Ahad, 3 Mei 2009

TUKANG KARUT PR MULAKAN CERITA MENGARUT.?

CUBAAN MEMBUNUH YB PERAK SUDAH BERMULA ?

PERISTIWA PUKUL 08.40 MALAM INI BERLAKU CUBAAN MEMBUNUH YB YUNUS ADUN PR KUALA KURAU, KERETA ADUN YUNUS DI SERANG OLEH 3 BUAH KENDERAAN YANG MENGANDUNGI 20 ORANG PENYERANG YANG TIDAK DI KENALI DAN MOTIFNYA KURANG JELAS, WALAU BAGAIMANAPUN BEMBANTU KHAS YAB YUNUS IAITU PAK NAN TELAH CEDERA PARAH DALAM SERANGAN TERSEBUT, AGAKNYA INILAH YANG DI BERITAHU OLEH….PADA BLOGNYA DUA HARI YANG LALU, ADA SUMBER YANG MENGESYAKI MENJELANG PERSIDANGAN DUN PERAK MENYEBABKAN SERANGAN INI DI LAKUKAN, OLEH ITU SEMUA ADUN PR DI MINTA SENTIASA BERWASPADA


karangan ~PakKaramu~ pada 5/01/2009 10:20:00 AM

http://abnnasution.blogspot.com/2009/05/cubaan-membunuh-yb-pr-bermula.html


KOMEN PENULIS-


NI KISAH APA PULA WAHAI BLOGGER PENYOKONG PEMBANGKANG. KENAPA SELALU TERLALU CEPAT MELATAH..BELUM PUN TAHU KESAHIHANNYA JANGANLAH DISIARKAN CERITA TAK BERASAS..!!!

AHHAA…INIKAH STRATEGI YANG DIPANGGIL ‘REVERSED PHYCHOLOGY’ BERTUJUAN MENGUJUDKAN PERSEPSI BURUK BAGI MENCEMAR NAMA BAIK ADUN-ADUN BN SEBELUM MENJELANGNYA SIDANG DUN 7 MEI INI..?

WAHH…!! AGAK-AGAK APA LAGI BERITA TOKOK TAMBAH TAK BERASAS YANG AKAN DIAGAK-AGAK OLEH BLOGGER PEMBANGKANG NI..!!!

ADA JUGA YANG YANG MULA NAK KAITKAN POLITIK BN DENGAN FILEM HINDI PULA..MAIN DUSYUM-DUSYUM KATANYA.…WAHAI BLOGGER PEMBANGKANG JANGANLAH TERSASAR TERLALU JAUH DALAM MENYAMPAIKAN BERITA…TAK ADA SESIAPA NAK BUNUH SESIAPA.. JANGANLAH BERPENYAKIT ‘DEMENTIA PRAECOX’ PULA HANYA DISEBABKAN TERLALU OBSESSED DENGAN FILEM HINDI..!!


MENGIKUT LAPORAN KISAHNYA ADALAH SEPERTI BERIKUT;

IPOH, 2 Mei (Bernama) -- Polis hari ini menafikan laporan beberapa laman blog yang mendakwa Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Kuala Kurau daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) Abdul Yunus Jamhari diserang sekumpulan lelaki berdekatan pejabat Pusat Khidmat DUN Kuala Kurau malam tadi.

Ketua Polis Daerah Kerian Supt Mat Fauzi Nayan berkata mangsa serangan sebenarnya adalah pembantu khas kepada Adun berkenaan yang hanya mengalami kecederaan kecil di tangan akibat terkena pisau ketika mempertahankan dirinya.

"Saya ingin tegaskan bahawa motif serangan tidak ada kaitan langsung dengan hal politik. Sebaliknya ia berpunca akibat masalah peribadi melibatkan pembantu khas itu dengan kumpulan lelaki tersebut," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Mat Fauzi yang enggan mengulas lanjut bagaimanapun mengesahkan polis telah menahan empat orang bagi membantu siasatan kes serangan berkenaan.

Bernama difahamkan pembantu khas berkenaan dan seorang wanita merupakan antara empat yang ditahan polis itu dan kesemua mereka dijangka dihadapkan ke mahkamah Isnin ini.Ketua Polis Perak Datuk Zulkefli Abdullah ketika dihubungi berkata kejadian serangan dipercayai adalah bermotifkan cemburu yang melibatkan seorang wanita.

Beberapa laman blog melaporkan sekumpulan lelaki bersenjatakan cota dan senjata tajam yang tiba dalam tiga buah kereta telah menyerang pembantu khas berkenaan pada pukul 8.40 malam tadi ketika beliau sedang minum di sebuah warung berdekatan pejabat Pusat Khidmat DUN Kuala Kurau.

http://perakexpress.com/www/?p=2711

http://cenangau.blogspot.com/2009/05/polis-nafi-laporan-kononnya-adun-kuala.html

http://harimau-menaip.blogspot.com/2009/05/macam-filem-tamil-pulak-dah-dusyum.html

18 Comments:

PARPUKARI said...

ABG TUAH, NILAH AKIBATNYA BILA DAH TAKDE CERITA TAPI NAK BUAT JUGAK. MAKA DI DRAMA TAMIL KAN LAH OLEH MEREKA. MEREKA NI IBARAT DUBUK YG NAK CARI PASAL JE TAK KIRA APA PUN. CONTOH KALAU DEPA KENA BATUK PUN DEPA AKAN KATA BN YG BUAT. MEMANG BANGSAT TAHAP LAHANAT LA DEPA NI! SEDARLAH WAHAI ORANG MALAYSIA MEREKA NI DARI KETUA SAMPAI KE BALACI, SEMUANYA PENIPU!

AbgTuah said...

BETUL TU BRO PARPUKARI..

MEREKA NI DAH KEHABISAN MODAL..

RAKYAT DAH MULA MUAK DENGAN KEKARUTAN MEREKA...

Tok Pawi said...

Macam2 la depa ni. Apa saja benda yg tak elok berlaku mesti dikaitkan dengan BN/UMNO. Yang mendengarnya percaya sepenuh hati, kemudia cerita serata kedai kopi dan bawah pokok ketapang. Tetapi bila cerita yang benar keluar, mereka dah tak endah lagi. Taktik ini sungguh menjadi. Ini bukan sikap orang Islam. Ini sikap orang Melayu. Pas ni sebenarnya ambik terlalu banyak sikap buruk orang Melayu. Orang UMNO tak pulak begitu.

fedup said...

Biasalah bang tuah..dah takde cerita buat cerita..xde modal..kesian..

filem tamil pun tak mau ambik diowg nie..lagi putar - belit dari diowg..

hal peribadi kena pukul BN gak..cerai ngan bini BN gak..kalau lagi satu BN gak..bila la nak mengaku salah..

dah menipu fitnah owg lak..tak takut dosa ka..di laknat Allah kowg kang..bebuat la istighfar oooiiii...

Tanpa Nama said...

kebenaran cerita ini akan muncul. jaga-jaga en. tuah dan en parpukari. jangan seronok sangat.

Lord Garam said...

BRO,

HE..HE..HE NAK TERGELAK TENGOK SKETSA PUAK PR NIE..

DIORANG MACAM KURANG KASIH SAYANG DARIPADA BAPAK DIORANG...NAK KAN PERHATIAN LER TUH..

Malaysian-2Day said...

haha ABG TUAH! derang dah termakan ludah sendiri! kesian derang, inilah akibatnya suka menuduh dan memfitnah org.

http://politikbanjar.blogspot.com/2009/05/hot-insiden-gaduh-di-kuala-kurau-bukan.html

kuntakinte said...

salam, hal main perempuan jugak..ish..ish... kalau dah ketua nya rosak moral habis sampai kebawah semua rosak moral, yg geli hatinya species pengkhianat dan penderhaka ni terus je tunding UMNO yg buat ish...ish...

Macam bos diorang jugak la, nak dapat kesian awal - awal terus kata dia diugut bunuh...pi la lari kat kedutaan asing kut..kut... dapat campur tangan orang asing...aleh...alehh suhhhhhhhh senyap cerita tu...geli hati teman....

LA NI ORANG UMNO KENA LAH BERHATI - HATI AYAM DEPA KENA CURI PUN DEPA NANTI DUK TUDUH NAJIB HANTAR ORANG CURI AYAM DEPA.

ni yang orang tua2 dulu cakap bapak borek anak rintik..keh!!keh!!!

Tanpa Nama said...

BN - UMNO 2x5 aje dengan Pakatan Rakyat... slalu putar belit... kami sbg rakyat nie la yg slalu jadi mangsa..

kuntakinte said...

salam, sdr tak bernama 2x5 pun setidak - tidak nya kerajaan kita BN tak terhitung jasanya pada rakyat berbanding geng tong kosong.

jadi apa lagi moh kite sokong BN...he..he..

Nabau said...

MASA SEBELUM HARI MENGUNDI DI B.GANTANG DULU PUN UBN BUAT GAK TUDUHAN YANG PR SEBAR RISALAH HINA MUFTI DAN RAJA WALAUPUN TAKDE BUKTI. APA BEZANYA!...

kuntakinte said...

salam, tak ada bukti apa papukari, berlambak2, berlonggok2 bukti, Ni Jar sembah derhaka maknanya menderhaka le tu, Pakatan pembangkang mencabar titah Tuanku di mahkamah, tak ke menghina nama nya, Mufti nasihat jangan derhaka pada Tuanku yang korang hentam dia apa ke benda tu semua, jenis korang nak bukti apa memang amalan korang...Bn kaurang tuduh tak payah bukti2 yeop...

kuntakinte said...

salam, tak ada bukti apa papukari, berlambak2, berlonggok2 bukti, Ni Jar sembah derhaka maknanya menderhaka le tu, Pakatan pembangkang mencabar titah Tuanku di mahkamah, tak ke menghina nama nya, Mufti nasihat jangan derhaka pada Tuanku yang korang hentam dia apa ke benda tu semua, jenis korang nak bukti apa memang amalan korang...Bn kaurang tuduh tak payah bukti2 yeop...

AbgTuah said...

SALAM BRO KUNTAKINTE..ITU PARPU KARI KLON...

MEREKA DAH JADI DARAI TAK BERANI NAK GUNA NICK DAN ICON SENDIRI

kembara putih said...

Tak kisah la apa pun alasan Polis, Adun2 PR patut sentiasa berjaga2. Altantuya warga asing pun semudah itu di bom, inikan pula rakyat Malaysia.

kuntakinte said...

salam, he..he... kembara putih asap!!!

Kau besok tak sempat nak minta maaf dengan orang yang kau tuduh.. tanggung kau masuk dalam Neraka Jahanam ha..tu baru meletup kau...

Buang le sikap tuduh2 ikut kata AnWar aljuburri... yg ada bukti korang tak ngaku yang tak ada bukti korang mati-an ngaku.... betul kau orang ni dah sesat... Muhasabah diri yeopp!!! dunia pinjaman je.... buat apa cari dosa kering.

kembara putih said...

sapa tuduh sapa pula. Aku cuma ingatkan agar YB PR berjaga2. Kalau kes Altantuya memang sah Polis yang bunuh.

kuntakinte said...

salam, ye le tu WR Pembangkang je jaga2,pemimpin MIC yang mati dibunuh, boleh ke teman nasihat semua orang BN jaga2 nanti ada yang nak kena bunuh....

Dah Jelas le yeop Pegawai Khas Wakil Rakyat korang tu main bini orang..jadi teman nasihat kan juga suami2 penyokong pembangkang jaga2 Isteri masing2.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online