Isnin, 22 Jun 2009

AL KISAH DRAMA KERAJAAN PERPADUAN



WAHH..MANYAK SELONOK LA..!!
KENAPA NI..LEBAM..MACAM TAK GUMBIRA JE. AIK..AIKK..!! SENYUM LA CIKIT...!!


GAMBAR TERLEBIH BEB...SAJA SIARKAN BUAT HIASAN.

MAKA TAMATLAH SUDAH ‘DRAMA KERAJAAN PERPADUAN’ SETELAH BERMINGGU-MINGGU DITAYANGKAN DIPAWAGAM-PAWAGAM SELURUH NEGARA. DRAMA KOMEDI YANG DIBINTANGI OLEH TIGA PELAWAK HANDALAN BENAR-BENAR TELAH MENGHIBORKAN PENONTON DENGAN AKSI LUCU MEREKA.

DRAMA YANG BERKISAR TENTANG KISAH CADANGAN ABDUL ADIHI UNTUK MEWUJUDKAN SEBUAH KERAJAAN PERPADUAN. USUL TERSEBUT TELAH MENDAPAT TENTANGAN HEBAT DARI DARI ABDUL NIKHI.

ABDUL ADIHI DAN ABDUL NIKHI TELAH MELAKUNKAN ADENGAN PERSELISIHAN FAHAM BERKAITAN KERAJAAN PERPADUAN TERSEBUT DENGAN AMAT BAIK SEKALI.

KONON-KONONNYA PERSELISIHAN FAHAM TERSEBUT TIDAK DAPAT DISELESAIKAN SEHINGGAKAN ABDUL ADIHI TELAH DILABEL OLEH ABDUL NIKHI DENGAN GELARAN AL- BONEKAHI WAL KARUTI

SETELAH TIADA JALAN PENYELESAIAN MAKA PERSELISIHAN FAHAM TERSEBUT TELAH DIRUJUK KEPADA SEORANG LAGI ABDUL IAITU ABDUL NUAHI.

KONON DENGAN KEBIJAKSANAAN ABDUL NUAHI PERSELISIHAN FAHAM TERSEBUT DAPAT DISELESAIKAN…MAKA AKHIRNYA USUL ABDUL ADIHI BERKAITAN KERAJAAN PERPADUAN DITOLAKLAH. ABDUL ADIHI DAN ABDUL NIKHI TELAH KEMBALI NGAMCING SEMULA.

KOMEN PENGKRITIK DRAMA-

KELEMAHAN PADA DRAMA TERSEBUT…SEPERKARA YANG MENJADI TANDA TANYA PENONTON IALAH BAGAIMANA ABDUL ADIHI TERLALU CEPAT MENGALAH. JUGA YANG LEBIH PELIK IALAH KENAPA ABDUL ADIHI MENGALIHKAN PULA MASALAH TERSEBUT KEPADA PIHAK LAIN DENGAN MENGATAKAN IANYA DISIFATKAN SATU FITNAH DAN TINDAKAN UNTUK MENGUGAT KEKUATAN MEREKA. OHH YA..!! MUNGKINKAH DAH 'KECUT' ATAU DAH KENA 'CHEK MATE' AGAKNYA…? BIASALAH...

HMM..SEBENARNYA DAH AGAK DAH ENDING DRAMA HINDUSTAN NI...SAJA AJE SUKA NAK LAYAN..HEHEHE..!!

16 Comments:

Frodo Baggins said...

Abang Tuah, walaupun dah dapat agak dari mula, namun pengkhirannya tetap mengecewakan. Inikah golongan pemimpin yang wajar dicontohi oleh kami golongan muda?? TGHH i am very dspointed with u ~ Semoga Allah merahmati.

AbgTuah said...

BENAR SAUDARA HORBIT FREDO..

MEMANG AMAT PEDIH UNTUK DITERIMA..

LAGI YG MENGECEWAKAN..PENYOKONG BAWAHAN PAS PUN KEGIRANGAN HARI NI..

YANG GAMBI said...

Dari awal lagi kawan dah tak percaya cakap kumpulan munafik ni, apa lagi bila Lee Kuan Yu dah buat ramalan PAS akan memerintah negara, naik tocanglah puak-puak munafikin ni. Dia tak tahu, yang lanun dari Singapore ni saja buat acah, supaya Melayu jangan bersatu, tapi puak-puak ni mula tegak ekor, konon kuat sangat.....

Dia tak tahu beruk panjat kelapa akan jatuh ke tanah kerana tiupan angin bayu........

AbgTuah said...

YE BENAR..BEROK TU AKAN JATUH WALAU DENGAN TIUPAN ANGIN BAYU..

TAMBAHAN..BEROK TU JUGA AKAN JATUH KERANA CUBA MEMETIK BUAH KELAPA YG DISEDANG BERTENGEK..

Tanpa Nama said...

SALAM BRO..WA SKRG DH X PEDULIK KT PAKATAN SIYALANN NI LG KEHKEHKEH. DIORANG NK BUNGKUS KE, NK TEBALIK KE NK TELENTANG KE NK BARING ATAS API KE GASAK DIORANG LAHH!!..G JAHANAMM DGN PAKATAN YEHAAAAAAAAAA!!!!

kuntakinte said...

salam, ini lah dia PEROGOL AGAMA, PELIWAT BANGSA, PENCACAI MORAL, PENYAMUN NEGARA, PENGONGKEK POLITIK, PENCABUL MARUAH, PEMBOHONG, PENIPU, PENYAGAK...

Tapi teman sebenar dah tahu awal2 dah lakunan yg dimainkan sebab ini lah dia penerima award opera wayang kulit, opera cina.....

SEBAGAI RAKYAT, KITA GOLONGAN MUDA, NILAI LAH APABILA DS NAJIB DAN TAN SRI MUHYIDDIN BERSEDIA MEMBUKA PINTU SELUAS - LUASNYA UNTUK PERPADUAN YG DISUARA SENDIRI OLEH HADI, TAPI HARAM JADAH - HARAM JADAH INI MEMPERMAINKAN DS NAJIB DAN MUHYIDDIN.... ANCHOK MAKNYA...

SERBAN, JUBAH DAN JANGGUT CUKUR CAMPAK DALAM KANDANG BABI DI SELANGOR YEOP-YEOP HARAM JADAH OI... TAK TEMAN PERCAYA LAGI..

Mohammad Roslan said...

Salam,

Memang satu tamparan buat semua yang beragama Islam dalam negara ini.Alangkah indahnya sekiranya PAS + UMNO bergabung ....demi untuk Ummah!.Mamak dok tengaq pikiaq apa yang terjadi di Negara Republik Islam Iran sekarang yang selalu diagong-agongkan dan menjadi idola kepada parti Pas...kenapa golongan muda republik Islam Iran memberontak?. Pemberontakan golongan muda ini tidak kena mengena dengan Pilihanraya..Apakah mereka memberontak kerana kelemahan pemerintahan Ahamdinijad?. Kelemahan induvidu bukan kerana Islam!. Memang kadangakala yang dikatakan manusia ini ada kelemahannya walau pun mereka ini cuba ikut apa yang Allah berfirman dalam Al-Quran dan cuba mengikut hadis rasullulah s.a.w. sebagai fitrah Manusia tidak akan dapat menyamai atau melebihi Rasullulah s.a.w.. Kalau sekadar pakai jubah dan lilit serban yang tebal tanpa ada sidiq (kebijaksanaan) Jangan pulak harap nak memrintah negara atau memimpin Ummah!. Perlu ada kebijaksanaan dalam semua bidang!.

Jangan pulak golongan muda di negara ini hanya dengan mendengar ceramah mereka-mereka yang dikatakan manusia yang lantas bicara menggunakan hadis dan al -quran menjadai idaman golongan muda kamu orang pulak...kadang-kala mereka yang banyak cakap pasal hal agama ini perlu waspada kerana kita belum dapat pastikan mereka ini sebenarnya siddiq..mereka ini seperti guru sejarah yang mengulang setiap kali kelas baru. saja "CAKAP BUKAN SERUPA BIKIN".Kita nak lihat bukti kebijakasanaan dalam politik belum lagi tercapai.Wassalam.

Darth Anwar said...

Seperti yang telah saya tuliskan sebelum ini, PAS, PKR dan semua pembangkang adalah kaum BUGHAH yang apabila mati bakal kekal dalam neraka seperti kaum KAFIR. Hukum Islam tidak memperuntukkan apa-apa kepada mereka melainkan BUNUH (literally) semuanya tanpa belas kesihan. Kalau nak bersatu atau berpadu dengan mereka, satu-satunya cara adalah dengan PAS dan PKR DIBUBARKAN dan semua ahli dan penyokong mereka menjadi ahli dan penyokong UMNO/BN.

Kita perlu sedar, satu-satunya cara untuk memulihkan perpaduan adalah melalui cara yang ditetapkan oleh hukum Allah swt dan sunnah Rasulullah saw, walau sepahit atau seanih mana hukum dan sunnah itu. Jangan kerana terdesak, kita cuba mencipta kaedah yang bertentangan dengan hukum dan sunnah.

Sekali lagi dalam isu-isu sebegini, Tun Dr Mahathir telah membuat ramalan dan pandangan yang tepat. Najib dan Muhyiddin perlu kembali merenungi nasihat-nasihat dan idea-idea Mahathir - bukan untuk ikut telunjuk, tetapi untuk belajar. Mereka perlu memulihkan semula projek Jambatan Bengkok yang mana telah pun dipersetujui Sultan Johor.

penpusaka said...

Pelacur itu hidupnya tersiksa.Minta tolong untuk diselamatkan.Apabila rayuannya disambut,belum pun sempat melepaskan diri,bapak ayam telah mendapat tahu lalu menempelaknya. Pelacur terus kecut dan takut lalu mengatakan semuanya fitnah,fitnah semata-mata. Begitulah plot drama terbaru PAS yang telah tergadai.

http://penpusaka.blogspot.com

AJAI62 said...

Salam

Kenapa tak diwartakan sesat aje PAS ni yang terbaru bila tatap gambar Nik Aziz dapat pahala... mana belajar pun saya tak tahu wakakakaaa...tu salah satu ciri2 ajaran sesat yang ada saya postingkan dalam blog saya...banyak lagi yang sesatnya dalam PAS ini terutama fatwa tok guru dia orang...kalau sendiri dah sesat janganlah menyesatkan orang lain pulak...hampas betul lah....

Excel Management said...

Salam ukhwah sesama Islam...

MAWAR BERDURI said...

salam be?

uh uh mantap bah ini drama tapi endingnya tu kurang sket banyak persoalan lagi timbul he he he..pa pun gambar tu yang mahal bah caya la...ku mau copy p blog sya ah be tuah. da da

TokAyah said...

Lawan tetap lawan. Kita bukan nak menidakkan hak bangsa lain tapi kita hanya hendak berjihat membetulkan orang-orang melayu islam dalam Pakatan songsang yang telah terkeluar dari landasan. Harpak yang tak sedar diri. Insyaallah satu hari mereka akan sedar dan akan kembali selagi UMNO/BN ikslah perjuangan demi keharmonian dan kemakmuran negara.

ISAC said...

Sayang....Sekeras2 TG Hj. Hadi...Tunduk jugak pada tekanan...

Samada disedari atau tidak dan samada mahu diakui ataupun tidak, gerakan kearah penyatuan umat Melayu/Islam di Malaysia ini sebenarnya juga adalah suatu "Jihad"!!!!

Tanpa penyatuan ini mana mungkin Hukum Hudud yang dicanang2kan oleh Pas selama ini, dapat dipraktikkan di Malaysia. Stastik 2008, Melayu = 55%, Melayu+Bumiputera = 65% dan Melayu/Islam 60%.

Mengetahui bahawa sokongan Melayu/Islam yang hanya sejumlah 60% kekal terpecah dua, maafkan saya bila saya katakan bahawa perlaksanaan Hukum Hudud sebenarnya hanyalah "gula2" Pas untuk mendapatkan undi Melayu/Islam....Jika Pas benar2 ikhlas untuk melaksanakan hukum hudud, Pas tidak sepatutnya menolak mentah2 idea perpaduan dengan Umno.

Melayu/Islam Mesti Bersatu!!!!

harimau malaya said...

salam buat saudara ku sekelian.....ari tu nik ajis habaq nak gabung dgn umno.....jawapan bungkus....pas tu hadi pula kata nak gabung dengan umno.....jawapan bungkus.....betul betul kecewa gua dgn depa na ni.....biasa la kan mungkin nak mengalih perhatian.....mungkin saja mengkucar kacirkan pihak musuh...tak tuduh....tapi kalu benar pas ni memang parti dayus la takut kat penjual bangsa cam vos pkr tu. ceh.....

harimau malaya said...

kita tengok muka sekoq2.....melayu pengecut ....kecik lagi pengecut...yang tengah melayu jual bangsa tegak berdiri gah dengan kebijaksanaan penipu dia... yang sekoq lagi apek tua yang cool dan lega pasai melayu tak jadi nak gabung......

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online