Khamis, 18 Jun 2009

MIMPI - BAPA DAN ANAK DAJAL


GAMBARAN MIMPI PENULIS...DAJAL DAN ANAK-ANAKNYA..


EHH..LUPA, ASHIK INGAT MIMPI AJE..SO..THAT DIFFERENT STORY...NOW BACK TO THE REAL STORY..

PEMUDA PAS: KES LIWAT ANWAR TIDAK JEJAS PAKATAN

KES LIWAT DATUK SERI ANWAR IBRAHIM YANG BERMULA AWAL BULAN DEPAN TIDAK AKAN MENGGUGAT KERJASAMA DALAM PAKATAN RAKYAT, WALAUPUN PENASIHAT PKR DIDAPATI BERSALAH, KATA KETUA DEWAN PEMUDA PAS, NASRUDIN HASSAN.

"TAKDIR, KATAKANLAH, MAHKAMAH MENSABITKAN KESALAHAN (TERHADAP ANWAR) SEKALIPUN, SAYA RASA SUKAR UNTUK DITERIMA OLEH RAKYAT. KERANA KETELUSAN INSTITUSI KEHAKIMAN GAGAL DIPULIHKAN KERAJAAN UMNO-BN," KATANYA DALAM WAWANCARA DENGAN MALAYSIAKINI.

NASRUDIN JUGA MENGULAS ISU PALING HANGAT DALAM PARTI ITU, IDEA PEMBENTUKAN KERAJAAN PERPADUAN ANTARA PAS DAN UMNO YANG DIUTARAKAN PRESIDENNYA DATUK SERI ABDUL HADI AWANG.

TAMPIL DENGAN IMEJ SEORANG ULAMA MUDA, NASRUDIN MENGUMPAMAKAN PERBINCANGAN PAS-UMNO ITU SATU USAHA BERDAKWAH MUSA KEPADA FIRAUN.

"MISALNYA BAGAIMANA ALLAH MENGHANTAR NABI MUSA BERDEPAN DENGAN FIRAUN, DI DEPAN RAJA YANG ZALIM, KENAPA KITA BERHALANGAN MENGAMBIL SUNNAH YANG SAMA UNTUK MEMBAWA RISALAH INI KEPADA MEREKA (UMNO)?" KATANYA.

http://www.malaysiakini.com/news/106741
PANDANGAN PENULIS -

BEGINILAH SIKAP YANG SELALU DI BAWA OLEH PAS…SEKIRANYA SESUATU KEPUTUSAN TIDAK MENYEBELAHI ATAU MENGUNTUNGKAN MEREKA MAKANYA BERBAGAI ALASAN YANG DICARI.
NAK TANYA PULA KEPADA PAS...BAGAIMANA PULA KES MAHKAMAH RAYUAN YANG MEMBEBASKAN ANUAR PADA TAHUN 2004. APAKAH KEPUTUSAN TERSEBUT JUGA TIDAK DAPAT DITERIMA OLEH PAS. JADI PEMBACA BOLEH SAKSIKAN SENDIRI BETAPA PELIKNYA GOLONGAN INI...( WAHAI PAS OII..JAWABLAH !! )

YE BENAR..ALLAH TELAH MENGHANTAR NABI MUSA A.S UNTUK BERDAKWAH KEPADA FIRAUN KERANA FIRAUN SEORANG RAJA KAFIR YANG MENZALIMI.

TETAPI SEKARANG LAIN PULA KES NYA. YANG DATANG HENDAK BERDAKYAH KEPADA UMAT ISLAM ADALAH SEKUMPULAN ANAK-ANAK DAJAL.

JADI…APA YANG PATUT KITA BUAT SEKIRANYA SEKUMPULAN ANAK DAJAL HADIR UNTUK BERDAKYAH DENGAN MENGATAKAN BAHAWA AKAN BEROLEH SYORGA SEKIRANYA MASUK KUMPULAN MEREKA…APA JUGA KITA PATUT BUAT SEKIRANYA KUMPULAN ANAK DAJAL YANG GEMAR BERTOPENGKAN ISLAM MENGKAFIRKAN UMAT ISLAM YANG LAIN…

YA..KITA PERANGI ANAK DAJAL TERSEBUT HABIS-HABISAN..!!!

4 Comments:

kuntakinte said...

salam, ishh...ish... ini memang klon Ni A jis...sebijik Nik A Jis.

Sanggup sama kan UMNO dengan Firaun ish....ish... melampau betul puak2 haram jadah ni...

Teman fikir je sebab kebaikan Hj Hadi dan Usz Nasha nak berbaik dengan UMNO..kalau tk kerana itu dah teman hantar santau kat si klon Ni A Jis ni...

ISAC said...

Salam...

Antara syarat2 berdakwah, selain mempunyai ilmu dalam sesuatu bidang yang hendak disampaikan itu...Seseorang itu juga perlu mempunyai ilmu psycology untuk menyampaikan ilmu nya itu. Atau dengan kata lain untuk berdakwah dengan lebih berhemah.

Tanpa hemah...penyampaian sesuatu dakwah tadi mungkin X akan sampai ke mana...Balik belajar agama dari Universiti Al-Azhar pun penyampaian kepada khalayak mungkin akan kurang dirasai.

Apalah salahnya jika Ustaz Nasrudin ni tukar sikit kata2nya...daripada seperti di bawah ini;

"Misalnya bagaimana Allah menghantar nabi Musa berdepan dengan Firaun, di depan raja yang zalim, kenapa kita berhalangan mengambil sunnah yang sama untuk membawa risalah ini kepada mereka (Umno)?" katanya.

"Sebaik-baik kalimah adalah di depan sultan yang zalim. Sampai ke depan pintu pemerintah yang zalim kita mesti pergi.

"Jadi, saya kira tidak menjadi halangan untuk kita berunding, berbincang, berdialog (dengan Umno).

Ditukarkan kepada "Alangkan dengan Firaun yang zalim lagi syirik itu pun Allah s.w.t. hantarkan Nabi Musa a.s. untuk berdakwah, kenapa pula kita (Pas) berhalangan untuk berbincang dengan mereka (Umno)iaitu saudara seagama kami?"

Itu lebih molek bukan? Bukan kena bayar pun....Kita orang Melayu, "orang berbudi kita berbahasa, orang memberi kita merasa".

Masalah paling besar dengan kita ni semua adalah prasangka dan juga "Politicking" yang melampau...

Apa juga yang dikatakan akan mengambilkira "politic gain" terlebih dahulu...X Ikhlas semuanya atas dasar kepentingan politik semata...

Saya menyeru kepada diri saya sendiri dan juga kepada saudara2 semua X kira dari kalangan Umno mahupun Pas...Sama2 kita renungi, sifat2 Munafik yang keempat, iaitu "bila berbalah, kita berlebih2".

Sama2 lah kita cuba untuk menjauhinya...Kita boleh tidak bersetuju di antara satu sama lain, berlainan pendapat mungkin sampai tahap berdebat/bertekak, tetapi niatkan lah itu semua yang kita lakukan "semata2 kerana untuk mendapat keredhaan dari Allah s.w.t/Lillah hi taala". Sesungguhnya semua Umat Islam itu bersaudara.

"Melayu/Islam Mesti Bersatu!!!!"

Wassallam

TAAVEEKUN PERAK said...

Pas adalah Parti Asobiyyah sebab menghalang perpaduan sesama ummah.Perkataan Firaun tu sesuai utk Pas sebab Firaun/Yahudi pandai selok belok ugama.Pas sedang menempah neraka jahanam.

TAAVEEKUN PERAK said...

Pelik tapi ini lah hakikatnya.Oraang Baik2 seperti Umno nak berbincang utk ukhwah depa tolak.Orang yg bermasalah hormon tu depa junjung dan sanjung.Dunia Pas dah nak terbalik di bawah si tua yg nyanyok.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online