Ahad, 21 Jun 2009

NIK AZIZ TETAP BERKERAS


ALOR SETAR 20 JUN – MURSYIDUL AM PAS, DATUK NIK ABDUL AZIZ NIK MAT TETAP BERKERAS DENGAN PENDIRIANNYA MENENTANG CADANGAN KERAJAAN PERPADUAN MESKIPUN BANYAK PIHAK BERHARAP BELIAU MENGUBAH PENDIRIANNYA ITU DEMI KEPENTINGAN UMAT ISLAM DAN KEHARMONIAN NEGARA.

MALAH MENTERI BESAR KELANTAN ITU TURUT MEMPERSOALKAN MENGAPA PERLU MEMBUKA LEMBARAN BARU HUBUNGAN ANTARA UMNO DAN PAS DENGAN MENYIFATKAN KERAJAAN PAKATAN PEMBANGKANG PADA MASA INI JAUH LEBIH BAIK DARIPADA KERAJAAN PERPADUAN.

MENURUTNYA, BELIAU BERKERAS MENENTANG IDEA PEMBENTUKAN KERAJAAN PERPADUAN KERANA BERASAKAN SUDAH MASAK DENGAN TINDAK-TANDUK UMNO SELAMA INI.


PENULIS BERPENDAPAT NIK AZIZ SEPATUTNYA LEBIH TERBUKA DALAM SOAL KERAJAAN PERPADUAN INI. NIK AZIZ JUGA PERLU MENDENGAR SERTA MEMPERTIMBANGKAN KELUH RESAH DAN PENDAPAT GOLONGAN MUDA DAN PRO PERPADUAN DALAM PAS.

NIK AZIZ SEBAGAI AHLI POLITIK YANG LAMA DAN BERPENGALAMAN LUAS DALAM PAS TAK PERLULAH BERSIKAP TERLALU AUTOKRATIK DI DALAM MENGUNAKAN KUASANYA KETIKA MEMBUAT SESUATU KEPUTUSAN. TAK PERLULAH SEHINGGA MELABEL GOLONGAN TERSEBUT DENGAN BERBAGAI PANGILLAN HODOH SEPERTI 'BONEKA' ATAU PUN 'MENGARUT'. KENYATAAN INI IBARAT MELUDAH KELANGIT KERANA IANYA SEAKAN MEMBERI MAKNA SELAMA INI KEPIMPINAN PAS TELAH DITERAJUI OLEH GOLONGAN BONEKA DAN MENGARUT BELAKA.

MEREKA PERLU DI BERIKAN RUANG DAN PELUANG KERANA MEREKA JUGA ADA HAK UNTUK BERSUARA DAN MEMBERIKAN PENDAPAT.

NIK AZIZ JUGA SEELOK-ELOKNYA TIDAK MELIBATKAN EMOSI ATAU PERASAAN PERIBADI DALAM MENYELESAIKAN POLEMIK YANG SEDANG MELANDA PAS. TIDAK AKAN TEPAT SESUATU KEPUTUSAN YANG DI BUAT KETIKA AMARAH DAN BEREMOSI YANG BERPUNCA DARI SEJARAH LAMA.

PERPATAH MELAYU JANGAN DILUPAI..."LAIN ULU LAIN PEDANG, LAIN DAHULU LAIN SEKARANG"

5 Comments:

Tanpa Nama said...

Salam Bro Tuah:
Teman rasa heran betoi dgn perangai buang tebiat Mur Shit! Dol Ham Pas Kelapa Nik Ajis ni, mungkin udah nak dekat ajal kottt. Kepada semua orang2 Melayu PAS n PKR, gunakanlah otak berjambul anda semua, dimana kah arah yg akan Mur Shit Dol ini bawa anda sekeluarga, ke arah Keredhaan Allah atau ke neraka Jahanam. Seorang Ulama Sohih, tidak akan berhati busok, seorang Ulama Sohih tidak akan berdendam, Seorang Ulama sohih berhati mulia, Seorang Ulama sohih cintakan keamanan, Seorang Ulama sohih cinta kepada bangsa n perpaduan ummah. Nik Ajis ni Ulama sohih ke? Ulama Sohih tak akan mencarut, berlagak samseng, berdendam, suka kepada perpecahan, barua kepada Parti Zionist, Barua kepada Parti Anti Melayu and Anti Islam. Gunakanlan otak berjambul teman2 apa yg PAS nak bawa sekarang perpaduan dengan Parti Anti Islam dan Anti Melayu yg di anggap Halal, tapi bekerjasama dengan Parti yg Seagama dan sebangsa dianggap Haram. Ishh ishh ishhhh jahil punya Melayu. Insaflah , bertaubat lah, wahai bangsa ku, lihat lah sekarang, tanah bumi nenek moyang kamu sedang dalam huru hara, durjana2 sedang bermaharajalela, mereka bergelak ketawa melihat perpecahan bangsa kamu. Jangan lah kamu rela nasib dan maruah anak bangsa menjadi penegmis di bumi nenek moyang mereka. Jika kamu bertanggungjawap memecah belah bangsa kamu, menjadi pengkianat abngsa kamu, semoga dilaknat dunia dan akhirat oleh anak bangsa sendiri.

TAAVEEKUN PERAK said...

Si TUa menopose yg dah nak mampus nih mmg sdg buang tabiat.Sebenonya dia telah melaram duit berjuta2 dari Anwar aljuburi sampai terhutang budi dan body kpdnya.Nak buat yg baik maklumlah ianya pasti menjejaskan cita2 si anwar tu.Maka dgn itu terpaksalah si tua yg paling bodoh tu mengikut irama si anwar.Semua ni duit punya pasal lah.

Tanpa Nama said...

Teman pun sokong kata-kata kamu itu yop . Nik ajis ini ulamak atau ulam mak. kalau untuk kebaiakan dan perpaduan ummah islam dan bansa melayu pun tak sokong apa jadahnya mengelarkan diri ulamak. atau dia ada cita-cita nak jadi perdana menteri ke 7 pada pru13 itu pun kalau mullah agongnya ularmaknya nuarnya menang sebab itu tak mahukan perpaduan. aku tengok dia ni dah macam mengarut la. dah tentu dap itu anti islam pun nak kawan juga. tak tahu lah teman apa nak jadi dengan nik ajis ni.percaya sangat dengan ularmak erdagon yang menjadi punahsihat dibelakangnya.cuba kita tengok macama mana RASULLAH berdakwah untuk menegembangkan syiar islam dalam perjanjian hudaibiah dan perjanjian mekah. tidakkah nik ajis dan rakan-rakannya berfikir dan sudah tentu dengan perjanjian ini islam dapat dikembangkan sampai hari ini. wahai nik ajis yang mengelarkan dirimu ulamak berfikirlah selagi ALLAH tidak menutup akal dan fikiran mu. Janganlah kita menjadi orang yang rugi di dunia dan akhirat.

ISAC said...

Saya kira mungkin ulamak2 yg dilihat "bebas" dari pengaruh mana2 parti politik boleh memainkan peranan untuk menjadi orang tengah di dalam isu TGNA ini. Siapa tahu TGNA terbuka hatinya. Org tua...Kekadang mahukan lebih penghormatan...

Bagi kita orang biasa ni, saya ingin menyeru agar semua umat Islam berdoa semuga dapat dibuka kan pintu hati TGNA dan pemimpin2 Pas di sekelilingnya untuk menerima penyatuan ini.

Mungkin semua jabatan2 Agama Islam negeri di Malaysia dapat menyarankan agar semua jamaah masjid di Malaysia membuat solat hajat pada setiap hari Jumaat memohan kehadrat Allah agar dibukakan jalan supaya umat Islam di Malaysia dapat bersatu.

kuntakinte said...

salam, teman rasa Ni A Jis ni dia nak DS Najib pergi jumpa dia merayu dan meratap depan dia baru dia bangga dan menerima kerajaan perpaduan....Ni A Jis bawa islam Ego, Sombong, bongkak, berpecah belah, keras kepala.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online