaat, 12 Jun 2009

SOKONG PERPADUAN BONEKA UMNO..?


Nik Aziz bidas golongan pertahan kerajaan perpaduan

MURSYIDUL AM PAS DATUK NIK ABDUL AZIZ NIK MAT MEMBIDAS GOLONGAN DALAM PARTI ITU YANG MEMPERTAHANKAN CADANGAN PRESIDEN PAS DATUK SERI ABDUL HADI AWANG UNTUK MEMBENTUK SATU KERAJAAN PERPADUAN DAN MENYIFATKAN MEREKA INI SEBAGAI “BONEKA UMNO”.

“SAYA TAK BOLEH LARI DARIPADA KEPUTUSAN MUKTAMAR PAS DI IPOH TAHUN LALU...

KEPUTUSANNYA IALAH MENYOKONG PAKATAN RAKYAT. (YANG SOKONG) PERPADUAN INI BONEKA UMNO, TERANG DAN JELAS.

“SUARA SUMBANG DARI PAS UNTUK BUAT KERAJAAN PERPADUAN INI ADALAH BONEKA UMNO,” KATANYA KEPADA PEMBERITA

NIK AZIZ BERKATA JIKA ADA PIHAK YANG MEMPERKATAKAN MENGENAI KERAJAAN PERPADUAN, IA SEBENARNYA ADALAH ILHAM UMNO. – BERNAMA

PANDANGAN PENULIS -

ISHH..ISHH..TOK GURU NIK AJIZ NI..TAK ADA LAIN..LAGI-LAGI UMNO YANG DISALAHKAN.

NAK TANYA APA BEZA KERAJAAN PERPADUAN DENGAN KERAJAAN PAKATAN. KALAU PAS BOLEH JOIN PAKATAN APA SALAHNYA BERBAIK DENGAN UMNO.

OOO..UMNO BERLAINAN IDELOGI DARI PAS…TAK SEHALUAN..

TAPI PARTI KOMPONEN KERAJAAN PAKATAN JUGA BERLAINAN IDELOGI DAN TAK PERNAH DENGAR MEREKA MENYOKONG PERJUANGAN PAS..MEREKA TETAP TOLAK IDELOGI PAS..TAPI PAS JUGA TETAP MELEKAT DENGAN MEREKA.

TOK GURU DAN SEMUA AHLI KENA TANYA DIRI SENDIRI..KENAPA TOLAK SANGAT UMNO. APAKAH KERANA PERJUANGAN ISLAM ATAU PUN KERANA PERJUANGAN POLITIK DUNIA ?

JIKA ISLAM YANG DIPERJUANGKAN MAKA PERPADUAN UMMAHLAH USAHA DAN LANGKAH TERBAIK KEARAH TERSEBUT.

JADI BUANGLAH YANG KERUH AMBIL YANG JENIH..

19 Comments:

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahamn Nir Rahim
Simple question lah abang tuah ooi , patutlah abang tuah ngok betul .
Ok Beza di antara UMNO BN dengan DAP PR.

UMNO BN :- ISLAM SEKULAR
Mantan PM hina nabi SAW
Bodohkan orang Melayu
selama 53 tahun .
Amalkan politik wang.DLL

DAP PR :- Boleh taksirkan Al Quran
Tak pernah hina Nabi SAW
Cuma di suruh langkah
mayat je. E2 gambang je

Tanpa Nama said...

kenapa lah kau ni bodoh sangat haji woii.. bangang nak bertubi eiii geli hati aku tgk kau ni

Tanpa Nama said...

Belajarlah Sejarah Agama Islam serta sirah Rasulullah dan para sahabat serta syuhada`..bukan hanya belajar sejarah bangsa sendiri sahaja..

Adakah diri dan jasad manusia tanpa mengenal agama tidak perlu dihormati ? Tidakkah Al-Quran menyatakan “ Sesungguhnya kami memuliakan Bani Adam” ?

Bukankah Syaidina Umar r.a pernah menegur dengan keras dan bengis terhadap Gabenor Mesir Amru Al’As apabila anaknya Muhammad memukul seorang rakyat qibti dengan kata-kata berikut “ Sejak bila kamu diberi ( Hak ) lesen/permit memperhambakan sesama manusia sedangkan manusia itu dilahirkan oleh ibu-ibu mereka dalam keadaan bebas ”
Justeru tu ramai dari kalangan melayu terpelajar tak hormat dgn puak2 UMNO ni sebab BODOH serta malas belajar dan membuat kajian ada tu sampai malas berfikir sebab semuanya UMNO sumbat dalam tembolok mereka sampai mereka mati akal serta daya pemikiran..
Mintak maaf kpd penyokong UMNO..sebenarnya zaman melayu menjadi LEMBU telah berakhir..( cuma ada sebahagian daripadanya yg masih lagi kekal bodoh macam LEMBU mungkin berpegang kepada slogan dulu kini dan selamanya tetap sebagai LEMBU ) melayu kini lebih ke hadapan dalam menilai setiap peristiwa dan apa yg berlaku dihadapan mata, melayu sekarang ni lebih kritis memperjuangkan agama, nasib dan ekonomi bangsanya..
Melayu sekarang lebih berani bersaing dgn bangsa lain tanpa mengharapkan kerajaan kerana selama ini pun mereka berdiri atas kaki sendiri. Bukannya seperti LEMBU2 perliharaan UMNO yang senantiasa disuap dgn segala projek dan peruntukan yg tidak seberapa tu..Melayu kini juga sudah tidak mengharapkan kepada rajanya lagi bagi membela mereka semua kerana melayu kini telah mengeri bahawa raja2 mereka juga telah dipasung dan dimandulkan kuasa pemerintahannya oleh anak didik penjajah British yg terdiri daripada pejuang2 kemerdekaan ciptaan pihak inggeris itu sendiri..
Sila Rujuk kpd sejarah negara2 islam yang pernah dijajah oleh puak kuffar ini.. baik penjajah British, belanda, sepanyol, dan italy.. bagaimana mereka ini telah memutarkan minda, pegangan serta akidah umat islam serta memciptakan pejuang2 kemerdekaan hasil didik serta jarum2 yahudi dan nasara agar terus diwariskan kpd umat islam di dalam negara2 yg mereka jajah..

Tanpa Nama said...

hafszach said...

KHAS BUAT pejuang2 UMNO...!!!

Betapa Jahilnya manusia bila hati telah hitam dari cahaya agama kerana banyak sangat makan dan bergelumangan dgn hasil serta pencarian yang haram dan menganut fahaman kebangsaan.

Dibawah ini aku titipkan antara natijahnya hasil yang haram jika telah menjadi sebati dgn darah daging kita dan berakidahkan semangat kebangsaan ( Assobiyah ).

Semua tu alasan org2 yang berfahaman serta berakidahkan semangat Assobyiah..Kononnya tak nak masuk PAS sebab PAS bergabung dgn DAP..Selama ni UMNO bergabung dgn Komponen2 dari sabah yg terang2bukan islam dan UMNO melantik Jafri Ketingan sbg ketua menteri tak pe pulak.. Sedangkan Jafri ketingan itu adalah Ketua gerakan Kristian Asia tenggara..

Beliaulah yg merancang dan telah memurtadkan beribu umat islam diseluruh nusantara.. beliau di iktiraf sebagai wakil misioneries oleh ketua padri dari vertican city malah berjuta2 dollar disalurkan kepada beliau bagi membeli akidah umat islam nusantara termasuk malaysia..

Sedangkan DAP rata2nya bangsa cina yg beragama budha dan ada yg tidak berpegang kepada agama..

Sejarah telah membuktikan penganut agama budha tidak pernah menjajah mana2 negara umat islam berbanding dgn Yahudi dan nasara ( kristian ) dan lupa ker dgn Perang salib atau mmg tak tahu tentang sejarah agama islam dan tak minat dgn agama islam..

UMNO menuduh DAP sebagai kaffir harbi... bila pulak para ulamak UMNO memfatwakan DAP sebagai kaffir Harbi..

kalau benar DAP kaffir harbi sila desak mufti UMNO keluarkan fatwa tersebut secepat mungkin..

Sabda Rasulullah s.a.w " Janganlah kebencian kamu kepada satu kaum menyebabkan kamu berlaku tidak adil, berlaku adillah kerana dengannya ( melakukan keadilan ) akan mendekatkan kepada taqwa.”

Sabda Rasulullah s.a.w ;

قال الرسول(ص): لَيْسَ مِنَّا مَنْ دَعَا إِلَى عَصَبِيَّةٍ ولَيْسَ مِنَّا مَنْ قَاتَلَ على عَصَبِيَّةٍ و لَيْسَ مِنَّا مَنْ مَاتَ على عَصَبِيَّةٍ

Bukan dari kalangan ku org yg menyeru ke arah assobiyyah/ Kebangsaan, bukan dari kalangan ku org yg berperang di atas dasar assobiyyah dan bukan dari kalangan ku org yg mati di atas dasar assobiyyah ( Kebangsaan ).

RASULULLAH TIDAK MENGAKU UMAT SERTA MELAKNAT KEPADA SESIAPA YANG BERJUANG ATAS DASAR BANGSA..

Kalau Rasulullah sendiri dah tak mengaku umat kat padang Mahsyar nanti korang nak mintak syafaat dgn sape..??

Dengan Hang Tuah kerr sbb korang selalu sebut kata2 yg kononnya keramat bagi korang " Tak kan melayu hilang di dunia ' atau pun korang akan mintak syafaat dari anak didik British Tunku A BEDOL Raman yg mmg terkenal dgn kaki pompuan. kaki minum, kaki judi dan stable lumba kuda..

Irene said...

salam semua,
bagi aku apa yang penting ialah perpaduan ummah, tak kira apa bangsa sekali pun asalkan beragama Islam... dan orang-orang kafir yang hidup dibawah naungan pemerintah Islam perlu dihormati selagi mereka tidak menentang pemerintah Islam...

Rujuk AlQuran dan hadis untuk cari kebenarannya..jangan hanya cakap untuk kepentingan politik/kuasa saja atau pun sekadar sedap mulut untuk berbicara. Janganlah kamu mencaci maki sesama sendiri hatta walaupun dia itu org kafir..mana tahu dia adalah lebih baik dari kamu di sisi Allah..Kejatuhan empayar Islam adalah berpunca dari orang-orang Islam itu sendiri. Sesungguhnya segalanya adalah KEHENDAK ALLAH..wallahuallam....

bungaraya said...

Asyik-asyik TANPA NAMA dan TANPA NAMA bila anda memberikan komen anda dalam blog ini. Apakah ertinya dengan berselindong dengan menggunakan samaran TANPA NAMA itu. Melayu kinikah ertinya tu. Atau pengecut dan tak mahu bertanggungjawab diatas apa yyang dituliskan disini?
Mengenai kerajaan perpaduan yang disaran oleh Presiden dan dibantah oleh MB Kelantan itu, nampak sangat sebab peribadi. Tak eloklah ditimbulkan alasan sejarah zaman Nabi. Nabi juga menggalakkan kearah perpaduan teruatamanya dikalangan berbagai suku didalam islam. Nabi juga menggalakkan perpaduan dengan bukan islam. Kerana manusia ini berbagai suku akat untuk kenal mengenali dan berbaik-baik diantar satu dengan yang lain. Berbaik sangkalah kita dan nasihat ini ditujukan kepada anda TANPA NAMA termasuk Tok Guru Nik Azizi sendiri. Kelantan sampai bilapun akan orang islamlah yang akan memerintah. Sama juga seperti Naratiwath. Tetapi Selangor, Perak, Negeri Sembilan, Wilayah Persekutuan? Bagaimana? Janganlah mempunyai sikap selfish politician.

Tungaklangit said...

salam abang tuah

saya mempertahankan melayu kerana mereka beragama islam...

saya sayangkan melayu sebab mereka adalah umat rasullullah

saya kasihkan melayu sebab mereka mengadap kiblat yang sama dengan mereka...

bukan timbul pasal assobiyah ke apa ke... di malaysia ni mati melayu matilah sinar islam...

dap tidak akan mempertahankan islam dan kaum bukan islam tak akan ambil peduli pasal islam...

ada yang berlakon macam ustaz (nga) bukan nak agungkan islam tapi memperbodohkan pas sahaja...

bagi melayu islam yang tak kenal diri sahaja yang sanggup menolk bangsa mereka sendiri...

salam

PUTRA MERDEKA said...

salam
kalau sokong perpaduan boneka UMNO, jadi yang tak sokong perpaduan sokong siapa? Sokong DAP...sokong PKR..la itu lah yang nik aziz nak sampai kan kepada pengikut PAS dan rakyat bahawa PAS dah sesat dan jauh menyimpang dari landasan asal penubuhannya... Kalau hj ahmad fuad hidup lagi pun dia dulu yang pecat nik aziz..
terima kasih

kuntakinte said...

salam, sdr. anom puak Khawarij pun Islam pakai serban, jubah, berjanggut panjang itu imaginasi teman lah apabila zaman rasulullah..macam tu lah..

Puak Khawarij mendapat ajaran agama dari mulut Rasulullah sendiri dan hidup pun di zaman rasulullah... dilaknat tuhan kerana extreme agama dan sanggup mengkafirkan orang Islam sendiri....

soalan nya... apa beza nya puak Khawarij dengan puak Kha..PAIhhh?

Asobiyah ke apa ke itu rekaan puak PAih je.....

Mamak Penang said...

Salam,
Inilah terjadi pada parti PAS dari dulu hingga sekarang. Apa saja cadangan untuk menyatu-padukan Islam itu diburuk sangka oleh pihak PAS walau pun perkara yang baik itu datangnya dari tokoh agama PAS sendiri.Ini baru Tokoh PAS menyuarakan; kalau lah pemimpin UMNO yang menyuarakan alahai..tak tahulah cerita apa nanti.Tak lama lagi keluarlah fatwa..ha..ha..kononnya haram jadikan kerajaan perpaduan dengan parti Melayu. yalah depa ini belajaq ugama diluar negara.Orang UMNO belajaq ugama di UIA saja..katakan terlebih belajar agama dari Pakistan dan Mesir pulak itu!.Sudahlah Ikhwanul Muslimin di Mesir pun sudah berubah arah perjuangan mereka.INGAT! KALAU MUSUH ITU TIDAK BOLEH DIKALAHKAN;BERSAMALAH DENGAN MEREKA"....bersamalah dengan UMNO sekurang-kurangnya boleh membantu menyuburkan Islam dalam negara ini dengan idea-idea baru dari PAS...dan memberi peluang untuk umat Islam berjinak dengan Hukum Hudud Pas!.Orang pas jangan jadikan diri kamu seperti "beruk tunggal" semula kerana pada masa ini orang bukan Islam mulai suka dengan Islam cara Parti Pas..mana tahu berduyun pemimpin DAP yang pandai baca surah-surah al-quran akan memeluk Islam..mari kita berama-sama doakan agar semua orang bukan Islam di negara ini memeluk agama Islam dan kita jadikan Negara ini sebagai Negara Islam yang berlandaskan Hukum Hudud 'Ala Pas...kerana dengaq khabaq di Iran pun tak ada hukuman potong tangan..di Pakistan masih lagi masalah hukuman untuk perogol belum selesai lagi..kerana Wanita tidak benarkan keluar bersendirian. kalau nak keluar mesti bersama dengan muhrim...jadi ramai mek-mek Kelantan susahlan nanti kerja kat KL dan Singapura!.Di negara Arab saudi panggung wayang mula dibuka untuk filem barat dan menghadapi halal atau haram Musik dalam islam belum selesai..Memang aliran politik fuedal,aliran sosialist,aliran komunis dan baru-baru kapatlisma telah gagal untuk memimpin masyarakat dunia.Kini kita hanya ada satu peluang memimpin negara kita dengan Islam mengikut acuan acuan negara malaysia..acuan pas tak boleh..acuan UMNO pun tak boleh...jadi UMNO+PAS= Islam Malaysia ..ha!..ha!..boleh kot..pasai dalam Al-quran tidak memberi spesifikasi yang tertentu untuk memerintah sebuah negara.Cuma Allah menyeru supaya pemimpin memerintah negara mereka dengan adik dan mengasihi rakyatnya.cuma golongan wahabiah yang putar belitkan cara pemerintahan Islam ini.

Tuan Guru Nik Aziz perlu bertoleransi dan idola dalam pembentukan kerajaan perpaduan bukan menjadipenghalang!. "Janganlah selalu buruk sangka kepada orang lain"!. Wassalam.

Tanpa Nama said...

Kesimpulannya PAS dan UMNO sama2 taksub terhadap apa yg diperjuangkan oleh mereka semua..

1 ) PAS taksub dgn Al-Quran Dan Hadith Rasulullah sehinggakan sanggup berkorban mengenepikan hak istimewa bumiputera seperti yg terkandung dlm perlembagaan negara Malaysia dgn menyama ratakan hak sesama manusia dan sesama bangsa kerana itu yg dituntut oleh islam..

Kerana dalam islam tiada sebarang hak istimewa terhadap mana2 bangsa dalam dunia ini walau pun bangsa arab..

Hak istimewa akan hanya akan dapat dikecapi oleh manusia di sisi Allah jika mereka menjadi manusia yg benar2 taat dan patuh dgn segala perintah Allah seperti yg terkandung di dalam Al_Quran dan Hadith Rasullah serta berlaku adil sesama manusia dan makhluk lainnya dan mereka sanggup mati ke pada jalan Allah tanpa mengira jantina, warna kulit dan bangsa.

2 ) UMNO taksub dengan Perlembagaan Negara sehingga sanggup mengenepikan dan membakulsampahkan hukum Allah seperti yg terkandung di dalam Al-Quran dan hadith Rasulullah..

UMNO tidak akan mengangkat hukum Allah lebih tinggi dari perlembagaan negara ( kerana Taksub ). mereka juga tidak sanggup hak istimewa org melayu disama-ratakan oleh bangsa lain.. bahkankan bangsa melayu yg tidak menyokong UMNO juga agak sukar mendapat hak2 yg dijamin oleh perlembagaan negara, sehinggakan hak istimewa ini menjadi sesuatu yg Taboo ( larangan ) jika dibahaskan secara terbuka..

Mereka sanggup menolak beberapa nas al-quran dan hadith Rasullah demi mempertahankan hak istimewa yg mereka miliki seperti yg terkandung dalam perlembagaan negara.. sehinggakan mereka berkata " islam hanya akan kuat jika bangsa melayu itu kuat " seolah-olah Allah perlu bergantung kepada bangsa melayu bagi mempertahankan agamanya..

* Justeru itu sebagai manusia yg berilmu dan berakal serta mengaku beragama islam.. marilah sama2 kita fikirkan ketaksuban manakah yg akan menjamin kehidupan kita di dunia dan di akhirat..?? dan terpulanglah kepada saudara sama ada ingin mendaulatkan Perlembagaan Negara yang menjamin hak istimewa bumiputera atau mendaulatkan Hukum Allah agar ianya dapat mengatasi hukum yg di tulis oleh Load Reid ( si kafir Penjajah ).

Hafszach

Tanpa Nama said...

Siapa yg taksub diantara Puak2 PAS dan UMNO..??

1 ) PAS taksub terhadap agama kalau boleh semuanya ( termasuk politik ingin di islamkan sepenuhnya ) alasannya " islam is the way of life " mencakupi kehidupan dunia dan akhirat.

Bagi PAS penubuhan negara islam adalah matlamat yg tertinggi sekali dalam perjuanganya dan sanggup berkawan waima dgn Syaitan sekalipun jika ianya membantu perjuangan mendaulatkan hukum serta perundangan islam di atas muka bumi ini.. ( Dengan dalil ) mengikut sejarah ketika Rasulullah ketika berhijrah dari Mekah ke Madinah.. beginda dibantu oleh seorang Yahudi tentang laluan yg paling pantas dan paling selamat utk ke Madinah dari serangan musuh2islam.. justeru itu berdasarkan dalil yg ditunjukkan oleh Rasullah yg dgn rendah diri menerima cadangan dan pandangan yahudi tersebut menjadikan sandaran PAS bersama dgn DAP..

Kaedahnya sama seperti ketika Rasulullah menerima panduan arah laluan ke Madinah dari seorang yahudi ( musuh islam yg nyata ) walaupun Yahudi tersebut tiada niat langsung masuk islam dan mendirikan negara islam Madinah sehingga beliau meninggal dunia.. begitulah juga halnya dgn PAS yg sanggup berkawan dgn DAP jika matlamatnya untuk membantu PAS memenangi pilihan raya dan berkuasa.. memang DAP tiada niat mendirikan negara islam pun sama seperti UMNO yg tidak mahu mendirikan negara islam sampai bila2.

Bagi PAS lebih baik berkawan dgn bukan islam yang membawa kebaikan dari pada berkawan dgn org islam yg akan membawa kehancuran dan kemusnahan kepada agama dan negara- hujah ini juga berdasarkan beberapa dalil dari sirah Rasulllah dan hadith baginda s.a.w

2 ) Tidakkah UMNO juga taksub dengan pelembagaan negara yg ditulis oleh Sir Load Reid..?? tiada seorang pun dari ahli2 UMNO yang sanggup dan berani mempertikaikan tentang Perlembagaan Negara yg telah ditulis oleh Sir Load Reid dan telah dipersetujui oleh Tunku A Bedol Raman..

Malah dalam Perlembagaan Negara semacam ada suatu kuasa atau sumpahan bagi UMNO daripada mempertikaikan segala isi kandung dalam perlembagaan tersebut.. kerana di dalam perlembagaan negara telah termatri perkataan " Sesungguhnya selepas ini tiada suatu pun dari mana2 undang-undang, hukum atau perlembagaan lain yg akan menyamai atau mengatasi segala hukum dan perundangan yg telah tercatit di dalam Perlembagaan Negara Baru malaya ( Malaysia ) ".

UMNO bermati-matian mempertahankan Perlembagaan negara kerana ianya telah dipersetujui oleh Presiden UMNO yg pertama ( Tunku A Bedol Raman )

Dalilnya Puak2 UMNO terlalu taksub dgn perlembagaan negara yg didukung sejak sekian lama walau pun ianya bertentangan dgn Hukum Allah.. kerana tiada sesuatu pun hukum atau undang2 yg terkandung di dalam Perlembagaan negara yg boleh dicabar walaupun dgn dalil2 serta nas2 dari Al-Quran.. Bukan kah itu juga namanya Taksub jika UMNO mendaulatkan Perlembagaan Negara sehingga ianya tidak boleh di atasi serta dicabar oleh Al-Quran..

hafszach :

Tanpa Nama said...

Kesimpulannya PAS dan UMNO sama2 taksub terhadap apa yg diperjuangkan oleh mereka semua...

1 ) PAS taksub dgn Al-Quran Dan Hadith Rasulullah sehinggakan sanggup berkorban mengenepikan hak istimewa bumiputera seperti yg terkandung dlm perlembagaan negara Malaysia dgn menyama ratakan hak sesama manusia dan sesama bangsa kerana itu yg dituntut oleh islam..

Kerana dalam islam tiada sebarang hak istimewa terhadap mana2 bangsa dalam dunia ini walau pun bangsa arab..

Hak istimewa akan hanya akan dapat dikecapi oleh manusia di sisi Allah jika mereka menjadi manusia yg benar2 taat dan patuh dgn segala perintah Allah seperti yg terkandung di dalam Al_Quran dan Hadith Rasullah serta berlaku adil sesama manusia dan makhluk lainnya dan mereka sanggup mati ke pada jalan Allah tanpa mengira jantina, warna kulit dan bangsa.

2 ) UMNO taksub dengan Perlembagaan Negara sehingga sanggup mengenepikan dan membakulsampahkan hukum Allah seperti yg terkandung di dalam Al-Quran dan hadith Rasulullah..

UMNO tidak akan mengangkat hukum Allah lebih tinggi dari perlembagaan negara ( kerana Taksub ). mereka juga tidak sanggup hak istimewa org melayu disama-ratakan oleh bangsa lain.. bahkankan bangsa melayu yg tidak menyokong UMNO juga agak sukar mendapat hak2 yg dijamin oleh perlembagaan negara, sehinggakan hak istimewa ini menjadi sesuatu yg Taboo ( larangan ) jika dibahaskan secara terbuka..

Mereka sanggup menolak beberapa nas al-quran dan hadith Rasullah demi mempertahankan hak istimewa yg mereka miliki seperti yg terkandung dalam perlembagaan negara.. sehinggakan mereka berkata " islam hanya akan kuat jika bangsa melayu itu kuat " seolah-olah Allah perlu bergantung kepada bangsa melayu bagi mempertahankan agamanya..

* Justeru itu sebagai manusia yg berilmu dan berakal serta mengaku beragama islam.. marilah sama2 kita fikirkan ketaksuban manakah yg akan menjamin kehidupan kita di dunia dan di akhirat..?? dan terpulanglah kepada saudara sama ada ingin mendaulatkan Perlembagaan Negara yang menjamin hak istimewa bumiputera atau mendaulatkan Hukum Allah agar ianya dapat mengatasi hukum yg di tulis oleh Load Reid ( si kafir Penjajah ).

Hafszach

kuntakinte said...

salam, awat tengging dan buat hati si Anom ni pasai tu tak maju bersama PAih.. yeop apa hang kata PAih sanggup berkawan waima syaitan bagi menegak negara Islam...ish ..ish... memang benak kepala hotak..

DAP kata langkah mayat aku dulu kalau nak dirikan negara Islam, UMNO tak takut pun ugutan DAP haprak tu sebab dah UMNO dah jadikan pun Malaysia negara Islam...check perlembagaan...jangan bodoh sangat...yang hangpa kawan tu syaitan sebenarnya syaitan DAP tu....kalau PAih dappat mengajak DAP ikut perangai korang aku respect ...TAPI mamat oi korang yang terikut perangai DAP macam syaitan tau takkk...

Apa hukum Islam berpandukan Al Quran yang Ni Ajis dan PAih wujudkan di Kelantan...labun keluar ikut buntut boleh lah yeoppp... Pajak Gadai Islam pun UMNO wujudkan hangpa pakai je apa UMNO buat, tak mampu nak buat hudud salah kan UMNO phuiii... dan jangan nak buat ayat neraka konon korang je lah yang hidup berpandu AlQuran orang lain tidak...pirahhhhh yg rengan pun tak terbuat nak buat yang berat2...jangan tidak labun nak tarik sokongan org melayu....baru setakat pakai serban, jubah dah bangga tunjuk merata pelusuk kampung mengaku diri korang je Islam...pirahhhh... sah keturunan Khawarij.

AbgTuah said...

SALAM BRO KUNTAKINTE..

HAHAHA..ANON BARU KAU TAHU OTAI KUNTAKINTE NI SAPA.

BAGI PADAT-PADAT BRO..KASI SEDAR SIKIT..

ANON..KALAU SETAKAT PANDAI BERBICARA AGAMA DENGAN SERBAN DAN JUBAH BELUM MENENTUKAN SESAORANG ITU FAHAM ISLAM.

KAU TAHU FASAL APA KAMI TOLAK PAS..KERANA PAS TU BODOH..ISLAM TAK SURUH JADI BODOH..

BUKAN ITU SAHAJA..PAS TU BERBENTUK ULAR..FIZIKALNYA BERBELIT-BELIT..DAKYAHNYA AMAT BERBISA..

ISAC said...

Pepatah Melayu ada mengatakan, "masuk kandang kambing mengembek dan masuk kandang lembu menguak"

Negara ni macam juga rumah kita...X boleh masuk jika tuan rumah X suka kepada kita...

Yang kita minta pun cuma 30% hak di atas ekonomi negara...Hak 30% ini adalah kecil jika nak dibandingkan dengan jumlah kaum Melayu/bumiputera yang mewakili 65% daripada jumlah penduduk negara in.

Bahkan 30% kekayaan ini pula juga di nikmati bersama oleh kaum2 lain kerana mereka adalah sub-kontraktor2 dan pembekal2.

Hasil gaji yang diperolehi oleh pekerja2 swasta maupun kerajaan pula sebahagian besarnya akan juga berpindah tangan kepada kaum2 lain kerana mereka sememangnya menguasai ekonomi negara. Dari ikan kering sampailah kepada hendak membeli rumah untuk tempat tinggal.

Mereka juga lah yang menguasai syarikat2 kecil sehingga lah syarikat2 yang terbesar dinegara ini...

Untung jugalah Kerajaan BN/Umno mewujudkan syarikat GLC milik negara dan di sinilah kebanyakkan anak2 Melayu merasa untuk menerajui syarikat2 yg besar dan berpengaruh.

Di sini juga lah nama2 besar Pemimpin Pembangkang seperti Dato' Khalid Ibrahim (MB Selangor) dan DS Ir. Nizar jamaluddin (Bekas MB Selangor) Bahkan Saudara Karuddin Jaafar (Kroni DSAI semasa di dalam Umno kini menyertai Pas)berpeluang mendapatkan pengalaman korperat mereka.

Masa saya di Universiti tempatan di antara pertengahan tahun 80an dan awal 90an...Ramai juga anak2 orang2 Pas yang belajar bersama2 dan juga menerima biasiswa kerajaan. Jika apa yang kerajaan BN khususnya Umno buat adalah bertentangan dengan Islam? Mengapa biasiswa ini diambil?
Mengapa X mereka ini menaja anak2 mereka sendiri?

Bahkan DS Ir Nizar yang belajar di UK juga saya kira di atas biaya kerajaan Umno.....

Inilah yang dikatakan "telunjuk lurus kelingking berkait".

Atas dasar Politik...Apa yang Umno buat semuanya salah...
Tapi dalam masa yang sama, apa yg kerajaan Umno buat dan mereka ini mendapat kebaikan darinya...Semuanya mereka akan kait/ambil.

Wassallam...

Tanpa Nama said...

hafszack said

Kuntakinte dan abg Tuah...
di sini kita nak berhujah secara ilmiah atau sembang merapu2..???

Selaku org yg berilmu serta bertamadun kita kena berhujah serta membalas dan membidas semula apa yang pihak lawan nyatakan secara ilmiah berdasarkan dalil serta fakta2 yang nyata.. bukannya berhujah tanpa fakta serta penuh emosi dan merepek2..

Tempoh hari aku pergi forum 'CONVERSATION' UMNO MENEMPUH ARUS. dan yg menjadi salah seorang Ahli panelnya ada Syed Hamid Alba..

Semasa sidang media forum tersebut Hamid Albar menyatakan bahawa semua blogger Politik merupa lidah2parti politik yg terdapat dalam negara kita beliau juga memberitahu bahawa semenjak tidak memegang apa2 jawatan dalam kabinet beliau sering membaca blog2 politik dlm negara kita baik blog kerajaan mahu pun blog dari pembangkang.

Beliau dgn rendah diri mengakui bahawa hampir semua blog pembangkang dipersembahkan dgn begitu menarik dan menggunakan bahasa yang beradab.. cuma ada satu dua sahaja yg mengedit ( super impose ) gambar peminpin2 kerajaan - tetapi dgn cara yg tidak keterlaluan dan masih boleh diterima..

Tetapi bila beliau mbuka blog penulis2 pecisan yg menyokong kjaan rata2nya mereka menghina serta memaki hamun pemimpin2 pembangkang dgn begitu keterlaluan sehinggakan menyamakan pemimpin pembangkang seperti babi atau anjing, mengedit gambar pemimpin pembangkang dgn begitu jelek,ada yg meletakkan gambar ulamak PAS memakai serban duduk disebelah anjing yang juga memakai serban ( ini bukan sahaja cubaan utk menghina pemimpin pembangkang tetapi secara tak langsung menghina sunnah Rasulullah ) apa yang kita dapat dgn berbuat begitu..? dulu kita merentangkan kain dgn gambar pemimpin PAS memakai serban sambil menunggang babi sudahnyerr kita kalah teruk dalam kesemua pilihanraya kecil. kerana rakyat melihat itulah perangai serta keperibadian ahli2 UMNO / BN.

Rata2 penulis Blog yg menyokong kjaan menulis mengikut hawa nafsu dan sifat kecewa serta marah tanpa fakta yg kukuh memfitnah..

Imej UMNO bukan sahaja teruk dan buruk dihadapan mata masyarakat kita secara nyata tetapi juga di dalam blog2.. setiap kali yg buka blog pecisan ini saya menjadi loya dgn gambar2 dipaparkan serta pening dgn tulisan2 yg berbelit2 tanpa sebarang hujah dan fakta..

Pada sidang media itu juga Syed hamid albar menasihatkan penulis2 blog percisan yg menyokong UMNO dan kerajaan agar lebih bersopan dan beradab dgn bahasa yg digunakan kerana ketika ini rakyat sudah cerdik dan berilmu. setiap kenyataan haruslah disertakan dgn bukti dan fakta.. setiap hujah yg diberikan oleh pihak lawan hendaklah dibalas dgn fakta yg kukuh bukannya merapu2.. sebenarnya saya sedih bila membaca blog penyokong umno/BN ni.. usaha dan niat mereka murni utk memperjuangkan bangsa tetapi kerasa emosi dan kecetekan pemikiran serta kekuarangan ilmu mereka tidak mampu berhujah dgn baik - ujar syed hamid albar.

Utk abag tuah dan kuntakinte sila buka youtube dan masuk ke FORUM 'CONVERSATION' UMNO MENEMPUH ARUS. dengar dan hayatilah komen2 serta pandangan ikhlas dari syed hamid Albar, dengar apa komen syed hamid Albar tentang pemimpin2 muda dalam pembangkan terutama dalam PAS dan PKR.. juga dengarkan apa komen ahli penel lain tentang kedaulatan raja2 melayu dan siapa sebenarnya yg manghapuskan kuasa raja2 melayu dan meyokong penghapusan tersebut pada tahun 90an dulu..

Hafszack

harimau malaya said...

salam buat saudaraku semua....Ok Bro tanpa nama...sebelum tu gua minta maaf buat semua lambat ulas pasai sibuk urusan kerja...topik hangat ni....baik lah untuk pak aji din semagol ...awat yang hang samakan UMNO tu dgn sekular.....hang paham tak apa tu sekular.....cuba hang kaji balik sekularrisme yang di asuh oleh Mutapa kamal attaturk itu ada perjanjian di antara beliau FREEMASON yahudi laknat tu.....terjadinya negara RUPABLIcan....aku rasa lani hang pi balik kaji apa itu sekular...aku mals nak ulas nanti 7 hari 7 malam tak abis.....buat tanpa nama kalu nama seorang usahawan dia adalah tak kira apa bangsa agama atau ideologi yang sanggup merempuh segala halangan dalam mengejar impian .....disemai dan di baja demi untuk pebanggunan agama, bangsa dan tanahair di bumi bertuah.....semua usahawan depa mula biz dari kecil sampai le depa berjaya dengan penuh ranjau dan airmata.....silap la kalu lu kata kami ni lembu....tak semuanya ahli UMNO tu makan suap.....bab kaji ni saran kan hang baca buku MALAY Dilemma.....cetakan 2008......baru hnag paham apa itu maksud perjuangan.....OPS satu lagi jangan lupa baca kisah SKALI .....MUNGkin jelas apa itu perjuangan usahawan ......dari UMNO yang tak mengkaji....

Tanpa Nama said...

Tanpa Nama said...
hafszack said

Kuntakinte dan abg Tuah...
di sini kita nak berhujah secara ilmiah atau sembang merapu2..???

Selaku org yg berilmu serta bertamadun kita kena berhujah serta membalas dan membidas semula apa yang pihak lawan nyatakan secara ilmiah berdasarkan dalil serta fakta2 yang nyata.. bukannya berhujah tanpa fakta serta penuh emosi dan merepek2..

Tempoh hari aku pergi forum 'CONVERSATION' UMNO MENEMPUH ARUS. dan yg menjadi salah seorang Ahli panelnya ada Syed Hamid Alba..

Semasa sidang media forum tersebut Hamid Albar menyatakan bahawa semua blogger Politik merupa lidah2parti politik yg terdapat dalam negara kita beliau juga memberitahu bahawa semenjak tidak memegang apa2 jawatan dalam kabinet beliau sering membaca blog2 politik dlm negara kita baik blog kerajaan mahu pun blog dari pembangkang.

Beliau dgn rendah diri mengakui bahawa hampir semua blog pembangkang dipersembahkan dgn begitu menarik dan menggunakan bahasa yang beradab.. cuma ada satu dua sahaja yg mengedit ( super impose ) gambar peminpin2 kerajaan - tetapi dgn cara yg tidak keterlaluan dan masih boleh diterima..

Tetapi bila beliau mbuka blog penulis2 pecisan yg menyokong kjaan rata2nya mereka menghina serta memaki hamun pemimpin2 pembangkang dgn begitu keterlaluan sehinggakan menyamakan pemimpin pembangkang seperti babi atau anjing, mengedit gambar pemimpin pembangkang dgn begitu jelek,ada yg meletakkan gambar ulamak PAS memakai serban duduk disebelah anjing yang juga memakai serban ( ini bukan sahaja cubaan utk menghina pemimpin pembangkang tetapi secara tak langsung menghina sunnah Rasulullah ) apa yang kita dapat dgn berbuat begitu..? dulu kita merentangkan kain dgn gambar pemimpin PAS memakai serban sambil menunggang babi sudahnyerr kita kalah teruk dalam kesemua pilihanraya kecil. kerana rakyat melihat itulah perangai serta keperibadian ahli2 UMNO / BN.

Rata2 penulis Blog yg menyokong kjaan menulis mengikut hawa nafsu dan sifat kecewa serta marah tanpa fakta yg kukuh memfitnah..

Imej UMNO bukan sahaja teruk dan buruk dihadapan mata masyarakat kita secara nyata tetapi juga di dalam blog2.. setiap kali yg buka blog pecisan ini saya menjadi loya dgn gambar2 dipaparkan serta pening dgn tulisan2 yg berbelit2 tanpa sebarang hujah dan fakta..

Pada sidang media itu juga Syed hamid albar menasihatkan penulis2 blog percisan yg menyokong UMNO dan kerajaan agar lebih bersopan dan beradab dgn bahasa yg digunakan kerana ketika ini rakyat sudah cerdik dan berilmu. setiap kenyataan haruslah disertakan dgn bukti dan fakta.. setiap hujah yg diberikan oleh pihak lawan hendaklah dibalas dgn fakta yg kukuh bukannya merapu2.. sebenarnya saya sedih bila membaca blog penyokong umno/BN ni.. usaha dan niat mereka murni utk memperjuangkan bangsa tetapi kerasa emosi dan kecetekan pemikiran serta kekuarangan ilmu mereka tidak mampu berhujah dgn baik - ujar syed hamid albar.

Utk abag tuah dan kuntakinte sila buka youtube dan masuk ke FORUM 'CONVERSATION' UMNO MENEMPUH ARUS. dengar dan hayatilah komen2 serta pandangan ikhlas dari syed hamid Albar, dengar apa komen syed hamid Albar tentang pemimpin2 muda dalam pembangkan terutama dalam PAS dan PKR.. juga dengarkan apa komen ahli penel lain tentang kedaulatan raja2 melayu dan siapa sebenarnya yg manghapuskan kuasa raja2 melayu dan meyokong penghapusan tersebut pada tahun 90an dulu.. Sape yg menghina raja2 melayu pada awal tahun 90an sehinggakan pada masa itu raja2 melayu dihina seumpama anjing kurap.. tengoklah siapa yg menghina dan menaibkan raja2 malayu dan golongan mana yg menyokong segala penghinaan serta pengaiban tersebut.. jgn jadi bangsa yg lupa sejarah...!!

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online