Selasa, 5 Mei 2009

BULLSHIT..!!

DIMINTA MENJELASKAN LANJUT BUKTI DAKWAANNYA ITU, KHALIL BERKATA:

"SEKARANG MASALAHNYA, ORANG MEMBERITAHU SAYA, (ITULAH) BUKTI SAYA. MAKLUMAT DARIPADA ORANG YANG TAHU BETUL CERITA INI."

MENGULAS LAPORAN POLIS ITU, KHALIL BERKATA ZAMBRY BERHAK MEMBUAT LAPORAN BERKENAAN BAGI MEMPERTAHANKAN DIRINYA.

"TETAPI (MENJADI) HAK SAYA MELAPORKAN (KEPADA MEDIA) DAN MINTA MUFTI MEMBERIKAN FATWA.

"ADA, (ATAU) TAK ADA PUN (PERBUATAN ITU), SAYA RASA MUFTI KENA BERI FATWA DIALAH, PANDANGANNYA MACAM MANA (SAMA ADA) BOLEH PAKAI BOMOH," KATANYA.

http://www.malaysiakini.com/news/103571

----------------------------------------------------------------------------------------


KOMEN PENULIS -

-ISHH…ISH..ISIHHHHH…!!! BUKAN KAH ITU STRATEGI JAHAT…?

SEBAB, BUKANKAH SEMENTARA MENUNGGU KEPUTUSAN PENGADILAN, MEREKA TAHU PIHAK UMUM, TERUTAMANYA ORANG KAMPUNG TENTUNYA SEDIKIT SEBANYAK AKAN TERPENGARUH DENGAN PERSEPSI BURUK YANG DI TIMBULKAN DARI TUDUHAN LIAR TERSEBUT DAN SETERUSNYA MELABEL UMNO/BN SEBAGAI JAHAT SERTA KELIHATAN MENGAMALKAN AMALAN KHURAFAT ?

BEGITU JUGA DENGAN BEBERAPA TUDUHAN LAGI. BUKANKAH IANYA DIAGAK-AGAKAN, DIREKA-REKAKAN DAN TERUS DIHALAKAN KEPADA UMNO/BN BAGI MENCEMAR NAMA BAIK DAN IMEJ UMNO/BN SEBELUM MENJELANGNYA SIDANG DUN 7 MEI INI ?

JADI PEMBACA SEKELIAN..LIHATLAH..BUKANKAH ITU TAKTIK-TAKTI YANG JAHAT LAGI BUSUK..?



AHAA..RAKAN-RAKAN AKU PUN JUMPA BUKTI JUGA..NI APA NI...SEKARANG JAWAB, SIAPA YANG SEBENARNYA JADI HAMBA SYAITAN YANG BERMAIN ILMU HITAM....!!


IKUTI CERITA RAKAN AKU NI;

10 Comments:

Malaysian-2Day said...

akum abg tuah! lama tak dgr citer. ala bang tuah, aku dah agak dah memang dgr cakap org je. derang ni bukan susah, hantar je sms yg mengutuk kerajaan, di telan nya sebijik2 takpa usul periksa. cara pimikiran mereka di tahap darjah 1. PAS punyer auta (bukan auto) sekarang lebih dahsyat dari PKR dan DAP!

Tanpa Nama said...

Pssss AbangTuah..... saya ada satu cerita tapi....
"tapi sekarang ni cerita tu orang yang memberitahu saya, kira bukti saya lah ye AbangTuah"
"Khalil Idham Lim yang menang ADUN tempoh hari, dia pun pakai bomoh, dia mandrem supaya mata pengundi cuma pilih 'mata biru dajjal' jer, tu sebab dia menang...."

Pecayalah citer ni yer... sebab citer ni ada orang yang beritahu saya, kira buktilah ye....

ISAC said...

http://www.malaysiakini.com/news/103571

PENAT YE....LAYAN ORG MCM INI. PAS KENA MAKE SURE ORG YANG BERTANDING ATAS LAMBANG PAS ADALAH BENAR2 MENCERMINKAN PARTI ISLAM.

ISAC said...

KALAU PARTI CAP POKOK KE TAK APE JUGAK....

SAYANG...TOK WAKIL PARTI ISLAM PUN...TINGKAH LAKU X MELAMBANGKAN ORANG YANG TAHU TENTANG AGAMA....MENCALARKAN NAMA ISLAM DAN NAMA BAIK TOK2 GURU AJE....

Panglima Perang Cyber said...

cakap dengar macam ni boleh jadi YB ?

adoi....

tak heranlah bekas posmen pun boleh jadi YB.

patut lah ramai nak join PR sebab senang jadi orang besar taraf YB.

jadi orang BN susah naik sebab ramai orang hebat2.

hj jamaludin said...

Bismilah Hir Rahman Nir Rahim
To
1)Malaysian-2Day
2)Tanpa Nama
3)ISAC
4)Panglima Perang Cyber
Sama ada u all ni tak cukup akal atau kurang bijak ( bodoh la 2 ) .
YB K.Lim yang u all kutuk gila ni adalah seorang penganut Islam yg berpegang kepada Al Quran N Sunah Nabi SAW bukan la macam dungu macam u all ni . YB K.Lim dan lain YB Pakatan rakyat di larang oleh MB Haram ( Zamry) n polis dari masuk ke Bangunan Persidangan DEWAN maupun di bangunan SUK .YB K.Lim seorang muslim sejati , beliau tidak akan berkata kalau tiada bukti . Saya yakin penuh YB K.Lim mempunyai bukti yang sahih untuk menyatakan pihak yang terbabit mengunakan bomoh untuk kepentingan UMNO N Barisan Nasional .Menegah perkara yang mungkar dalam islam pun u all nak sokong .Apa jenis punya manusia u all ni . Oh lupalah saya ,Dalam BN Tarian seksi orang cina pun u all kata ok untuk sajian menteri u all tempoh hari , Politik Wang pun u all halalkan . Maaf kan saya saya tak tahu yang ALLAH SWT telah tutup mata hati u all. U all ni memang suka sangat atau bangga dengan perbuatan dosa-dosa menteri2 BN u ni kan . Nauzubilah

kuntakinte said...

salam, apa ke he nya pak aji oi.... pak aji pun dengar - dengar cerita je.... perangei taksub tu memang ada pak aji oi.... awas pak aji setan boleh menyerupai macam2 bentuk apatah bentuk berserban dan berjubah sejak dulu kala lagi dia dah teror menyamar pakaian tu pak aji oi....

Teman tadi sempat telefon supervisor syarikat cuci pejabat SUK Perak termasuk le dewan undangan negeri, kebetulan kawan yang jaga, Mat (bukan nama sebenor yeop, kan apa takut kena bunuh) betul ke Mat ada cina jumpa macam2 jenis mandram... Mat jawab, ni yang aku pening ni, tak pasal - pasal aku kena jawab, mana ada bos!!! katanya bohong semua nya, tak ada bende pun...aku yang susah katanya... (itu kata2 dia yeop aji oi...kira bukti le ye...)

Pak aji oi...usah le taksub... tak kan nak ikut masuk neraka..bior le dia sorang yeop...tak heran pun memang puak2 aji semua Islam orang lain mana ada islam yeop aji oi...

Sampaikan tak cukup ustaz Islam yeop aji oi... sampai kan ustaz Nga ko meng dan Ustaz Siva pun jadi diangkat darjat Ustaz pak aji oi... teman tak heran aihhh.

Udah le tu pak aji bawa muhasabah, usah dpanjang2 kan fitnah pak aji oi... tak pasai2 malaikat di bahu kiri nulis kroje kita.

AbgTuah said...

BUKTI APA YANG LIM KHALIL TU DAH KEMUKAKAN..

BUKTI TU MACAM BUKTI BEBUDAK SEKOLAH RENDAH..'TAK PERCAYA TANYA SIANU-SIANU..!!'

LAGI SATU DIA NI SI LIM KHALIL NI TERIKUT-IKUT RPK PUNYA STAIL..MAIN DENGAR-DENGAR AJE...

CULPRIT PUNYA KAUM..!!

ddinbunga said...

As'kum, ingat lah saudara2 seislam ku, jangan digadai maruah, jangan di gadai keamanan, jangan digadai, kesejahteraan, jangan digadai keharmonian semata2 perkara yang kabur.

Tanpa Nama said...

Kepada hj jamaludin ..... mungkin ada benar cerita yang disampaikan oleh tanpa nama, kenapa anda cuba menolak dari mempercayainya? Mungkin cerita tanpa nama begitu sinis untuk anda menerima, mungkin anda mempertikaikan kebenaran cerita tersebut, tapi tahukah anda cerita yang disampaikan oleh khalid tidak kurangnya dengan fitnah kerana tidak berpaksikan kebenaran

Tahukah hj jamaludin, mempercayai cerita yang tidak pasti dan ditambah dengan menyebarkan cerita yang direka dan ditokok tambah adalah FITNAH?

selawat dan salam atas nabi kita Muhammad saw beserta keluarga dan para sahabatnya. Dan segala puji hanya milik Allah Tuhan semesta alam.

"Wahai orang-orang Yang beriman! jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum Dengan perkara Yang tidak diingini - Dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa Yang kamu telah lakukan.." ( al-Qur'an,al-Hujurat ( 49 ):6 ).


Inilah bilamana nafsu mengawal kewarasan minda, finah dijaja, yang HARAM terus DIHALALKAN. Yang diajar dan yang diseru selama ini tidak diamal. Merekalah pahat dulang paku serpih.
Adapun perbuatan fitnah itu hukumnya adalah haram dan termasuk dalam perkara dosa-dosa besar. Firman Allah Subhanahu Wata'ala dalam Surah Al-Qalam ayat 10 - 11 tafsirnya:
"Dan janganlah kamu menurut kemahuan orang yang selalu bersumpah, lagi yang hina, yang suka mencaci, lagi yang suka menyebarkan fitnah hasutan."
Diriwayatkan daripada Khuzaifah Radiallahuanhu, beliau mendengar Rasulullah Sallallahu Alaihi Wasallam bersabda maksudnya:
"Tidak masuk syurga orang yang suka memfitnah (mengadu domba)." (Hadis riwayat Imam Muslim).
Persoalannya adakah Hj Jamaludin juga suka bersekongkol dengan ahli neraka yang suka berFITNAH? nauzubillah.... taubatlah Hj Jamaludin.

 

blogger templates 3 columns | Make Money Online